Page 57 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 57

mas› yapt›k ve gördük ki Türkiye’nin kad›n iflgücü  ye’nin lider flirketlerinin üst düzey yöneticilerini INO-
            kat›l›m› flimdi ile 2030 aras›nda daha fazla artmaz,  VA-CLUB’da bir araya getiriyoruz. Türkiye’nin ilk ino-
            yani günümüzdeki kad›nlar›n iflgücüne kat›l›m oran›  vasyon gelifltirme program› olan inovalig Projesi’nin
            yüzde 30 olarak sabit kal›rsa di¤er tüm faktörler bir  de start›n› verdik. Projenin 3 y›lda tüm Türkiye’de
            yana Türkiye yüzde 4 büyümeyi yakal›yor. Kad›n  yayg›nlaflmas›n› hedefliyoruz.”
            iflgücü kat›l›m›n› OECD yüzdesine ç›karacak olursa  Geçilen oturuma TEB Holding Yönetim Kurulu
            ülkenin büyüme oran› 4.8 oluyor.”               Üyesi Varol Civil moderatörlük yapt›. Ard›ndan Koç
                                                            Holding Dayan›kl› Tüketim Grubu Baflkan› ve Arçelik
                              ‹hracatta inovasyon flart›     Genel Müdürü Levent Çak›ro¤lu görev ald›. Çak›ro¤-
                              Forum ‹stanbul’un ö¤leden     lu, toplam 135 ülkede faaliyet gösterdiklerini ve
                           sonraki bölümünde ‘‹hracatta Dö-  portföylerinde 10 markalar› oldu¤unu kaydetti. 14
                           nüflüm ve Nitelik At›l›m›’ oturumu  fabrikayla çal›flt›klar›n›, 8’i Türkiye’de di¤erlerinin
                           gerçeklefltirildi. Oturumun aç›l›fl  yurtd›fl›nda oldu¤unu aktaran Çak›ro¤lu, 33 ülkede
                           konuflmas›n› T‹M Baflkan› Meh-     kendi sat›fl ve pazarlama flirketleriyle faaliyet yürüt-
                           met Büyükekfli yapt›. Büyükekfli   tüklerini aç›klad›.
                           son 10 y›lda ihracat›n  47 milyar  Oracle Türkiye, Orta Asya ve Afrika Baflkan Yar-
                           dolardan, 152 milyar dolara tafl›n-  d›mc›s› Gürhan Kalelio¤lu ise Türk yaz›l›m sektörü
          Mehmet           d›¤›n› an›msatarak, bu y›l›n ilk 4  için Afrika ve Asya pazar›na iliflkin önerilerde bulu-
          Büyükekfli
                           ay›nda ise ihracat›n yüzde 9.5   narak, flu bilgileri aktard›: “Kenya’da ödemeler mo-
                           art›flla 53 milyar 428                bil araçlarla yap›l›yor. Demokratik Kongo en
                           milyon dolar oldu-       Mehmet         önemli pazarlar aras›nda yer al›yor. fiunu
            ¤unu söyledi. Büyükekfli, bu y›l›n     Büyükekfli:         görüyorum ki; sözkonusu pazarlarda Çinli
            tamam› için 166.5 milyar dolarl›k  “Sürdürülebilir ihracat   ve Hintli giriflimciler kadar ifltahl› de¤i-
            bir hedefleri oldu¤unu dile geti-  art›fl› sa¤laman›n yolu ise  liz.”
            rerek, 2023 y›l›nda ise ihracat›                              AT Kearney Orta¤› Michael Weiss
            500 milyar dolara ç›karmay›   ihracat›m›z›n katmade¤erini   ise yurtd›fl›na her sevkiyat›n ihracat
            amaçlad›klar›n› hat›rlatt›. Bu he-  art›rmaktan geçiyor. Biz bu  anlam›na gelmedi¤ini, flirketlerin bu
            defe ulaflmak için, son 12 y›ld›r  amaçla katmade¤er         bilinçle hareket etmesini istedi. Bazen
            ortalama yüzde 14 olan ihracat  art›fl›n›n tüm bileflenlerine  pazarda var olmak için sevkiyatlar›n
            art›fl h›z›n›n gelecek 9 y›lda da is-  büyük önem           gerekli oldu¤unu aktaran Weiss, ‘Türki-
            tikrarl› bir flekilde sürdürülmesi ge-  veriyoruz.”        ye’de inovasyon kültürünü nas›l yayar›z
            rekti¤ini vurgulayan Büyükekfli, “Sür-                   talebi geldi mi? Sorusunu ise flöyle yan›tla-
            dürülebilir ihracat art›fl› sa¤laman›n yolu           d›: “Ben küçük flirketim. S›rr›m› neden payla-
            ise ihracat›m›z›n katmade¤erini art›rmaktan      flay›m tepkisiyle karfl›lafl›yoruz.”
            geçiyor. Biz bu amaçla katmade¤er art›fl›n›n tüm bi-  Marka Dan›flman› Güven Borça ise 12 y›l öncesine
            leflenlerine büyük önem veriyoruz. Rekabet gücümü-  göre bu topraklardan küresel marka ç›kar iyimserli-
            zü art›rarak, sürdürülebilir büyümede kilit rol oyna-  ¤inin azald›¤›n› belirterek, dünyan›n en büyük 500
            yan inovasyona odaklan›yoruz” diye konufltu.     markas› aras›nda 1 tane Türk markas›n›n olmamas›-
              “T‹M olarak inovasyonu içsellefltirmek istiyoruz.  n›n kabul edilemez oldu¤unu söyledi. Yürütülen ih-
            Buradan yola ç›karak 50 dezavantajl› ilkö¤retim oku-  racat politikas›n› da elefltiren Borça, “50 ülkeye ih-
            lumuzda inovasyon atölyeleri kurduk. Lise ve üniver-  racat yapal›m ama 5’inde en az›ndan marka olal›m.
            sitelerde INOVA-T‹M ve TEKNO-T‹M’leri hayata geçi-  Bunun içinde yap›lan kamu yard›mlar›n› yeniden ele
            riyoruz. 100 üniversitemizden 500’ün üzerinde ö¤-  alal›m. Ayr›ca Turgulity projesinde de s›k›nt›lar var.
            rencinin INOVA-T‹M’de yer almas›n› hedefliyoruz” di-  Y›ll›k bütçesi 10 milyon dolar›n alt›nda olan firmaya
            ye konuflan Büyükekfli konuflmas›n› flöyle sürdürdü:  destek verilmesin. Örne¤in 50 firmaya 20 milyon do-
            “Türkiye’deki ifl dünyas› ile inovasyon aras›nda bir  lar destek verilsin. Bu destekler marka sat›n almay›
            köprü oluflturmak için INOVA-CLUB kuruyoruz. Türki-  da desteklesin” önerisinde bulundu.

















                                                                                      Haziran 2014 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62