Page 117 - KobiEfor_Subat_2014
P. 117

REEL SEKTÖR



          Giriflimci yurtd›fl›na
          GEM‹M ile aç›l›yor

            Yaz›l›m Sanayicileri Derne¤i (YASAD) ve ‹stanbul
          Kalk›nma Ajans›’n›n destekledi¤i GEM‹M projesi,
          genç giriflimcileri e¤itip, yönlendiriyor; ürünlerinin
          uluslararas› pazarlarda yer alabilmesi için  onlar› ya-
          t›r›mc›lar ve sanayicilerle biraraya getiriyor.    Sektörlerdeki lider isimlerle 2 haftada bir akflam ye-
            Henüz fikir aflamas›ndaki giriflimciler ve flirketlefl-  mekleri organize edilerek iflbirli¤i a¤lar›n› kurmalar›
          mifl ancak 36 aydan daha genç giriflimlerin dahil ola-  sa¤lan›yor. GEM‹M, ürünlerinin dünya çap›nda pazar-
          bildi¤i proje, özellikle yaz›l›m konusundaki ifl fikirle-  lanabilmesi için giriflimcilere destek oluyor. Sat›fl ve
          rine yönelik olarak tasarland›.                 pazarlama konusunda yönlendirmeler yap›yor. Eko-
            Uygulama flöyle: GEM‹M, farkl› yaz›l›m alanlar›n-  nomi Bakanl›¤›’ndan da ald›¤› destekle Karlsruhe
          da açt›¤› proje ça¤r›lar› ile inovatif fikir ve ürün sa-  (Almanya), New York, Houston, Chicago, Silikon Va-
          hiplerini merkezine davet ediyor. Giriflimciler inter-  disi’ndeki yat›r›mc›lar ile yak›n iliflkileri sayesinde
          net üzerinden form doldurarak baflvurular›n› yapa-  yurtd›fl› seyahatleri organize edilerek, yerinde görüfl-
          biliyorlar.                                     meler sa¤lan›yor.
            Her ça¤r›da en az 10 firma ya da 20 giriflimci se-  GEM‹M, giriflimcilerle iflbirli¤inde yönetim flart›
          çiliyor. Bu fikir sahiplerine 12 hafta boyunca uzman-  aram›yor, fikir ve patent hakk› giriflimciye ait oluyor.
          larca toplam 120 saatlik e¤itimler veriliyor. 12 dan›fl-  Sadece belli bir süre düflük bir bütçe üzerinden ge-
          mandan üç ay boyunca dan›flmanl›k hizmeti al›yor-  lir paylafl›m modeli uygulan›yor.
          lar.  6 ay boyunca, ofis hizmetinden yararlan›yorlar.  Baflvuru için: www.gemim.org



                                           En Baflar›l› endüstriyel iflletme Trakya Cam

                                              Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanl›¤›, Yenilenebilir Enerji Genel Mü-
                                           dürlü¤ü taraf›ndan her y›l düzenlenen Sanayide Enerji Verimlili¤i
                                           Projesi (SANVER 2013) kapsam›nda gerçeklefltirilen yar›flman›n so-
                                           nuçlar› belli oldu. Trakya Cam’›n Bursa-Yeniflehir Fabrikas› ‘At›k Is›
                                           Enerji Üretim Projesi’ ile Sanayide Enerji Verimlili¤inin Art›r›lmas›
                                           Projeleri (SEVAP) kategorisinde “En Baflar›l› Endüstriyel ‹flletme”
                                           ödülünü ald›. Ödülü Trakya Cam ad›na fiiflecam Toplulu¤u Sürdürü-
                                           lebilirlik Koordinatörü Serdar Gencer’e, Enerji ve Tabii Kaynaklar Ba-
                                           kan› Taner Y›ld›z verdi.




          Sosyal medya araflt›rmas›
            Gençlik ve Spor Bakanl›¤›, gençlerin sos-                        saat, yüzde 13’ü ise 6 saat ve
          yal medya kullan›m davran›fl ve tutum-                               üzeri vakit geçiriyor.
          lar›na yönelik bir araflt›rma gerçeklefltir-                            l Gençlerin yüzde 89’u
          di. Türkiye’deki gençleri daha yak›ndan                              sosyal medyada listelerinde-
          tan›may› ve anlamay› amaçlayan araflt›r-                              ki kifli ve kurumlar›n paylafl-
          man›n sonunda ise flu çok çarp›c› verilere                            t›klar›n› takip ediyor ve
          ulafl›ld›:                                                             yüzde 88’i arkadafllar›n›n
            l Gençlerin yüzde 62’si sosyal medyaya                              paylaflt›klar›na yorum ya-
          en çok evlerindeki dizüstü bilgisayarlardan                            p›yor.
          ba¤lan›yor.                                                              l Gençlerin yüzde 50’si
            l Gençlerin yüzde 50’si ak›ll› telefon üze-              sosyal medyada tart›flmaya/polemi¤e
          rinden sosyal medyay› kullan›yor.               en az bir kere girdi¤ini belirtiyor.
            l ‹nternet kafelerde sosyal medya kullan›m› Do¤u  l Gençlerin yüzde 76’s› takip edecekleri kiflilere
          ve Güneydo¤u Bölgesi’nde genç erkeklerde yayg›n.  karar verirken en çok o kiflinin profilini inceleyerek
            l Gençlerin yüzde 86’s› sosyal medyaya günde en  karar veriyor.
          az bir kere; yüzde 72’si ise her gün birkaç kere ba¤-  l Gençlerin yüzde 60’› sosyal medyay› en çok e¤-
          lan›yor.                                        lence amac›yla kullan›yor. Yüzde 59’u ise bilgi al-
            l Gençlerin yüzde 33’ü sosyal medyada en az üç  ma/sa¤lama amac›yla kulland›¤›n› belirtiyor.
                                                                                    fiubat 2014  KobiEfor 117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122