Page 63 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 63

HABER
















           3 y›lda 2.5 kat büyüdü, sektöre damgas›n› vurdu
           Private Label Zirvesi





           duayenleri buluflturdu                                                 M. ‹mer Özer




            Özel Markal› Ürünler Tedarikçileri Derne¤i (PLAT)
            taraf›ndan düzenlenen “Private Label Zirvesi” sektörün
            önde gelen marka ve yöneticilerinin de kat›l›m› ile
            ‹stanbul’da gerçeklefltirildi. Sektör h›zl› tüketim ürünleri
            pazar›ndaki pay›n› 3 y›lda 2.5 kat artt›r›rken fiyat
            faktörünü önplanda tutan Türk tüketicisi, Private Label
                                                                                 Ataman Özbay
            (PL) içerisinde en çok temizlik ürünlerini tercih ediyor.
          Ö       zel Markal› Ürünler Teda-  güçlü bir flekilde art›yor. Ucuz fi-  re bu y›l›n ilk 6 ayl›k döneminde
                                                                           PL ürünleri içerisinde en fazla bü-
                  rikçileri Derne¤i (PLAT)
                                           yatla yüksek kalite sunan bu
                                                                           yüme yüzde 16’l›k oran ile temizlik
                              düzenlenen
                                           ürünler tüketiciler ve perakende
                  taraf›ndan
                                                                           kategorisinde yaflan›rken bunu
                  “Private Label Zirvesi”
                                           kurulufllar› taraf›ndan her geçen
                  500’e yak›n kiflinin kat›l›-
                                                                           ve yüzde 14’lük oran ile g›da ürün-
                                           pek çok KOB‹ için önemli bir faali-
                  m›yla ‹stanbul’da gerçek-  gün biraz daha benimsenirken  yüzde 15’lik oran ile kiflisel bak›m
           lefltirildi. Üretici, tedarikçi ve al›c›-  yet ve istihdam alan› sunuyor. Her  leri takip etti. Türk tüketicisinin PL
           larla sektörün di¤er temsilcilerini  zaman söyledi¤im gibi; Hiçbirimiz  ürünlerini tercih etmesinde en
           biraraya getiren Zirve, Sarten Am-  hepimiz kadar ak›ll› olamay›z“  önemli faktörün fiyat oldu¤u vur-
           balaj, Destek Group ve Can Has-  diye konufltu. Özer, Türkiye’de  gulanan araflt›rmada, y›llar itiba-
           sas Ka¤›t’›n da katk›lar›yla ger-  Private Label Fuar› gerçeklefltir-  riyle kalite faktörünün de giderek
           çekleflti. Zirvede sektörün duayen  mek istediklerini söyledi.   yükseldi¤i belirtildi.
           isimleri deneyimlerini ve görüflle-                                 Perakende sektörünün tan›n-
           rini kat›l›mc›larla paylaflt›.      Özel markal› ürünlerin       m›fl uzman ve giriflimci isimle-
              PLAT Yönetim Kurulu Baflkan›     pazar› büyüyor               rinden Ataman Özbay da “Müthifl
           M. ‹mer Özer, aç›l›fl konuflmas›n-   Global bir bilgi ve ölçü flirketi  Bir Giriflimcilik Hikayesi” bafll›kl›
           da sektör temsilcilerine flöyle  Nielsen’in yapt›¤› araflt›rmaya gö-  sunumunda; “Baflar›l› ifladam›
           seslendi: “Ne olursa olsun üretim  re, modern ticaretin a¤›rl›k kazan-  do¤ru kararlar vermelidir. Tec-
           kategorinizi daralt›n. Çünkü böyle  mas›yla birlikte H›zl› Tüketim  rübe do¤ru karar›n s›rr›d›r. Yan-
           uzmanlaflma art›yor. Ayr›ca plan-  Ürünleri  Pazar›’nda  (FMCG)  l›fl kararlar ise tecrübedir. Ayr›ca
           lamada çok baflar›l› de¤iliz. ‹fli  Private Label (PL) ürünlerinin  mücadele gücününüz kaybetme-
           aceleye getirmeyin. Üretici ile da-  a¤›rl›¤› da art›yor. Özel markal›  yin. Mücadele gücü kadar adam-
           ha fazla irtibata geçelim ve denet-  ürünlerin Avrupa’da ciro pay› yüz-  s›n›z” dedi.
           lemeye aç›k olal›m.” Özer, özel  de 30.6 düzeyinde. Türkiye’de ise  Zirvede B‹M ‹cra Kurulu Üyesi
           markal› ürünlerin Avrupa’da ve  2012’de FMCG’de ciro baz›nda    ve COO’su Galip Aykaç, Carrefo-
           di¤er geliflmifl ülkelerde önemli  yüzde 13.5’lik paya sahip olan PL  urSA CEO’su Mehmet Nane ve
           pazar paylar›na sahip oldu¤unu  ürünleri, 2015’in ilk 6 ayl›k döne-  Pazarlama ve Marka Dan›flman›
           belirterek, “Türkiye’de de bu   minde pay›n› 2.5 kat art›rarak yüz-  Didem Moral›o¤lu birer konuflma
           ürünlerin tüketimi istikrarl› ve  de 15.9’a ç›kard›. Araflt›rmaya gö-  yapt›.
                                                                                       Kas›m 2015 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68