Page 106 - KobiEfor_Eylul_2012
P. 106

Ceynak Lojistik’ten lojistikte entegre hizmet anlay›fl›
              TÜRK‹YE’N‹N ‹LKLER‹ CEYNAK’TA




                Cey Grubu’nun lokomotif kuruluflu olan Ceynak Lojistik, uluslararas› lojistik
            performans›yla sektöründe tercih edilir firmalar aras›nda yer al›yor. Sektörde ilkleri
                 gerçeklefltirerek ‘uzman’ lojistik firmas› niteli¤ini kazanan Ceynak, tafl›ma,
                          depolama ve paketleme alan›nda entegre hizmet veriyor.

              1969 y›l›nda kurulan Ceynak Lojistik,                    si’nden 125.200.000 dolar ödeyerek
           sektörünün ihtiyac› olan tüm yat›r›mla-                     kullan›m hakk›n› devralm›flt›r. Ayr›ca
           r› hedefleyerek realize etmifl, ulusal                       Liman’a ek inflaat, ekipman ve moder-
           nakliye firmas› kimli¤inden uluslararas›                    nizasyonu için ilave 30.000.000 dolar
           lojistik performans›na ulaflm›fl köklü bir                    tutar›nda yat›r›m yapm›flt›r.”
           kurulufl olarak büyüme yolunda h›zl›                            Tüm yat›r›mlar› daima sektörün ihti-
           ad›mlar at›yor. Cey Grubu’nun lokomo-                       yaçlar›n› göz önüne alarak gerçeklefl-
           tif flirketi olan Ceynak Lojistik’in yan›                    tirdiklerini anlatan Avc›, bu nedenle
           s›ra Ceysan Hizmet ‹flletmeleri A.fi.,                        dökme tah›l ürünlerinin tafl›nmas›nda
           Ceyport Liman Hizmetleri A.fi., Ceymar                       ve depolanmas›nda Türkiye’nin en bü-
           Denizcilik Ltd. fiti ve Samsunport Ulus-                     yük firmas› olduklar›n› belirtiyor. Avc›,
           lararas› Liman ‹flletmesi A.fi. grup bün-                     “Ayr›ca likit depolama alan›nda da
           yesinde yer al›yor.                                         hayli söz sahibiyiz. Gerek tesislerimiz-
              Cey Grup Yönetim Kurulu Baflkan› Ali                      deki depolama alanlar›n›n modernli¤i,
           Avc›, grup profilini flöyle özetliyor: “Cey  Ali Avc›        gerekse kullan›lan araçlar›n ve dona-
           Grubu verdi¤i baflar›l› hizmetlerle büyü-                    n›mlar›n kalitesi oldukça yüksektir” di-
           yerek, yat›r›mlar›n› ülke genelinde istik-                  ye konufluyor. Ceynak’›n Dilovas›’n›n
           rarl› bir biçimde yayg›nlaflt›rm›flt›r. Hizmetlerinin ta-  OSB olmadan önce 1993 y›l›nda yat›r›m yaparak Di-
           mam›n› ‘Müflteri Memnuniyeti’ni’ ilke edinerek pro-  lovas›  lojistik terminalinde hizmet  vermeye baflla-
           jelendirmifl ve Türk ekonomisine genifl çapl› tesisler  d›¤›n› aktaran Avc›, “Özellikle organize sanayi böl-
           kazand›rm›flt›r. Dünya co¤rafyas›n› ve Türkiye jeo-  gelerinde konut yap›laflmas› kabul edilebilir bir du-
           politi¤ini yak›ndan tan›yan grubumuz, hizmet kalite-  rum de¤ildir. Yo¤un bir yap›laflma oluflmaya baflla-
           sini ve buna ba¤l› olarak ticari dinamikleri tüm faali-  d›ktan sonra bölge OSB’ye dönüfltürülünce tabii ki
