Page 94 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 94

Autodesk, Türkiye’de



           çift haneli büyüyor






            Autodesk Türkiye, geçen y›l en h›zl›
            büyüyen ülkeler aras›nda birinci s›rada
            yer ald›. Bu y›lda çift haneli büyümeye
            imza atmaya haz›rlanan Autodesk,
            Türkiye’de; mimarl›k, mühendislik,
            inflaat, makine ve nakliyat sektörlerini
            f›rsat olarak görüyor.
          2       007 y›l›nda 3 kifliyle yaln›zca Türkiye ofisi

                  olarak yap›lanan Autodesk, bugün itibar›yla
                  12 kifliyle Türkiye operasyonunun yan› s›ra,
                  ‹srail, Kuzey Afrika operasyonlar›n› da Türki-
           ye ofisinden yönetiyor. Autodesk 30 y›l önce 1 ürün-
           le bafllad›¤› yolculu¤una bugün 1500’e yak›n farkl›
           yaz›l›mla pazarda lider konumuyla devam ediyor.
           Autodesk Ülke Müdürü Taylan Dedeo¤lu, mimarl›k,
           mühendislik ve inflaat sektörü alanlar›nda gelifltir-
           dikleri ürünlerle kullan›c›lar›na hizmet vermeye de-
           vam ettiklerini söylüyor.

              Türkiye pazar› h›zl› büyüyor
              Autodesk Türkiye geçen y›l en h›zl› büyüyen ülke-                            Taylan Dedeo¤lu
           ler aras›nda birinci s›rada yer al›yordu. Bu y›l da Tür-
           kiye’de çift haneli bir büyümeye imza atacaklar›n›
                                                            40’a yak›n ifl orta¤› yer al›yor. Sektördeki iddia ve
           söyleyen Dedeo¤lu, “Türkiye’ye hem insan kayna¤›
                                                            farkl›l›klar›na iliflkin bilgi veren Dedeo¤lu, flu bilgile-
           hem de bütçe anlam›nda ciddi yat›r›m yapt›k ve bu-
                                                            ri veriyor: “Sektördeki fark›m›z Türkiye’de önde ge-
           nun geri dönüfllerini al›yoruz” diyor. Autodesk’in  len mimarlar, mühendisler ve inflaat firmalar›n›n kul-
           Türkiye’de öngördü¤ü f›rsatlar içinde mimarl›k, mü-  land›klar› yaz›l›mlara öncülük eden ürünlerimizin ol-
           hendislik, inflaat, makine, otomotiv ve nakliyat bu-
                                                            mas›. Autodesk tasar›mc›lara daha iyi bir dünya ya-
           lunuyor. Ayr›ca Autodesk Türkiye’nin bu y›l günde-
                                                            ratabilmeleri için sundu¤u teknolojilerle tasar›m sü-
           minde üniversite ve meslek liseleri gibi e¤itim ku-
                                                            reçlerinde iddial›.”
           rumlar›yla önemli ifl ortakl›klar› da bulunuyor. Auto-
           desk Türkiye’de 2 distribütör olmak üzere toplamda
                                                              Lisanss›z ürün kullan›m› haks›z rekabet
                                                              Sektöre iliflkin s›k›nt›lar›na iliflkin de bilgi veren
                                                            Dedeo¤lu, PC kullan›c›lar›n›n bir k›sm›n›n lisanss›z
                                                            yaz›l›m kulland›¤›n›, lisanss›z ürün kullan›m›n›n piya-
                                                            sada haks›z rekabet oluflturmas›n›n yan› s›ra daha
                                                            birçok olumsuz sonuca yol açt›¤›n› aç›kl›yor. Dede-
                                                            o¤lu, Autodesk olarak Türkiye’de yaz›l›mlar›n yasa
                                                            d›fl› kullan›mlar›n›n önüne geçmeye çal›flt›klar›n›
                                                            söyledi. Dedeo¤lu, flu bilgileri verdi: “Türkiye’de iki
                                                            kifli sadece telif haklar› üzerine çal›flmalar yürütüyor.
                                                            Autodesk olarak bu çal›flmalar› yürütürken Business
                                                            Software Allience’den destek al›yoruz ve lisansl› kul-
                                                            lan›c›lar›m›z›n haklar›n› korumak ve rekabet avantaj-
                                                            lar›n› korumalar›na yard›mc› olabilmek için elimizden
                                                            gelenin en iyisini yapmaya çal›fl›yoruz.”
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99