Page 114 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 114
OST‹M OSB
d›. Çelikdo¤an, aktar›yor: “‹zmirli yerli bir firman›n
üretti¤i, tasar›m› ve statik testleri TAI taraf›ndan
yap›lan rüzgar türbininin kanatlar› bitti. Tasar›m›
yüzde 100, üretimi ise yüzde 90 yerli olacak rüzgar
türbininin kulesi, kulenin iç k›sm›nda yer alan flaft,
mil, diflli kutusu, elektri¤in üretildi¤i alternatörü
haz›r, göbek denilen parçan›n üzerinde kullan›lan
parçalar›n 5-6 tanesini OST‹M Teknoloji A.fi. olarak
üretiyoruz, tasar›mlar› bitti, üretime geçtik. Kontrol
panolar›m›z imal ediliyor, otomasyon ile ilgili yaz›-
l›m yap›ld›. fiasinin tasar›m› son noktada, döküm-
cüye verilecek, parçalar›n montaj›na 2 aya kadar kald›k, devlet politikas› flart. Günefl enerjisiyle ilgili
bafllayaca¤›z. Hidrolik sistemlerin parçalar›n›n tasa- bir çal›flmam›z var, bakanl›¤a arz edece¤iz. Yüksek
r›m› bitti, d›flar›dan 2 parçay› ald›k, hidrolikle ilgili h›zl› tren meselesinde haz›r sat›nalmaya karfl›y›z.
frenlerimiz geldi, tasar›m›m›z bitti, pompa, motor ‹lan edilmifl yüksek h›zl› tren pazar›nda 106 sete ih-
ve sistemin kurulaca¤› boru hatlar›n›n çizimleri ya- tiyaç var, milyarlarca dolardan sözediyoruz. Milli H›z-
p›l›yor, 1 aya kadar tamamlanm›fl olur. Haziran- l› Treni biz yapabilece¤imiz kanaatindeyiz, 10 sene-
Temmuz aylar›nda 500 KW gücündeki rüzgar türbi- lik bir sab›r istiyoruz. Baflbakan’›n istedi¤i yerli oto-
nini ‹stanbul Sular ‹daresi’nin arazisine ‹stanbul mobil çözümü bizde; OST‹M Teknoloji A.fi.’de.”
Terkos’a dikmek için haz›rlan›yoruz.”
ARUS’tan 4 yeni ürün 3 marka:
Ayn› zamanda ARUS Yönetim Ku- ÖZCAN ÜLGENER
rulu Baflkan Yard›mc›s› da olan ORS‹AD (Ostim Organize Sanayi Bölgesi Sanayici ‹fl
Çelikdo¤an, OST‹M Teknoloji Adamlar› ve Yöneticileri Derne¤i) Yönetim Kurulu Baflkan›
A.fi.’nin kümenin projelerinde
önemli rol oynad›¤›n› kaydediyor: Ostimli sanayici üretmeye
“2 y›l önce kurulan ARUS, Türki- devam ediyor
ye’de marka ç›karmay› hedefledi
ve bu hedefe ulaflt›. 4 yeni ürünü- ORS‹AD Baflkan› Özcan Ülge-
müz, 3 markam›z ç›kt›. Tramvayda ner, yerel seçim süreciyle pek çok
Sedat markam›z; Durmazlar Makina’n›n
Çelikdo¤an yerde oldu¤u gibi OST‹M ve ‹vedik
‹pekböce¤i. Bozankaya Grup, yüz- Sanayi Bölgeleri’nde de durgunluk
de 100 alçak tabanl› tramvay› ve yaratt›¤›n›, önümüzdeki Cumhur-
Türkiye’nin ilk milli, elektrikle çal›flan lastik teker- baflkanl›¤› seçim sürecinde hava-
lekli Trambüs’ünü Ankara’da üretti. ‹stanbul Ulafl›m n›n çok daha ›l›ml› olmas›n›
ise RTE markal› tramvay yapt›.” temenni ettiklerini söyledi: “ORS‹-
Karbondioksit buzu üretme makinas›: Çelikdo¤an, AD olarak, sanayicinin ayakta ola-
OST‹M Teknoloji’nin karbondioksit buzu üretme ma- bilmesi için daima objektif dav-
kinas› projesinden de sözediyor: “TÜB‹TAK destekli rand›k. Bugüne kadar sanayicimizi
proje hayata geçme aflamas›nda. ‹thal edilen bir ma- etkileyecek en ufak beyanat›m›z
kineydi. Duvarlar, elbiseler, ya¤l›, kirli herhangi bir olmad›. Amac›m›z sanayici! Sanayicimizin morali
yüzeydeki lekeler kurubuzla, zarar vermeden temiz- düzgün olursa biz de iyi oluyoruz. Bugün gelinen
lenebiliyor, eksi 70 derecedeki kuru buz, kiri ç›kar- noktada y›llardan beri süregelen, sanayicinin gün-
d›ktan sonra buharlafl›yor.” deminden düflmeyen, pek çok s›k›nt›ya çözüm
Zeplin projesi; OSKUN: Bir baflka proje ise Sa- ürettik. Üretmeye de devam ediyoruz. Sanayicimiz
vunma Sanayi Müsteflarl›¤›’na sunduklar› ‹nsans›z en baflta bürokratik s›k›nt›lar› olmak üzere, nitelik-
Hava Arac› (Zeplin) Projesi; OSKUN. Bafllang›çta zep- li elemandan tutun da piyasada s›cak para olma-
linin s›n›r güvenli¤i için kullan›laca¤›n› aktaran Çelik- mas›na kadar pek çok s›k›nt›yla mücadele ederken
do¤an, projenin OST‹M ve TAI ortakl›¤›nda yürütül- siyasilerin de bunu gözönünde bulunarak havay›
dü¤ünü kaydediyor. ›l›ml› bir hale getirmelerini bekliyoruz.”
Ankara için metro arac› projesi: Ankara için metro Özcan Ülgener, “OST‹M ve ‹vedik Sanayi Böl-
arac› projesini de haz›rlad›klar›n› aktaran Çelikdo- gelerimizde 13 bine yak›n iflletme ve 170 bin ci-
¤an, havaalan› ile flehir aras›nda yap›lacak hat için var› çal›flan istihdam› sözkonusu iken buralara
günlük 15 bin-20 binin üzerinde yolcu tafl›yabilen devletimiz taraf›ndan özellikle sahip ç›k›lmas› ge-
metro arac› düflündüklerini dile getiriyor. rekiyor. Biz her zaman oldu¤u gibi sanayicimizin
Yerli otomobil OST‹M’den ç›kar: Çelikdo¤an, mar- yan›nda yeralmaya, ORS‹AD olarak sadece kendi
kal› ve katmade¤eri yüksek ürün ihracat›n›n önemi- iflimizi lay›¤›yla yerine getirmeye devam edece-
ne de¤iniyor: “Dünya markas› ç›karmam›z laz›m. ¤iz” diye konufltu.
Dünya markas› yapmak tasar›mdan geçiyor. Çok geç
114 KobiEfor May›s 2014