Page 66 - KobiEfor_Mayis_2013
P. 66

UZMAN                             Kamuda Kalite Yaklafl›m›

                                     K     amuda iyi yönetiflim t›pk› di-  2010 y›l›nda 88., 2011 y›l›nda 80. ve
                                           ¤er sektörlerde oldu¤u gibi
                                                                         2012’de 57. s›radad›r. Bu barda¤›n
                                                                         bofl taraf›ndaki kötümser tabloya
                                           baz› temel prensiplere ba¤l›-
                                           d›r. ‹yi yönetiflim ancak bilgiye
                                                                         mas› umut verici yan›d›r.
                                           dayal› yaklafl›m, kat›l›m ve   karfl›n h›zla yükselen bir ç›k›fl›n ol-
                                      paylafl›m ile gerçekleflir. ‹yi yönetifli-  Bu veriler geliflmifllik düzeyinde ka-
                                      min temel noktalar›ndan biri de he-  munun önem ve etkilerinin ne denli
                                      sap verilebilirliktir. Kamu da verimli-  önemli oldu¤unu bir kez daha vur-
                                      lik ve etkinlik kavramlar›n› yaln›zca  gulamaktad›r. Kamunun yeniden ya-
                                      mali boyutuyla ele almak yeterli de-  p›land›r›lmas›n›n gereklili¤i y›llard›r
                                      ¤ildir, yap›lan her tür faaliyette gere-  Kamuda Kalite temam›zla örtüflmek-
                                      ken performans›n karfl›lanmas›, karfl›-  tedir. Umar›m sonunda da olumlu
                                      lanamad›¤› durumlarda geçerli ne-  noktalara ulaflm›fl olarak süreci ta-
                                      denlerle aç›klanabilmesi gerekir. Ül-  mamlar›z.
                                      kemizde son y›llarda pek çok yasa ve  KalDer 2005 y›l›ndan bu yana TMME,
                                      düzenleme gerçeklefltirilmifltir. Kamu  Türkiye Müflteri Memnuniyeti Endek-
                                      hizmetlerinin vatandafllar›n gereksi-  si’ni ölçüyor. 25 sektörde 125 marka-
                                      nim ve beklentilerine göre yeniden  y› ölçüyor ve ABD endeksi ile k›yasl›-
                                      oluflturulmas› günümüzde daha çok   yoruz. 2012 y›l› son çeyre¤inde
                                      önem kazanm›flt›r. Kamu kaynaklar›-  TMME Ulusal Müflteri Memnuniyet
           A. HAMD‹ DO⁄AN             n›n verimli kullan›labilmesi, yolsuz-  oran› kuruluflundan bu yana en yük-
                                      luklar›n ortadan kald›r›lmas› ve so-  sek de¤ere ulaflarak yüzde 76.3 ola-
           KalDer                     nunda kamu yönetimine karfl› güve-  rak gerçekleflti. Ayn› dönemde Ame-
                                      nin art›r›lmas› yaflam kalitemiz için  rika Ulusal Endeksi 76.3 olmufltur. Bu
           Yönetim Kurulu Baflkan›
                                      öncelikli ve önemlidir. Bu ba¤lamda,  baflar› ülkemiz iflletmelerinindir.
                                      hesap verilebilirli¤in de ‘yönetim ka-  KalDer olarak en büyük arzular›m›z-
                                      litesi’nin temel bir unsuru olarak ta-  dan biri TVME-Türkiye Vatandafl
                                      n›mlanmas› ve sistemli bir yaklafl›mla  Memnuniyeti Endeksi’ni ç›kartabil-
                                      ifllerli¤e kavuflmas› gerekir.       mektir.  Memnuniyet Endeksleri özel
           KalDer olarak              Kamunun yeniden düzenlemesi veya   sektörün yan›s›ra kamu sektöründe
                                                                         de hedef kitlesinin memnuniyetini
                                      yap›land›rmas› sadece yaflanan s›-
              en büyük                k›nt›lara bir önlem refleksi olarak ge-  de¤erlendirmeye istekli olan devlet
                                      liflmemelidir. Bu bafll› bafl›na bir pro-  ve yerel yönetim kurumlar›na pusula
        arzular›m›zdan biri           jedir. Türkiye’nin en önemli ve önce-  hizmeti görmektedir.
