Page 120 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 120
DOSYA/ASANSÖR
Metroplast, Ar-Ge ile fark yarat›yor
‹stanbul Pendik’te 1994 y›l›nda yüzde 2-3’ünü direkt olarak
üretime bafllayan Metroplast Asan- ihraç ettiklerini aktaran Adil
sör Malzemeleri ‹malat Ltd. fiti, fiencan, bu y›l ihracata yönelik
2006 y›l›nda tafl›nd›¤› 4 bin 500 met- çal›flmalar›n› h›zland›racakla-
rekare kapal› alana sahip yeni mo- r›n› ve yurtd›fl› fuarlara kat›l-
dern fabrikas›nda üretim faaliyet- maya devam edeceklerini ifa-
lerini sürdürüyor. Metroplast ‹fllet- de ediyor. Dolayl› olarak ürün-
me Müdürü Adil fiencan, bugün leri Rusya’ya ihraç edilen Met-
asansör kompenentleri ve yedek roplast’›n ilk hedefinde ‹ran,
parça üzerine kendi alan›nda Tür- Almanya ve M›s›r pazar› yera-
kiye’nin önder kuruluflu olduklar›n› l›yor. Metroplast, ‹ran ile bayi-
söylüyor. Mevcut fabrikan›n yan›s›- lik görüflmelerini sürdürüyor.
ra yeni Ar-Ge merkezi ve üretim Maliyetleri düflürerek ve
alan›yla birlikte toplamda 5500 kaliteyi yükselterek sürekli
metrekare alanda faaliyet göster- yenilenmeyi ve yat›r›m› ilke
dikleri bilgisini veren fiencan, 2015 edindiklerini aktaran fiencan,
y›l› hedeflerinin bu iki fabrikay› bir- “ISO 9001 sertifikasyonun tüm
lefltirerek tek fabrika haline getir- gereklerini yerine getirme an-
mek oldu¤unu söylüyor. fiencan, lay›fl› içerisinde sorumlulu¤u-
yeni tesisi; Gebze taraf›nda 10 bin muz nihai kullan›ma kadar
metrekarelik bir fabrika olarak uzanmaktad›r. Bu kapsamda
planlad›klar›n› aç›kl›yor: “Yeni Ar- sat›fl ve üretimdeki uzman
Ge projemizde TÜB‹TAK deste¤i kadromuzla müflterilerimize
al›yoruz, tamamen bu ürünümüze daha kaliteli hizmet vermeyi
odakland›k. fiu anda 12 adet pa- kendimize amaç edinmifl bu-
tentli ürünümüz var. Bu y›l, 2 lazer Adil fiencan lunmaktay›z. Müflteri odakl›
kesim, 12 CNC, enjeksiyon makine- net bir üretim stratejisine sa-
lerimiz ve üniversal tezgahlar›m›z- hip firmam›z asansör sektö-
dan oluflan tüm makine park›m›z› da yeniledik. Ye- ründe profesyonel hizmet vermeye devam etmek-
ni Ar-Ge ürünümüzün üretimi ve mevcut ürünleri- tedir” diye konufluyor. Kaliteye verdikleri öneme
mizle ilgili tüm makine park›m›z› tamamlad›k.” de¤inen fiencan, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sis-
Asansör sektöründe ürettikleri ürünlerde yüz- temi Belgesi ve Avrupa standartlar›nda üretim
de 60 pazar pay› ile lider olduklar›n› belirten Adil yapt›klar›n› belgeleyen CE Belgesi’ne de sahip ol-
fiencan, “Türkiye genelinde 600 firmaya hizmet duklar›n› vurguluyor.
sunuyoruz. Türkiye’nin en büyük 10 asansör üre- Müflteri memnuniyeti odakl› çal›flt›klar›n› kay-
ticisi firmas›n›n 8’ine biz ürün sa¤l›yoruz. 72 ka- deden fiencan, Metroplast’›n sektörde an›nda tes-
lem ürünümüz mevcut. Ürün yelpazemizin zen- limat yapmakla ünlü oldu¤u bilgisini veriyor. fien-
ginli¤i sayesinde sektörde üretim yapan en bü- can, kaliteli ürünleri ve güvenilir olduklar› için ter-
yükten en küçü¤e kadar her firmaya hitap edebi- cih edildiklerini vurguluyor: “Herhangi bir problem
liyoruz. Ana üretim kalemimiz asansör freni ise yafland›¤›nda Türkiye’nin her yerine servis hizmeti
ciromuzun yar›s›n› oluflturuyor. Türkiye’de üreti- veriyoruz. Yanl›fl montajdan kaynaklanan hatalar
len y›ll›k 20 bin asansörün 12 bininin asansör fre- oluyor, onun d›fl›nda üretimle ilgili problem yafla-
nini biz üretiyoruz” diyor. fiencan, yeni Ar-Ge m›yoruz.”
ürünlerini piyasaya sunduktan sonra bu alanda Sektörün son 5 y›lda alt›n ça¤›n› yaflad›¤›na de-
da pazar liderli¤ini hedeflediklerini aç›kl›yor: “‹lk ¤inen Adil fiencan, mevcut asansörlerin revizyo-
aflamada mevcut ciromuzda ihracat› yüzde 15’le- nuyla ilgili yasan›n ç›kmas›n›n ard›ndan direkt et-
re ç›karmay› planl›yoruz. 2013’te yüzde 40 büyü- kilenen firmalardan biri olduklar›n› anlat›yor:
dük, sektör rakamlar›n›n üzerinde büyüyoruz, “Türkiye’de 300 bin asansör elden geçiriliyor. De-
ürün yelpazemizi sürekli geniflletiyoruz. Yeni Ar- netlemelerde asansörlerin yüzde 60-70’inde de¤i-
Ge çal›flmam›z›n sonucunda sektörün lokomotif flecek ürün bulundu¤unu tahmin ediyoruz. Bizim
ürünlerinden birini üretece¤iz, önümüzdeki 1 y›l d›fl›m›zda sektörde 72 kalem üretim yapan baflka
içinde bu ürünü üretmeye bafllamam›z halinde firma yok, bu geliflme mutlaka bizi etkiliyor. ‹nflaat
büyüme h›z›m›z yüzde 100’ü aflar.” sektörü dursa bile bizim geliflmemiz bu nedenle
Dolayl› ihracat yapt›klar›n› ancak üretimlerinin durmayacak.”
120 KobiEfor Eylül 2014