Page 83 - KobiEfor_Mart_2015
P. 83
“Porselen Karo, seramik
sektörünün üst segment
Türk Yap› Sektörü ürünüdür"
2014 Raporu aç›kland›
Türkiye Seramik Federas-
Yap›-Endüstri Merkezi taraf›ndan Türk yap› yonu (TSF) ve Tesisat ‹nflaat
sektörünün y›ll›k performans›na dair en genifl de- Malzemecileri Derne¤i (T‹M-
¤erlendirmeyi sunan ‘Türk Yap› Sektörü Raporu DER) iflbirli¤iyle Tüyap tara-
2014’, Yap›-Endüstri Merkezi’nde yap›lan bir top- f›ndan organize edilen UNI-
lant›yla aç›kland›. Toplant›da, bu y›l inflaat sektö- CERA Uluslararas› Seramik
ründe yüzde 3.5-4.0 oran›nda büyümenin öngö- Banyo Mutfak Fuar›’n›n res-
rüldü¤ü belirtildi. mi aç›l›fl töreni öncesinde
YEM Sat›fl ve Pazarlama Grup Yönetmeni Tol- Tüyap Palas’ta düzenlenen
ga Türkan›k’›n moderatörlü¤ünde, Türk Ser- bas›n toplant›s›nda konuflan
best Mimarlar Derne¤i (TSMD) Yönetim Kurulu Türkiye Seramik Federasyo-
Baflkan› Aytek ‹tez, Türkiye ‹nflaat Malzemesi nu Baflkan› ve SERKAP Yö- Ahmet
Sanayicileri Derne¤i (‹MSAD) Yönetim Kurulu netim Kurulu Baflkan› Ah- Tahsin
Baflkan› Dündar Yetiflener, Ekonomi ve Strateji met Tahsin Yamaner, sera- Yamaner
Dan›flmanl›k Hizmetleri’nden Ekonomist Dr. mik sektörünün geliflimini
Can Fuat Gürlesel, Urban Land Institute (ULI) de¤erlendirerek mimarlar ve iç mimarlar taraf›n-
Türkiye Yönetim Kurulu Baflkan› Haluk Sur, ‹s- dan büyük metrajl› projelerde sa¤laml›¤›n, tasar›-
tanbul ‹nflaatç›lar Derne¤i (‹NDER) Genel Bafl- m›n ve prestijin sembolü olarak tercih edilen por-
kan› Nazmi Durbakay›m ve Çevre Dostu Yeflil selen karolardan bahsetti. Yamaner, UNICERA’ya
Binalar Derne¤i (ÇEDB‹K) Yönetim Kurulu Bafl- kat›lan ve seramik sektöründe hizmet veren yerli
kan› Selçuk Özdil’in konuflmac› olarak kat›ld›¤› firmalar›n, inflaat ve gayrimenkul sektörlerinde
bir oturum gerçeklefltirildi. son y›llarda yaflanan ivmelenmeyle iç pazardaki
Ekonomist Dr. Can Fuat Gürlesel, sunum- pay›n› ve do¤al taflla rekabet gücünü art›ran por-
unda 2014 y›l›nda dünyadaki ve Türkiye’deki selen karoya ayr› bir önem vermelerini bekledikle-
ekonomik geliflmeleri de¤erlendirdi. Gürlesel, rini söyledi: “Porselen karolar›n y›ld›z›n›n, 2015’te
dünyadaki ve Türkiye’deki ekonomik geliflmele- de Türk seramik sektörünü yeni pazarlara ulaflt›r-
rin inflaat sektörünün performans›n› etkiledi¤i- may› ve yeni al›c›larla buluflturmay› hedefleyen
ni belirterek, 2014 y›l›nda dünya ekonomisinde UNICERA’da daha da parlayaca¤›n› düflünüyoruz.
yüzde 2.6'l›k bir büyüme gerçekleflti¤ini ifade Porselen Karo, seramik sektörünün üst segment
etti. Dündar Yetiflener, Türkiye’deki inflaat mal- ürünüdür.”
zemelerinin kalitesine ra¤men, inflaat sektö-
ründe bu malzemelerin yerinde uygulanamad›-
¤›n› belirtti. Selçuk Özdil, “Kentleri yaflanabilir
k›lmak istiyorsak, önce tasar›mdan bafllamal›-
y›z. Bunun için önce kültür de¤iflmeli” dedi.
Nazmi Durbakay›m, müteahhitler aras›ndaki
haks›z rekabete de¤inirken, Haluk Sur ise Tür-
kiye’nin sadece ‹stanbul’dan ibaret olmad›¤›n›
söyledi.
Mart 2015 KobiEfor 83