Page 129 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 129

WIN



                                   GALDER üyeleriyle      olarak WIN’e kurulduk-
                                   WIN’e kat›ld›          lar›ndan bu yana kat›l-
                                   Genel   Galvanizciler  d›klar›n› ve  kendileri
                                Derne¤i (GALDER), bir k›-  için verimli bir fuar ol-
                                s›m üyesiyle birlikte     du¤unu söyledi. S›cak
                                WIN’deki yerini ald›.     dald›rma galvanizleme
                                GALDER Genel Sekreteri    iflleminin Türkiye’deki
                                S. Burcu Akman, Türki-    en önemli uygulay›c›la-
                                ye’de galvanizin önemi-   r›ndan olan firma, fuar-
                                nin artmaya bafllad›¤›n›   da ayr›ca galvaniz konu-
                                ve fark›nlal›¤›n artmas›-  sunda kat›l›mc›lar›  bi-
                                na paralel bir geliflim sü-  linçlendirme çal›flmalar›-
                                recine girdiklerini söyle-  na da imza at›yor. Deniz
                                di. Dernek olarak sektö-  Özcan, bilinçlenmenin
                                rün yüzde 70’ini bünye-   sektörün geliflimi aç›s›n-
                                lerine katt›klar›  bilgisini  dan çok önemli bir sü-
                                veren Akman, potansiyel   reç oldu¤unu vurgulad›:
                                müflterilerle buluflmak     “Galvanizlemede Avru-
                                ad›na da 3. kez WIN’deki  pa’n›n yüzde  30’unda
                                yerlerini ald›klar›n›  söy-  dahi de¤iliz.  Geliflmifl
          ledi. Akman, sektörün geliflimine iliflkin flu bilgileri  ülkelerde galvanizleme
          verdi: “Galvaniz’in orta ve uzun vadede kullan›c›ya  devlet flartnamelerinde
          sa¤lad›¤› avantajlar farkedildi. Art›k köprü, otoyol  yeral›yor. Sektörün geliflimi yönünde kamunun tefl-
          gibi temel altyap›da galvanizli ürünler tercih edili-  vik ve deste¤i önemli olacakt›r.”
          yor. Kullan›m ömrünün uzun olmas› galvanize olan  Marmara-Siegener’in geliflimi hakk›nda bilgi ve-
          talebi daha da art›racakt›r. Önümüzdeki y›llarda so-  ren Özcan, yaklafl›k 4 y›l önce yeni tesislerin dev-
          lar ve rüzgar enerjisi alan›nda yap›lacak yat›r›mlar-  reye al›nmas›yla h›zl› bir geliflim sürecine girdikle-
          da galvanizli ürünlerin daha s›kl›kla kullan›laca¤›n›  rini  belirterek flöyle konufltu: “Y›ll›k  kapasitemizi
          umut ediyoruz.”                                 25 bin tondan ortalama 70 bin tonlara ç›kard›k.
            Sektörün 2013 y›l›nda üretimde yüzde 10 büyüye-  Gebze fabrikam›z sadece Türkiye’nin de¤il Ortado-
          rek 550 bin tona ulaflt›¤›n› aktaran Akman, bu y›l da  ¤u’nun da en büyük galvanizleme tesisi olarak fa-
          benzer bir büyüme hedefi içinde olduklar›n› söyledi.    aliyet yürütüyor. 2013 y›l›nda geçen y›la göre yüz-
                                                          de 40 oran›nda büyüme sa¤lad›k. 3. tesisimiz olan
            Marmara-Siegener, büyüme odakl›               Çorlu fabrikam›z›n da aç›lmas›yla 2015 y›l›nda daha
            Marmara-Siegener Galvaniz Pazarlama ve Sat›fl  h›zl› büyüyece¤iz. 2014 y›l›nda ise yüzde 10’luk bir
          Sorumlusu Deniz Özcan, yaklafl›k 10 y›ll›k bir firma  büyüme hedefliyoruz.”


           Yametafl, yeni ifl kollar›yla büyüyor             lafl›k yüzde 15-20 gibi Grup olarak büyüme göster-
                                                           dik. Bu büyüklü¤ün temel nedeni teknoloji yat›-
              Yametafl Yass› Metal Mamul-                              r›mlar›m›zdan kaynakland›. Müflteri-
            leri Sanayi Pazarlama Müdürü                              lerimizin beklentilerini karfl›lad›k.
            Eyüp Uçaktürk, 1966 y›l›ndan                              2014’te 2013’ün üzerinde büyüme
            bu yana demir-çelik sektöründe                            hedefliyoruz” dedi.
            faaliyet gösterdiklerini kaydet-                            Yametafl d›fl›nda farkl› firma yap›-
            ti. Ana faaliyet alan›; çelik ser-                        lanmas›yla geliflimlerini sürdürdükle-
            vis merkezi ve boru profil ima-                           rini aktaran Uçaktürk, ‹stanbul Ana-
            lat› olan Yametafl, a¤›rl›kl› Er-                          dolu Yakas› OSB’de ikinci bir tesisle-
            demir’in ürünlerini kullan›yor.                           rinin devreye girdi¤ini ve kaynaks›z
            Yametafl, otomotiv, beyaz efl-                              profil imalat› yapt›klar›n› duyurdu.
            ya, ayd›nlatma, asansör, h›rda-                           Uçaktürk, Otomotiv ve inflaat sektö-
            vat, mobilya gibi yass› mamu-                             ründe kullan›lan a¤›r hadde mamul-
            lün kullan›ld›¤› tüm sektörleri                           leri yerine alternatif olarak kullan›lan
            hedefliyor. 2013’ün geçmifl y›l-                           hafif çeli¤in imalat›n› gerçeklefltirdik-
            lara oranla daha yavafl geçti¤i-                           leri, ayr›ca Tuzla OSB’de PDS Makina
            ni kaydeden Uçaktürk, “Bekle-                             olarak, a¤›rl›kl› ihracat olmak kayd›y-
            nenin alt›nda ama geliflimi de-                            la, anahtar teslim hatlar›n imalat›n›
            vam eden bir y›l geçirdik. Yak-                           yapt›klar› bilgisini verdi.


          130 KobiEfor Temmuz 2014
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134