Page 143 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 143
Kamu mal ve hizmet
al›m›nda yenilikler
Kamu ‹hale Genel Tebli¤i, kamu
mal al›m› ve kamu hizmet al›m›
ihale yönetmeliklerinde gercekle-
flen de¤ifliklikleri Resmi Gazete’de
yay›nland›. Buna göre, Serbest Mondi Tire Kutsan fark yarat›yor
Bölgeler’de çal›flma gösteren Türk
vatandafl› hakiki kifliler ile Türkiye Türkiye oluklu mukavva ambalaj sektörü-
yasalar›na göre kurulmufl yabanc› nün lider tedarikçisi Mondi Tire Kutsan, çal›-
sermayeli firmalar yerli üretici sa- flanlar›n›n kat›l›m›yla sürekli olarak gerçek-
y›labilecek. Yerli üretici oldu¤unu lefltirdi¤i ‹fl Sa¤l›¤› ve Güvenli¤i Günü etkinli-
ispat ise Bilim, Sanayi ve Teknoloji ¤inin 2014 aya¤›nda “Karanl›kta Diyalog” ça-
Bakanl›¤›'ndan al›nacak belgeyle l›flmas›na kat›ld›. Mondi Tire Kutsan’›n “önce
yap›lacak. insan” anlay›fl› ve sürdürülebilirlik misyonu
Mal ve hizmet al›mlar›na yönelik do¤rultusunda gelifltirdi¤i ve ‘Make a Diffe-
de¤ifliklikte, baflta yüzde 15 zorun- rence Day’ olarak adland›rd›¤› bu etkinlikte Hakan
Tiftik
lu yerli mal› tercihi limiti olmak hem mavi hem beyaz yakal› çal›flanlar, “Ka-
üzere avantajlardan yararlanmak ranl›kta Diyalog” sergisini, görme engelli
ve Ar-Ge süreçlerini desteklemek rehberler eflli¤inde ziyaret ederek; görme d›fl›nda tüm duyula-
için tasarlanan ‘teknolojik ürün de- r›yla hareket ederek, özel olarak haz›rlanm›fl, minyatür ‹stanbul
neyim belgesi’ de esaslara ba¤lan- flehrini dolaflt›lar.
d›. Buna göre, teknoloji merkezi ifl- ‹fl güvenli¤iyle çevre ve sosyal sorumluluk aç›s›ndan üstlenil-
letmelerinde, Ar-Ge merkezlerin- mesi gereken bireysel ve ortak çabaya dair fark›ndal›¤› art›r-
de, kamu kurum ve kurulufllar›, ka- mak amac›yla her y›l ‘’Make a Difference Day’’ gerçeklefltirdik-
nunla kurulan vak›flar ya da ulus- lerini belirten Mondi Tire Kutsan CEO’su Hakan Tiftik; y›l›n 365
lararas› fonlar taraf›ndan destekle- günü fark yaratan bu bilinç ve kültür ile çal›flmay› ve “Önce in-
nen Ar-Ge ve yenilik projelerinde, san” anlay›fl›n› benimsediklerini söyledi.
teknogiriflim sermaye desteklerin-
den yararlan›lan projelerde su yü-
züne ve yerli mal› belgesine sahip,
piyasaya arzedilebilir-arzedilmifl Türkiye ‹fl Bankas› Süper Satranç Ligi
ürünler Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanl›¤›’ndan teknolojik ürün de- Satranç alan›nda Türkiye’nin en baflar›l› sporcular›n›n yar›fl-
neyim belgesi alabilecek. t›¤›, Türkiye ‹fl Bankas› Süper Satranç Ligi sonuçland›.
Mal Al›m Yönetmeli¤i’nde ger- Türkiye’nin çeflitli illerinden 13 kulüpten 97’si unvanl› toplam
çekleflen de¤ifliklikle, yerli mal› 225 sporcunun kat›ld›¤› müsabakalarda bu y›l, 35 GM (Büyük
önerilmesinin kolaylaflt›r›lmas› Usta), 19 IM (Uluslararas› Usta), 21 FM (FIDE Ustas›), 4 CM (Us-
amac›yla ihalelerde k›s›m k›s›m ta Aday›), 5 WGM (Kad›n Büyükusta), 2 WFM (Kad›n FIDE Usta-
öneri al›nmas›na yönelik düzenle- s›), 2 WIM (Kad›n Uluslararas› Usta), 9 WCM (Kad›n Usta Aday›)
me de yap›ld›. Buna göre ihale k›s- yar›flt›.
mi öneriye aç›k olarak aç›klanabi- Türkiye ‹fl Bankas› Süper Satranç Ligi, Türkiye’nin en güçlü
lecek ve yerli mal› öneren istekli- satranç ligi olup, Avrupa’n›n da en kuvvetli ligleri aras›nda
ler her bir k›sma ayr› ayr› öneri ve- yeral›yor. ‹lk olarak 1995 y›l›nda “1. Satranç Ligi” ad› ile oynan-
rebilecek. maya bafllanan lig, 2004’te
Düzenlemeye paralel olarak, Süper Lig ad›n› al›rken, ‹fl
Kamu ‹hale Kurumu’nun her sene Bankas›’n›n Türkiye Sat-
Ocak ay›nda orta ve yüksek tekno- ranç Federasyonu’na ana
lojili ürünleri listesini ilan etmesi sponsor olmas›n›n ard›n-
ve bu listede bulunan mallar›n iha- dan 2006 y›l›nda “Türkiye ‹fl
lelerinde yerli mal› öneren istekli- Bankas› Satranç Ligi” ola-
ler lehine yüzde 15'e kadar fiyat rak devam etti, 2014 y›l›nda
avantaj› sa¤lanmas› zorunlu oldu- ise “Türkiye ‹fl Bankas› Sü-
¤u aç›kland›. per Satranç Ligi” olarak is-
mi de¤iflti.
Eylül 2014 KobiEfor 143