           yet alanlar›na entegre etmifltir.”                sorunlar ç›kmaktad›r. Bu sorunlar›n OSB yönetimi-
              Grup, d›fl ticaretin yo¤un oldu¤u Marmara, Ege,  nin kararl› tutumuyla afl›laca¤› kan›s›nday›m” diyor.
           Akdeniz ve Karadeniz gibi bölgelerin önemli ticaret
           merkezlerinde yap›lan›yor. Firman›n lojistik terminal-  Sektörün planlamaya ihtiyac› var
           leri; ‹stanbul, Kocaeli (Dilovas›), ‹zmir, Mersin ve  Sektörün geliflimine iliflkin de görüfl bildiren Ali
           Samsun’da oluflturulmufl. Cey Grubu, Karadeniz’in  Avc›, flu noktalara de¤iniyor: “Küreselleflmenin etki-
           en büyük liman› olan TCDD Samsun Liman›n› özel-  leriyle ön plana ç›kan lojistik sektörü, giderek ülke-
           lefltirme kapsam›nda bünyesine katarak limanc›l›k  lerin ekonomisinde ve dünya ticaretinde daha etkin
           faaliyetlerinde de büyük bir ad›m att›.          bir rol almaya bafllam›flt›r. Lojistik sektörü dünyaya
                                                            paralel olarak ülkemizde de geride b›rakt›¤›m›z 10
              Risk ald›, krizi f›rsata çevirdi              y›l›n en h›zl› büyüyen sektörü konumundad›r. Lojis-
              Ceynak Lojistik; tafl›ma, depolama, paketleme gi-  tik, tüm sektörlerin merkezinde yer alan, hepsine
           bi sektörün tüm ihtiyac› olan hizmetleri veriyor. Ali  hizmet veren, ürünlerin pazara ak›fl›nda önemli bir
           Avc›, lojistikte farkl›l›klar›n›n alt›n› flöyle çiziyor:  rekabet arac› olarak kullan›lan bir ifl yapma biçimi
           “Ceynak tah›l lojisti¤inde ilkleri gerçeklefltirmifltir.  olarak tan›mlanmaktad›r. Tüm bu yönleriyle günü-
           Lojistik terminallerinde 600 bin ton depolama kapa-  müzün de¤iflim sürecinden etkilenmekte ve bu de¤i-
           sitesine sahip olup, y›lda 7 milyon ton tafl›ma ger-  flimin yarat›lmas›nda büyük rol oynamaktad›r.”
           çeklefltirmektedir. Firmam›z yaklafl›k 1.600 personel  Sektörün ulaflt›¤› büyüklü¤e ve yakalad›¤› büyüme
           istihdam etmektedir.”                            ivmesine ra¤men istenilen boyutlara ulaflmas›n›n
              Avc›, Türkiye’de ve dünyada belirli zamanlarda  önünde halen çeflitli yap›sal sorunlar bulundu¤unu
           yaflanan ekonomik krizlerden her zaman daha güç-  hat›rlatan Avc› flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Örne¤in
           lü olarak ç›kt›klar›n› hat›rlatarak flunlar› kaydediyor:  halen sektöre yönelik standartlar oluflturulmam›fl,
           “Ekonomik krizlerde flirketimiz yat›r›mlar›n› durdur-  gerekli yasalar ç›kar›lmam›flt›r. Ayr›ca Türkiye co¤rafi
           may›p, hatta h›zland›rarak krizleri f›rsata dönüfltür-  konumu itibariyle dünyada önemli bir lojistik üs ola-
           müfltür. Yak›n zamanda dünya genelinde 2009 eko-  bilecek nitelik ve avantajlara sahip olmas›na ra¤men,
           nomik krizi yaflanm›fl olmas›na ra¤men flirketimiz  sektörde alt yap› yetersizlikleri, yasalardaki yetersiz-
           2010 y›l›nda Samsun Liman›‘n› Özellefltirme ‹dare-  likler ve sa¤l›kl› bir master plan› yap›lmam›flt›r.”
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111