Page 131 - KobiEfor_Mayıs_2015
P. 131
Borusan 3 k›tada
E-imza say›s›
1 milyon 700 bine ulaflt› 11 ülkeye ulaflt›
Türkiye’nin köklü ve güçlü
BTK (Bilgi Teknolojileri ve sanayi grubu Borusan, 5 y›ll›k
‹letiflim Kurumu) verilerine stratejik plan› çerçevesinde
göre, Türkiye’de 2014 sonu iti- hedeflerini aç›klad›. Bu y›l
bar›yla toplam 1 milyon 700 417 milyon dolarl›k yat›r›m
bin adet e-imza ve mobil imza plan› bulunan Borusan Gru-
üretildi. Aktif olarak kullan›lan bu, Uzak Do¤u Rusya’da yeni
e-imza say›s› 750 bin, mobil bir CAT distribütörlü¤ü sat›n Agah U¤ur
imza say›s› ise 21.473 adete ald›¤›n› ve böylece uluslara-
ulaflt›. 2014 sonu itibar›yla ras› alanda faaliyet bölgesini 3 k›tada 11 ülkeye ç›-
Yüksel toplam 150 bin Kay›tl› Elektro- kard›¤›n› duyurdu. Ayr›ca yeni ürün, hizmet ve ifl
Samast nik Posta (KEP) adresi kullan›- modelleri gelifltirme konusunda önemli at›l›mlar-
l›yor. KEP adreslerinin yüzde da bulunan Grubun, halen hayata geçirilme afla-
90’›n› kurumsal, yüzde 10’unu bireysel adresler mas›nda olan 6 kuluçka flirketi bulunuyor. Boru-
oluflturuyor. KEP hizmetlerinin yayg›nlaflmas›y- san, kurdu¤u Ar-Ge Merkezi ile de teknoloji gelifl-
la birlikte e-imza’n›n da kullan›m› art›yor. tirme çal›flmalar›n› h›zland›racak.
‹fl süreçlerinin verimli ve tasarruflu yürütül- Toplant›da Grubun 2014 y›l› konsolide cirosu-
mesini sa¤layan e-imza ve KEP ile elektronik nun 4.5 milyar dolara, faaliyet kar›n›n 328 milyon
ortamda resmi, hukuki, ticari yaz›flmalar ve dolara ve çal›flan say›s›n›n 7 bin 600’e ç›kt›¤›,
belge gönderimleri “yasal geçerli” ve güvenli 2015’te dolar baz›nda konsolide cirosunu yüzde
biçimde gerçeklefltirilebiliyor. Özel sektöre ve 5, faaliyet kar›n› yüzde 10 art›rmay› hedefledi¤i
vatandafla önemli katmade¤erler sa¤layan E- aç›kland›. Borusan CEO’su Agah U¤ur, Boru-
imza ve KEP kullan›m›, yüzde 50 ila yüzde 90 san’›n 2019 y›l› stratejisi ve gelecek vizyonu kap-
aras›nda maliyet tasarrufu sa¤l›yor ve do¤an›n sam›nda hedef pazarlarda yerel bir oyuncu ola-
korunmas›na da katk›da bulunuyor. TÜRKKEP rak global ve gelifltirdi¤i fark yaratan yeni ürün,
Genel Müdürü Yüksel Samast, E-‹mza ve hizmet ve ifl modelleri ile inovatif bir kurum ol-
KEP’in, kamu, bankac›l›k, finans, sigorta ve ti- may› hedeflediklerini söyledi. U¤ur, 5 y›ll›k Stra-
caret alanlar›nda yo¤un olarak kullan›ld›¤›n› tejik Plan hedefinin, Grubun en az 6.5 milyar do-
söyledi: “2020 y›l›nda e-imza say›s›n›n 5 milyo- lar ciroya ulaflmas› oldu¤unu, 2019 y›l› sonuna
na, KEP hesap say›s›n›n da 8 milyona ulaflma- kadar ise 2 milyar dolar yat›r›m yapmay› öngör-
s›n› öngörüyoruz.”
düklerini anlatt›.
‹hracatç› krizini kendi çözdü yurtd›fl›ndan 80 bin ton fleker ald›
fiekerleme sektörü ülkede kald›¤›n› belirterek, “250 mil-
stoklar tükenince flekersiz yon dolar ihracat›m›z 2 milyar
kald›. ‹hracatç› firmalar krizi dolar ithalat›m›z var. Bu den-
dünya fleker borsas›ndan 80 gesizli¤i bozmam›z gerekiyor.
bin ton fleker alarak çözdü. Art›k bu pazarda daha aktif
Türk flekerini dünyaya tan›t- rol oynamak için çabalayaca-
mak için yola ç›kan fiekerli ¤›z” dedi. Türkiye’nin lezzet
Mamüller Tan›t›m Grubu ülkesi oldu¤unu tüm dünyaya
(fiTG) faaliyetlerine h›zla de- anlatmaya çal›flt›klar›n› akta-
vam ediyor. fiTG, Food Hotel ran Tayc›, “2015 y›l›nda Türk
Endonezya Fuar›’na ç›karma flekerleme ürünlerini tan›t-
yapt›. 45 ülkeden gelen ziya- mak amac›yla Delightland te-
retçiler Türk stand›nda, lokum, flekerleme, çiko- mas›yla yola ç›kt›k. Türkiye’nin bereket üçgenin-
lata, Türk lokumu, baklava ve Türk kahvesi gibi den yer ald›¤›n› anlatmak için 36 ülkede daha
ürünleri tatt›. fuara kat›laca¤›z. 2023 y›l›nda hedefimiz olan 10
fiTG Yönetim Kurulu Üyesi Kaz›m Tayc›, 240 milyar dolarl›k ihracat› yakalamak istiyoruz. Bu
milyon nüfusuyla dünyan›n en büyük 4. ülkesi En- rakama ulaflmak için Uzakdo¤u pazar› çok
donezya pazar›na girmekte Türk firmalar›n›n geç önemli” dedi.
May›s 2015 KobiEfor 131