Page 167 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 167
UZMAN Kurumlarda Sosyal Medya
Kullan›m›
B Bireysel kullan›mda facebo- vard›r. Bu seslerin ortaya ç›kmas›n›,
ok, twitter gibi siteler son
kiflilere de¤er verilmesini ve çal›flan
ba¤l›l›¤›n› artt›rmak için ortam sa¤-
kullan›c›lar›n gündelik haya-
t›nda yerlerini alm›fl ve her lam›fl olursunuz.
geçen gün yeni özellikleri ile birlikte Daha iyi müflteri hizmeti için süreç-
daha etkin kullan›lmaktad›r. Kurum- lerinizi daha etkili ve verimli hale
sal olarak firman›z›n tan›t›m›, ürün- getirebilirsiniz. Ekibiniz birlikte ça-
leriniz hakk›nda bilgi, son kullan›c› l›flt›¤› zaman inan›lmaz fleyler olur.
al›flkanl›klar› ve geri bildirimleri için Yammer, yarat›c›l›¤› teflvik etmek,
facebook, twitter ve benzeri sosyal fikirleri paylaflmak ve daha h›zl› ka-
medya araçlar›n›n bireylere ulaflmak rarlar için ekibiniz aras›ndaki iflbir-
için kullan›lmas› kaç›n›lmazd›r. li¤ini gelifltirmenize yard›mc› ol-
Kurum içindeki çal›flanlar›m›za yö- maktad›r.
nelik sosyal medya kullanmak ister- Yammer, kiflilerin birbirleri ile gö-
sek ne yapmal›y›z? Burada iki seçe- rüflmeler yapmas›n›, anl›k mesajlar
ne¤iniz bulunuyor. Birincisi kurum göndermesini, projeler ve etkinlik-
KADR‹ DEM‹R içinde iletiflim için portal kullan›yor ler düzenlemesini, belgelerin tek
iseniz bu portala sosyal medya özel- bir noktada toplanmas›n› sa¤la-
kadri.demir@poldy.com.tr
likleri olacak flekilde uyarlamalar› maktad›r. Kurum içinde e-posta ve
yapmal›s›n›z. ‹kincisi ise bu konu ile toplant› olmadan farkl› bir iletiflim
ilgili haz›rlanm›fl mevcut araçlardan platformu sa¤lamaktad›r. Ayr›ca
birini tercih edebilirsiniz. Bu yaz›m- mesajlaflma özelliklerini mobil or-
Kurumlarda da sizlerle facebooka benzer flirket- tamda da sunmaktad›r. IOS, Black-
ler için haz›rlanm›fl, dünyada 200 Berry, Android ve Windows Phone
çal›flanlar binden fazla flirket taraf›ndan kulla- cihazlar üzerinden Yammer uygula-
n›lan yammer.com hakk›nda bilgiler mas› ile nerede olursan›z olun ileti-
aras›ndaki paylafl›yor olaca¤›m. flime dahil olursunuz.
iletiflime Yammer di¤er Çal›flanlar›n›zla ilgili insan kaynakla-
sosyal medya r› politikalar›, yararlar› bilgi veya izin
sosyal medya araçlar›ndan bilgileri gibi flirket kaynaklar›na h›z-
kullan›m›n›n baflka farkl› olarak kurumlar için özel bir l› eriflim sa¤lamak için önemli dos-
sosyal a¤ oluflturmaktad›r. ‹flin gü- yalar›, Yammer Notlar ve ba¤lant›lar
bir boyut kataca¤› zel taraf› kullanmaya karar vermifl bölümüne ekleyebilirsiniz. A¤ yöne-
kesindir. iseniz herhangi bir yat›r›m yapma- ticileri sadece okuma ve arama so-
nuçlar›nda görünürlü¤ünü sa¤lamak
dan bir kullan›c› oluflturarak hemen
fiimdiden bu bafllayabilirsiniz. için “Kurumsal” olarak içeri¤i iflaret-
Kurumsal domaininizden (mail lemeleri yeterli olacakt›r.
konuda araflt›rma uzant›n›z› flirketinize ait olan, örne- Yönetici araçlar› ile birlikte kullan›c›-
yap›p, güçlü bir ¤in …..@poldy.com.tr) ekleyece¤iniz lar› yönetip, analizler yapabilirsiniz.
kiflilerden a¤›n›z› oluflturman›z iste- Sayfalar› kurumunuz için özelleflti-
iletiflim arac›n› necektir. Kendi flirketinizin Yammer rip, kendi firma logonuzu ve resim-
stratejik olarak a¤› d›fl›nda, ifl ba¤lant›lar› ile iflbirli- leri kullanabilirsiniz. Yammer bulut
altyap›s›nda çal›flmaktad›r. Sistemin
¤i için özel bir çevrimiçi d›fl›ndaki
konumland›rmak a¤› ayr›ca dahil edebilirsiniz. ‹ç ve performansl› çal›flmas› için ölçeklen-
d›fl a¤lar aras›nda geçifl sa¤layabilir, dirme, felaket an› senaryolar›, disk
bizlerin d›fl a¤lardaki görüflmeleri izleyebilir kapasitesi, sunucu özellikleri gibi
önümüzdeki ve hemen flirketinizin iç a¤ ile gö- teknik konular› düflünmenize gerek
rüfllerinizi paylaflabilirsiniz. kalmamaktad›r.
gündemini Yammer ile oluflturdu¤unuz a¤ için- Kurumlarda çal›flanlar aras›ndaki
oluflturmaktad›r. de küçük tak›m çal›flmas› ve iflbirli- iletiflime sosyal medya kullan›m›
¤i için özel veya genel gruplar olufl- n›n baflka bir boyut kataca¤› kesin-
turabilir ve kat›labilirsiniz. Proje ça- dir. fiimdiden bu konuda araflt›rma
l›flmalar›, mesajlar, müflteri yaz›fl- yap›p, güçlü bir iletiflim arac›n›
malar› için takip kay›tlar› olufltura- stratejik olarak konumland›rmak
bilirsiniz. bizlerin önümüzdeki gündemini
Her bir ekip üyesinin farkl› bir sesi oluflturmaktad›r.
Aral›k 2013 KobiEfor 165