Page 91 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 91

Turizm ve do¤a yat›r›mlar›
              Vali fiahin, flafl›rt›c› bir vizyondan ve hatta bilinç-
           ten söz ediyor: “Düzce’nin stratejik konumu, onu ya-
           t›r›mc›lar aç›s›ndan çok cazip k›lsa da bu konuda se-
           çici davranmak istiyoruz. Bu nedenle çevreci endüs-
           triyel yat›r›mlar ve turizm yat›r›mlar›n›n iyi bir adresi
           olarak Düzce’yi gösterebiliriz. Fenerbahçe’nin Düzce-
           Kaynafll› Topuk Yaylas›’nda kendisine tahsis edilen
           alanda kurdu¤u modern sportif antrenman ve din-
           lenme tesisi, Düzce’nin di¤er yaylalar›n›n turizme ka-
           zand›r›lmas›n›n önünü açmaya dönük öncü bir tu-
           rizm yat›r›m› olarak görülebilir. Düzce bugüne kadar
           çekti¤i sanayi bazl› yat›r›mlar ile belli bir doyum  gesel strateji ve hedefleri içerecek 10 Y›ll›k Bölgesel
           noktas›na yaklaflm›flt›r. Düzce’de iflletmeler, 2008 y›-  Plan oluflturma çal›flmalar›na bafllam›fl bulunmakta-
           l›ndan 2011 y›l›n›n Ekim ay› sonuna kadar ald›klar›  d›r. Bölge illerinin bir turizm koridoru olmas›na yö-
           112 adet teflvik belgesi karfl›l›¤›nda 1 milyar 172 mil-  nelik stratejiler ve eylemler haz›rl›yoruz. Ayr›ca çeflit-
           yon TL’lik yat›r›m ve 3380 kiflilik ek istihdam taah-  li sektörlerin kümelenmesi çal›flmalar› yürütüyoruz.
           hüdünde bulunmufltur. Firmalar›n geniflleme ve mo-  Ajans›n mali destekleri ile ildeki iflletmelerimizin re-
           dernizasyon yat›r›mlar›n›n yan›nda, sanayide hedefi-  kabet kapasitelerinin artt›r›lmas› için sanayicilerle
           miz çevreci, yüksek nitelikli sanayidir.”        toplant›lar gerçeklefltiriyoruz. ‹nan›yorum ki bu çal›fl-
                                                            malar›n meyvelerini k›sa sürede görece¤iz. Turizm
              Kalk›nma Ajans›’n›n artan ifllevi              aç›s›ndan önem arz eden Düzce-Beyköy-Samandere-
              Vasip fiahin, Valilik olarak hem Do¤u Marmara  Abant Yolu, ayr›ca Kardüz Yaylas›’n›n k›fl sporlar› mer-
           Kalk›nma Ajans›’n›n faaliyetlerinde sorumluluklar›  kezi haline getirilmesi, Y›¤›lca-Yedigöller Yolu’nun iyi-
           gere¤i yönlendirme ve karar alma yetkilerini kullan-  lefltirilmesi konular›nda çal›flmalar sürüyor.”
           d›klar›n› hem de ajans›n ihtiyaç duydu¤u her türlü
           deste¤i Valilikçe kendilerine sunduklar›n› kaydedi-
           yor: “Bugüne kadar birçok çal›flma gerçeklefltiren   DÜZCE KÜLTÜREL ZENG‹NL‹⁄‹YLE
           ajans›m›zla güzel bir iflbirli¤imiz var. Bunu ilerleterek     FARK YARATACAK
           Düzce’ye her geçen gün daha çok katk› yapaca¤›m›-
           z› ve Düzce’nin kalk›nmas›nda ajans›n önemli bir ro-  Çevreden kesinlikle taviz vermeden, katmade¤e-
           lü olaca¤›n› düflünüyoruz.”                        ri yüksek, ileri teknoloji ürünler üretebilecek yat›-
              Vasip fiahin, Düzce, il olmadan önce Bolu’nun bir  r›mlar›n gelmesini istediklerini vurgulayan fiahin,
           ilçesiyken bütün ekonomik iliflkilerin Bolu üzerinden  turizm aç›s›ndansa Düzce’nin,  birçok etnik kimli¤i
           gerçekleflti¤ini anlat›yor: “Düzce il olduktan sonra  bar›nd›ran, hükümetin üzerinde çal›flt›¤› “Milli Birlik
           ekonomik faaliyetler idari s›n›rlar›n içine s›¤mayacak  ve Kardefllik Projesi”ni bizatihi yaflam›fl ve yafla-
           kadar geniflledi. Zaten günümüzün h›z ça¤›nda art›k  makta olan bir il oldu¤una de¤iniyor: “Toplam 23
           ülke s›n›rlar› insanlar›n ekonomik faaliyetlerine yet-  farkl› etnik unsuru bar›nd›r›yor. Bu insanlar flimdi-
           memektedir. Dolay›s›yla Düzce’mizin; Sakarya, Bolu,  ye kadar bar›fl içinde kardeflçe yaflam›fllar. Bu bir-
           Zonguldak, Kocaeli ve ‹stanbul gibi çevre illerle yo-  birinden farkl› etnik unsurlar›n kendilerine has kül-
           ¤un ekonomik iliflkileri bulunmaktad›r. Do¤u Marma-  türleri var. Biz de bunun iyi bir kültürel turizm ola-
           ra Kalk›nma Ajans›m›z’›n (MARKA) faaliyete baflla-  rak de¤erlendirilebilece¤ini düflünüyoruz ve bu ko-
           mas› ile bölge illeri yo¤un bir flekilde biraraya gel-  nuda MARKA arac›l›¤›yla bünye-
           meye bafllam›flt›r. Bugüne kadar birçok proje gerçek-  sinde çeflitli teknik-mali destek-
           lefltiren ajans›m›z, özellikle Do¤u Marmara Bölge  ler veriyoruz. Kültürel zenginli-
           Plan› ve Marka Kent Turizm Stratejik Kalk›nma Plan›  ¤in yan›s›ra do¤al güzellikleri
           ile ça¤a uygun olarak, art›k yaln›zca il ölçe¤inde de-  ve çeflitlili¤i Düzce için büyük
           ¤il bölgesel ölçekte bir bütün olma ve bu flekilde re-  bir flans. Biz bunun bilincinde
           kabet gücümüzü artt›rmay› hedeflemektedir. Zaten  olarak çevreye ödün vermeden
           art›k plans›z bir ad›m atma lüksümüz ülke olarak  Düzce’nin kalk›nmas›nda ve ta-
           kalmam›flt›r. Bugün yaflad›¤›m›z birçok sorunun ne-  n›t›lmas›nda önemli olarak de-
           deni de zaman›nda plans›z gerçeklefltirilen faaliyet-  ¤erlendirebilece¤imiz her türlü
           ler nedeniyledir. Biz bunun bilincindeyiz. Kalk›nma  yat›r›ma destek veriyoruz.”
           Ajans›m›z 2013-2023 dönemini kapsayacak ve böl-
                                                                                       Nisan 2012 KobiEfor 91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96