Page 93 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 93

ENERJ‹



          Tunçmatik’in yeni nesil flarj cihazlar›
          Turkcell ma¤azalar›nda

            Türkiye’nin 46 y›ll›k enerji çözümleri markas›  ¤abilen EnergyCard 900 mobil flarj adaptörü ve tati-
          Tunçmatik, yeni nesil flarj cihazlar›-GSM PowerBank  lin vazgeçilmezi Flip seyahat flarj adaptörlerinin sat›-
          ürünlerini Turkcell arac›l›¤›yla son kullan›c›ya ulaflt›-  fl›, Turkcell ana ma¤azalar› ve Turkcell.com.tr’de ya-
          r›yor. Tunçmatik ürünlerinden; uzun yolculuklarda  p›lacak. Kullan›c›lar Tunçmatik’in, inceli¤i, kolay ta-
          veya flehrin kalabal›k trafi¤inde arac›n vazgeçilmez  fl›nabilirli¤i ve fl›k tasar›mlar›yla dikkat çeken flarj ci-
          bir parças› olmaya aday Tunçmatik FlexCharger araç  hazlar›na, Türkiye’nin önde gelen teknoloji ma¤aza-
          flarj adaptörü, çantada kolayl›kla tafl›nabilecek Mi-  lar›n›n d›fl›nda Turkcell ma¤azalar›nda da kolayl›kla
          nicharger 2000 mobil flarj adaptörü, cüzdana bile s›-  ulaflabilecek.


                                                          Vestel’in dünya flampiyonu
                                                          ürünleri, IFA’da


                                                                           Elektronikte 17 y›ld›r Türkiye’nin
                                                                         ihracat flampiyonlar›ndan Vestel,
                                                          enerji verimlili¤i alan›nda elde etti¤i sonuçlarla dün-
                                                          ya flampiyonu olan ürünlerini Avrupa’n›n en büyük
                                                          elektronik fuar› IFA’da sergiledi. Toplam 680 farkl›
          Fosil yak›tlar›n azalmas› rotay›                ürününü 3 bin metrekarelik stand›nda sergileyen
          yenilenebilir enerjiye çevirdi                  Vestel, enerji verimlili¤i ve su kullan›m›nda üst dü-
                                                          zey performans sergileyen çevre dostu ürünlerini
            Türkiye’de ve dünyada önemli projelere imza atan  tüketicilerle buluflturdu. Vestel fiirketler Grubu ‹cra
          Anel Grup, günümüzde fosil yak›tlar›n azalmas›yla  Kurulu Baflkan› Turan Erdo¤an, “Burada, Avrupa’n›n
          talep görmeye bafllayan, temiz ve yenilenebilir bir  en büyük elektronik fuar›nda gördü¤ümüz ilgi, Ves-
          enerji çeflidi olan günefl enerjisi üretimine dikkat çe-  tel’in Ar-Ge’ye yapt›¤› yat›r›m›n ne kadar do¤ru so-
          kiyor. Günefl enerjisi üretimi yapan yerli firmalar›n  nuçlar  üretti¤ini
          desteklenmesi gerekti¤ini belirten Anel Grup Proje  gösteriyor. Vestel
          Koordinatörü Enver K›r; son olarak Türkiye’nin tek  olarak ürünlerimiz-
          projede en büyük lisanss›z günefl enerjisi santrali  le k›rd›¤›m›z dünya
          olan ve Malatya ‹nönü Üniversitesi Turgut Özal T›p  rekorlar›, Türk mü-
          Merkezi’nde yeralan 5.3 MWp Günefl Enerjisi Santra-  hendislerinin ve Ar-
          li’ni hayata geçirdiklerini söyledi: “Türkiye’de bugü-  Ge’sinin dünyadaki
          ne kadar tek projede yap›lan en yüksek kapasiteli fo-  di¤er ülkelerle re-
          tovoltaik günefl enerjisi santrali projesi olarak da ad-  kabet edebilecek
          land›r›lan, çevre ve canl› hayat›na son derece duyar-  güçte ve hatta on-
          l› olan günefl enerjisi santrali ile y›lda 4 bin ton kar-  lardan daha iyi du-
          bon sal›n›m›n›n önüne geçilecek ve T›p Merkezi’nin  rumda  oldu¤unu
          elektrik ihtiyac›n›n yüzde 33’ü karfl›lanacak.”   gösteriyor” dedi.


                              Mitsubishi Electric, Avrupal› DeLclima’y› sat›n ald›!

                                 Japonya’daki   varl›¤›n›  De’Longhi Grubu’na ait DeLclima’n›n ço¤unluk his-
                          öncelikli pazar olarak gördü¤ü  selerini (yüzde 74.97) sat›n ald›. DeLclima’n›n iflti-
          Avrupa’da da göstermek amac›yla ‹talya’n›n önde  rakleri aras›nda Climaveneta S.p.A. ve RC Group
          gelen endüstriyel klima üreticisi De’Longhi Gru-  S.p.A. unvanl› flirketler yeral›yor. Mitsubishi Elec-
          bu’na ait DeLclima’n›n ço¤unluk hisselerini alan  tric’in HVAC segmenti aç›s›ndan stratejik önem ta-
          Mitsubishi Electric Corporation, kalan yüzde 25.03  fl›yan Avrupa’da so¤utucu talebinin gücünü koru-
          hisseyi de sat›n almak üzere teklif sundu. DeLcli-  mas› bekleniyor. DeLclima’n›n sat›n al›nmas› saye-
          ma’n›n yüzde 100’ü için öngörülen toplam al›m fiya-  sinde, Mitsubishi Electric’in so¤utucular baflta ol-
          t›n›n yaklafl›k 664 milyon Avro oldu¤u aç›kland›. Is›t-  mak üzere büyük ticari makineler için ürün serisini
          ma, havaland›rma ve iklimlendirme sistemleri ala-  geniflletmesi ve konutlardan ticari alanlara kadar
          n›n›n küresel oyuncusu Mitsubishi Electric, ‹tal-  tüm HVAC sistemleri aç›s›ndan önemli bir üretici
          ya’n›n önde gelen endüstriyel klima üreticilerinden  konumuna gelmesi mümkün olacak.
                                                                                      Ekim 2015 KobiEfor 93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98