Page 91 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 91

defleyen firmalar›m›z da bu anlamda fuardaki yerini
           alm›flt›r. Türkiye’nin 2023 hedefine ulaflmas›nda kat-
           k› sa¤l›yoruz” dedi.
              Fuar›n etkin ve verimli olmas› için ilgili tüm pay-
           dafllarla ortak hareket edilmesinin önemli oldu¤u
           aflikar. Bu do¤rultuda WIN Eurasia Metal Working
           Fuar›;  T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤›, T.C.
           Ekonomi Bakanl›¤› deste¤i ile düzenlenirken firmala-  Hedeflenen ziyaretçi sektörleri:
           ra kat›l›m deste¤ini finansal olarak KOSGEB veriyor.  Metal ve Ba¤lant› Elemanlar›
           Güney Kore, Tayvan, Japonya, ‹talya ve Almanya,     Makine ve Teçhizat ‹malat›
           Milli Kat›l›m göstererek amaçlanan iflbirli¤ini ulusla-  Otomotiv Sanayi
           raras› düzeye tafl›yor.                              ‹nflaat ve ‹nflaat Yan Sanayi
              Türkiye’nin co¤rafi konumundaki stratejik pozis-  Savunma Sanayi
           yonu sebebi ile WIN Eurasia Metal Working Fuar›’n›n  Demir, Demir D›fl› Metaller
           düzenlendi¤i ülke olarak da dikkat çekti¤ini belirten  Enerji
           Kühnel flu bilgiyi verdi: “Fuar bu y›l daha genifl bir  Hidrolik Pnömatik
           ekonomik bölgeyi odak noktas›na alm›fl durumda-      Alüminyum
           d›r. Bu nedenle sac iflleme ile metal biçimlendirme  Madencilik
           alan›nda tüm bölgenin ‘en önemli’ fuar› say›lmakta-  Beyaz Eflya
           d›r. Genel olarak ziyaretçilerin önemli bir k›sm› Ku-  Kaynak
           zey Afrika’dan, Ön ve Orta Asya’dan, ayr›ca Körfez  Boru
           ülkelerinden gelmektedir. Bu ülkelerde dinamik bir  Denizcilik/Gemicilik
           ekonomik geliflme ile birlikte makine, üretim dona-  ‹klimlendirme
           n›mlar›na büyük bir talep söz konusudur.”
              WIN’e ilgi artarak devam ediyor
              Hannover Messe Bileflim Fuarc›l›k A.fi Genel Mü-  Hedeflenen ziyaretçi ülkeler:
           dür Yard›mc›s› Ufuk Alt›ntop ise Türkiye’nin son 6
           ayd›r yo¤un bir politik bir süreç yaflad›¤›n› ancak -  l Azerbaycan l Birleflik Arap Emirlikleri l Ceza-
           yo¤un tan›t›mlar›n etkisiyle- fuar›n pozitif bir süreç  yir l Fas l Irak l ‹ran l Kuveyt l Kazakistan l Ka-
           yaflad›¤›n› aktard›. Bu dönemlerde gerek kamu ge-  tar l Libya l M›s›r l Rusya l Suudi Arabistan l Su-
           rek flirket baz›nda pazarlama bütçelerinin k›s›lma-  dan l Türkmenistan l Tunus
           mas› gerekti¤ini dile getiren Alt›ntop, fuarlar›n büyü-
           meye büyük katk› sa¤lad›¤›n›n unutulmamas›n› iste-  retçi olarak görmek istedikleri ülkeler ve firmalar
           di. Alt›ntop, 23 bin 264 metrekare alan üzerine ku-  nezdinde çal›flmalar yapt›k. Bu çal›flman›n fuar›m›za
           rulan WIN Eurasia’ya 37 ülkeden 963 kat›l›mc› a¤›r-  ivme kazand›raca¤›na inan›yoruz” diye konufltu.
           lamay› beklediklerini kaydetti. Almanya’n›n metal ifl-  Fuar kapsam›nda akademik çevrenin profesyonel
           leme alan›nda en büyük sivil toplum kurulufllar›ndan  hayata entegresiyle ilgili özel  giriflimlerinin de oldu-
           biri olan VDMA (Alman Makina Endüstrisi Birli¤i) Fe-  ¤unu belirten Alt›ntop, organizasyonda üniversiteler,
           deral Alman Ekonomi ve Teknoloji Bakanl›¤› taraf›n-  liseler, sektör kulüpleriyle ortak çal›flma platformlar›
           dan her y›l organize edilen ve Alman makine imalat-  oluflturarak do¤ru ve etkin bir bilgi transferi yarata-
           ç›lar›n›n da yer ald›¤› ortak bir stant ile fuarda yeri-  bilmeyi hedeflediklerini kaydetti.
           ni alacak. Ayr›ca Belçika, Bulgaristan, Çin, Fransa,  Fuar ile eflzamanl› olarak gerçekleflecek Endüstri-
           Hindistan, Hirvatistan, ‹talya, Japonya, Kore ve Tay-  yel Etkinlikler Zirvesi kapsam›nda ise ziyaretçiler;
           van‘da uluslararas› kat›l›mc›lar aras›nda bulunuyor.  konferanslara, panellere, kurumsal etkinliklere, çö-
           Fuara, yüksek kat›l›ma paralel olarak üst düzeyde zi-  züm gösterilerine ve uluslararas› etkinliklere kat›l›m
           yaretçi hedeflediklerini de belirten Alt›ntop, “Ziyaret-  olana¤› sa¤layabilecekler.
           çilerin büyük bir k›sm› Kuzey Afrika, Avrasya ve Or-  Bas›n toplant›s›na kat›lan sektörün önemli firma-
           tado¤u ülkelerinden gelmektedir. Bu ülkelerde dina-  lar›ndan Atefl ‹nflaat Sanayi Taah. A.fi. Yönetim Ku-
           mik bir ekonomik geliflme ile birlikte makine, üretim  rulu Üyesi Sema Turgut ise fuar kat›l›m›ndan sa¤la-
           donan›mlar›nda büyük bir talep söz konudur. Türki-  d›klar› fayday› flu sözlerle ifade etti: “Kat›ld›¤›m›z
           ye’nin metal iflleme sektörlerinde güçlü bir alt yap›-  tüm WIN Fuarlar› kurum olarak kendimizi gelifltirme-
           ya sahip olmas› sebebi ile 35 ülkeden üst düzeyde  mizi ve büyümemizi sa¤lad›. Firma olarak hedefledi-
           al›m heyetlerinin ziyaret etmesini beklediklerini söy-  ¤imiz ziyaretçi profiline ulaflma flans›n› yakalad›k.
           lüyor. Fuarla ilgili tan›t›m çal›flmalar›n› ulusal ve  Özellikle fuar› ziyaret eden hedef kitlenin niteli¤i
           uluslaras› kapsamda  yapt›klar›n› belirten Alt›ntop,  do¤ru pazar kanallar›na ulaflmam›za olanak sa¤lad›.
           “Bu sene ilk kez fuar öncesinde kat›l›mc›larla tan›-  Her sene oldu¤u gibi bu y›l da WIN Eurasia Metal
           t›m ve ziyaretçi çal›flmalar›na baz oluflturacak bir an-  Working Fuar›’n›n sektöre ve sektör firmalar›na kat-
           ket gerçeklefltirdik. Bu anket sonras›nda fuarda ziya-  ma de¤er sa¤layaca¤›na eminim.”
                                                                                      Haziran 2014 KobiEfor 91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96