Page 115 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 115

OST‹M OSB



           ferberli¤i bafllatmak” vizyonuyla sürdürülen URGE                       n›flmanl›k   programlar›
           çal›flmalar› Proje Bazl› Destek Mekanizmas› olarak                      oluflturuldu. OSSA’n›n UR-
           da adland›r›l›yor. URGE projelerinin biraraya getirdi-                 GE Projesi’ni D›fl Ticaret
           ¤i firmalar yabanc› pazarlara daha kolay ulaflma,                       Uzman› Ece Hayk›r yürütü-
           ürün gelifltirme ve Ar-Ge perspektifinde yeni yat›r›m-                  yor. URGE projesi kapsa-
           lar› gerçeklefltirebiliyor. Bölgesel Rekabet Edebilirlik                m›nda, Savunma Sanayi
           Operasyonel Program› (BROP) illerinde en az 5 flir-                     Müsteflarl›¤› himayesinde,
           ket, di¤er illerde en az 10 flirketin kat›ld›¤› projeler                Küme KOB‹’leri için 6-8
           de¤erlendirmeye al›n›yor. URGE projeleri, e¤itim, da-                  Mart tarihleri aras›nda
           n›flmanl›k, yurtd›fl› pazarlama programlar›, al›m he-                    gerçeklefltirilen  Ankara
           yetleri ve istihdam deste¤ini kaps›yor.                                Savunma ve Havac›l›kta
              Kümelenme faaliyetlerinde örnek ad›mlar atan ve                     Endüstriyel ‹flbirli¤i Günle-
           öncü bir rol üstlenen OST‹M’in; Savunma Sanayi’nde  Ece                ri Program› için, AIRBUS
           1, ‹fl ve ‹nflaat Makineleri’nde 2, Medikal’de de 1 UR-  Hayk›r          MILITARY, EADS, OTOME-
           GE projesi bulunuyor. OSSA, ‹fi‹M ve Medikal Sana-                      LARA, BOEING, SIKORSKY
           yi Kümelenmelerinin çat›s› alt›nda devam eden pro-  gibi savunma ve havac›l›kta dünyaca ünlü 30 adet
           jelerde önemli mesafeler katedildi. Küme koordinas-  Al›m Heyeti ile ayr›ca yurtd›fl›ndan 3 kümelenme An-
           yonunda yurtiçi ve yurtd›fl›ndaki organizasyonlara  kara’ya getirildi. Organizasyon çerçevesinde orijinal
           kat›lan firmalar yeni iflbirliklerine ve sat›fl a¤›na ka-  ekipman üreticileri ve 1. seviye tedarik zinciri yöne-
           t›l›rken mevcut potansiyellerini de güçlendirme im-  ticileriyle al›m heyetine kat›lacak yerli firmalar, uz-
           kan› kazan›yor.                                  man ve yetkin profesyonel ziyaretçilerle biraraya gel-
                                                            di. Al›m heyetine kat›lan tüm firmalar 3 gün boyun-
              ‹fl ve ‹nflaat Makineleri Kümesi (‹fi‹M):        ca; yeni ve nitelikli ifl ba¤lant›lar› oluflturma, yeni
                            Kümenin baflvurdu¤u 2 proje, 8   projeler kazanma, yeni iflbirli¤i ortaklar› bulma, pa-
                          Mart 2011 tarihinde Ekonomi Ba-   zar bilgilerini artt›rma ve deneyim al›flveriflinde bu-
                          kanl›¤› taraf›ndan onaylanarak ça-  lundu.
                          l›flmalara baflland›. Bakanl›¤›n
                          Uluslararas› Rekabetçili¤in Geliflti-  Medikal Sanayi Kümelenmesi:
                          rilmesi (URGE) Program› kapsam›n-   OST‹M’de faaliyet gösteren sek-
                          da yürütülen 2 projede ‹fi‹M Küme-  törlerin uluslararas› rekabetçilik
