Page 70 - KobiEfor_Eylul_2013
P. 70
UZMAN ‹flletmelerin Geliflim
Basamaklar›
flletmenin kurulufl aflamas›nda girifl- li, tak›m›n duygusal ihtiyaçlar›n›n karfl›-
‹ alt›na alma, koruma, de¤iflim ve dö- sal ihtiyaç odakl› aflama). Daha büyük
kenlik, istikrar aflamas›nda güvence
land›¤› ortam› yaratma (Sabit ve Duygu-
bir düzenin varl›¤›na güvenme ve inanç
nüflüm aflamas›nda ö¤renme, yeni-
duymay› ö¤renerek 9. aflamaya geçer.
lenme önplana ç›kar.
Kalite ve performans hedefleri belirlen-
‹flletmelerin Geliflim Basamaklar›: mez, sürekli iyilefltirme hayata geçiril-
1. Vizyon oluflturma ve giriflime geçme mez, iletiflim sa¤lanmaz, çat›flmalar yö-
(Giriflken ve Eylem, harekete geçme netilemez, iflbirli¤i ve güven ortam›
odakl› aflama). Sabr› ö¤renerek 2. afla- oluflturulamaz ise iflletme sistemsizlik-
maya geçer. ten dolay› döngüyü tamamlayamaz.
2. Kaynak toplama, azimle çal›flma, de- Sekiz aflaman›n sonunda, toplumda da-
¤erler oluflturma (Sabit ve Beceri, azim- ha genifl kitleler taraf›ndan tan›nan, pa-
le yapma odakl› aflama). Aç›k fikirlili¤i zar pay› büyüyen, kalitesini sürekli ge-
ö¤renerek 3. aflamaya geçer. lifltiren, tak›mlar oluflturan, iflbirli¤ini
3. Ö¤renme, kendini tan›tma, a¤ kurma, sa¤lam›fl bir iflletme ortaya ç›kar. ‹nsan
müflteriler kazanma (De¤iflken ve Ak›l, (ifl) hayat›nda toplumsal ve sosyal afla-
MEM‹fi YILMAM iletiflim, zihin odakl› aflama). Duygular›- malar olarak geçer. Egonun bask›nl›¤›
m›zla rahat olmay› ö¤renerek 4. aflama- giderek azal›r.
Uzman E¤itmen/ ya geçer. 9. Küresel iflletme olma aflamalar›na gi-
Yönetim Dan›flman› 4. Çekirdek kadronu oluflturma. ‹fl aile- rifl. Sekiz aflamadan sonra ö¤rendikleri,
si, aidiyet duygusu oluflturma. Onlar› iflletmeyi tekrar vizyon, ö¤renme ve bü-
memis@yilmam.com besleme (Giriflken ve duygusal ihtiyaç tünsellik aflamas›na getirir. Daha evren-
odakl› aflama). Bu aflamay› gerçekleflti- sel, bütünsel bir vizyon, misyon, de¤er-
remezse ihanet görür ve çöker. Döngü- ler oluflturma (De¤iflken ve Eylem, il-
yü tamamlayamaz. Tamamlayabilir, kim- ham, de¤iflim odakl› aflama). Bütünsel
lik oluflturmay› ö¤renebilirse 5. aflamaya ve insana uygun bir sistem kurmay› ö¤-
geçer. renerek 10. aflamaya geçer.
