Page 41 - KobiEfor_Subat_2014
P. 41

do¤ru teflvik ve yönlendirme-
                                     Uluslararas› Manisa
          lerle sektörlerin önünü aç-  Mesir Macunu Festivali
          mak zorunday›z.”
            Vali Savafl’›n iflaret etti¤i
          hususlardan biri de Manisa’y›
          yat›r›mc› aç›s›ndan cazip k›-
          lan lojistik de¤eri:“ ‹limiz,
          Türkiye toplam ihracat›n›n
          yüzde 30’unun gerçeklefltiril-
          di¤i, Alsancak Liman›’na 30 km, dünyan›n en büyük                             Mesir Macunlar›n›n
          10 liman› aras›nda yerini almas› planlanan Kuzey Ege                        saç›ld›¤› Sultan Camii
          Çandarl› Liman›’naysa sadece 95 km uzakl›ktad›r.
          Sözkonusu limanlara kara ve demiryoluyla do¤rudan
          ba¤lant› imkan› bulunan Manisa yat›r›m teflvik siste-                               Türkiye’nin
                                                                                              en yüksek
          mi aç›s›ndan çevre illerle k›yasland›¤›nda oldukça                                      an›t›.
          avantajl› bir noktada yeralmaktad›r. Manisa’n›n Türki-                                (Kuva-i
          ye’nin 3. büyük metropolü ‹zmir’e sadece 30 km me-                                  Milliye ve
          safede s›n›r komflusu olmas›, Türkiye’nin en bat›s›n-                               Cumhuriyet
          daki hava liman›na 50 km mesafede bulunmas› yat›-                                       An›t›)
          r›mc›lar için genifl iç pazar, güçlü ticaret ve pazar f›r-
          satlar›n› biraraya getirirken lojistik aç›dan da yat›r›m-
          c›lara ciddi kazan›mlar sa¤lamaktad›r.”
            Manisa’ya lojistik de¤er katan yeni bir proje daha
          bafllat›ld›. Manisa Ticaret ve Sanayi Odas›’n›n önder-
          li¤inde yürütülen BALO Projesi’nin bafll›ca yenilikleri
          aras›nda Anadolu’dan demiryoluyla toplanan yüklerin  Kula Evi
          Marmara Denizi’ni Band›rma-Tekirda¤ aras›nda Tren
          Ferisi ile geçmesini sa¤layan yeni bir rota oluflturul-  kezlerinden birisi. Manisa’n›n 2012 y›l›nda 4 milyar
          mas›; Avrupa’ya, Anadolu’daki 10 farkl› noktadan ta-  dolar› aflan ihracat›n›n yaklafl›k yüzde 60’›n› olufltu-
          rifeli blok tren seferlerinin bafllat›lmas›d›r.  ran sektör, Manisa’da oldukça zengin bir tedarik zin-
            Vali Abdurrahman Savafl’›n alt›n› çizdi¤i noktalar-  cirine sahip. Elektrik-elektronik sektöründe oluflan
          dan biri de Manisa’n›n uygun yat›r›m ortam› sunma-  büyük ölçek ve kapasitelerle beraber güçlü tedarik
          s›. Manisa’da konumlanm›fl çok say›da yerli ve ya-  zinciri, sektörde do¤al bir kümelenmeyi de berabe-
          banc› firman›n yat›r›mlar› görülüyor. Manisa OSB’de  rinde getirdi. Bu kümelenmenin sa¤lad›¤› maliyet ve
          gerçeklefltirilen sektör devi firmalar›n yat›r›mlar› Ma-  lojistik avantajlar›yla di¤er pozitif d›flsall›klar, gerek
          nisa sanayisine ayr› bir ivme kazand›rm›fl. Bu süreç-  ana sektörde, gerekse tedarik zincirinde yeralan fir-
          te organize sanayi bölgelerinin h›zla geliflen altyap›  ma ve yat›r›mc›lar için Manisa’y› cazip k›lmaktad›r.
          ve imkanlar›n›n önemi de elbette gözard› edilmeme-  Manisa’n›n en fazla ihracat gerçeklefltirilen 2. sektörü
          lidir. Geliflmifl sanayisiyle Türkiye’de en fazla ihracat  olan ‘Tafl›t Araçlar› ve Yan Sanayi’ ihracat› 2007 y›l›n-
          yapan iller aras›nda bulunan Manisa’da y›llar›n getir-  dan beri Manisa’da istikrarl› flekilde yükseliflini sür-
          di¤i tecrübe; genifl iflgücü havuzu; sanayi gereksi-  dürmüfltür. Manisa OSB’nin otomotiv yan sanayi için
          nimlerine odakl› teknik liseler, meslek yüksekokulla-  rezerv etti¤i 1.12 milyon metrekarelik arazi yap›lan
          r›, vak›f ve mesleki e¤itim merkezleri; gerekti¤inde  tahsislerle h›zla dolmaya devam ederken Otomotiv
          her tür teknik kadroyu yak›n metropol ‹zmir’den te-  Ana Sanayi için ayr›lan 640 bin metrekarelik alan ise
          min edebilme imkan› yat›r›mc›lar›n karar alma süreç-  sektör devlerinden birini a¤›rlamaya haz›r vaziyette-
          lerinde gözard› etmedikleri faktörler aras›nda yeral›-  dir. Ayr›ca son y›llarda keflfedilen 287  0C s›cakl›¤a
          yor. Marka ve patent baflvurusu say›s›nda ilk s›ralar-  ulaflan jeotermal su kaynaklar›; yüksek rüzgar ve gü-
          daki yerini koruyan Manisa, Ar-Ge çal›flmalar› için  nefl enerjisi potansiyeliyle Manisa, do¤a dostu enerji
          geliflmifl bir altyap› ve potansiyele sahip. Ayr›ca Ce-  kaynaklar› aç›s›ndan enerji yat›r›mc›lar› için de f›rsat-
          lal Bayar Üniversitesi (CBÜ) bünyesinde kurulmakta  lar kenti haline gelmifltir.”
          olan Teknopark ile Manisa, yenilikçi modeller üzerin-  Yat›r›m Teflvik Sistemi s›n›fland›rmas›nda 3. Böl-
          de çal›flmay› hedefleyen yat›r›mc›lar için yeni f›rsat-  ge’de yeralan Manisa’da yat›r›m OSB içinde gerçek-
          lar sunmaya haz›rlan›yor.                       leflirse yat›r›mc›, 4. Bölge’ye sa¤lanan desteklerden
            Vali Savafl, Manisa ilinde sektörel olarak yat›r›m-  faydalanabiliyor. Vali Savafl, anlat›yor: “D›fl ticaret
          c› profilini flöyle çiziyor: “Elektrik-Elektronik, Tafl›t  hacmi 7.4 milyar dolar olan Manisa OSB’nin çeflitli
          Araçlar› ve Yan Sanayi, ‹klimlendirme Sanayi ile Ku-  sanayi ve tedarikçi sektörlere yönelik çevre illerdeki
          ru Meyve ve Mamulleri, Manisa 2013 ihracat›nda ilk  çekim etkisi giderek artmaktad›r. Benzer flekilde, ge-
          dört s›ray› al›yor. Manisa, elektrik-elektronik sektö-  liflmifl sanayi kalifiye iflgücü aç›s›ndan da bir çekim
          ründe Türkiye’nin en önemli üretim ve ihracat mer-  noktas› oluflturmaktad›r.”
                                                                                      fiubat 2014 KobiEfor 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46