Page 91 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 91
defleyen firmalar›m›z da bu anlamda fuardaki yerini
alm›flt›r. Türkiye’nin 2023 hedefine ulaflmas›nda kat-
k› sa¤l›yoruz” dedi.
Fuar›n etkin ve verimli olmas› için ilgili tüm pay-
dafllarla ortak hareket edilmesinin önemli oldu¤u
aflikar. Bu do¤rultuda WIN Eurasia Metal Working
Fuar›; T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤›, T.C.
Ekonomi Bakanl›¤› deste¤i ile düzenlenirken firmala- Hedeflenen ziyaretçi sektörleri:
ra kat›l›m deste¤ini finansal olarak KOSGEB veriyor. Metal ve Ba¤lant› Elemanlar›
Güney Kore, Tayvan, Japonya, ‹talya ve Almanya, Makine ve Teçhizat ‹malat›
Milli Kat›l›m göstererek amaçlanan iflbirli¤ini ulusla- Otomotiv Sanayi
raras› düzeye tafl›yor. ‹nflaat ve ‹nflaat Yan Sanayi
Türkiye’nin co¤rafi konumundaki stratejik pozis- Savunma Sanayi
yonu sebebi ile WIN Eurasia Metal Working Fuar›’n›n Demir, Demir D›fl› Metaller
düzenlendi¤i ülke olarak da dikkat çekti¤ini belirten Enerji
Kühnel flu bilgiyi verdi: “Fuar bu y›l daha genifl bir Hidrolik Pnömatik
ekonomik bölgeyi odak noktas›na alm›fl durumda- Alüminyum
d›r. Bu nedenle sac iflleme ile metal biçimlendirme Madencilik
alan›nda tüm bölgenin ‘en önemli’ fuar› say›lmakta- Beyaz Eflya
d›r. Genel olarak ziyaretçilerin önemli bir k›sm› Ku- Kaynak
zey Afrika’dan, Ön ve Orta Asya’dan, ayr›ca Körfez Boru
ülkelerinden gelmektedir. Bu ülkelerde dinamik bir Denizcilik/Gemicilik
ekonomik geliflme ile birlikte makine, üretim dona- ‹klimlendirme
n›mlar›na büyük bir talep söz konusudur.”
WIN’e ilgi artarak devam ediyor
Hannover Messe Bileflim Fuarc›l›k A.fi Genel Mü- Hedeflenen ziyaretçi ülkeler:
dür Yard›mc›s› Ufuk Alt›ntop ise Türkiye’nin son 6
ayd›r yo¤un bir politik bir süreç yaflad›¤›n› ancak - l Azerbaycan l Birleflik Arap Emirlikleri l Ceza-
yo¤un tan›t›mlar›n etkisiyle- fuar›n pozitif bir süreç yir l Fas l Irak l ‹ran l Kuveyt l Kazakistan l Ka-
yaflad›¤›n› aktard›. Bu dönemlerde gerek kamu ge- tar l Libya l M›s›r l Rusya l Suudi Arabistan l Su-
rek flirket baz›nda pazarlama bütçelerinin k›s›lma- dan l Türkmenistan l Tunus
mas› gerekti¤ini dile getiren Alt›ntop, fuarlar›n büyü-
meye büyük katk› sa¤lad›¤›n›n unutulmamas›n› iste- retçi olarak görmek istedikleri ülkeler ve firmalar
di. Alt›ntop, 23 bin 264 metrekare alan üzerine ku- nezdinde çal›flmalar yapt›k. Bu çal›flman›n fuar›m›za
rulan WIN Eurasia’ya 37 ülkeden 963 kat›l›mc› a¤›r- ivme kazand›raca¤›na inan›yoruz” diye konufltu.
lamay› beklediklerini kaydetti. Almanya’n›n metal ifl- Fuar kapsam›nda akademik çevrenin profesyonel
leme alan›nda en büyük sivil toplum kurulufllar›ndan hayata entegresiyle ilgili özel giriflimlerinin de oldu-
biri olan VDMA (Alman Makina Endüstrisi Birli¤i) Fe- ¤unu belirten Alt›ntop, organizasyonda üniversiteler,
deral Alman Ekonomi ve Teknoloji Bakanl›¤› taraf›n- liseler, sektör kulüpleriyle ortak çal›flma platformlar›
dan her y›l organize edilen ve Alman makine imalat- oluflturarak do¤ru ve etkin bir bilgi transferi yarata-
ç›lar›n›n da yer ald›¤› ortak bir stant ile fuarda yeri- bilmeyi hedeflediklerini kaydetti.
ni alacak. Ayr›ca Belçika, Bulgaristan, Çin, Fransa, Fuar ile eflzamanl› olarak gerçekleflecek Endüstri-
Hindistan, Hirvatistan, ‹talya, Japonya, Kore ve Tay- yel Etkinlikler Zirvesi kapsam›nda ise ziyaretçiler;
van‘da uluslararas› kat›l›mc›lar aras›nda bulunuyor. konferanslara, panellere, kurumsal etkinliklere, çö-
Fuara, yüksek kat›l›ma paralel olarak üst düzeyde zi- züm gösterilerine ve uluslararas› etkinliklere kat›l›m
yaretçi hedeflediklerini de belirten Alt›ntop, “Ziyaret- olana¤› sa¤layabilecekler.
çilerin büyük bir k›sm› Kuzey Afrika, Avrasya ve Or- Bas›n toplant›s›na kat›lan sektörün önemli firma-
tado¤u ülkelerinden gelmektedir. Bu ülkelerde dina- lar›ndan Atefl ‹nflaat Sanayi Taah. A.fi. Yönetim Ku-
mik bir ekonomik geliflme ile birlikte makine, üretim rulu Üyesi Sema Turgut ise fuar kat›l›m›ndan sa¤la-
donan›mlar›nda büyük bir talep söz konudur. Türki- d›klar› fayday› flu sözlerle ifade etti: “Kat›ld›¤›m›z
ye’nin metal iflleme sektörlerinde güçlü bir alt yap›- tüm WIN Fuarlar› kurum olarak kendimizi gelifltirme-
ya sahip olmas› sebebi ile 35 ülkeden üst düzeyde mizi ve büyümemizi sa¤lad›. Firma olarak hedefledi-
al›m heyetlerinin ziyaret etmesini beklediklerini söy- ¤imiz ziyaretçi profiline ulaflma flans›n› yakalad›k.
lüyor. Fuarla ilgili tan›t›m çal›flmalar›n› ulusal ve Özellikle fuar› ziyaret eden hedef kitlenin niteli¤i
uluslaras› kapsamda yapt›klar›n› belirten Alt›ntop, do¤ru pazar kanallar›na ulaflmam›za olanak sa¤lad›.
“Bu sene ilk kez fuar öncesinde kat›l›mc›larla tan›- Her sene oldu¤u gibi bu y›l da WIN Eurasia Metal
t›m ve ziyaretçi çal›flmalar›na baz oluflturacak bir an- Working Fuar›’n›n sektöre ve sektör firmalar›na kat-
ket gerçeklefltirdik. Bu anket sonras›nda fuarda ziya- ma de¤er sa¤layaca¤›na eminim.”
Haziran 2014 KobiEfor 91