Page 82 - KobiEfor_Subat_2014
P. 82
SEKTÖR/F‹NANS
toplam kredilerdeki pay› yüzde 25
iken flu anda yüzde 26 seviyesinde.
Bankac›l›k sektörü, ekonominin te-
mel dinamiklerinden olan KOB‹’leri Fibabanka
desteklemeye devam ediyor. TEB,
sektöre paralel bir büyüme gösteri- büyüme çizgisini yükseltiyor
yor. Boz, flu bilgileri veriyor; “Kas›m 2013 itibar›yla, Fibabanka Perakende Ban-
nakit kredilerinde yüzde 6.1 pazar pay›na sahibiz. kac›l›k’tan sorumlu Genel
Toplam kredilerimizin içinde KOB‹ kredilerinin pay› Müdür Yard›mc›m›z Emre Er-
yüzde 49 ile sektör ortalamas› olan yüzde 26’n›n ol- gun, 2013 y›l›n›n KOB‹’de h›z-
dukça üzerinde seyrediyor. KOB‹ gayri nakit kredi l› büyümeye tan›kl›k ettikleri
pazar pay›m›z ise yüzde 10 olarak gerçekleflti. Bizi bir y›l oldu¤unu, Fibabanka
sektörde ayr›flt›ran KOB‹’lerin ‘Dan›flman Bankas›’ için yeni bir iflkolu olmas›na
olma yaklafl›m›m›z çerçevesinde sundu¤umuz tam ra¤men çok sa¤l›kl› bir büyü-
destekle yine KOB‹ Bankac›l›¤› alan›nda sektörün me dönemi geçirdikleri aktar-
üzerinde büyüme yakalayarak pazar pay›m›z› art›r- d›. Ergun, müflteri say›s›n›
maya devam edece¤imize inan›yoruz.” 2013 y›l›nda 5 kat›na ç›kar-
TEB Kas›m sonu itibar›yla, alt›n kredilerinde yüz- d›klar›n› ve toplam KOB‹ kre-
de 37 pazar pay› ile sektör liderli¤ini elinde bulun- di hacmini ise yaklafl›k yüzde Emre
duruyor. Boz, Türkiye’deki her dört kuyumcudan bi- 72 oran›nda artt›rarak 1.4 Ergun
riyle çal›flt›klar›n›, alt›n taraf›nda 18 y›ll›k önemli bir milyar TL’ye ulaflt›rd›klar›n›
geçmiflleri oldu¤unu paylafl›yor. paylaflt›. Ergun flöyle konufl-
tu: “Farkl› sektörlere yönelik haz›rlanm›fl özel paket-
Giriflim Bankac›l›¤› TEB’in farkl›l›¤› ler sayesinde KOB‹ segmentinde bulunan mevcut ve
TEB, 2013 y›l›nda, KOB‹ Bankac›l›¤› çat›s› alt›nda potansiyel müflterilerimizin ihtiyaçlar›na sundu¤u-
Türkiye’nin en kapsaml› Giriflim Bankac›l›¤› hareketi- muz alternatif çözümleri art›rd›k. Bu ba¤lamda, “Es-
ni hayata geçirdi. TEB Giriflim Bankac›l›¤› ile parlak naf Paketi”, Akdeniz ve Ege Bölgesi KOB‹’lerimize
ifl fikirlerini ekonomiye kazand›r›yor. Boz, “Amac›m›z yönelik “Turizm Paketi” ve “‹hracatç› Paketi”ni
gelece¤in KOB‹’lerini yaratmak. Bir flirketin bafllang›- müflterilerimizin hizmetine sunduk.”
