Page 131 - KobiEfor_Mayıs_2015
P. 131

Borusan 3 k›tada
            E-imza say›s›
            1 milyon 700 bine ulaflt›                        11 ülkeye ulaflt›
                                                              Türkiye’nin köklü ve güçlü
                              BTK (Bilgi Teknolojileri ve   sanayi grubu Borusan, 5 y›ll›k
                            ‹letiflim Kurumu) verilerine     stratejik plan› çerçevesinde
                            göre, Türkiye’de 2014 sonu iti-  hedeflerini aç›klad›. Bu y›l
                            bar›yla toplam 1 milyon 700     417 milyon dolarl›k yat›r›m
                            bin adet e-imza ve mobil imza   plan› bulunan Borusan Gru-
                            üretildi. Aktif olarak kullan›lan  bu, Uzak Do¤u Rusya’da yeni
                            e-imza say›s› 750 bin, mobil    bir CAT distribütörlü¤ü sat›n  Agah U¤ur
                            imza say›s› ise 21.473 adete    ald›¤›n› ve böylece uluslara-
                            ulaflt›. 2014 sonu itibar›yla    ras› alanda faaliyet bölgesini 3 k›tada 11 ülkeye ç›-
                     Yüksel  toplam 150 bin Kay›tl› Elektro-  kard›¤›n› duyurdu. Ayr›ca yeni ürün, hizmet ve ifl
                    Samast  nik Posta (KEP) adresi kullan›-  modelleri gelifltirme konusunda önemli at›l›mlar-
                            l›yor. KEP adreslerinin yüzde   da bulunan Grubun, halen hayata geçirilme afla-
             90’›n› kurumsal, yüzde 10’unu bireysel adresler  mas›nda olan 6 kuluçka flirketi bulunuyor. Boru-
             oluflturuyor. KEP hizmetlerinin yayg›nlaflmas›y-  san, kurdu¤u Ar-Ge Merkezi ile de teknoloji gelifl-
             la birlikte e-imza’n›n da kullan›m› art›yor.   tirme çal›flmalar›n› h›zland›racak.
               ‹fl süreçlerinin verimli ve tasarruflu yürütül-  Toplant›da Grubun 2014 y›l› konsolide cirosu-
             mesini sa¤layan e-imza ve KEP ile elektronik   nun 4.5 milyar dolara, faaliyet kar›n›n 328 milyon
             ortamda resmi, hukuki, ticari yaz›flmalar ve    dolara ve çal›flan say›s›n›n 7 bin 600’e ç›kt›¤›,
             belge gönderimleri “yasal geçerli” ve güvenli  2015’te dolar baz›nda konsolide cirosunu yüzde
             biçimde gerçeklefltirilebiliyor. Özel sektöre ve  5, faaliyet kar›n› yüzde 10 art›rmay› hedefledi¤i
             vatandafla önemli katmade¤erler sa¤layan E-     aç›kland›. Borusan CEO’su Agah U¤ur, Boru-
             imza ve KEP kullan›m›, yüzde 50 ila yüzde 90   san’›n 2019 y›l› stratejisi ve gelecek vizyonu kap-
             aras›nda maliyet tasarrufu sa¤l›yor ve do¤an›n  sam›nda hedef pazarlarda yerel bir oyuncu ola-
             korunmas›na da katk›da bulunuyor. TÜRKKEP      rak global ve gelifltirdi¤i fark yaratan yeni ürün,
             Genel Müdürü Yüksel Samast,  E-‹mza ve         hizmet ve ifl modelleri ile inovatif bir kurum ol-
             KEP’in, kamu, bankac›l›k, finans, sigorta ve ti-  may› hedeflediklerini söyledi. U¤ur, 5 y›ll›k Stra-
             caret alanlar›nda yo¤un olarak kullan›ld›¤›n›  tejik Plan hedefinin, Grubun en az 6.5 milyar do-
             söyledi: “2020 y›l›nda e-imza say›s›n›n 5 milyo-  lar ciroya ulaflmas› oldu¤unu, 2019 y›l› sonuna
             na, KEP hesap say›s›n›n da 8 milyona ulaflma-   kadar ise 2 milyar dolar yat›r›m yapmay› öngör-
             s›n› öngörüyoruz.”
                                                            düklerini anlatt›.



             ‹hracatç› krizini kendi çözdü yurtd›fl›ndan 80 bin ton fleker ald›

                fiekerleme sektörü ülkede                                    kald›¤›n› belirterek, “250 mil-
             stoklar tükenince flekersiz                                     yon dolar ihracat›m›z 2 milyar
             kald›. ‹hracatç› firmalar krizi                                dolar ithalat›m›z var. Bu den-
             dünya fleker borsas›ndan 80                                     gesizli¤i bozmam›z gerekiyor.
             bin ton fleker alarak çözdü.                                    Art›k bu pazarda daha aktif
             Türk flekerini dünyaya tan›t-                                   rol oynamak için çabalayaca-
             mak için yola ç›kan fiekerli                                    ¤›z” dedi. Türkiye’nin lezzet
             Mamüller Tan›t›m Grubu                                         ülkesi oldu¤unu tüm dünyaya
             (fiTG) faaliyetlerine h›zla de-                                 anlatmaya çal›flt›klar›n› akta-
             vam ediyor. fiTG, Food Hotel                                    ran Tayc›, “2015 y›l›nda Türk
             Endonezya Fuar›’na ç›karma                                     flekerleme ürünlerini tan›t-
             yapt›. 45 ülkeden gelen ziya-                                  mak amac›yla Delightland te-
             retçiler Türk stand›nda, lokum, flekerleme, çiko-  mas›yla yola ç›kt›k. Türkiye’nin bereket üçgenin-
             lata, Türk lokumu, baklava ve Türk kahvesi gibi  den yer ald›¤›n› anlatmak için 36 ülkede daha
             ürünleri tatt›.                               fuara kat›laca¤›z. 2023 y›l›nda hedefimiz olan 10
                fiTG Yönetim Kurulu Üyesi  Kaz›m Tayc›, 240  milyar dolarl›k ihracat› yakalamak istiyoruz. Bu
             milyon nüfusuyla dünyan›n en büyük 4. ülkesi En-  rakama ulaflmak için Uzakdo¤u pazar› çok
             donezya pazar›na girmekte Türk firmalar›n›n geç  önemli” dedi.


                                                                                      May›s 2015 KobiEfor 131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136