Page 117 - KobiEfor_Subat_2014
P. 117
REEL SEKTÖR
Giriflimci yurtd›fl›na
GEM‹M ile aç›l›yor
Yaz›l›m Sanayicileri Derne¤i (YASAD) ve ‹stanbul
Kalk›nma Ajans›’n›n destekledi¤i GEM‹M projesi,
genç giriflimcileri e¤itip, yönlendiriyor; ürünlerinin
uluslararas› pazarlarda yer alabilmesi için onlar› ya-
t›r›mc›lar ve sanayicilerle biraraya getiriyor. Sektörlerdeki lider isimlerle 2 haftada bir akflam ye-
Henüz fikir aflamas›ndaki giriflimciler ve flirketlefl- mekleri organize edilerek iflbirli¤i a¤lar›n› kurmalar›
mifl ancak 36 aydan daha genç giriflimlerin dahil ola- sa¤lan›yor. GEM‹M, ürünlerinin dünya çap›nda pazar-
bildi¤i proje, özellikle yaz›l›m konusundaki ifl fikirle- lanabilmesi için giriflimcilere destek oluyor. Sat›fl ve
rine yönelik olarak tasarland›. pazarlama konusunda yönlendirmeler yap›yor. Eko-
Uygulama flöyle: GEM‹M, farkl› yaz›l›m alanlar›n- nomi Bakanl›¤›’ndan da ald›¤› destekle Karlsruhe
da açt›¤› proje ça¤r›lar› ile inovatif fikir ve ürün sa- (Almanya), New York, Houston, Chicago, Silikon Va-
hiplerini merkezine davet ediyor. Giriflimciler inter- disi’ndeki yat›r›mc›lar ile yak›n iliflkileri sayesinde
net üzerinden form doldurarak baflvurular›n› yapa- yurtd›fl› seyahatleri organize edilerek, yerinde görüfl-
biliyorlar. meler sa¤lan›yor.
Her ça¤r›da en az 10 firma ya da 20 giriflimci se- GEM‹M, giriflimcilerle iflbirli¤inde yönetim flart›
çiliyor. Bu fikir sahiplerine 12 hafta boyunca uzman- aram›yor, fikir ve patent hakk› giriflimciye ait oluyor.
larca toplam 120 saatlik e¤itimler veriliyor. 12 dan›fl- Sadece belli bir süre düflük bir bütçe üzerinden ge-
mandan üç ay boyunca dan›flmanl›k hizmeti al›yor- lir paylafl›m modeli uygulan›yor.
lar. 6 ay boyunca, ofis hizmetinden yararlan›yorlar. Baflvuru için: www.gemim.org
En Baflar›l› endüstriyel iflletme Trakya Cam
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanl›¤›, Yenilenebilir Enerji Genel Mü-
dürlü¤ü taraf›ndan her y›l düzenlenen Sanayide Enerji Verimlili¤i
Projesi (SANVER 2013) kapsam›nda gerçeklefltirilen yar›flman›n so-
nuçlar› belli oldu. Trakya Cam’›n Bursa-Yeniflehir Fabrikas› ‘At›k Is›
Enerji Üretim Projesi’ ile Sanayide Enerji Verimlili¤inin Art›r›lmas›
Projeleri (SEVAP) kategorisinde “En Baflar›l› Endüstriyel ‹flletme”
ödülünü ald›. Ödülü Trakya Cam ad›na fiiflecam Toplulu¤u Sürdürü-
lebilirlik Koordinatörü Serdar Gencer’e, Enerji ve Tabii Kaynaklar Ba-
kan› Taner Y›ld›z verdi.
Sosyal medya araflt›rmas›
Gençlik ve Spor Bakanl›¤›, gençlerin sos- saat, yüzde 13’ü ise 6 saat ve
yal medya kullan›m davran›fl ve tutum- üzeri vakit geçiriyor.
lar›na yönelik bir araflt›rma gerçeklefltir- l Gençlerin yüzde 89’u
di. Türkiye’deki gençleri daha yak›ndan sosyal medyada listelerinde-
tan›may› ve anlamay› amaçlayan araflt›r- ki kifli ve kurumlar›n paylafl-
man›n sonunda ise flu çok çarp›c› verilere t›klar›n› takip ediyor ve
ulafl›ld›: yüzde 88’i arkadafllar›n›n
l Gençlerin yüzde 62’si sosyal medyaya paylaflt›klar›na yorum ya-
en çok evlerindeki dizüstü bilgisayarlardan p›yor.
ba¤lan›yor. l Gençlerin yüzde 50’si
l Gençlerin yüzde 50’si ak›ll› telefon üze- sosyal medyada tart›flmaya/polemi¤e
rinden sosyal medyay› kullan›yor. en az bir kere girdi¤ini belirtiyor.
l ‹nternet kafelerde sosyal medya kullan›m› Do¤u l Gençlerin yüzde 76’s› takip edecekleri kiflilere
ve Güneydo¤u Bölgesi’nde genç erkeklerde yayg›n. karar verirken en çok o kiflinin profilini inceleyerek
l Gençlerin yüzde 86’s› sosyal medyaya günde en karar veriyor.
az bir kere; yüzde 72’si ise her gün birkaç kere ba¤- l Gençlerin yüzde 60’› sosyal medyay› en çok e¤-
lan›yor. lence amac›yla kullan›yor. Yüzde 59’u ise bilgi al-
l Gençlerin yüzde 33’ü sosyal medyada en az üç ma/sa¤lama amac›yla kulland›¤›n› belirtiyor.
fiubat 2014 KobiEfor 117