c›ndan büyümesine kadar her evresinde onlar›n ya- 2012 y›l sonu 28 olan flube say›lar›n› 34 flube aça-
n›nda olmak istiyoruz. TEB Giriflim Bankac›l›¤› kap- rak 62’ye yükselttiklerinin alt›n› çizen Ergun, 100’e
sam›nda, KOB‹’lere sundu¤umuz finansal ve finansal yak›n tecrübeli KOB‹ portföy yöneticisini ekibe dahil
olmayan ürün ve hizmetleri giriflimcilere özel olarak ettiklerini, KOB‹ Internet Bankac›l›¤›’ndaki altyap›s›-
sil bafltan kurgulad›k” diyor. Boz, Giriflim Bankac›l›- n› kapsaml› bir projenin ard›ndan yenilediklerini du-
¤› ile 10 ayda yaklafl›k 3 bin giriflimciye 800 saat e¤i- yurdu. Ergun, “Bu çerçevede müflterilerimizin; çek
tim verdiklerini, yine 200 giriflimcinin yaklafl›k 400 ve senet ifllemlerini, para transferlerini, yat›r›m ve
saat dan›flmanl›k hizmeti ald›¤›n› aç›kl›yor. Boz, daha bir çok finansal ifllemlerini daha kolay ve da-
“TEB Giriflim Evi’nin kap›lar›n› ‘‹fl fikrim var’ diyen ha güvenli bir ortamda gerçeklefltirmelerini sa¤lad›k.
herkese ücretsiz olarak açt›k. Bu çat› alt›nda onlara 2014 y›l›nda ise büyüme ivmemizi koruyarak KOB‹
sadece e¤itim ve dan›flmanl›k hizmeti vermekle kal- bankac›l›¤› müflteri ve kredi hacmini sektörden daha
mad›k; 273 projeyi dinledik. 31 projeye Giriflim h›zl› büyütmeyi planl›yoruz” diye konufltu.
Evi’nde bulunan Kuluçka Merkezi’mizin olanaklar›n›
seferber ettik” diye konufluyor. H›zl› hizmet stratejisi
2014 y›l›nda yürütecekleri çal›flmalar hakk›nda Em-
2014 KOB‹’lerin y›l› olacak re Ergun flu bilgileri verdi: “H›zl› hizmet stratejimiz
BDDK verilerine göre 2006 y›l›ndan bugüne KOB‹ 2014 y›l›nda da Fibabanka’y› di¤er bankalardan reka-
kredileri yaklafl›k 4.5 kat büyüdü. Üstelik bu büyü- bette olumlu ayr›flt›racak en önemli özelli¤imiz olma-
me sa¤l›kl› bir büyüme olup takipteki KOB‹ kredile- ya devam edecek. Müflterilerimizin ihtiyaçlar›n› en iyi
rinin oran› da bu dönemde yüzde 3.5’ten yüzde 3’e flekilde anlay›p onlara uygun finansal çözümleri h›zl›
geriledi. Boz, ancak KOB‹’lerin kredilerden ald›¤› pa- ve ulafl›labilir yollardan sunmay› hedeflemekteyiz. Bu
y›n, ekonomiden ald›¤› paya göre k›yasland›¤›nda çerçevede, teknoloji ile h›z konusundaki hedeflerimi-
bankac›l›k için daha büyük potansiyelin oldu¤unu zi desteklemek arzusunday›z. ‘Web’den H›zl› KOB‹
söylüyor. Bu nedenle, 2014 y›l›n›n KOB‹ Bankac›l›¤› Kredi Baflvurusu’ ürünümüzü hayata geçirerek bu ko-
için rekabetin yo¤unlaflt›¤› bir y›l olaca¤›n› öngören nuda yeni bir ad›m att›k. Bankam›z›n sundu¤u kredi
Boz, “Makro ekonomik politikalar›n, teflvik sistemi- imkanlar›ndan faydalanmak isteyen KOB‹ müflterileri-
nin ve regülasyon de¤iflikliklerinin KOB‹’ler lehine miz, Bankam›z internet sitesinde yer alan bu kanal sa-
sa¤lad›¤› avantajlar nedeniyle KOB‹ Bankac›l›¤›’n›n yesinde sadece TCKN ya da VKN ile h›zl› kredi baflvu-
önümüzdeki y›l büyümeye devam etmesini bekliyo- rular›n› yapabilecek ve k›sa sürede kredi baflvurular›-
ruz” diyor. na cevap alabilecekler.”
82 KobiEfor fiubat 2014