Page 88 - KobiEfor_Haziran_2012
P. 88

BALIKES‹R OSB
















          Kula G›da Kombinalar› A.fi.:
          Tar›m, hayvanc›l›k, sanayi entegrasyonu

            1980 y›l›nda ‘Kula Yem’ markas›yla faaliyetlerine  2015 y›l›nda kendi çiftli¤imizdeki süt üretiminden
          bafllayan Kula G›da Kombinalar› A.fi., 1990 y›l›nda  do¤al yo¤urt üretmeyi hedefliyoruz. Üretti¤imiz 5
          Nazar Un markas›yla un üretimini, 2004 y›l›nda etlik  ton günlük sütü Yörsan firmas›na sat›yoruz. ‘Nazar’
          civciv ve dam›zl›k civciv tesislerini devreye alm›fl.  markam›zla markalaflmay› ve kapasite art›fl›yla bir-
          Firma, y›ll›k 9 milyon adet civciv üretimini gerçeklefl-  likte yüzde 20 büyümeyi hedefliyoruz.”
          tiriyor. Kula G›da Kombinalar› A.fi. Yönetim Kurulu  Kula G›da Kombinalar› A.fi., un ve yem sektörün-
          Baflkan› Ahmet Kula, firmalar›n›n ifltiraki olan 300  de 1996 y›l›nda ISO 9002 Kalite Yönetim Belgesi’ni
          bafl süt hayvanc›l›¤› yat›r›m›n› da bu y›l tamamlad›k-  ilk alan flirket olmufl. Kula, 2003 y›l›nda HACCP
          lar›n› söylüyor. Kula, g›da sektöründe Kula G›da  13001 G›da Güvenli¤i Yönetim Sistemi uygulamala-
          Kombinalar› A.fi.’nin tar›m, hayvanc›l›k, sanayi en-  r›na bafllam›fl, 2005’te ISO 22000 G›da Güvenli¤i
          tegrasyonunu tamamlam›fl firmalardan oldu¤unu an-  Sertifikas›, 2012 y›l›nda ise Helal G›da Sertifikas›’n›
          lat›yor. Nazar Un markas›n›n Türkiye çap›nda pasta  ald›klar›n› anlat›yor: “Bunun yan›s›ra Ar-Ge labora-
          ve pasta mamülleri satan üreticilerin vazgeçilmez  tuvar›m›zda un ve yem alan›nda yeni ürünler ç›kar-
          ürünü haline geldi¤ini ifade eden Kula, 1-2-5-10 kg  mak için çal›flmalar›m›z› sürdürüyoruz. 500 bin lira
          halinde paket unlar›n sat›fl›n› marketlere ve distrü-  de¤erindeki laboratuvar›m›zda yeni ürün çal›flmala-
          bütörlere gerçeklefltirdiklerini kaydediyor. Ayr›ca  r› yap›yoruz. Örne¤in tünel f›r›nlara yönelik unlar
          tam bu¤day unu, tam çavdar unu, kepekli un ve mix  ürettik.”  Ahmet Kula, müflterilerinin isteklerini za-
          (kar›fl›k un) de ürettiklerini sözlerine ekliyor.   man›nda ve süreklili¤i sa¤layarak yan›tlad›klar›, ka-
            Ahmet Kula, hedeflerini flöyle özetliyor: “Yem te-  liteli ürün ve ekonomik fiyatlar› nedeniyle tercih
          sislerinde 2012 y›l›nda expander teknolojisiyle yem  edildiklerini söylüyor.
          üretimimizde yenilik yaparak hayvan besleme verim-  Faaliyet gösterdikleri sektörlere iliflkin Kula, flu
          lili¤ini artt›raca¤›z. 25 ton/saat kapasiteli tesisimizi  de¤erlendirmeleri yap›yor: “Yem sektörü gerçekten
          Haziran 2012’de devreye alaca¤›z. 2013 y›l›nda civ-  bölgemizin en önemli sektörlerinden biri. Tar›m ve
          civ üretim kapasitemizde art›fl planl›yoruz. Kapasite-  hayvanc›l›k ileri düzeyde. Bu sektörlerde ve un sek-
          mizi yüzde 50 artt›raca¤›z, 13 milyon adet civciv üre-  töründe k›ran k›rana bir rekabet sözkonusu.  Türki-
          tece¤iz. Yine 2013 y›l›nda süt hayvanc›l›¤›m›z›n ka-  ye’de kaliteli bu¤day sorunu oldu¤undan Nazar Un
          pasitesini 500 bafl hayvana ç›karmay› planl›yoruz.  hammaddelerinin yüzde 50’si ithal, yüzde 50’si yer-
                                                          li bu¤day. Sanayicilerimiz maalesef risk yönetimini
                                                          yapam›yorlar. Sektörde ödeme vadeleri çok uzun.
           Ahmet Kula
                                                          Bu sektörde ticari alacaklardaki vade yönetimini
                                                          herkesin çok iyi yapmas› laz›m. Türkiye’deki kaliteli
                                                          bu¤day sorunu devam ediyor. Bunun da yegane ne-
                                                          deni süne mücadelesi. Yo¤un çabalara karfl›n bafla-
                                                          r›lam›yor; bu da Türkiye’de üretilen bu¤day›n yüzde
                                                          25’inin kalitesiz oldu¤unu gösteriyor. Bu mücadele
                                                          iyi yap›ld›¤› zaman Türkiye d›flar›dan bu¤day getir-
                                                          meyecek, bu da cari a盤›m›z› önlemeye yard›mc›
                                                          olacak. Yem sektörü hammaddelerinden ya¤l› to-
                                                          humlarda Türkiye d›fla ba¤›ml›, soya üretimi Türki-
                                                          ye’de hiç yok. Ayçiçe¤i ve soya d›flar›dan geliyor, m›-
                                                          s›r›n iç piyasada yüzde 50 üretimi var, d›flar›dan ge-
                                                          liyor. Hammadde temininde d›fla ba¤›ml› olmak,
                                                          yem üretiminde s›k›nt›lar yarat›yor, girdi maliyetleri-
                                                          nin yüksekli¤inden dolay› yemde ihracat yap›lam›-
                                                          yor. Hammaddelerde iç piyasa fiyatlar›yla dünya fi-
                                                          yatlar› aras›nda çok büyük fiyat fark› olufluyor.”

          88 KobiEfor Haziran 2012
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93