Page 141 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 141

UZMAN                             Mavi Yakal›lar›n fiirkete
                                               Ba¤l›l›¤› ve Motivasyon


                                     ‹  fl hayat›nda teknolojinin kullan›m›  ‹nsan Kaynaklar›n›n Önemi
                                       ile birlikte bilginin haz›rlanmas›,
                                                                        Bundan sonraki maliyet düflürme
                                       de¤erlendirilmesi ve raporlanmas›
                                      son derece h›zl› yap›l›r hale gelmifltir.  aflamas›nda insan kaynaklar›n›n öne-
                                                                        mini görmeli ve iyi de¤erlendirmeli-
                                      Örne¤in çal›flanlar›n›za ait bordro dü-  yiz. Elimizdeki insan kayna¤›n›n en-
                                      zenleyeceksiniz, personel devam   vanteri nedir? Bu kayna¤› en iyi flekil-
                                      kontrol sistemleri ile çal›flanlar›n›z›n  de nas›l kullanabilirim hesab›n› yap-
                                      ifle girifl ve ç›k›fl›nda okuttuklar› kart-  mam›z gerekmektedir. Akl›m›za ilk
                                      lar›n oluflturduklar› hareketleri kulla-  önce elemanlar›m› teknik iflleri daha
                                      narak aysonu bordrolar›n› çok kolay  iyi yapabilmesi ve kiflisel becerilerini
                                      haz›rlamakta ve devlete bildirimlerini  artt›rmak için e¤itmek, motivasyonla-
                                      e-bildirge yard›m› ile online olarak  r›n› artt›rma yollar› ve yetenekleri yö-
                                      yapabilmektedir. Teknolojinin bu ka-  netmek gelecektir. Do¤rudur? Fakat
                                      dar fazla kullan›m› bir yandan da  do¤ru olmayan acaba bu yat›r›m›
                                      kontrol sistemlerinin kurulmas›n› ve  yapt›¤›m kifli benim firmam için do¤-
                                      nitelikli eleman çal›flt›rma gere¤ini  ru insan m›d›r sorusudur. Bu soruyu
                                      getirmektedir.                    cevaplayabilmek için ilk önce ‘Firma-
           KADR‹ DEM‹R                                                  m›z›n vizyonu ve hedefi nedir?’ soru-
                                      Firma Olarak Uluslaras› Arenada   sunun cevab›n› bulmam›z gerekmek-
           kadri.demir@poldy.com.tr
                                      Rekabet                           tedir. Daha sonra bu vizyona sahip
                                      Uluslararas› arenaya  bakt›¤›m›z za-  olmak ve hedefe ulaflmak için firma-
                                      man bir sürü uluslararas› firmalar  m›z› konumland›rmam›z gerekmekte-
                                      görüyor ve firmalar›n dünyan›n fark-  dir. Ç›kan sonuca göre çal›flan profili-
                                      l› yerlerde üretim yapt›¤›n›, di¤er  ni ve arad›¤›m›z nitelikleri belirleme-
                                      farkl› ülkelerde sat›fl yapt›¤›n›, üreti-  liyiz. Buna  göre  de  kadrolar›m›z›
          Bizleri bekleyen            min hangi ülkede yap›ld›¤›n›n bir  oluflturmam›z do¤ru olan›d›r. Kadro-
                                      önemi olmad›¤›n›, üretilen ürünlerin  lar› olufltururken mümkün oldu¤u ka-
            yeni rekabet              uluslararas› fiyatlar ile karl›l›¤› mak-  dar içeriden, temin edemiyor isek d›-
                                      simum seviyede  tutman›n  önemini  flar›dan tamamlama yöntemini kul-
          flartlar›na karfl›            görüyoruz.                        lanmal›y›z.
                                                                        Bu ba¤lamda her çal›flan gibi mavi
       flimdiden firmam›z›             Maksimum Kar                      yakal›lar›n da flirkete verdi¤i katk›dan
           haz›rlamam›z               Uluslaras› piyasada her bir ürünün  dolay› önemli oldu¤unu ve yaratt›¤›
                                      yaklafl›k bir piyasa fiyat› bulunmak-  de¤er ile fark edilmeyi istemektedir.
          gerekmektedir.              tad›r. Uluslararas› piyasalarda ifllem  Ödül veya Öneri sistemi kurularak
                                      yapabilmek için üretmifl oldu¤umuz  yapt›¤› ifli daha iyi nas›l yap›laca¤›
             Bu haz›rl›¤›             ürünlerde  uygulayaca¤›m›z sat›fl fi-  konusunda kendisinin fikrini almak
              yaparken                yatlar›n›n da bu uluslararas› piyasa  ve bu fikri kabul görür ise ödüllendi-
                                                                        rilece¤i çal›flan›n ba¤l›l›¤›n› artt›ra-
                                      fiyatlar›na yak›n olmas› gerekmekte-
        insan kayna¤›m›z›             dir. Acaba flu andaki sat›fl fiyatlar›-  cakt›r.
                                      m›z bir tarafta dursun maliyetlerimiz  Yapt›¤› ifli daha iyi yapabilmesi için
           ve yönetiminin             bile bu uluslararas› piyasa fiyatlar›-  teknik e¤itimler, kendilerini gelifltir-
                                      n›n üstünde oldu¤unu ülke ortala-  meleri içinde kiflisel geliflim program-
          ne kadar önemli             mas› olarak görmekteyiz. Bu flartlar-  lar›n›n düzenlenmesi motivasyonu
              oldu¤unu                da  rekabet etmemiz ve yapt›¤›m›z  artt›racakt›r.
                                      iflten kar etmemiz için maliyetlerimi-
                                                                        Çal›flanlar aras›ndaki tak›m çal›flmas›-
               görmek                 zi mümkün oldu¤u kadar düflürmek   n› teflvik etmek için flirket içinde fark-
                                      ve sat›fl fiyat›m›z› da uluslararas› pi-  l› konularda örne¤in futbol, voleybol
             zorunday›z.              yasa fiyatlar› seviyesine getirmemiz  v.b. turnuvalar düzenlenip, daha son-
                                      gerekmektedir.                    ra baflar›l› olan tak›mlara ödül veril-
                                      Yapt›¤›m›z maliyet düflürme hesapla-  mesi çal›flanlarda ekip ruhunun olufl-
                                      r›na ve yeni teknolojiyi kullanmam›za  mas›n› sa¤layacak ve motivasyonun
                                      ra¤men belli bir seviyeye kadar mali-  artt›r›lmas›nda katk› sa¤layacakt›r.
                                      yetlerimizi düflürebiliriz. Fakat belli  Bizleri bekleyen bu yeni rekabet flart-
                                      bir yerden sonra daha da maliyetleri-  lar›na karfl› flimdiden firmam›z› haz›r-
                                      mizin düflmedi¤ini görmekteyiz. Yeni  lamam›z gerekmektedir. Bu haz›rl›¤›
                                      buldu¤umuz maliyetlere göre tekrar  yaparken insan kayna¤›m›z› ve yöne-
                                      uluslararas› fiyatlar› karfl›laflt›rd›¤›-  timinin ne kadar önemli oldu¤unu
                                      m›zda arada farklar olacakt›r.    görmek zorunday›z.

          142 KobiEfor Temmuz 2014
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146