Page 134 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 134

UZMAN                                   SHRM 2015 Y›ll›k


                                                 Konferans› Ard›ndan
                                  B      u y›l ki SHRM -Societyfor Hu-

                                         man Resource Management
                                         (‹nsan Kaynaklar› Yönetimi
                                         Derne¤i) y›ll›k konferans› Ame-
                                   rika Birleflik Devletleri’nde Las Vegas
                                   flehrinde yap›ld›. Konferans, program›
                                   kat›l›mc›lara çok fazla alternatif ve ge-
                                   lifltirme esnekli¤i sa¤layacak flekilde
                                   200 oturum ile 15.000 kiflinin kat›l›m›
                                   ile gerçekleflti. Türkiye’den kat›l›mc›-
                                   lar›n organizasyonu MCT firmas› tara-
                                   f›ndan yap›ld›.
                                   Konferans›n en can al›c› oturumlar›
                                   15.000 kiflinin ayn› anda bir futbol sa-
                                   has›ndan daha büyük bir salonda ya-
                                   p›ld›¤› ana oturumlar idi. Bu ana otu-
            KADR‹ DEM‹R            rumlar›n konuflmac›lar›n baz›lar›
                                   Sheryl SANDBERG - Facebook COO,
          kadri.demir@poldy.com.tr
                                   Marcus BUCKINGHAM – TMBC Kuru-
                                   cusu ve Dr. Mehmet Öz oldu. Bunun d›-  acil müdahale, risk yönetimi, ifl güven-
                   Ülkemizde       fl›nda ayn› anda 20’den fazla paralel  li¤i, iflyerinde ergonomi.
                 kurumlarda        oturumlar yap›ld›. Bu kadar çok kat›-  ‹nsan Kaynaklar› Programlar› ve Hiz-
                                   l›mc›n›n oldu¤u kongre, kat›l›mc›lar›n  metler: Ödül ve motivasyon, ifl f›rsat-
            insan kaynaklar›       kullan›m›na sunulan mobil uygulama  lar›, franchise, yasal hizmetler, yöne-
                  yönetiminin      ile yönetildi. Kongre öncesi cep tele-  tim dan›flmanl›¤›, organizasyonel
                                   fonlar›na yüklenen bu uygulama ile  planlama ve gelifltirme, d›fl kaynak
                     öneminin      hangi oturumun ne zaman ve konufl-  kullan›m›, personel araflt›rma ve anket
               her geçen gün       mac› bilgisine kolayca eriflimi sa¤lan-  sonuçlar›, yer de¤ifltirme hizmetleri,
                                   d›. Oturum ile ilgili sunumlarda uygu-  seyahat ve konaklama.
                   artt›¤›n› ve
                                   lamada yeral›p, ayn› anda di¤er paralel  Profesyonel Geliflim: De¤erlendirme,
              ‹K süreçlerinin      oturumlardaki sunum bilgisine online  de¤erlendirme araçlar›, e¤itim ve taki-
                 kullan›m›na       olarak eriflim imkan› sunuldu.      bi, sertifika programlar›, koçluk, ve
                                   Konferans›n ana bafll›klar› ve kapsad›¤›  mentorluk, uzaktan e¤itim, mesleki
                     al›nd›¤›n›    konular› sizlerle paylaflmak istiyorum.  geliflim, liderlik, yönetici gelifltirme,
                görmekteyiz.       Tazminat ve Yan Haklar: Çocuk / yafll›  seminerler ve e¤itim programlar›, üni-
                                   / ba¤›ml› bak›m›, yemek servisi, sa¤l›k  versiteler.
                   Dünyadaki       maliyetleri s›n›rlama, çal›flana yapt›r›-  Yetenek Yönetimi: Baflvuru takibi, ar-
               geliflmeleri ve      lan sigorta ve kapsam›, emeklilik,  kaplan soruflturmalar, istihdam büro-
                                   emeklili¤in faydalar›, emeklilik öncesi  lar›, üst düzey çal›flan istihdam›, iflten
                       yap›lan
                                   planlama, anket ve geri bildirim, üçün-  ayr›lanlar›n yerlefltirilmesi, ön istih-
         uygulamalar› takip        cü parti yöneticiler, ücret ve maafl yö-  dam ve deneme süresi, ifle al›m, çal›-
                       ederek      netimi, çal›flan tazminatlar›.      flan markas›, sosyal medya.
                                   Çal›flan ve ‹fl ‹liflkileri: Tahkim, arabu-  Teknoloji: Veritabanlar›, analiz ve öl-
                araflt›rmam›z       luculuk, uyuflmazl›klarda çözüm yolla-  çümleme, elektronik belge yönetimi,
            kurumumuzdaki          r›, çal›flan ile iletiflim, çal›flan haber  bulut sisteminde yaz›l›m›n harici hiz-
                                   bültenleri, çal›flan ba¤l›l›¤›, ifl iliflkileri,  met olarak kullan›lmas›, ‹K bilgi sis-
                   süreçlerin      performans yönetimi ve de¤erleme.  temleri ve intranetteself-servis uygu-
           geliflmesine katk›       Global ‹K: fiirketlerde kültür bilincini  lamalar›.
                                   gelifltirme, kültürel yeterlilik, uygun-  Ülkemizde kurumlarda insan kaynak-
               sa¤layacakt›r.
                                   luk do¤rulama, göçmenlik, küresel  lar› yönetiminin öneminin her geçen
                                   atama yöntemleri, küresel istihdam  gün artt›¤›n› ve ‹K süreçlerinin kullan›-
                                   yasas›, küresel d›fl kaynak kullan›m›,  m›na al›nd›¤›n› görmekteyiz. Dünyada-
                                   küresel yer de¤ifltirme.            ki geliflmeleri ve yap›lan uygulamalar›
                                   Çal›flan Sa¤l›¤› ve ‹fl Güvenli¤i:  Çal›-  takip ederek araflt›rmam›z kurumu-
                                   flan destek programlar›, uyuflturucu ve  muzdaki süreçlerin geliflmesine katk›
                                   alkol tedavisi, acil müdahale, yerinde  sa¤layacakt›r.


          134 KobiEfor Eylül 2015
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139