Page 120 - KobiEfor_Eylul_2013
P. 120

REEL SEKTÖR




             Savunma ve Havac›l›k
             Sanayi yerlilefliyor


                              Türk savunma sanayi kamu-
                            nun ihtiyaçlar›n›n yar›s›ndan
                            fazlas›n› karfl›lar hale geldi. Sa-
                            vunma ve Havac›l›k Sanayi ‹h-
                            racatç›lar› Birli¤i (SSI) y›lsonu
                            ihracat hedefini yüzde 25 art›fl  Giriflim Fabrikas› H›zland›rma
                            oran›yla 1.5 milyar dolar olarak
                            aç›klad›.                       Program›
                              SSI bünyesinde yeni kurulan     Özye¤in Üniversitesi, Turkcell ve Türk Ekonomi
                            Savunma ve Havac›l›k Tan›t›m    Bankas› (TEB) iflbirli¤i ile yürütülen Giriflim Fabrikas›
             Grubu, 225 ülke aras›ndan belirleyece¤i hedef ül-  H›zland›rma Program›’ndan mezun olan 8 giriflimci,
             kelere yönelik özel stratejiler gelifltirecek.  21 A¤ustos’ta yat›r›mc›lara büyümeleri için gerekli
               SSI Baflkan›  Latif Aral Alifl, “Kamu’nun savun-  risk sermayesi için sunum yapt›.
             maya yönelik ihtiyaçlar›n›n ço¤unu karfl›layabili-  Giriflim Fabrikas›, giriflimcilerin fikirden giriflime
             riz. TSK’n›n üretilen yerli savunma ürünlerini en-  geçifl sürecini desteklemeyi hedefliyor. Giriflim Fabri-
             vanterine almas› tüm dünyada firmalar›m›za iti-  kas›’n›n bugüne kadar destekledi¤i 17 giriflim, top-
             bar kazand›r›yor” diye konufltu.                lamda 2 milyon TL’lik yat›r›m/maddi destek ald›. 6 gi-
               Birlik Ocak – Temmuz döneminde yüzde 9 ar-   riflim sat›fl yapmaya bafllad› ve toplamda 52 kiflilik
             t›flla yaklafl›k 781 milyon dolarl›k ihracat gerçek-  bir istihdam ve 170 bin TL'lik ekonomik hareketlilik
             lefltirdi. Birli¤in 2014 ihracat hedefi 2 milyar do-  yarat›ld›. Baflvurular› bafllayan H›zland›rma Program›
             lar, 2023 hedefi ise 25 milyar dolar.
                                                            2014 için ilk kez Giriflim Fabrikas›’da 300 bin dolarl›k
                                                            bir çekirdek yat›r›m ile giriflimcilere destek olacak.


                                       AnadoluJet, Anadolu’yu birbirine ba¤l›yor

                                          AnadoluJet, sanayinin baflkenti olarak kabul edilen Kocaeli’ni Ankara
                                       üzerinden bir saatten daha az aktarmalarla tüm Türkiye ile tekrar bulufltur-
                                       maya haz›rlan›yor. Tüm ifl dünyas› taraf›ndan merakla beklenen Kocaeli
                                       Cengiz Topel Havaliman› uçufllar› için çal›flmalar›na h›z veren AnadoluJet, 2
                                       Eylül tarihinde seferlerine bafllayaca¤›n› müjdeledi. 23 A¤ustos tarihinde
             Kocaeli Ticaret Odas› taraf›ndan düzenlenen, toplant›ya kat›lan AnadoluJet’in ‹cras›ndan Sorumlu THY Böl-
             gesel Uçufllar Baflkan› ‹brahim Do¤an, Kocaeli halk›n›n konforlu seyahat etmesi için ellerinden geleni ya-
             pacaklar›n› dile getirdi. Do¤an, “Uçufllar›m›z›n ekonomik olmas› için büyük özen gösteriyoruz. Her gün Ko-
             caeli Cengiz Topel Havaliman›’ndan hareket etmesini planlad›¤›m›z uçaklar›m›z 150 kiflilik kapasiteye sa-
             hip olacak. Yolcular›m›z, Kocaeli – Ankara direkt uçufllar›n› 59 TL’den, çok k›sa bekleme süreleri ile Ko-
             caeli’den Ankara aktarmal› tüm di¤er kentlere 99 TL’den bafllayan fiyatlarla karfl›l›kl› uçabilecekler” dedi.


           Avansas.com’dan KOB‹ anketi                                                             Rainer
                                                                                                   Thews
              Avansas.com, KOB‹’lere ofis al›flverifllerinde paradan ve zamandan ta-
           sarruf sa¤lamalar›nda yard›mc› oluyor. Avansas.com Genel Müdürü Rainer
           Thews, KOB‹’lere yapt›rd›klar› araflt›rma sonucunda iflletmelerin bir tak›m
           nedenlerden dolay› internet al›flverifline yönelmedi¤ini belirterek, “Avan-
           sas olarak müflterinin güvenini kazanmak, sat›n ald›¤› ürün kap›s›na tes-
           lim edilene kadar ve hatta sat›fl sonras› süreçte de müflteriyi memnun et-
           mek en önemli temel prensibimizdir” dedi. Avansas.com’un 8 flehirde 541
           flirkette yürüttü¤ü KOB‹ araflt›rmas›nda iflletmelerin ofis tüketim al›flkan-
           l›klar›na iliflkin bilgi veriyor. Araflt›rmaya göre flirketlerin yüzde 74’ü na-
           kit para ya da çek ile ödeme yapmay› tercih ediyor. Kredi kart› kullan›m›
           ise yüzde 24 oran›nda. KOB‹’lerin sadece 3’te 1’i planl› olarak al›flverifl
           yap›yor ve her türlü ofis malzemesi için 1 ayda toplam ortalama 762 TL’lik
           bir harcama yap›l›yor.

            118 KobiEfor Eylül 2013
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125