Page 172 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 172
UZMAN Hangi Kuflak Hangi Teknolojiyi
Kullan›yor?
B u say›m›zda ve önümüzdeki artmas›na ra¤men teknolojiyi mec-
buriyetten kullanmaya bafllad›lar.
say›, kuflaklara ve kulland›k-
lar› teknolojilere yer veriyor
olaca¤›z. Zamana ba¤l› olarak tek- Facebooktan foto¤raf yüklüyor,
Skype üzerinden online video gö-
noloji de h›zla ilerlemektedir. Bu rüflmesi veya chat yap›yorlar. ‹fl
h›zl› ilerleme ile yeni neslin al›fl- hayat›na ilk bafllad›klar› dönemde
kanl›klar›nda ciddi de¤ifliklikler e¤itim ve tahsil hayatlar›ndaki k›-
gözlenmektedir. Her bir kufla¤›n s›tlamalar, yabanc› dili daha az bil-
kendine ait özellikleri, ifl ve genel meleri, çal›flma saatlerinin daha
hayata bak›fl aç›lar› farkl›l›klar gös- yo¤un olmas› gibi sebepler kendi-
termekte olup, teknolojideki h›zl› lerini gelifltirmeleri için olumsuz
ilerleme kuflaklar aras›nda büyük etkilemifltir. Sadakat duygusu yük-
anlaflmazl›klara sebep olmaktad›r. sek, kanaatkar, ifl motivasyonlar›
Bu kuflaklar›n en yafll›s› 68, en yüksek, toplumsal sorunlara du-
genci 13 yafl›nda olan ayn› resmin yarl› ve otoriteye sayg›l›d›rlar.
KADR‹ DEM‹R farkl› puzzle parçalar›n› olufltur- Mevcut çal›flma koflullar› ile yeti-
kadri.demir@poldy.com.tr maktad›r. nip, uzun y›llar ayn› firmada çal›fla-
bilirler. Tutarl› yönetim politikalar›
Baby Boomers (1945-1964) izlemeye çal›fl›rlar. Amaçlar›n› yeri-
‹fl hayat›nda En a¤›r flartlarda çal›flm›fl, flu anda ne getirmek için kurum politikala-
en küçü¤ü 49, en büyü¤ü 68 yafl›n- r›n› ve ifl koflullar›n› de¤ifltirebilir-
4 kufla¤›n da olan kuflakt›r. 1990’l› y›llar›n ifl ler. Daha önce ifl dünyas›nda yer
temsilcileriyle hayat›nda etkin olarak yönetimde almayan kad›nlar daha iyi yafla-
yer alm›fllard›r. Kad›n erkek rolün- mak ve kendi için yaflamak amac›
kurumun baflar›s› de gelenekçidir ve hizmet odakl›- ile bu kuflakta iflgücüne kat›lmaya
için hep birlikte d›r. Herfleyi kendileri yapmak, kefl- bafllad›lar. Bunun sonucu olarak
fetmek ve üretmek zorunda kalm›fl- az çocuk sahibi oldular. Bireycilik
çal›flmaktay›z. lard›r. Bu sebepten zengin hayal- önplana ç›karak daha fazla paraya
Baflar› hepimizin güçlerine sahiptirler. Teknolojiden odakland›lar. Çal›flt›klar› firmalara
uzak olup, ihtiyaçlar› do¤rultusun- karfl› daha sadakatli olup, mevcut
baflar›s›d›r. Bu da minumum kullanmay› tercih çal›flma flartlar›yla yetinip, uzun
sebepten her ederler. Marka ba¤›ml›l›klar› ve ku- y›llar çal›flabilmektedirler. ‹flin ge-
rum sadakatleri yüksektir. Amaç reklerine göre d›flar›dan hizmet te-
kufla¤›n hayata odakl› olup, ifl de¤iflikliklerinden darik etmeyi tercih ederler.
bak›fl aç›lar› hofllanmay›p kanaatkârd›rlar. Sa- ‹fl hayat›nda 4 kufla¤›n temsilcileri
vafl sonras› ve yokluk kufla¤› ol- ile kurumun baflar›s› için hep bir-
hakk›nda bilgi duklar›ndan mümkün oldu¤unca likte çal›flmaktay›z. Baflar› hepimi-
sahibi olmal›, çat›flmadan kaç›n›rlar. Yüksek ahla- zin baflar›s›d›r. Bu sebepten her
ka sahip ve iflkoliktirler. Kurumlar›n kufla¤›n hayata bak›fl aç›lar› hak-
olaylara kendi baflar›lar›nda kiflisel katk›lara son k›nda bilgi sahibi olmal›, olaylara
bak›fl aç›m›zdan derece önem verirler. kendi bak›fl aç›m›zdan bakmay›p
orta yolda buluflarak devam etme-
bakmay›p orta X Kufla¤› (1965-1979) liyiz. “Önemli olan insanlar›n duy-
yolda buluflarak En yafll›s› 48, en genci 34 yafl›nda- gular›n› yönetmektir” slogan› ile
d›r. Dünyay› etkileyen sosyal olay-
hepimize farkl› bir yönetim yaklafl›-
devam etmeliyiz. lar ve krizi derinlemesine yaflayan m› getirmesini ve yetenekleri yö-
bir kuflakt›r. Günümüzde kullan›lan netmek ad›na yeni bir bak›fl aç›s›
teknolojilerin ilk örnekleri olan sa¤lamas›n› diliyorum.
transistorlu radyo, pikap ve bantl› Önümüzdeki say›m›zda Y Kufla¤›
teyple dünyaya gözlerini açt›lar. (1980-1999) ve Z Kufla¤› (2000-
Teknolojinin h›zl› geçiflinin tam or- 2021) ile yaz›m›za devam ediyor
tas›na düfltüklerinden çekinceleri olaca¤›z.
Nisan 2013 KobiEfor 173