Page 143 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 143

Kamu mal ve hizmet
           al›m›nda yenilikler

             Kamu ‹hale Genel Tebli¤i, kamu
           mal al›m› ve kamu hizmet al›m›
           ihale yönetmeliklerinde gercekle-
           flen de¤ifliklikleri Resmi Gazete’de
           yay›nland›. Buna göre, Serbest      Mondi Tire Kutsan fark yarat›yor
           Bölgeler’de çal›flma gösteren Türk
           vatandafl› hakiki kifliler ile Türkiye  Türkiye oluklu mukavva ambalaj sektörü-
           yasalar›na göre kurulmufl yabanc›    nün lider tedarikçisi Mondi Tire Kutsan, çal›-
           sermayeli firmalar yerli üretici sa-  flanlar›n›n kat›l›m›yla sürekli olarak gerçek-
           y›labilecek. Yerli üretici oldu¤unu  lefltirdi¤i ‹fl Sa¤l›¤› ve Güvenli¤i Günü etkinli-
           ispat ise Bilim, Sanayi ve Teknoloji  ¤inin 2014 aya¤›nda “Karanl›kta Diyalog” ça-
           Bakanl›¤›'ndan al›nacak belgeyle    l›flmas›na kat›ld›. Mondi Tire Kutsan’›n “önce
           yap›lacak.                          insan” anlay›fl› ve sürdürülebilirlik misyonu
             Mal ve hizmet al›mlar›na yönelik  do¤rultusunda gelifltirdi¤i ve ‘Make a Diffe-
           de¤ifliklikte, baflta yüzde 15 zorun-  rence Day’ olarak adland›rd›¤› bu etkinlikte  Hakan
                                                                                          Tiftik
           lu yerli mal› tercihi limiti olmak  hem mavi hem beyaz yakal› çal›flanlar, “Ka-
           üzere avantajlardan yararlanmak     ranl›kta Diyalog” sergisini, görme engelli
           ve Ar-Ge süreçlerini desteklemek    rehberler eflli¤inde ziyaret ederek; görme d›fl›nda tüm duyula-
           için tasarlanan ‘teknolojik ürün de-  r›yla hareket ederek, özel olarak haz›rlanm›fl, minyatür ‹stanbul
           neyim belgesi’ de esaslara ba¤lan-  flehrini dolaflt›lar.
           d›. Buna göre, teknoloji merkezi ifl-  ‹fl güvenli¤iyle çevre ve sosyal sorumluluk aç›s›ndan üstlenil-
           letmelerinde, Ar-Ge merkezlerin-    mesi gereken bireysel ve ortak çabaya dair fark›ndal›¤› art›r-
           de, kamu kurum ve kurulufllar›, ka-  mak amac›yla her y›l ‘’Make a Difference Day’’ gerçeklefltirdik-
           nunla kurulan vak›flar ya da ulus-  lerini belirten Mondi Tire Kutsan CEO’su Hakan Tiftik; y›l›n 365
           lararas› fonlar taraf›ndan destekle-  günü fark yaratan bu bilinç ve kültür ile çal›flmay› ve “Önce in-
           nen Ar-Ge ve yenilik projelerinde,  san” anlay›fl›n› benimsediklerini söyledi.
           teknogiriflim sermaye desteklerin-
           den yararlan›lan projelerde su yü-
           züne ve yerli mal› belgesine sahip,
           piyasaya arzedilebilir-arzedilmifl   Türkiye ‹fl Bankas›  Süper Satranç Ligi
           ürünler Bilim, Sanayi ve Teknoloji
           Bakanl›¤›’ndan teknolojik ürün de-    Satranç alan›nda Türkiye’nin en baflar›l› sporcular›n›n yar›fl-
           neyim belgesi alabilecek.           t›¤›,  Türkiye ‹fl Bankas› Süper Satranç Ligi  sonuçland›.
             Mal Al›m Yönetmeli¤i’nde ger-       Türkiye’nin çeflitli illerinden 13 kulüpten 97’si unvanl› toplam
           çekleflen de¤ifliklikle, yerli mal›   225 sporcunun kat›ld›¤› müsabakalarda  bu y›l, 35 GM (Büyük
           önerilmesinin kolaylaflt›r›lmas›     Usta), 19 IM (Uluslararas› Usta), 21 FM (FIDE Ustas›), 4 CM (Us-
           amac›yla ihalelerde k›s›m k›s›m     ta Aday›), 5 WGM (Kad›n Büyükusta), 2 WFM (Kad›n FIDE Usta-
           öneri al›nmas›na yönelik düzenle-   s›), 2 WIM (Kad›n Uluslararas› Usta), 9 WCM (Kad›n Usta Aday›)
           me de yap›ld›. Buna göre ihale k›s-  yar›flt›.
           mi öneriye aç›k olarak aç›klanabi-    Türkiye ‹fl Bankas› Süper Satranç Ligi, Türkiye’nin en güçlü
           lecek ve yerli mal› öneren istekli-  satranç ligi olup, Avrupa’n›n da en kuvvetli ligleri aras›nda
           ler her bir k›sma ayr› ayr› öneri ve-  yeral›yor. ‹lk olarak 1995 y›l›nda “1. Satranç Ligi” ad› ile oynan-
           rebilecek.                                                         maya bafllanan lig, 2004’te
             Düzenlemeye paralel olarak,                                      Süper Lig ad›n› al›rken, ‹fl
           Kamu ‹hale Kurumu’nun her sene                                     Bankas›’n›n Türkiye Sat-
           Ocak ay›nda orta ve yüksek tekno-                                  ranç Federasyonu’na ana
           lojili ürünleri listesini ilan etmesi                              sponsor olmas›n›n ard›n-
           ve bu listede bulunan mallar›n iha-                                dan 2006 y›l›nda “Türkiye ‹fl
           lelerinde yerli mal› öneren istekli-                               Bankas› Satranç Ligi” ola-
           ler lehine yüzde 15'e kadar fiyat                                  rak devam etti, 2014 y›l›nda
           avantaj› sa¤lanmas› zorunlu oldu-                                  ise “Türkiye ‹fl Bankas› Sü-
           ¤u aç›kland›.                                                      per Satranç Ligi” olarak is-
                                                                              mi de¤iflti.
                                                                                     Eylül 2014 KobiEfor 143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148