Page 70 - KobiEfor_Eylul_2013
P. 70

UZMAN                              ‹flletmelerin Geliflim
                                                           Basamaklar›


                                           flletmenin kurulufl aflamas›nda girifl-  li, tak›m›n duygusal ihtiyaçlar›n›n karfl›-
                                       ‹   alt›na alma, koruma, de¤iflim ve dö-  sal ihtiyaç odakl› aflama). Daha büyük
                                           kenlik, istikrar aflamas›nda güvence
                                                                          land›¤› ortam› yaratma (Sabit ve Duygu-
                                                                          bir düzenin varl›¤›na güvenme ve inanç
                                           nüflüm aflamas›nda ö¤renme, yeni-
                                                                          duymay› ö¤renerek 9. aflamaya geçer.
                                           lenme önplana ç›kar.
                                                                          Kalite ve performans hedefleri belirlen-
                                        ‹flletmelerin Geliflim Basamaklar›:  mez, sürekli iyilefltirme hayata geçiril-
                                        1. Vizyon oluflturma ve giriflime geçme  mez, iletiflim sa¤lanmaz, çat›flmalar yö-
                                        (Giriflken ve Eylem, harekete geçme  netilemez, iflbirli¤i ve güven ortam›
                                        odakl› aflama). Sabr› ö¤renerek 2. afla-  oluflturulamaz ise iflletme sistemsizlik-
                                        maya geçer.                       ten dolay› döngüyü tamamlayamaz.
                                        2. Kaynak toplama, azimle çal›flma, de-  Sekiz aflaman›n sonunda, toplumda da-
                                        ¤erler oluflturma (Sabit ve Beceri, azim-  ha genifl kitleler taraf›ndan tan›nan, pa-
                                        le yapma odakl› aflama). Aç›k fikirlili¤i  zar pay› büyüyen, kalitesini sürekli ge-
                                        ö¤renerek 3. aflamaya geçer.       lifltiren, tak›mlar oluflturan, iflbirli¤ini
                                        3. Ö¤renme, kendini tan›tma, a¤ kurma,  sa¤lam›fl bir iflletme ortaya ç›kar. ‹nsan
                                        müflteriler kazanma (De¤iflken ve Ak›l,  (ifl) hayat›nda toplumsal ve sosyal afla-
             MEM‹fi YILMAM               iletiflim, zihin odakl› aflama). Duygular›-  malar olarak geçer. Egonun bask›nl›¤›
                                        m›zla rahat olmay› ö¤renerek 4. aflama-  giderek azal›r.
             Uzman E¤itmen/             ya geçer.                         9. Küresel iflletme olma aflamalar›na gi-
             Yönetim Dan›flman›          4. Çekirdek kadronu oluflturma. ‹fl aile-  rifl. Sekiz aflamadan sonra ö¤rendikleri,
                                        si, aidiyet duygusu oluflturma. Onlar›  iflletmeyi tekrar vizyon, ö¤renme ve bü-
             memis@yilmam.com           besleme (Giriflken ve duygusal ihtiyaç  tünsellik aflamas›na getirir. Daha evren-
                                        odakl› aflama). Bu aflamay› gerçekleflti-  sel, bütünsel bir vizyon, misyon, de¤er-
                                        remezse ihanet görür ve çöker. Döngü-  ler oluflturma (De¤iflken ve Eylem, il-
                                        yü tamamlayamaz. Tamamlayabilir, kim-  ham, de¤iflim odakl› aflama). Bütünsel
                                        lik oluflturmay› ö¤renebilirse 5. aflamaya  ve insana uygun bir sistem kurmay› ö¤-
                                        geçer.                            renerek 10. aflamaya geçer.
