Page 66 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 66

HABER
















           T‹M, Adana’da inovasyon rüzgar› estirdi



               Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi'nin (T‹M) organizasyonu ve Akdeniz ‹hracatç›
              Birlikleri’nin (AK‹B) evsahipli¤inde gerçekleflen Türkiye ‹novasyon Haftas›,
             Adana Buluflmas›’na ulusal ve uluslararas› 47 konuflmac›, 16 üniversiteden
                ö¤renci ve akademisyenler ile ifl dünyas›n›n önemli temsilcileri kat›ld›.
         T       ürkiye ‹hracatç›lar Mecli-  tim dünyas› aras›nda devasa bir  nomiyi hedef edindik. Bu u¤urda
                                            Zeybekci, bilim dünyas› ile üre-
                                                                          kendimize büyük hedefler koyduk.
                 si (T‹M) taraf›ndan yeni-
                 likçi çal›flmalar›n ihra-
                                                                          Bu hedeflere do¤ru flekilde git-
                                          uçurum bulundu¤unu, üniversite-
                 catla buluflmas›, inovas-
                                          lerin baflka bir dünyada, üretim
                                                                          menin yolu da üretim ve ihracat›
                 yon kültürünün yayg›n-
                                          lar› ve problemlerinin ayr› ayr›
                                                                          tersi katmade¤eri, inovasyon kül-
          laflt›r›lmas› amac›yla Adana Sana-  dünyas›, sanayi, endüstri ihtiyaç-  sadece say›sal olarak de¤il, tam
          yi Odas› (ADASO) ve Akdeniz ‹hra-  yerlerde yaflad›¤›n› dile getirdi.  türümüzü art›rarak art›rmam›z
          catç› Birlikleri’nin (AK‹B) evsahip-  Zeybekci, “Problem çözücüler bi-  gerekiyor. Bugünkü geliflmifl ül-
          li¤inde, Ekonomi Bakanl›¤›, Adana  raraya geldi¤i andan itibaren za-  kelere bakt›¤›m›zda baflar›lar›n›n
          Büyükflehir Belediyesi, Çukurova  ten sistem çal›flmaya bafllar. Onu  alt›nda hep inovatif giriflimlerin
          Kalk›nma Ajans› ve Finlandiya'n›n  biraraya getiremedi¤imiz zaman  yatt›¤›n› görüyoruz.”
          ülke partnerli¤inde “Türkiye ‹no-  olmaz” dedi.
          vasyon Haftas›” etkinli¤i düzen-                                  “Türkiye’nin büyük bir
          lendi. Adana’da 5-6 Kas›m’da ger-  “Kazanmak için de¤iflin”        potansiyeli var”
          çeklefltirilen etkinli¤i kamu ve   T‹M Baflkan› Mehmet Büyü-        ‘Finlandiya’n›n Türkiye Büyü-
          özel sektör temsilcilerinden olu-  kekfli, etkinli¤in aç›l›fl›nda yapt›¤›  kelçisi Nina Vaskunlahti ise yeni-
          flan 8 bini aflk›n kifli izledi.   konuflmada, rekabet dünyas›nda   likçilikte çok h›zl› gelifltiklerini
            Türkiye ‹novasyon Haftas› et-  de¤iflimin bir ihtiyaç de¤il bir zo-  paylaflarak bunu nas›l baflard›kla-
          kinliklerine kat›lan Ekonomi Ba-  runluluk oldu¤unu, bu amaçla bu  r›n› anlatt›.
          kan› Nihat Zeybekci, seçim süre-  etkinlikleri düzenlediklerini söyle-  Vaskunlahti, Türkiye’nin büyük
          cine de¤inerek 1.5 y›ldan beri ya-  di. ‹novasyon süreklili¤ini sa¤la-  bir potansiyeli oldu¤unu, bunlar›
          t›r›mlar›n ertelendi¤ini, inovas-  man›n inovasyon kültürünü yay-  keflfetmek için öncelikle Adana’ya
          yonun bile ertelendi¤ini, istih-  mak kadar önemli oldu¤una de¤i-  geldiklerini kaydetti. Finlandi-
          damla, sat›n almayla, büyümeyle  nen Büyükekfli, bu ba¤lamda Tür-  ya'n›n asl›nda bir teknoloji merke-
          art›k ertelenen ne varsa hareke-  kiye’ye inovasyon kültürünü yay-  zi ve kendini pek çok kez yeniden
          te geçece¤ini söyledi. Zeybekci,  mak için çok boyutlu çal›flmalar  icat etmifl bir ülke olarak da ad-
          flunlar› dile getirdi: “Ertelenen  yapt›klar›n› belirtti. Büyükekfli,  land›r›labilece¤ini belirten Vas-
          herfleyin 2016 döneminde art›k   inovasyonun bir lider ile takipçiyi  kunlahti, bunu yapabilmelerinin
          gümbür gümbür harekete geçti-   birbirinden ay›rd›¤›na iflaret etti:  arka plan›nda ülke olarak kamu
          ¤ini görece¤iz. Türkiye’nin iç pi-  “Türkiye olarak biz de takipçi bir  e¤itimine, bilgiye aç›k geliflime ve
          yasada canland›¤›n› görece¤iz.  ekonomi de¤il küresel ekonomide  toplumsal cinsiyet eflitli¤ine inan-
          Yat›r›mlarda Türkiye’nin çok    liderlik için rekabet eden bir eko-  malar› oldu¤unu ifade etti.
          farkl› bir flekilde, özel sektörün
          özellikle yat›r›mlara yöneldi¤ini
          görece¤iz. Büyüme, önümüzdeki
          2016’da al›fl›k ve performans an-
          lam›nda tutturmak zorunda ol-
          du¤umuz yüzde 5’ler seviyesinin
          de üzerinde mutlaka ve mutlaka
          geçilen bir y›l olacak.
          66 KobiEfor Aral›k 2015
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71