Page 83 - KobiEfor_Mart_2015
P. 83

“Porselen Karo, seramik
                                                          sektörünün üst segment
           Türk Yap› Sektörü                              ürünüdür"
           2014 Raporu aç›kland›

                                                            Türkiye Seramik Federas-
             Yap›-Endüstri Merkezi taraf›ndan Türk yap›   yonu (TSF) ve Tesisat ‹nflaat
           sektörünün y›ll›k performans›na dair en genifl de-  Malzemecileri Derne¤i (T‹M-
           ¤erlendirmeyi sunan ‘Türk Yap› Sektörü Raporu  DER) iflbirli¤iyle Tüyap tara-
           2014’, Yap›-Endüstri Merkezi’nde yap›lan bir top-  f›ndan organize edilen UNI-
           lant›yla aç›kland›. Toplant›da, bu y›l inflaat sektö-  CERA Uluslararas› Seramik
           ründe yüzde 3.5-4.0 oran›nda büyümenin öngö-   Banyo Mutfak Fuar›’n›n res-
           rüldü¤ü belirtildi.                            mi aç›l›fl töreni öncesinde
             YEM Sat›fl ve Pazarlama Grup Yönetmeni Tol-   Tüyap Palas’ta düzenlenen
           ga Türkan›k’›n moderatörlü¤ünde, Türk Ser-     bas›n toplant›s›nda konuflan
           best Mimarlar Derne¤i (TSMD) Yönetim Kurulu    Türkiye Seramik Federasyo-
           Baflkan› Aytek ‹tez, Türkiye ‹nflaat Malzemesi   nu Baflkan› ve SERKAP Yö-      Ahmet
           Sanayicileri Derne¤i (‹MSAD) Yönetim Kurulu    netim Kurulu Baflkan› Ah-      Tahsin
           Baflkan› Dündar Yetiflener, Ekonomi ve Strateji  met Tahsin Yamaner, sera-     Yamaner
           Dan›flmanl›k Hizmetleri’nden Ekonomist Dr.      mik sektörünün geliflimini
           Can Fuat Gürlesel, Urban Land Institute (ULI)  de¤erlendirerek mimarlar ve iç mimarlar taraf›n-
           Türkiye Yönetim Kurulu Baflkan› Haluk Sur, ‹s-  dan büyük metrajl› projelerde sa¤laml›¤›n, tasar›-
           tanbul ‹nflaatç›lar Derne¤i (‹NDER) Genel Bafl-  m›n ve prestijin sembolü olarak tercih edilen por-
           kan› Nazmi Durbakay›m ve Çevre Dostu Yeflil     selen karolardan bahsetti. Yamaner, UNICERA’ya
           Binalar Derne¤i (ÇEDB‹K) Yönetim Kurulu Bafl-   kat›lan ve seramik sektöründe hizmet veren yerli
           kan› Selçuk Özdil’in konuflmac› olarak kat›ld›¤›  firmalar›n, inflaat ve gayrimenkul sektörlerinde
           bir oturum gerçeklefltirildi.                   son y›llarda yaflanan ivmelenmeyle iç pazardaki
             Ekonomist Dr. Can Fuat Gürlesel, sunum-      pay›n› ve do¤al taflla rekabet gücünü art›ran por-
           unda 2014 y›l›nda dünyadaki ve Türkiye’deki    selen karoya ayr› bir önem vermelerini bekledikle-
           ekonomik geliflmeleri de¤erlendirdi. Gürlesel,  rini söyledi: “Porselen karolar›n y›ld›z›n›n, 2015’te
           dünyadaki ve Türkiye’deki ekonomik geliflmele-  de Türk seramik sektörünü yeni pazarlara ulaflt›r-
           rin inflaat sektörünün performans›n› etkiledi¤i-  may› ve yeni al›c›larla buluflturmay› hedefleyen
           ni belirterek, 2014 y›l›nda dünya ekonomisinde  UNICERA’da daha da parlayaca¤›n› düflünüyoruz.
           yüzde 2.6'l›k bir büyüme gerçekleflti¤ini ifade  Porselen Karo, seramik sektörünün üst segment
           etti. Dündar Yetiflener, Türkiye’deki inflaat mal-  ürünüdür.”
           zemelerinin kalitesine ra¤men, inflaat sektö-
           ründe bu malzemelerin yerinde uygulanamad›-
           ¤›n› belirtti. Selçuk Özdil, “Kentleri yaflanabilir
           k›lmak istiyorsak, önce tasar›mdan bafllamal›-
           y›z. Bunun için önce kültür de¤iflmeli” dedi.
           Nazmi Durbakay›m, müteahhitler aras›ndaki
           haks›z rekabete de¤inirken, Haluk Sur ise Tür-
           kiye’nin sadece ‹stanbul’dan ibaret olmad›¤›n›
           söyledi.

                                                                                      Mart 2015 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88