Bu dört aflaman›n sonunda; amac› olan, 10. Toplam kalite yönetimi. Yüksek
ifl yapabilen, ö¤renen ve aidiyet duygu- standartlara ulaflma. Dünyaya örnek bir
sunun sa¤land›¤› çekirdek kadroya sa- iflletme olma. Dünyay› daha iyi bir yer
hip bir iflletme ortaya ç›kar. ‹lk dört afla- haline getirme (Giriflim ve Beceri, yap-
ma insan›n ifl hayat›ndaki bireysel afla- ma, kurma aflamas›). Sistemin d›fl›na
malar› olarak geçiyor. ç›kma, ayk›r›, kutunun d›fl›ndan düflüne-
Bütün 5. Toplumda tan›nma, itibar› oluflturma, bilmeyi, ö¤renmeyi ö¤renerek 11. afla-
kadronun büyümesi. Daha çok idarecilik maya geçer.
aflamalardan ihtiyac› duyulur. Sistemi oturtma, kalite 11. Demokratik bir ortam kurma, bu sa-
ald›¤›m›z ilham, ve performans hedeflerini belirleme, bü- yede yarat›c›l›¤›n artmas›. ‹nnovasyon.
yürken iflletme güvence alt›na al›nmaya Patent. Farkl›, yeni ürünler, hizmetler.
edindi¤imiz kaynak, çal›fl›l›r. Kontrol odakl›l›k (Sabit ve ey- ‹nsanl›¤a hizmet. Müflteri iliflkileri yöne-
ö¤rendi¤imiz, lem - ilham odakl› aflama). Detaylar› yö- timi. Müflterileri elde tutma (Sabitlik ve
ak›l, yani zihinsel, iliflkisel, entellektüel
netmeyi ö¤renerek 6. aflamaya geçer.
keflfetti¤imiz 6. Kaliteyi artt›rma, yapt›¤› ifli sürekli ge- güvence aflamas›). Mucizelere inanmay›,
lifltirme. Detaylar› yönetebilme. Tak›m›n maneviyat›, evrensel bütünlü¤ü (giriflim-
bilgiler ve ihtiyaçlar›n› karfl›lama, onlara hizmet et- ci-yat›r›mc›-çal›flan-müflteri-toplum-dev-
duydu¤umuz flevk, me. Güven duygusu, adil ortam kurma. let) içinde düflünmeyi ve sistemleri uyar-
(De¤iflken ve beceri, hizmet odakl› afla- lamay› ö¤renerek 12. aflamaya ulafl›r.
heyecan, güven ve ma). ‹liflkileri yönetmeyi ö¤renerek 7. 12. Sosyal sorumlu iflletme. Rahmet
huzurla yeni aflamaya geçer. oda¤› olma. Paylafl›m, huzur, bar›fl, ev-
rensel katk›. Hatta küresel sorumlu ifl-
7. Tak›mlar oluflturma. ‹fl ortam›nda
giriflimlere girip ahengi kurma. Tarafs›z, adil, çat›flma çö- letme (De¤iflkenlik ve Duygu aflamas›).
zücü, diplomatik bir ortam yaratma. ‹nsan›n (iflin) evrensel, bütünsel, küre-
döngüyü yeniden Müflterilerin say›s›n› artt›rma (Giriflken sel aflamas›d›r. 12 aflaman›n sonunda
bafllat›r›z. ve Ak›l, iliflki, iletiflim odakl› aflama). insan (iflletme) küresel ve sürdürülebilir
Tutkulu olmay› ve tutkuyu etrafa yayma- hale gelir.
s›n›, bulaflt›rmas›n› ö¤renerek 8. aflama- Bütün bu aflamalardan ald›¤›m›z ilham,
ya geçer. edindi¤imiz kaynak, ö¤rendi¤imiz, kefl-
8. ‹flbirli¤i ve güven ortam› oluflturma. fetti¤imiz bilgiler ve duydu¤umuz flevk,
‹nsanlar›n canla (ruh) baflla (zihin) çal›fl- heyecan, güven ve huzurla yeni giriflim-
mas›n› (beden) sa¤layacak öz-sayg› ihti- lere girip döngüyü yeniden bafllat›r›z.
yac›n›n karfl›land›¤›, katk›lar›n›n takdir Biz bafllatamasak da baflkalar›n›n bafl-
edildi¤i, olumland›¤›, onayland›¤›, flevk- latmas›na yard›mc› oluruz.
68 KobiEfor Eylül 2013