Page 84 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 84
SEKTÖR/B‹L‹fi‹M
iletiflim teknolojileri, 17.9 milyar TL ile bilgi tekno-
lojileri oluflturdu.
l 17.9 milyar TL’ye ulaflan bilgi teknolojileri
sektörünün alt kategorilerinde 2013 y›l› hacimleri
flöyle oldu:
–Bilgi teknolojileri donan›m - 10 milyar TL
–Bilgi teknolojileri yaz›l›m – 4.9 milyar TL
–Bilgi teknolojileri hizmet- 3 milyar TL
l 2012 y›l›na göre en yüksek büyüme yüzde 15.1
ile bilgi teknolojileri yaz›l›mda gerçekleflti. Böyle-
ce bilgi teknolojileri alan›nda arzu edilen da¤›l›ma
yaklafl›larak yaz›l›m sektörünün toplam bilgi tek-
nolojilerindeki pay› yüzde 27.1’e yükseldi.
l 43.7 milyar TL büyüklü¤e sahip iletiflim tekno-
lojileri sektörünün alt kategorilerindeki büyüklük-
ler ise flöyle oldu:
–‹letiflim teknolojileri donan›m – 11.4 milyar TL
–‹letiflim teknolojileri elektronik haberleflme – 4.3 milyar TL
32.3 milyar TL l Çok Kanall› – Elektronik: 1.0 milyar TL
l Sektörün istihdam› bu y›l da artarak 100.500 l Çok Kanall› – Giyim & Ayakkab›: 0.5 milyar TL
oldu. l Çok Kanall› – Ev & Dekorasyon: 0.3 milyar TL
l Sektörün, toplam ihracat rakam› 1.3 milyar l Çok Kanall› – E¤lence & Kültür: 0.1 milyar TL
TL’ye ulaflt›. l Çok Kanall› – Di¤er: 0.5 milyar TL
l Toplam ihracat›n yar›s›ndan fazlas› 721 mil- l e-Ticaretin Türkiye Perakende Pazar›
yon TL ile yaz›l›mdan geldi. Bu rakam, yaz›l›mdan içinde pay›: yüzde 1.3
elde edilen cironun yüzde 14.8’lik k›sm›na denk l Geliflmifl Ülkeler Ortalamas›: yüzde 5.5
geliyor. l Geliflen Ülkeler Ortalamas›: yüzde 3.5.
l En çok say›da firman›n ihracat yapt›¤› ülkele-
rin bafl›nda Almanya geliyor. Almanya’y›, Amerika,
Hollanda, ‹ngiltere ve Azerbaycan takip ediyor. Biliflim 500’e göre;
l 2014 y›l›nda sektörde yüzde 11 ile 15 aras›nda
büyüme bekleniyor ve büyümede Ar-Ge yat›r›m› ve ‹nterpromedya taraf›ndan dü-
inovasyon en önemli faktör olacak. zenli olarak gerçeklefltirilen ve
flirketlerin belgelerle onayl› net
Türkiye e-ticaret pazar› sat›fl gelirlerine ba¤l› olarak ci-
Toplam perakende içerisindeki online harcama- rolar›na göre s›raland›¤› Bili-
lar›n tutar› yaklafl›k olarak yüzde 1.3. Bu oran ge- flim 500’de öne ç›kan bilgileri,
liflmifl ülkelerle k›yasland›¤›nda önümüzdeki dö- ‹nterpromedya Genel Müdürü
nemde önemli bir büyüme potansiyelinin oldu¤unu Murat Göçe paylaflt›:
gösteriyor. Biliflim 500 katalo¤unda Türkiye biliflim sek-
Biliflim Sanayicileri Derne¤i (TÜB‹SAD) taraf›n- törüne dair yer alan önemli bilgilerden baz› ör-
dan bu y›l ilk kez, Elektronik Ticaret Derne¤i (ET‹D) nekler flöyle s›ralan›yor:
proje ortakl›¤› ve Deloitte Türkiye proje yönetimi l Biliflim 500 sonuçlar›na göre 300 flirket
ile haz›rlanan “Türkiye e-Ticaret Pazar›-2013” ra- 2013 y›l›n› büyümeyle kapatt›. Yüzde 100’ün
poru kamuoyu ile paylafl›ld›. üzerinde büyüyen flirket say›s› 19, yüzde 50 ile
TÜB‹SAD Yönetim Kurulu Baflkan› M. Kemal C›- 99 aras›nda büyüyen flirket say›s› 56.
l›z’›n paylaflt›¤› e-ticaret pazar› verileri flöyle: l Biliflim 500 sonuçlar›na göre Türkiye bili-
l e-Ticaret Pazar› Toplam Büyüklü¤ü: flim sektörünün önümüzdeki y›l yüzde 12 büyü-
14.0 milyar TL yece¤i öngörülüyor.
l Tatil-Seyahat: 5.1 milyar TL l En fazla sat›n alma yapan sektörler ara-
l Sadece Online Perakende: 5.0 milyar TL s›nda kamu, finans ve telekom öne ç›k›yor.
l Çok Kanall› Perakende: 2.3 milyar TL l KOB‹’lerin y›ll›k BT bütçeleri önceki y›llara
l Online – Pazaryeri: 1.7 milyar TL göre yüzde 50’nin üzerinde artt›. Öncelikli yat›-
l Online – Bahis: 1.6 milyar TL r›mlar› aras›nda ise bilgisayar halen ilk s›rada
l Online- Çok Kategorili: 1.4 milyar TL yer al›yor.
l Online – Özel Al›flverifl: 1.3 milyar TL l Ak›ll› telefon sat›fllar› ve internet, iletiflim
l Online – Ulafl›m & Konaklama: 0.7 milyar TL teknolojileri pazar›n› büyüten unsurlar olarak
l Online – Dikey: 0.6 milyar TL dikkat çekiyor.
l Çok Kanall› – Ulafl›m & Konaklama:
84 KobiEfor Eylül 2014