Page 65 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 65

si laz›m” diye konufluyor.       “Dijital dünyan›n gitti¤i noktada
            Markay› “‹smi söylendi¤i za-  birçok ajans bizim yapt›¤›m›z ifl-  Dekatlon’un ald›¤›
          man, rengi, ne satt›¤›, nerede ol-  leri parça parça yap›yor. Biz yap-   ödüller:
          du¤u akl›ma gelen her fley mar-  t›¤›m›z iflleri bir bütün olarak
          kad›r” diye tan›mlayan Sar›, mut-  yapmay› korumak, iflimizin hac-  l Cannes Lion Point of Flame
          fa¤›na sosyal medyay› alarak bü-  mini gelifltirmek istiyoruz.”     Global Shortlist 2015 (Ba-
          yüyen bir ajans olduklar›n›, sade-  Balkanlar’› Türkler’e tan›tt›kla-  yer)
          ce sosyal medyan›n oldu¤u yer-  r›; “4 Mevsim Balkanlar #Okadar-  l Award for Innovation in
          lerde marka için medya planla-  yakinki” adl› kampanyan›n bu-      Customer Service Invest
          ma ve sat›nalma yapt›klar›n› ifa-  günlerde en severek yürüttükleri  On Board 2015 (Turkish
          de ediyor.                      çal›flmalardan biri oldu¤unu be-    Airlines)
            Sosyal medyada metrikler çok  lirten Sar›, özellikle Türkiye’den  l Stevie Awards Business
          de¤iflkenlik gösteriyor. Sosyal  dünyaya aç›lacak markalara da      Development Achievement
          medyada herkes ne ifline yar›-   globalde de sosyal medya deste¤i   of the Year Hospitality &
          yorsa onu al›yor. “Bazen bir vi-  sunduklar›n› vurguluyor: “Biz    Leisure Industries
          deo yapars›n›z izlenme say›s›   Türkiye içerisinde entegre sosyal  l Stevie Awards Customer
          herkesi mutlu eder veya video-  medya çözümleri sunuyoruz,         Service Department of the
          nun kaç dakika izlendi¤i sizi   onun d›fl›nda da globalde de mar-   Year – Leisure &Tourism
          mutlu eder. Bazen öyle bir video  kalar›m›za destek veriyoruz, özel-  l Stevie Awards Best Use of
          yapars›n›z ki kaç kiflinin yorum  likle Türkiye’den dünyaya aç›la-  Technology in Custumer
          yapt›¤› çok önemlidir. Bunun    cak veya aç›lm›fl markalar›n lokal  Service 2015 (Rixos)
          paylafl›lma durumu var, bu video  operasyonlar›na sosyal medya,   l Alt›n Pusula Ödülleri’nde
          her mecrada paylafl›lm›fl m›, bu  dijital pazarlama deste¤i sunuyo-  Kategori D›fl› Özel Projeler
          videoyla ilgili nas›l yorumlar ya-  ruz. Ukrayna, Japonya, Orta Do¤u  2015 (Tahincio¤lu)
          p›lm›fl?” gibi sorular›n hangisi-  ülkeleri, ‹ran, Fransa, Romanya,  l IPRA Golden Awards 2014
          nin önemli oldu¤unun de¤iflken-  Bulgaristan’da. O lokal insanlar   Social Media for PR (Gol-
          lik gösterdi¤ini hat›rlatan Sar›,  burada çal›fl›yor, bafllar›nda da  den Award) (Kanyon)
          her yap›lan dijital kampanyan›n  Paris’ten transfer etti¤imiz Fran-  l Stevie Awards / Internatio-
          beklenti s›n›rlar›n›n belirlenebi-  s›z arkadafl›m›z Martin’in bulun-  nal Business 2014 Social
          lece¤ini ifade ediyor.          du¤u global bir ekibimiz de var.   Media PR Campaign of the
            Sar›, Facebook’ta art›k o say-  LCWaikiki, Rixos Otelleri, THY gi-  Year (Kanyon)
          fay› kaç kiflinin be¤endi¤i de¤il  bi müflterilerimize yurtd›fl›nda  l Digital  Communication
          de o sayfayla kaç kiflinin iletiflime  sosyal medya hizmetleri de sunu-  Awards 2014 Innovation of
          geçti¤inin daha önemli oldu¤una  yoruz. Amerika, ‹ngiltere, Alman-  the Year (shortlist) (Tur-
          de¤iniyor: “‹nstagram’da ne ka-  ya’da yurtd›fl› iflortaklar›m›z var.  kish Airlines)
          dar çok takipçinizin oldu¤u     Global markalar›n Ortado¤u ve    l Webrazzi Awards 2013 Di-
          önemli çünkü sizi kaç kiflinin   Do¤u Avrupa projeleri için çal›fl›-  gital Agency of the Year
          görme ihtimali varsa o kadar de-  yoruz. Güney Afrika’da bir çal›fl-  (shortlist)
          ¤erli. Twitter da ise biraz günde-  ma yürütece¤iz.”             l Digital Age Awards 2013
          mi yakalamak çok önemli. Etkili   Samet Ensar Sar›, KOB‹’lere      Social Media Campaign of
          bir olay yaflan›yor, o bir saatte  flunlar› öneriyor: “Sosyal medya  the Year (Turkish Airlines)
          müdahil oldu¤unuzda markan›z›   dedi¤imiz dünyada KOB‹’ler için  l Digital Age Awards 2013
          gündem yapabiliyorsunuz, o an-  çok fazla alternatif çözüm var.    Graphic Design / Ilustrati-
          lar› yakalamak daha önemli flu   Bunlar› onlara sunan ajanslarla    on of the Year (ET‹)
          anda. Youtube bence içlerinde en  çal›fls›nlar. Butik çal›flan KOB‹’le-  l Mediacat Felis Awards 2012
          önemli, hepsine dokunuyor. Sizin  rin de sosyal medyada çok fazla  Social Media Campaign of
          bir medya kanal› olarak yapt›¤›-  geridönüfller alabildi¤ini ö¤ren-  the Year (shortlist) (Philips)
          n›z bütün iletiflimi görüntülerle  dik, biliyoruz. Çok daha
          anlatabiliyorsunuz, bu anlamda  karl› ve verimli bir operas-
          çok önemli. WhatsApp mobil kul-  yon yürütebilirler. Sosyal
          lan›c›lar›n çok dahil oldu¤u bir  medyaya yapt›klar› yat›r›-
          mecra. Facebook’un de¤eri yük-  m› k›sa vadeli görmesin-
          sek ama her markan›n ana mec-   ler. Sosyal medya sürekli-
          ras› Facebook olmayabiliyor.”   li¤i olan ve sizin orada ka-
            Dekatlon, moda, ulafl›m, pera-  l›c› izler b›rakabilece¤iniz
          kende, enerji, tar›m ve g›da, ban-  bir alan. ‹lla mükemmel
          kac›l›k, turizm, ilaç sektörlerine  prodüksiyonlar, mükem-
          ve holdinglere hizmet sunuyor.  mel görseller yaratmala-
          Sar›, hedeflerini flöyle özetliyor:  r›na gerek yok.”
                                                                                      Eylül 2015 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70