                                        Bu dört aflaman›n sonunda; amac› olan,  10. Toplam kalite yönetimi. Yüksek
                                        ifl yapabilen, ö¤renen ve aidiyet duygu-  standartlara ulaflma. Dünyaya örnek bir
                                        sunun sa¤land›¤› çekirdek kadroya sa-  iflletme olma. Dünyay› daha iyi bir yer
                                        hip bir iflletme ortaya ç›kar. ‹lk dört afla-  haline getirme (Giriflim ve Beceri, yap-
                                        ma insan›n ifl hayat›ndaki bireysel afla-  ma, kurma aflamas›). Sistemin d›fl›na
                                        malar› olarak geçiyor.            ç›kma, ayk›r›, kutunun d›fl›ndan düflüne-
                  Bütün                 5. Toplumda tan›nma, itibar› oluflturma,  bilmeyi, ö¤renmeyi ö¤renerek 11. afla-
                                        kadronun büyümesi. Daha çok idarecilik  maya geçer.
              aflamalardan               ihtiyac› duyulur. Sistemi oturtma, kalite  11. Demokratik bir ortam kurma, bu sa-
            ald›¤›m›z ilham,            ve performans hedeflerini belirleme, bü-  yede yarat›c›l›¤›n artmas›. ‹nnovasyon.
                                        yürken iflletme güvence alt›na al›nmaya  Patent. Farkl›, yeni ürünler, hizmetler.
         edindi¤imiz kaynak,            çal›fl›l›r. Kontrol odakl›l›k (Sabit ve ey-  ‹nsanl›¤a hizmet. Müflteri iliflkileri yöne-
             ö¤rendi¤imiz,              lem - ilham odakl› aflama). Detaylar› yö-  timi. Müflterileri elde tutma (Sabitlik ve
                                                                          ak›l, yani zihinsel, iliflkisel, entellektüel
                                        netmeyi ö¤renerek 6. aflamaya geçer.
              keflfetti¤imiz             6. Kaliteyi artt›rma, yapt›¤› ifli sürekli ge-  güvence aflamas›). Mucizelere inanmay›,
                                        lifltirme. Detaylar› yönetebilme. Tak›m›n  maneviyat›, evrensel bütünlü¤ü (giriflim-
                bilgiler ve             ihtiyaçlar›n› karfl›lama, onlara hizmet et-  ci-yat›r›mc›-çal›flan-müflteri-toplum-dev-
          duydu¤umuz flevk,              me. Güven duygusu, adil ortam kurma.  let) içinde düflünmeyi ve sistemleri uyar-
                                        (De¤iflken ve beceri, hizmet odakl› afla-  lamay› ö¤renerek 12. aflamaya ulafl›r.
          heyecan, güven ve             ma). ‹liflkileri yönetmeyi ö¤renerek 7.  12. Sosyal sorumlu iflletme. Rahmet
              huzurla yeni              aflamaya geçer.                    oda¤› olma. Paylafl›m, huzur, bar›fl, ev-
                                                                          rensel katk›. Hatta küresel sorumlu ifl-
                                        7. Tak›mlar oluflturma. ‹fl ortam›nda
            giriflimlere girip           ahengi kurma. Tarafs›z, adil, çat›flma çö-  letme (De¤iflkenlik ve Duygu aflamas›).
                                        zücü, diplomatik bir ortam yaratma.  ‹nsan›n (iflin) evrensel, bütünsel, küre-
           döngüyü yeniden              Müflterilerin say›s›n› artt›rma (Giriflken  sel aflamas›d›r. 12 aflaman›n sonunda
                bafllat›r›z.             ve Ak›l, iliflki, iletiflim odakl› aflama).  insan (iflletme) küresel ve sürdürülebilir
                                        Tutkulu olmay› ve tutkuyu etrafa yayma-  hale gelir.
                                        s›n›, bulaflt›rmas›n› ö¤renerek 8. aflama-  Bütün bu aflamalardan ald›¤›m›z ilham,
                                        ya geçer.                         edindi¤imiz kaynak, ö¤rendi¤imiz, kefl-
                                        8.  ‹flbirli¤i ve güven ortam› oluflturma.  fetti¤imiz bilgiler ve duydu¤umuz flevk,
                                        ‹nsanlar›n canla (ruh) baflla (zihin) çal›fl-  heyecan, güven ve huzurla yeni giriflim-
                                        mas›n› (beden) sa¤layacak öz-sayg› ihti-  lere girip döngüyü yeniden bafllat›r›z.
                                        yac›n›n karfl›land›¤›, katk›lar›n›n takdir  Biz bafllatamasak da baflkalar›n›n bafl-
                                        edildi¤i, olumland›¤›, onayland›¤›, flevk-  latmas›na yard›mc› oluruz.
           68 KobiEfor Eylül 2013
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75