Page 141 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 141
UZMAN Mavi Yakal›lar›n fiirkete
Ba¤l›l›¤› ve Motivasyon
‹ fl hayat›nda teknolojinin kullan›m› ‹nsan Kaynaklar›n›n Önemi
ile birlikte bilginin haz›rlanmas›,
Bundan sonraki maliyet düflürme
de¤erlendirilmesi ve raporlanmas›
son derece h›zl› yap›l›r hale gelmifltir. aflamas›nda insan kaynaklar›n›n öne-
mini görmeli ve iyi de¤erlendirmeli-
Örne¤in çal›flanlar›n›za ait bordro dü- yiz. Elimizdeki insan kayna¤›n›n en-
zenleyeceksiniz, personel devam vanteri nedir? Bu kayna¤› en iyi flekil-
kontrol sistemleri ile çal›flanlar›n›z›n de nas›l kullanabilirim hesab›n› yap-
ifle girifl ve ç›k›fl›nda okuttuklar› kart- mam›z gerekmektedir. Akl›m›za ilk
lar›n oluflturduklar› hareketleri kulla- önce elemanlar›m› teknik iflleri daha
narak aysonu bordrolar›n› çok kolay iyi yapabilmesi ve kiflisel becerilerini
haz›rlamakta ve devlete bildirimlerini artt›rmak için e¤itmek, motivasyonla-
e-bildirge yard›m› ile online olarak r›n› artt›rma yollar› ve yetenekleri yö-
yapabilmektedir. Teknolojinin bu ka- netmek gelecektir. Do¤rudur? Fakat
dar fazla kullan›m› bir yandan da do¤ru olmayan acaba bu yat›r›m›
kontrol sistemlerinin kurulmas›n› ve yapt›¤›m kifli benim firmam için do¤-
nitelikli eleman çal›flt›rma gere¤ini ru insan m›d›r sorusudur. Bu soruyu
getirmektedir. cevaplayabilmek için ilk önce ‘Firma-
KADR‹ DEM‹R m›z›n vizyonu ve hedefi nedir?’ soru-
Firma Olarak Uluslaras› Arenada sunun cevab›n› bulmam›z gerekmek-
kadri.demir@poldy.com.tr
Rekabet tedir. Daha sonra bu vizyona sahip
Uluslararas› arenaya bakt›¤›m›z za- olmak ve hedefe ulaflmak için firma-
man bir sürü uluslararas› firmalar m›z› konumland›rmam›z gerekmekte-
görüyor ve firmalar›n dünyan›n fark- dir. Ç›kan sonuca göre çal›flan profili-
l› yerlerde üretim yapt›¤›n›, di¤er ni ve arad›¤›m›z nitelikleri belirleme-
farkl› ülkelerde sat›fl yapt›¤›n›, üreti- liyiz. Buna göre de kadrolar›m›z›
Bizleri bekleyen min hangi ülkede yap›ld›¤›n›n bir oluflturmam›z do¤ru olan›d›r. Kadro-
önemi olmad›¤›n›, üretilen ürünlerin lar› olufltururken mümkün oldu¤u ka-
yeni rekabet uluslararas› fiyatlar ile karl›l›¤› mak- dar içeriden, temin edemiyor isek d›-
simum seviyede tutman›n önemini flar›dan tamamlama yöntemini kul-
flartlar›na karfl› görüyoruz. lanmal›y›z.
Bu ba¤lamda her çal›flan gibi mavi
flimdiden firmam›z› Maksimum Kar yakal›lar›n da flirkete verdi¤i katk›dan
haz›rlamam›z Uluslaras› piyasada her bir ürünün dolay› önemli oldu¤unu ve yaratt›¤›
yaklafl›k bir piyasa fiyat› bulunmak- de¤er ile fark edilmeyi istemektedir.
gerekmektedir. tad›r. Uluslararas› piyasalarda ifllem Ödül veya Öneri sistemi kurularak
yapabilmek için üretmifl oldu¤umuz yapt›¤› ifli daha iyi nas›l yap›laca¤›
Bu haz›rl›¤› ürünlerde uygulayaca¤›m›z sat›fl fi- konusunda kendisinin fikrini almak
yaparken yatlar›n›n da bu uluslararas› piyasa ve bu fikri kabul görür ise ödüllendi-
rilece¤i çal›flan›n ba¤l›l›¤›n› artt›ra-
fiyatlar›na yak›n olmas› gerekmekte-
insan kayna¤›m›z› dir. Acaba flu andaki sat›fl fiyatlar›- cakt›r.
m›z bir tarafta dursun maliyetlerimiz Yapt›¤› ifli daha iyi yapabilmesi için
ve yönetiminin bile bu uluslararas› piyasa fiyatlar›- teknik e¤itimler, kendilerini gelifltir-
n›n üstünde oldu¤unu ülke ortala- meleri içinde kiflisel geliflim program-
ne kadar önemli mas› olarak görmekteyiz. Bu flartlar- lar›n›n düzenlenmesi motivasyonu
oldu¤unu da rekabet etmemiz ve yapt›¤›m›z artt›racakt›r.
iflten kar etmemiz için maliyetlerimi-
Çal›flanlar aras›ndaki tak›m çal›flmas›-
görmek zi mümkün oldu¤u kadar düflürmek n› teflvik etmek için flirket içinde fark-
ve sat›fl fiyat›m›z› da uluslararas› pi- l› konularda örne¤in futbol, voleybol
zorunday›z. yasa fiyatlar› seviyesine getirmemiz v.b. turnuvalar düzenlenip, daha son-
gerekmektedir. ra baflar›l› olan tak›mlara ödül veril-
Yapt›¤›m›z maliyet düflürme hesapla- mesi çal›flanlarda ekip ruhunun olufl-
r›na ve yeni teknolojiyi kullanmam›za mas›n› sa¤layacak ve motivasyonun
ra¤men belli bir seviyeye kadar mali- artt›r›lmas›nda katk› sa¤layacakt›r.
yetlerimizi düflürebiliriz. Fakat belli Bizleri bekleyen bu yeni rekabet flart-
bir yerden sonra daha da maliyetleri- lar›na karfl› flimdiden firmam›z› haz›r-
mizin düflmedi¤ini görmekteyiz. Yeni lamam›z gerekmektedir. Bu haz›rl›¤›
buldu¤umuz maliyetlere göre tekrar yaparken insan kayna¤›m›z› ve yöne-
uluslararas› fiyatlar› karfl›laflt›rd›¤›- timinin ne kadar önemli oldu¤unu
m›zda arada farklar olacakt›r. görmek zorunday›z.
142 KobiEfor Temmuz 2014