Page 117 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 117
Nazl› Eda Yavuz
‹nsan kapitali yönetimi
Ferroli’den
Kurucu&CEO, NEY Dan›flmanl›k ve E¤itim, Yö-
mesleki e¤itime destek netici/Lider Koçu, De¤iflim Yönetimi Uzman› ve
Sertifikal› Birkman Dan›flman› Nazl› Eda Yavuz,
Sektöre ve mesleki
e¤itime katk› sa¤lamay› bilimsel koçluk metodlar›, Gestalt prensipleri ve
misyon edinen ›s›tma Birkman Metodu yöntemini birlefltirerek, ‘‹nsan
ve so¤utma sektörünün Kapitali Yönetimi’ alan›nda de¤iflim ve geliflim
liderlerinden Ferroli, çözümleri sunuyor.
Pendik Güllüba¤lar Bireysel ve kurumsal müflterilerine, ihtiyaç ve
‹MKB Teknik ve Endüs- hedefleri do¤rultusunda özel programlar haz›rla-
tri Meslek Lisesi’nde yan Yavuz, ‹nsan Kapitalinde De¤iflim Yöneti-
e¤itim laboratuvar› açt› mi’ni flöyle tan›ml›yor: “‹nsan Kapitali terimi ile
Pendik Güllüba¤lar ortaya ç›km›fl olmak birçok kiflinin kafas›n› kar›fl-
‹MKB Teknik ve Endüs- t›ran ve insan›, insani olmaktan ç›kartmak olarak
tri Meslek Lisesi’nin Tesisat Teknolojisi ve ‹klimlen- anlafl›lan bir durum. Ancak, burada kapital ile
dirme Birimi’nde yer alan Ferroli Gaz Yak›c› Cihazlar kast›m›z asl›nda insan›n bir sermaye ve kendi
E¤itim Laboratuvar›’nda baflta yo¤uflmal› ve konvan- bafl›na bir yat›r›m olma durumudur. Her çal›flan,
siyonel kombi ve kazanlar olmak üzere brülör, ter- en tepeden en alta bir yat›r›md›r.”
mosifon, hermetik flofbenlerin de bulundu¤u pek Bir markan›n sürdürülebilir baflar›s› ayn› sek-
çok Ferroli markal› ürün ö¤rencilerin çal›flmalar› için tördeki di¤er markalardan nas›l farkl›laflt›¤›na
yer al›yor. ba¤l› oldu¤unu aktaran Yavuz, farkl›laflma nok-
tas›n›n yarat›c›l›k ve yenilik oldu¤unun unutul-
mamas›n› istiyor.
Fikirler insanlardan ç›kar. Yani bir markan›n
Vodafone, çat›s› alt›ndaki insanlar› sektörel avantaja çevir-
mek kurumun ‹nsan Kapitali Yönetim Stratejileri-
Türkiye’den ‘Fiber ‹mza’ ne ba¤l›d›r. ‹nsan Kapitali Yönetiminde De¤iflim
yaparken dikkat ettikleri hususlar›n önemli oldu-
Vodafone Türkiye ¤unu belirten Yavuz, flu bilgiyi veriyor: “Motivas-
‹cra Kurulu Baflkan› yonel ve iliflkisel ihtiyaçlar, stres davran›fllar›, bi-
Gökhan Ö¤üt’ten ald›- reysel performans de¤erlendirme ve geribildirim
¤›m›z bilgiye göre; ya- ihtiyaçlar›, direnç yönetimi, rekabet yönetimi, li-
t›r›mlar›n› sürdüren Vo- derlik stilleri ve lider-tak›m uyumudur. Sadece li-
dafone, Türkiye Elek- der ve yöneticilerin genel yönetim becerilerine
trik ‹letim A.fi.’nin fiber odaklanmak sürdürülebilir baflar› için yeterli de-
altyap› ihalelerini ka- ¤ildir. Sürdürülebilir baflar› ancak de¤iflim oto-
zand›. Türkiye’yi ku- masyonu kazanm›fl organizasyonel kültürlerle
zeyden güneye, do¤u- sa¤lanabilir, de¤iflim otomasyonu da sadece bi-
dan bat›ya saran ek fi- reysel farkl›l›klar›n geliflimine yat›r›m yapan in-
ber optik hat yat›r›m› san kapitali yönetim sistemleri ile gerçekleflir.”
Gökhan dâhil 300 milyon TL
Ö¤üt Birkman Metodu’nu kulland›klar›n›n alt›n› çi-
altyap› yat›r›m bedeli- zen Yavuz, metodu flöyle özetliyor:
ne sahip olacak proje, “Bir dan›flmanl›k metodu olarak Birkman Dün-
Vodafone’un Türkiye’deki fiber optik altyap›s›n› ya’da NASA, Coca Cola, HBO, ING Bank, Shell,
2,5 kat›na ç›karacak. Mevcut 1 milyon kilometre- Pfizer, Apple gibi sektörel devlerin ifle al›m, ta-
yi aflan Vodafone global fiber flebekesine enteg- k›m kurma ve yönetme, sat›n alma ve birleflme,
re olacak a¤ sayesinde Türkiye, Avrupa’dan Hin- lider geliflimi ve de¤iflim yönetimi gibi ‹nsan Ka-
distan’a ulaflan ses ve veri a¤›n›n köprüsü olma pitali Yönetim alanlar›nda 60 y›ldan fazla süredir
görevini üstlenecek. kullan›yor oldu¤u yöntemdir.”
Ocak 2014 KobiEfor 117