Page 63 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 63
HABER
3 y›lda 2.5 kat büyüdü, sektöre damgas›n› vurdu
Private Label Zirvesi
duayenleri buluflturdu M. ‹mer Özer
Özel Markal› Ürünler Tedarikçileri Derne¤i (PLAT)
taraf›ndan düzenlenen “Private Label Zirvesi” sektörün
önde gelen marka ve yöneticilerinin de kat›l›m› ile
‹stanbul’da gerçeklefltirildi. Sektör h›zl› tüketim ürünleri
pazar›ndaki pay›n› 3 y›lda 2.5 kat artt›r›rken fiyat
faktörünü önplanda tutan Türk tüketicisi, Private Label
Ataman Özbay
(PL) içerisinde en çok temizlik ürünlerini tercih ediyor.
Ö zel Markal› Ürünler Teda- güçlü bir flekilde art›yor. Ucuz fi- re bu y›l›n ilk 6 ayl›k döneminde
PL ürünleri içerisinde en fazla bü-
rikçileri Derne¤i (PLAT)
yatla yüksek kalite sunan bu
yüme yüzde 16’l›k oran ile temizlik
düzenlenen
ürünler tüketiciler ve perakende
taraf›ndan
kategorisinde yaflan›rken bunu
“Private Label Zirvesi”
kurulufllar› taraf›ndan her geçen
500’e yak›n kiflinin kat›l›-
ve yüzde 14’lük oran ile g›da ürün-
pek çok KOB‹ için önemli bir faali-
m›yla ‹stanbul’da gerçek- gün biraz daha benimsenirken yüzde 15’lik oran ile kiflisel bak›m
lefltirildi. Üretici, tedarikçi ve al›c›- yet ve istihdam alan› sunuyor. Her leri takip etti. Türk tüketicisinin PL
larla sektörün di¤er temsilcilerini zaman söyledi¤im gibi; Hiçbirimiz ürünlerini tercih etmesinde en
biraraya getiren Zirve, Sarten Am- hepimiz kadar ak›ll› olamay›z“ önemli faktörün fiyat oldu¤u vur-
balaj, Destek Group ve Can Has- diye konufltu. Özer, Türkiye’de gulanan araflt›rmada, y›llar itiba-
sas Ka¤›t’›n da katk›lar›yla ger- Private Label Fuar› gerçeklefltir- riyle kalite faktörünün de giderek
çekleflti. Zirvede sektörün duayen mek istediklerini söyledi. yükseldi¤i belirtildi.
isimleri deneyimlerini ve görüflle- Perakende sektörünün tan›n-
rini kat›l›mc›larla paylaflt›. Özel markal› ürünlerin m›fl uzman ve giriflimci isimle-
PLAT Yönetim Kurulu Baflkan› pazar› büyüyor rinden Ataman Özbay da “Müthifl
M. ‹mer Özer, aç›l›fl konuflmas›n- Global bir bilgi ve ölçü flirketi Bir Giriflimcilik Hikayesi” bafll›kl›
da sektör temsilcilerine flöyle Nielsen’in yapt›¤› araflt›rmaya gö- sunumunda; “Baflar›l› ifladam›
seslendi: “Ne olursa olsun üretim re, modern ticaretin a¤›rl›k kazan- do¤ru kararlar vermelidir. Tec-
kategorinizi daralt›n. Çünkü böyle mas›yla birlikte H›zl› Tüketim rübe do¤ru karar›n s›rr›d›r. Yan-
uzmanlaflma art›yor. Ayr›ca plan- Ürünleri Pazar›’nda (FMCG) l›fl kararlar ise tecrübedir. Ayr›ca
lamada çok baflar›l› de¤iliz. ‹fli Private Label (PL) ürünlerinin mücadele gücününüz kaybetme-
aceleye getirmeyin. Üretici ile da- a¤›rl›¤› da art›yor. Özel markal› yin. Mücadele gücü kadar adam-
ha fazla irtibata geçelim ve denet- ürünlerin Avrupa’da ciro pay› yüz- s›n›z” dedi.
lemeye aç›k olal›m.” Özer, özel de 30.6 düzeyinde. Türkiye’de ise Zirvede B‹M ‹cra Kurulu Üyesi
markal› ürünlerin Avrupa’da ve 2012’de FMCG’de ciro baz›nda ve COO’su Galip Aykaç, Carrefo-
di¤er geliflmifl ülkelerde önemli yüzde 13.5’lik paya sahip olan PL urSA CEO’su Mehmet Nane ve
pazar paylar›na sahip oldu¤unu ürünleri, 2015’in ilk 6 ayl›k döne- Pazarlama ve Marka Dan›flman›
belirterek, “Türkiye’de de bu minde pay›n› 2.5 kat art›rarak yüz- Didem Moral›o¤lu birer konuflma
ürünlerin tüketimi istikrarl› ve de 15.9’a ç›kard›. Araflt›rmaya gö- yapt›.
Kas›m 2015 KobiEfor 63