Page 88 - KobiEfor_Subat_2014
P. 88
SEKTÖR/F‹NANS
yüme sürecine giren Ulusal hastaneleri, belediyeler, karayollar› gibi birçok alaca-
Faktoring A.fi. 2012 y›l›n- ¤›n finansman›nda aktif rol oynad›. Güleryüz, 2014
da, ‹stanbul’da çok say›da senesinde temlikli ifllemlerde a¤›rl›¤›n› artt›rman›n
firmaya ulaflmak ve portföy yan› s›ra tedarikçi finansman› konusunda da yeni
da¤›l›m›n› sa¤lamak için ürünler gelifltirmeyi hedeflediklerini, 2014 senesinde
‹kitelli ve Ümraniye flubele- 3500 üzerinde aktif müflteriye ulaflarak pazara daha
rini açt›. ‹lk bono ihrac›n› çok penetre olmay› arzu ettiklerini aç›klad›.
Ekim 2012’de gerçekleflti-
ren firma, bu konuda sek- Do¤a Faktoring A.fi.:
törün öncüleri aras›nda yer
ald›. Ayn› y›l derecelendir- Seçici fonlama politikas›
me kurulusu JCR taraf›ndan 2013 y›l› ekonomide s›k›nt›l› bir y›l olmas›na kar-
sa¤lam finansal yap›s› teyit fl›n, Do¤a Faktoring A.fi., temkinli ve seçici bir fon-
edilen Ulusal Faktoring lama politikas› ile yüzde 27 büyüme sa¤lad›. Do¤a
A.fi. 2013 y›l›nda s›ras›yla Faktoring Genel Müdürü Nihat Canpolat, 2014 y›l›n-
‹zmir, Topçular, Beylikdü- da dünya ve Türkiye ekonomisinde yaflanan s›k›nt›-
zü, Antalya ve Gaziantep lar›n, durgunluklar›n devam edece¤ini tahmin ettik-
Feyza flubelerinin, 2014 senesin- lerini, özellikle Türkiye’de siyaset ve ekonomide ya-
Güleryüz de ise Adana flubesinin flanan geliflmelerin piyasay› oldukça tedirgin etti¤ini
aç›lmas› ile flube say›s›n› aktard›. Canpolat, görüfllerini flöyle anlatt›: “Özellik-
10’a ç›kard›. le 17 Aral›k 2013 tarihinden bu yana yaflanan gelifl-
Ulusal Faktoring’in alacaklar›n›n yüzde 62’si KO- meler ile yolsuzluk sürecinin gündeme oturmas›, yar-
B‹’lerden olufluyor. Ulusal Faktoring’in cirosal gelifli- g›da ve emniyette yaflanan yer de¤ifltirme ve atama
mini Genel Müdür Yard›mc›s› Feyza Güleryüz, flöyle kararlar›, piyasalarda olumsuz alg› yaratm›flt›r. Yat›-
anlat›yor: “fiirketin cirosu 2012 y›l›nda 905 milyon r›mc›lar›n gelecekle ilgili kayg›lar› ve Merkez Banka-
TL’ye ulaflt›. 2013 y›l›n› 1 milyar 370 milyon TL ciro s›’n›n kur tahminleri için öngörülerinin tutmamas›,
ile kapatan flirketimiz yüzde 51 oran›nda büyüdü. Merkez Bankas›na ve ekonomi yönetimine olan gü-
Net faktoring alacaklar›m›z 490 milyon TL’ye, brüt venin azalmas›na neden olmufltur. 2013 y›l› May›s
kar›m›z 15 milyon TL’ye ulaflt›. Eylül 2013 itibar›yla ay›ndan bu yana ve 2014 y›l›nda içinde bulundu¤u-
en büyük banka d›fl› faktoring flirketinin yüzde muz Ocak ay›nda kurlardaki h›zl› ve kal›c› olabilecek
5.2’lik sektör pay›na sahip oldu¤u Türk Faktoring yükselmeler ticari piyasalar› oldukça negatif etkile-
Sektörü’nde, Ulusal Faktoring A.fi. yüzde 2.5’lik sek- mifl ve etkilerini sürdürme¤e devam edecektir.”
tör pay›yla banka d›fl› faktoring flirketleri aras›nda 5. Tüm bu geliflmeler ›fl›¤›nda 2014 y›l›nda Do¤a
s›raya yerleflti.” Faktoring A.fi.’nin ticari firmalar›n de¤erlendirilme-
sinde seçici, titiz, istihbarat sonuçlar›na uygun, tem-
Faktoring için 2014 zor y›l olacak kinli bir fonlama politikas› izleyece¤inin alt›n› çizen
Feyza Güleryüz, 2014 senesinin hem Türkiye için Canpolat, “KOB‹ ve di¤er ticari piyasalarda deneyim-
hem de faktoring sektörü için zor bir y›l olmas›n› li personelimizle hizmet vermeye devam edilecektir.
bekledi¤ini aktard›. Bu sürecin hem Amerikan Mer- Risk politikam›zda da, riskin yayg›n ve sektörel da-
kez Bankas› FED’in kararlar›n›n, hem de Türkiye’de ¤›l›m› uygun müflterilerden oluflan bir portföy olufl-
giderek artan siyasi tansiyonun ekisiyle yaflanaca¤›- turmay› hedeflemekteyiz” dedi. Canpolat, Do¤a Fak-
n› dile getiren Güleryüz, di¤er gerekçesini ise flu ifa- toring A.fi. olarak yurt içi firmalara hizmet vermekle
delerle aç›klad›: “Türkiye’de faaliyet gösteren firma- birlikte geliflmelere göre ‹hracat yapan firmalar› da
lar›n yüzde 99’u KOB‹’lerdir. Türkiye ‹statistik Kuru- hedef kitlelerine dahil edeceklerini anlat›yor.
munun verilerine göre, Türkiye’de y›ll›k net sat›fl ha-
s›lat› 1 milyon TL’nin alt›nda 2 milyon 522 bin mik-
ro iflletme bulunmaktad›r. Cirosu 1 ile 8 milyon TL
aras›nda olan flirket say›s› 46 bin, 8 ile 40 milyon TL
aras› 20 bin orta ölçekli firma bulunmaktad›r. KO-
B‹’leri hedef alan faktoring flirketleri, bankalar›n da
bu segmentte büyüme konusunda agresifleflmesin-
den dolay›, 2014 y›l›nda rekabeti daha fazla hissede-
cektir. Ulusal Faktoring 2014’te ürün gelifltirme,
müflteri say›s›n› artt›rarak tabana yay›lmak ve flirket
içinde ve d›fl›nda verece¤i e¤itimlerle personel ve-
rimlili¤inin artt›r›lmas› gibi konulara öncelik vermeyi
hedeflemektedir.” Nihat
2013 senesinde Bildirimli Fatura Temli¤i konusun- Canpolat
da ihtisaslaflan Ulusal Faktoring, özel sektör, devlet
88 KobiEfor fiubat 2014