Page 65 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 65
si laz›m” diye konufluyor. “Dijital dünyan›n gitti¤i noktada
Markay› “‹smi söylendi¤i za- birçok ajans bizim yapt›¤›m›z ifl- Dekatlon’un ald›¤›
man, rengi, ne satt›¤›, nerede ol- leri parça parça yap›yor. Biz yap- ödüller:
du¤u akl›ma gelen her fley mar- t›¤›m›z iflleri bir bütün olarak
kad›r” diye tan›mlayan Sar›, mut- yapmay› korumak, iflimizin hac- l Cannes Lion Point of Flame
fa¤›na sosyal medyay› alarak bü- mini gelifltirmek istiyoruz.” Global Shortlist 2015 (Ba-
yüyen bir ajans olduklar›n›, sade- Balkanlar’› Türkler’e tan›tt›kla- yer)
ce sosyal medyan›n oldu¤u yer- r›; “4 Mevsim Balkanlar #Okadar- l Award for Innovation in
lerde marka için medya planla- yakinki” adl› kampanyan›n bu- Customer Service Invest
ma ve sat›nalma yapt›klar›n› ifa- günlerde en severek yürüttükleri On Board 2015 (Turkish
de ediyor. çal›flmalardan biri oldu¤unu be- Airlines)
Sosyal medyada metrikler çok lirten Sar›, özellikle Türkiye’den l Stevie Awards Business
de¤iflkenlik gösteriyor. Sosyal dünyaya aç›lacak markalara da Development Achievement
medyada herkes ne ifline yar›- globalde de sosyal medya deste¤i of the Year Hospitality &
yorsa onu al›yor. “Bazen bir vi- sunduklar›n› vurguluyor: “Biz Leisure Industries
deo yapars›n›z izlenme say›s› Türkiye içerisinde entegre sosyal l Stevie Awards Customer
herkesi mutlu eder veya video- medya çözümleri sunuyoruz, Service Department of the
nun kaç dakika izlendi¤i sizi onun d›fl›nda da globalde de mar- Year – Leisure &Tourism
mutlu eder. Bazen öyle bir video kalar›m›za destek veriyoruz, özel- l Stevie Awards Best Use of
yapars›n›z ki kaç kiflinin yorum likle Türkiye’den dünyaya aç›la- Technology in Custumer
yapt›¤› çok önemlidir. Bunun cak veya aç›lm›fl markalar›n lokal Service 2015 (Rixos)
paylafl›lma durumu var, bu video operasyonlar›na sosyal medya, l Alt›n Pusula Ödülleri’nde
her mecrada paylafl›lm›fl m›, bu dijital pazarlama deste¤i sunuyo- Kategori D›fl› Özel Projeler
videoyla ilgili nas›l yorumlar ya- ruz. Ukrayna, Japonya, Orta Do¤u 2015 (Tahincio¤lu)
p›lm›fl?” gibi sorular›n hangisi- ülkeleri, ‹ran, Fransa, Romanya, l IPRA Golden Awards 2014
nin önemli oldu¤unun de¤iflken- Bulgaristan’da. O lokal insanlar Social Media for PR (Gol-
lik gösterdi¤ini hat›rlatan Sar›, burada çal›fl›yor, bafllar›nda da den Award) (Kanyon)
her yap›lan dijital kampanyan›n Paris’ten transfer etti¤imiz Fran- l Stevie Awards / Internatio-
beklenti s›n›rlar›n›n belirlenebi- s›z arkadafl›m›z Martin’in bulun- nal Business 2014 Social
lece¤ini ifade ediyor. du¤u global bir ekibimiz de var. Media PR Campaign of the
Sar›, Facebook’ta art›k o say- LCWaikiki, Rixos Otelleri, THY gi- Year (Kanyon)
fay› kaç kiflinin be¤endi¤i de¤il bi müflterilerimize yurtd›fl›nda l Digital Communication
de o sayfayla kaç kiflinin iletiflime sosyal medya hizmetleri de sunu- Awards 2014 Innovation of
geçti¤inin daha önemli oldu¤una yoruz. Amerika, ‹ngiltere, Alman- the Year (shortlist) (Tur-
de¤iniyor: “‹nstagram’da ne ka- ya’da yurtd›fl› iflortaklar›m›z var. kish Airlines)
dar çok takipçinizin oldu¤u Global markalar›n Ortado¤u ve l Webrazzi Awards 2013 Di-
önemli çünkü sizi kaç kiflinin Do¤u Avrupa projeleri için çal›fl›- gital Agency of the Year
görme ihtimali varsa o kadar de- yoruz. Güney Afrika’da bir çal›fl- (shortlist)
¤erli. Twitter da ise biraz günde- ma yürütece¤iz.” l Digital Age Awards 2013
mi yakalamak çok önemli. Etkili Samet Ensar Sar›, KOB‹’lere Social Media Campaign of
bir olay yaflan›yor, o bir saatte flunlar› öneriyor: “Sosyal medya the Year (Turkish Airlines)
müdahil oldu¤unuzda markan›z› dedi¤imiz dünyada KOB‹’ler için l Digital Age Awards 2013
gündem yapabiliyorsunuz, o an- çok fazla alternatif çözüm var. Graphic Design / Ilustrati-
lar› yakalamak daha önemli flu Bunlar› onlara sunan ajanslarla on of the Year (ET‹)
anda. Youtube bence içlerinde en çal›fls›nlar. Butik çal›flan KOB‹’le- l Mediacat Felis Awards 2012
önemli, hepsine dokunuyor. Sizin rin de sosyal medyada çok fazla Social Media Campaign of
bir medya kanal› olarak yapt›¤›- geridönüfller alabildi¤ini ö¤ren- the Year (shortlist) (Philips)
n›z bütün iletiflimi görüntülerle dik, biliyoruz. Çok daha
anlatabiliyorsunuz, bu anlamda karl› ve verimli bir operas-
çok önemli. WhatsApp mobil kul- yon yürütebilirler. Sosyal
lan›c›lar›n çok dahil oldu¤u bir medyaya yapt›klar› yat›r›-
mecra. Facebook’un de¤eri yük- m› k›sa vadeli görmesin-
sek ama her markan›n ana mec- ler. Sosyal medya sürekli-
ras› Facebook olmayabiliyor.” li¤i olan ve sizin orada ka-
Dekatlon, moda, ulafl›m, pera- l›c› izler b›rakabilece¤iniz
kende, enerji, tar›m ve g›da, ban- bir alan. ‹lla mükemmel
kac›l›k, turizm, ilaç sektörlerine prodüksiyonlar, mükem-
ve holdinglere hizmet sunuyor. mel görseller yaratmala-
Sar›, hedeflerini flöyle özetliyor: r›na gerek yok.”
Eylül 2015 KobiEfor 65