Page 98 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 98
KOS
MUAMMER EROL
Konya Valisi
Türkiye’nin ‘Moral flehri’
Konya Valisi ve KOS Müteflebbis Heyet Baflkan›
Muammer Erol, Konya sanayisinin sürekli bir geli-
flim ve de¤iflim içerisinde oldu¤unu belirterek,
Konya ihracat› içerisinde imalat sanayinin pay›n›n
yüzde 93’e ulaflt›¤› bilgisini veriyor. Vali Muammer
Erol, Konya sanayisinin önemli sorunlar›ndan biri-
nin limanlara ba¤lant› konusunda yafland›¤›n› söy- lam ve tan›t›m departmanlar› kurulmas›na yönelik
lüyor. Konya sanayisinin dünyaya aç›labilmesi, da- çal›flmalar yap›lmal›, markalaflm›fl kurulufllar Kon-
ha nitelikli hale gelmesi için h›zl› ve düflük mali- yal› sanayicilerle biraraya getirilmeli, marka flehir
yetli olarak deniz yoluna ulafl›m sa¤lanmas› gerek- kavram› üzerinde durulmal›d›r. ‹limizde yo¤un ola-
ti¤ine de¤inen Erol, “Bu da Mersin’de bulunan iki rak bulunan aile iflletmelerinin uzun ömürlü olma-
limanla gerçekleflecektir. Bu itibarla Konya’y› ha- lar› için kurumsallaflmas›n›n sa¤lanmas› önem ta-
len kullan›lan Mersin Liman›’na ulaflt›ran demiryo- fl›maktad›r.”
lunun öncelikle iyilefltirilmesi gerekmektedir. Kon- Vali Muammer Erol, flunlar› dile getiriyor:
ya-Mersin demiryolu hatt›n›n yük ve yolcu tafl›ma- “Konya bugün Türkiye’ye ümit veren bir moral
ya uygun flekilde h›zl› tren hatt›na çevrilmesine flehri haline gelmifltir. Geçmiflte Türkiye’nin ‘Tah›l
iliflkin çal›flmalar devam etmektedir” diyor. Ambar›’ olarak bilinen Konya, h›zl› bir geliflim ve
Vali Muammer Erol, Konya’n›n rekabet gücünü de¤iflim sürecini yaflad›ktan sonra bugün ‘KOB‹
art›rmak için farkl› alt sektörlerde kümelenme ça- Merkezi’, ‘Sanayi fiehri’, ‘Turizm Merkezi’, ‘Lo-
l›flmalar›na devam edilmesi gerekti¤ine de de¤ini- jistik Merkezi’, ‘Veri Merkezi’, ‘Enerji Merkezi’,
yor: “Sanayi Strateji Belgesi’nde de öngörüldü¤ü ‘Üniversiteler fiehri’ gibi yeni ünvanlar kazanma
biçimde sanayimizin kullanmakta oldu¤u teknolo- yolunda önemli mesafeler alm›flt›r. Üretim ve ih-
jik seviyeyi art›rmal› ve markalaflmay› gerçeklefltir- racatta yapt›¤› hamlelerle sanayileflme ve kalk›n-
meliyiz. D›fl ticaretimizi art›rmak için mutlaka yeni ma hamlesinin öncüleri aras›nda yeralmaktad›r.
pazarlara girmeliyiz. Almanya ile iliflkilerimizi gelifl- Konya, müteflebbis ruhu ve firmalar›yla 2023 viz-
tirmeliyiz. ABD, Çin, Hindistan ve Brezilya gibi pa- yonu hedeflerine ulaflacak, varl›¤›n› ve gücünü
zarlar büyük f›rsatlar sunmaktad›r, de¤erlendirme- kan›tlayacakt›r. En büyük avantaj› müteflebbis ru-
liyiz. Konya sanayisinin önemli sorunlar›ndan tan›- hudur. Devletiyle, ifladamlar›yla, üniversiteleriyle
t›m ve markalaflma sorununun çözümü için e¤itim- ve halkla el ele verip müflterek ak›lla, her husu-
ler düzenlenmeli, üniversite-sanayi iflbirli¤i geliflti- su istiflare ederek sorunlar› aflacak, gelece¤e en
rilmeli, belirli büyüklü¤e ulaflm›fl iflletmelerde rek- iyi flekilde haz›rlanacakt›r.”
Uluslararas› yat›r›mc›lar KOS’u KOS’u yerli yat›r›mc›lar›n yan›s›ra uluslararas›
tercih ediyor yat›r›mc›larla birlikte küresel bir üretim üssü haline
Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde firmalar›n getirmek istediklerini belirten Kütükcü, geliflmenin
motorlu kara tafl›t›, treyler, römork, makine ve ekip- do¤rultusunu flöyle özetliyor: “KOS’un yeni genifl-
man, ana metal sanayi, fabrikasyon metal ürünleri, leme alanlar›nda yap›lacak yerli ve uluslararas› ya-
kauçuk ve plastik, g›da imalat› a¤›rl›kl› olmak üzere t›r›mlarla birlikte bölgenin yat›r›m kriterleri de yük-
40 farkl› sektörde faaliyet gösterdi¤ini anlatan Me- selecek. Yüzölçümü bak›m›ndan 4. s›rada yeralan
mifl Kütükcü, 2005 y›l›nda 203 firman›n yerald›¤› ve 30 binin üzerindeki çal›flan›yla Türkiye’de en
bölgedeki firma say›s›n›n 473’e ulaflt›¤›n› belirtiyor. fazla istihdam sa¤layan 13. OSB olan bölgemizi
Üretim öncelikli yönetim anlay›fl›, modern altyap›- üretim üssüne dönüfltürmek, üretti¤imiz katmade-
s›yla KOS Türkiye’nin yat›r›m haritas›nda yabanc› ¤eri art›rmak istiyoruz. Bölgedeki mevcut sanayici-
sermayenin ilgi duydu¤u alanlardan biri oluyor. Kü- lere en kaliteli hizmeti en verimli flekilde sunarken
tükcü, yerli sanayicinin gücüyle geliflen bölgenin son yeni yat›r›mc›lar da kazanarak, Konya’n›n ve Türki-
2 y›lda 250 milyon Avro’nun üzerinde uluslararas› ye’nin 2023 hedeflerine daha güçlü bir omuz ver-
yat›r›m ald›¤›n› anlat›yor: “2013 y›l› içerisinde Algi- meyi hedefliyoruz.”
da’n›n KOS’a yapt›¤› dondurma fabrikas› yat›r›m›n›n Konya sanayisinin 80 de¤iflik alt sektörde üretim
üretime geçmesinin ard›ndan yine Unilever grubuyla yapt›¤› bilgisini veren Kütükcü, özellikle makine
ve kiflisel bak›m ürünleri sektöründe yeni bir yat›r›- imalat sanayi ile otomotiv yan sanayi sektörlerinin
m›n arsa tahsis sözleflmesi imzaland›. Bu yat›r›mla Konya’n›n ihracat›n› s›rtlad›¤›n›, bu iki sektörün bu
birlikte Konya, tarihinde tek seferde en büyük ulus- y›l›n ilk çeyre¤inde Konya’n›n toplam ihracat›n›n
lararas› yat›r›m› da alm›fl oldu.” yüzde 42.6’s›n› gerçeklefltirdi¤ini aktar›yor: “‹laç sa-
98 KobiEfor Haziran 2014