                                      likli projesi ‘Kamunun Yeniden Yap›-  2012 y›l›nda yeni bir aç›l›m Aile ve
           TVME-Türkiye               lanmas›’ olmal›d›r.                Sosyal Politikalar Bakanl›¤› ile ya-
              Vatandafl                Ülkenin rekabet gücünün artt›r›lmas›  fland›. Bizzat Say›n Bakan Fatma fia-
                                      yaln›zca ortaya ç›kan s›k›nt›lara ön-
                                                                         hin’in önderli¤inde Bakanl›¤›n Mü-
           Memnuniyeti                lemler alarak mümkün olmayacakt›r.  kemmellik Modeli uygulama süreci
                                      Ancak sürekli iyilefltirme ve uz görü-  bafllat›ld›. 2013’te SGK Sosyal Gü-
             Endeksi’ni               lü olma bizi sa¤l›kl› ve sürdürülebilir  venlik Kurumu ile çal›flma plan›m›z
                                      büyüme ve geliflme ortam›na tafl›ya-  bulunuyor. Birçok Valilik’te Karabük,
         ç›kartabilmektir.            cakt›r. Türkiye’de ‘Kamu’nun yeniden  Mu¤la gibi bilgilendirme ve birçok
            Memnuniyet                yap›land›r›lmas› henüz bafllang›ç   üniversitemizde ‘Model’e girifl e¤i-
                                      aflamas›ndad›r.
                                                                         timleri bafllad›.
          Endeksleri özel             “Vergi Reformu, Yarg›, E¤itim, Siyasi  2011’de Anadolu’ya büyük bir aç›l›m
                                      Partiler ve Seçim Reformu, ‘Ka-    projesi bafllatt›k. Konya, Kayseri, De-
         sektörün yan›s›ra            mu’nun Yeniden Yap›land›r›lmas›”   nizli, Antalya, Çerkezköy, Do¤u Mar-
                                      gibi baz› temel beklentiler önem ön-  mara, Tarsus, Urfa ve Karabük’te ya-
         kamu sektöründe              celiklerini korumaktad›r. Türkiye  p›lanma süreci bafllat›ld›. Samsun,
        de hedef kitlesinin           WEF 2012-2013 de¤erlerine göre re-  Van, Mersin-Adana y›liçi hedeflerimiz
                                                                         aras›nda.
                                      kabette 43’üncü s›rada bulunuyor.
          memnuniyetini               2010’da 61., 2012’de 59. s›radayd›k.  Ankara, Bursa, ‹zmir ve Eskiflehir flu-
                                      Pazar büyüklü¤ü ve ifl dünyas›n›n   belerimiz yan›s›ra yeni kat›l›mlarla
         de¤erlendirmeye              geliflmifllik düzeyi s›ralamalarda en  büyüyece¤iz. Kayseri ve Denizli’de
                                      baflar›l› göstergelerimizdir. ‘Kurum-  temsilciliklerimiz kuruldu.
        istekli olan devlet           sal Yap›’ ve ‘Alt Yap›’ gibi ‘Kamu’  Ayr›ca MEQA Orta Do¤u Kalite Birli¤i
         ve yerel yönetim             fonksiyonlar›n›n a¤›rl›k tafl›d›¤› kri-  ile iliflkilerdeki geliflmeler 24 ülke ka-
                                                                         t›l›ml› bu organizasyonda 22 y›ll›k bi-
                                      terlerde oldukça gerideyiz. Türkiye
            kurumlar›na               ‘Kurumsal Yap›’ kriterlerinde (Mülki-  rikimi ile KalDer bir rol model olarak
                                      yet Haklar›, Kamu Fonlar›n›n Da¤›t›-  izlenmektedir.
          pusula hizmeti              m›, Politikac›lara Güven, Sistem D›fl›  ‘Kalite Seferberli¤imiz’de büyük des-
                                      Ödemeler, Rüflvet, Yarg› Ba¤›ms›zl›-  teklerini gördü¤ümüz ve Kamu Kalite
            görmektedir.              ¤›, Kamu Yönetimi Kararlar›nda Ka-  Sempozyumu’nu himayelerine alan
                                      y›rmac›l›k, Kamu Yönetimi Harcama-  Say›n Cumhurbaflkan›m›z’a flükranla-
                                      lar›nda ‹sraf, vs…) 2009 y›l›nda 96.,  r›m›z› sunuyorum.
          66 KobiEfor May›s 2013
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71