Page 84 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 84

SEKTÖR/B‹L‹fi‹M




          iletiflim teknolojileri, 17.9 milyar TL ile bilgi tekno-
          lojileri oluflturdu.
            l 17.9 milyar TL’ye ulaflan bilgi teknolojileri
          sektörünün alt kategorilerinde 2013 y›l› hacimleri
          flöyle oldu:
            –Bilgi teknolojileri donan›m - 10 milyar TL
            –Bilgi teknolojileri yaz›l›m – 4.9 milyar TL
            –Bilgi teknolojileri hizmet- 3 milyar TL
            l 2012 y›l›na göre en yüksek büyüme yüzde 15.1
          ile bilgi teknolojileri yaz›l›mda gerçekleflti. Böyle-
          ce bilgi teknolojileri alan›nda arzu edilen da¤›l›ma
          yaklafl›larak yaz›l›m sektörünün toplam bilgi tek-
          nolojilerindeki pay› yüzde 27.1’e yükseldi.
            l 43.7 milyar TL büyüklü¤e sahip iletiflim tekno-
          lojileri sektörünün alt kategorilerindeki büyüklük-
          ler ise flöyle oldu:
            –‹letiflim teknolojileri donan›m – 11.4 milyar TL
            –‹letiflim teknolojileri elektronik haberleflme –   4.3 milyar TL
          32.3 milyar TL                                    l Çok Kanall› – Elektronik: 1.0 milyar TL
            l Sektörün istihdam› bu y›l da artarak 100.500  l Çok Kanall› – Giyim & Ayakkab›: 0.5 milyar TL
          oldu.                                             l Çok Kanall› – Ev & Dekorasyon: 0.3 milyar TL
            l Sektörün, toplam ihracat rakam› 1.3 milyar    l Çok Kanall› – E¤lence & Kültür: 0.1 milyar TL
          TL’ye ulaflt›.                                     l Çok Kanall› – Di¤er: 0.5 milyar TL
            l Toplam ihracat›n yar›s›ndan fazlas› 721 mil-  l e-Ticaretin Türkiye Perakende Pazar›
          yon TL ile yaz›l›mdan geldi. Bu rakam, yaz›l›mdan   içinde pay›: yüzde 1.3
          elde edilen cironun yüzde 14.8’lik k›sm›na denk   l Geliflmifl Ülkeler Ortalamas›: yüzde 5.5
          geliyor.                                          l Geliflen Ülkeler Ortalamas›: yüzde 3.5.
            l En çok say›da firman›n ihracat yapt›¤› ülkele-
          rin bafl›nda Almanya geliyor. Almanya’y›, Amerika,
          Hollanda, ‹ngiltere ve Azerbaycan takip ediyor.     Biliflim 500’e göre;
            l 2014 y›l›nda sektörde yüzde 11 ile 15 aras›nda
          büyüme bekleniyor ve büyümede Ar-Ge yat›r›m› ve     ‹nterpromedya taraf›ndan dü-
          inovasyon en önemli faktör olacak.                zenli olarak gerçeklefltirilen ve
                                                            flirketlerin belgelerle onayl› net
            Türkiye e-ticaret pazar›                        sat›fl gelirlerine ba¤l› olarak ci-
            Toplam perakende içerisindeki online harcama-   rolar›na göre s›raland›¤› Bili-
          lar›n tutar› yaklafl›k olarak yüzde 1.3. Bu oran ge-  flim 500’de öne ç›kan bilgileri,
          liflmifl ülkelerle k›yasland›¤›nda önümüzdeki dö-   ‹nterpromedya Genel Müdürü
          nemde önemli bir büyüme potansiyelinin oldu¤unu   Murat Göçe paylaflt›:
          gösteriyor.                                         Biliflim 500 katalo¤unda Türkiye biliflim sek-
            Biliflim Sanayicileri Derne¤i (TÜB‹SAD) taraf›n-  törüne dair yer alan önemli bilgilerden baz› ör-
          dan bu y›l ilk kez, Elektronik Ticaret Derne¤i (ET‹D)  nekler flöyle s›ralan›yor:
          proje ortakl›¤› ve Deloitte Türkiye proje yönetimi  l Biliflim 500 sonuçlar›na göre 300 flirket
          ile haz›rlanan “Türkiye e-Ticaret Pazar›-2013” ra-  2013 y›l›n› büyümeyle kapatt›. Yüzde 100’ün
          poru kamuoyu ile paylafl›ld›.                      üzerinde büyüyen flirket say›s› 19, yüzde 50 ile
            TÜB‹SAD Yönetim Kurulu Baflkan› M. Kemal C›-     99 aras›nda büyüyen flirket say›s› 56.
          l›z’›n paylaflt›¤› e-ticaret pazar› verileri flöyle:  l Biliflim 500 sonuçlar›na göre Türkiye bili-
            l e-Ticaret Pazar› Toplam Büyüklü¤ü:            flim sektörünün önümüzdeki y›l yüzde 12 büyü-
              14.0 milyar TL                                yece¤i öngörülüyor.
            l Tatil-Seyahat: 5.1 milyar TL                    l En fazla sat›n alma yapan sektörler ara-
            l Sadece Online Perakende: 5.0 milyar TL        s›nda kamu, finans ve telekom öne ç›k›yor.
            l Çok Kanall› Perakende: 2.3 milyar TL            l KOB‹’lerin y›ll›k BT bütçeleri önceki y›llara
            l Online – Pazaryeri: 1.7 milyar TL             göre yüzde 50’nin üzerinde artt›. Öncelikli yat›-
            l Online – Bahis: 1.6 milyar TL                 r›mlar› aras›nda ise bilgisayar halen ilk s›rada
            l Online- Çok Kategorili: 1.4 milyar TL         yer al›yor.
            l Online – Özel Al›flverifl: 1.3 milyar TL          l Ak›ll› telefon sat›fllar› ve internet, iletiflim
            l Online – Ulafl›m & Konaklama: 0.7 milyar TL    teknolojileri pazar›n› büyüten unsurlar olarak
            l Online – Dikey: 0.6 milyar TL                 dikkat çekiyor.
            l Çok Kanall›  – Ulafl›m & Konaklama:
          84 KobiEfor Eylül 2014
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89