Page 117 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 117

Nazl› Eda Yavuz
                                                            ‹nsan kapitali yönetimi
          Ferroli’den
                                                              Kurucu&CEO, NEY Dan›flmanl›k ve E¤itim, Yö-
          mesleki e¤itime destek                            netici/Lider Koçu, De¤iflim Yönetimi Uzman› ve
                                                            Sertifikal› Birkman Dan›flman› Nazl› Eda Yavuz,
                                    Sektöre ve mesleki
                                  e¤itime katk› sa¤lamay›   bilimsel koçluk metodlar›, Gestalt prensipleri ve
                                  misyon edinen ›s›tma      Birkman Metodu yöntemini birlefltirerek, ‘‹nsan
                                  ve so¤utma sektörünün     Kapitali Yönetimi’ alan›nda de¤iflim ve geliflim
                                  liderlerinden  Ferroli,   çözümleri sunuyor.
                                  Pendik    Güllüba¤lar       Bireysel ve kurumsal müflterilerine, ihtiyaç ve
                                  ‹MKB Teknik ve Endüs-     hedefleri do¤rultusunda özel programlar haz›rla-
                                  tri Meslek Lisesi’nde     yan Yavuz, ‹nsan Kapitalinde De¤iflim Yöneti-
                                  e¤itim laboratuvar› açt›  mi’ni flöyle tan›ml›yor: “‹nsan Kapitali terimi ile
                                    Pendik Güllüba¤lar      ortaya ç›km›fl olmak birçok kiflinin kafas›n› kar›fl-
                                  ‹MKB Teknik ve Endüs-     t›ran ve insan›, insani olmaktan ç›kartmak olarak
          tri Meslek Lisesi’nin Tesisat Teknolojisi ve ‹klimlen-  anlafl›lan bir durum. Ancak, burada kapital ile
          dirme Birimi’nde yer alan Ferroli Gaz Yak›c› Cihazlar  kast›m›z asl›nda insan›n bir sermaye ve kendi
          E¤itim Laboratuvar›’nda baflta yo¤uflmal› ve konvan-  bafl›na bir yat›r›m olma durumudur. Her çal›flan,
          siyonel kombi ve kazanlar olmak üzere brülör, ter-  en tepeden en alta bir yat›r›md›r.”
          mosifon, hermetik flofbenlerin de bulundu¤u pek      Bir markan›n sürdürülebilir baflar›s› ayn› sek-
          çok Ferroli markal› ürün ö¤rencilerin çal›flmalar› için  tördeki di¤er markalardan nas›l farkl›laflt›¤›na
          yer al›yor.                                       ba¤l› oldu¤unu aktaran Yavuz, farkl›laflma nok-
                                                            tas›n›n yarat›c›l›k ve yenilik oldu¤unun unutul-
                                                            mamas›n› istiyor.
                                                               Fikirler insanlardan ç›kar. Yani bir markan›n
            Vodafone,                                       çat›s› alt›ndaki insanlar› sektörel avantaja çevir-
                                                            mek kurumun ‹nsan Kapitali Yönetim Stratejileri-
           Türkiye’den ‘Fiber ‹mza’                         ne ba¤l›d›r. ‹nsan Kapitali Yönetiminde De¤iflim
                                                            yaparken dikkat ettikleri hususlar›n önemli oldu-
                                   Vodafone Türkiye         ¤unu belirten Yavuz, flu bilgiyi veriyor: “Motivas-
                                 ‹cra Kurulu Baflkan›        yonel ve iliflkisel ihtiyaçlar, stres davran›fllar›, bi-
                                 Gökhan Ö¤üt’ten ald›-      reysel performans de¤erlendirme ve geribildirim
                                 ¤›m›z bilgiye göre; ya-    ihtiyaçlar›, direnç yönetimi, rekabet yönetimi, li-
                                 t›r›mlar›n› sürdüren Vo-   derlik stilleri ve lider-tak›m uyumudur. Sadece li-
                                 dafone, Türkiye Elek-      der ve yöneticilerin genel yönetim becerilerine
                                 trik ‹letim A.fi.’nin fiber  odaklanmak sürdürülebilir baflar› için yeterli de-
                                 altyap› ihalelerini ka-    ¤ildir. Sürdürülebilir baflar› ancak de¤iflim oto-
                                 zand›. Türkiye’yi ku-      masyonu kazanm›fl organizasyonel kültürlerle
                                 zeyden güneye, do¤u-       sa¤lanabilir, de¤iflim otomasyonu da sadece bi-
                                 dan bat›ya saran ek fi-    reysel farkl›l›klar›n geliflimine yat›r›m yapan in-
                                 ber optik hat yat›r›m›     san kapitali yönetim sistemleri ile gerçekleflir.”
                         Gökhan   dâhil 300 milyon TL
                           Ö¤üt                               Birkman Metodu’nu kulland›klar›n›n alt›n› çi-
                                 altyap› yat›r›m bedeli-    zen Yavuz, metodu flöyle özetliyor:
                                 ne sahip olacak proje,       “Bir dan›flmanl›k metodu olarak Birkman Dün-
           Vodafone’un Türkiye’deki fiber optik altyap›s›n›  ya’da NASA, Coca Cola, HBO, ING Bank, Shell,
           2,5 kat›na ç›karacak. Mevcut 1 milyon kilometre-  Pfizer, Apple gibi sektörel devlerin ifle al›m, ta-
           yi aflan Vodafone global fiber flebekesine enteg-  k›m kurma ve yönetme, sat›n alma ve birleflme,
           re olacak a¤ sayesinde Türkiye, Avrupa’dan Hin-  lider geliflimi ve de¤iflim yönetimi gibi ‹nsan Ka-
           distan’a ulaflan ses ve veri a¤›n›n köprüsü olma  pitali Yönetim alanlar›nda 60 y›ldan fazla süredir
           görevini üstlenecek.                             kullan›yor oldu¤u yöntemdir.”

                                                                                     Ocak 2014 KobiEfor 117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122