                          si üyesi toplam 38 firma bulunu-  düzeyinin araflt›r›lmas› bafll›¤›yla
                          yor. Hafif ‹nflaat Makinalar› ve Ye-  2007 y›l›nda tamamlanan “OST‹M
                          dek Parçalar› URGE Projesi’nde 17  Rekabetçilik Analizi”nin ç›kt›lar›
                          firma var ve 912 bin dolar bütçeye  do¤rultusunda 2009 y›l›nda kuru-
                          sahip. 918 bin dolar bütçeye sahip  lan küme, sa¤l›k sektörünün ihti-
                    Esma  ‹fl Makinalar› ve Yedek Parçalar›  yaçlar›n›n karfl›lanmas›nda yerli
                   Akyüz  URGE Projesi’nde ise 21 firma var.  üretimin pay›n› art›rmak ve medi-
                          3 y›l sürecek olan projeleri D›fl Ti-  kal sanayi KOB‹’lerini uluslararas›
                          caret Uzman› Esma Akyüz Proje Yö-  pazarda rekabet edebilir hale ge-
           neticisi olarak yürütüyor. fiimdiye kadar 38 firmaya  tirmeyi amaçl›yor. 2001 y›l›nda Ba-  Bora
           SWOT ve ‹htiyaç Analizleri yap›ld›, 2 kez toplam 60  kanl›kça kabul edilen ‹hracat Ka-  Yafla
           saatlik D›fl Ticaret E¤itimleri verildi, Moskova’da CTT  pasitesini Gelifltirme Projesi küme-
           Fuar›na 22 Firma/33 kifli ile kat›l›mda bulunuldu. Ya-  ye üye 28 t›bbi cihaz ve teknoloji-
           k›n gelecekte ‹hracat Art›rma planlar› aras›nda ise  leri üreten KOB‹’leri kaps›yor. Medikal Sanayi Küme-
           15-19 Nisan 2013’te Almanya Bauma Fuar›’na 17 Fir-  lenmesi URGE Projesi’ni D›fl Ticaret Uzman› Bora Ya-
           ma/25 kifli ile gidilmesi ve yine Nisan ay›nda biri  fla yürütüyor. Proje OST‹M OSB ve civar› esas olmak
           uluslararas› sektörün devlerinin aralar›nda bulundu-  üzere Ankara’n›n 26 ilçesindeki ve OST‹M Medikal
           ¤u 9 ülkeden, di¤erinin de ‹ran’dan olmak üzere 2  Sanayi Kümelenmesi’ne üye üreticilerle yürütülüyor.
           adet Al›m Heyeti getirilmesi bulunuyor.          Projenin genel amac›; “Ankara s›n›rlar› içerisinde ki
                                                            t›bbi cihaz üretimi alan›nda faaliyet gösteren KO-
              Savunma ve Havac›l›k Kümelenmesi (OSSA):      B‹’lerin, d›fl ticaret birincil olmak üzere ticaret ve
              Stratejik bir sektör olan savunma sanayi üreticile-  imalatla ba¤lant›l› hususlarda kapasitelerini iyilefltir-
           rinin d›fl pazarlarda daha etkin bir rol oynamas›na  mek ve uluslararas› alanda rekabet gücünü art›r-
           yönelik OSSA taraf›ndan haz›rlanan proje 26.09.2011  mak.” Projenin hedeflerinde projenin tamamlanma-
           tarihinde Ekonomi Bakanl›¤› taraf›ndan destek kap-  s›n› takip eden 18 ay içinde ihracat yapamayan KO-
           sam›na al›nd›. 24 firman›n yer ald›¤› projeyle birlik-  B‹’lerin en az bir ülkeye ihracat yap›yor olmas›n›
           te ‹htiyaç Analizi çal›flmas› yap›ld›. ‹htiyaç Analizi ve  sa¤lamak. Medikal Sanayi Kümelenmesi’nde yer
           Savunma Sanayi Müsteflarl›¤› (SSM) raporlar›na gö-  alan üreticilerin say›s›nda en az yüzde 10 art›fl sa¤-
           re, ihracatta hedef pazarlar belirlendi, e¤itim ve da-  lamak yer al›yor.

            116 KobiEfor Nisan 2013
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120