Page 91 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 91
Turizm ve do¤a yat›r›mlar›
Vali fiahin, flafl›rt›c› bir vizyondan ve hatta bilinç-
ten söz ediyor: “Düzce’nin stratejik konumu, onu ya-
t›r›mc›lar aç›s›ndan çok cazip k›lsa da bu konuda se-
çici davranmak istiyoruz. Bu nedenle çevreci endüs-
triyel yat›r›mlar ve turizm yat›r›mlar›n›n iyi bir adresi
olarak Düzce’yi gösterebiliriz. Fenerbahçe’nin Düzce-
Kaynafll› Topuk Yaylas›’nda kendisine tahsis edilen
alanda kurdu¤u modern sportif antrenman ve din-
lenme tesisi, Düzce’nin di¤er yaylalar›n›n turizme ka-
zand›r›lmas›n›n önünü açmaya dönük öncü bir tu-
rizm yat›r›m› olarak görülebilir. Düzce bugüne kadar
çekti¤i sanayi bazl› yat›r›mlar ile belli bir doyum gesel strateji ve hedefleri içerecek 10 Y›ll›k Bölgesel
noktas›na yaklaflm›flt›r. Düzce’de iflletmeler, 2008 y›- Plan oluflturma çal›flmalar›na bafllam›fl bulunmakta-
l›ndan 2011 y›l›n›n Ekim ay› sonuna kadar ald›klar› d›r. Bölge illerinin bir turizm koridoru olmas›na yö-
112 adet teflvik belgesi karfl›l›¤›nda 1 milyar 172 mil- nelik stratejiler ve eylemler haz›rl›yoruz. Ayr›ca çeflit-
yon TL’lik yat›r›m ve 3380 kiflilik ek istihdam taah- li sektörlerin kümelenmesi çal›flmalar› yürütüyoruz.
hüdünde bulunmufltur. Firmalar›n geniflleme ve mo- Ajans›n mali destekleri ile ildeki iflletmelerimizin re-
dernizasyon yat›r›mlar›n›n yan›nda, sanayide hedefi- kabet kapasitelerinin artt›r›lmas› için sanayicilerle
miz çevreci, yüksek nitelikli sanayidir.” toplant›lar gerçeklefltiriyoruz. ‹nan›yorum ki bu çal›fl-
malar›n meyvelerini k›sa sürede görece¤iz. Turizm
Kalk›nma Ajans›’n›n artan ifllevi aç›s›ndan önem arz eden Düzce-Beyköy-Samandere-
Vasip fiahin, Valilik olarak hem Do¤u Marmara Abant Yolu, ayr›ca Kardüz Yaylas›’n›n k›fl sporlar› mer-
Kalk›nma Ajans›’n›n faaliyetlerinde sorumluluklar› kezi haline getirilmesi, Y›¤›lca-Yedigöller Yolu’nun iyi-
gere¤i yönlendirme ve karar alma yetkilerini kullan- lefltirilmesi konular›nda çal›flmalar sürüyor.”
d›klar›n› hem de ajans›n ihtiyaç duydu¤u her türlü
deste¤i Valilikçe kendilerine sunduklar›n› kaydedi-
yor: “Bugüne kadar birçok çal›flma gerçeklefltiren DÜZCE KÜLTÜREL ZENG‹NL‹⁄‹YLE
ajans›m›zla güzel bir iflbirli¤imiz var. Bunu ilerleterek FARK YARATACAK
Düzce’ye her geçen gün daha çok katk› yapaca¤›m›-
z› ve Düzce’nin kalk›nmas›nda ajans›n önemli bir ro- Çevreden kesinlikle taviz vermeden, katmade¤e-
lü olaca¤›n› düflünüyoruz.” ri yüksek, ileri teknoloji ürünler üretebilecek yat›-
Vasip fiahin, Düzce, il olmadan önce Bolu’nun bir r›mlar›n gelmesini istediklerini vurgulayan fiahin,
ilçesiyken bütün ekonomik iliflkilerin Bolu üzerinden turizm aç›s›ndansa Düzce’nin, birçok etnik kimli¤i
gerçekleflti¤ini anlat›yor: “Düzce il olduktan sonra bar›nd›ran, hükümetin üzerinde çal›flt›¤› “Milli Birlik
ekonomik faaliyetler idari s›n›rlar›n içine s›¤mayacak ve Kardefllik Projesi”ni bizatihi yaflam›fl ve yafla-
kadar geniflledi. Zaten günümüzün h›z ça¤›nda art›k makta olan bir il oldu¤una de¤iniyor: “Toplam 23
ülke s›n›rlar› insanlar›n ekonomik faaliyetlerine yet- farkl› etnik unsuru bar›nd›r›yor. Bu insanlar flimdi-
memektedir. Dolay›s›yla Düzce’mizin; Sakarya, Bolu, ye kadar bar›fl içinde kardeflçe yaflam›fllar. Bu bir-
Zonguldak, Kocaeli ve ‹stanbul gibi çevre illerle yo- birinden farkl› etnik unsurlar›n kendilerine has kül-
¤un ekonomik iliflkileri bulunmaktad›r. Do¤u Marma- türleri var. Biz de bunun iyi bir kültürel turizm ola-
ra Kalk›nma Ajans›m›z’›n (MARKA) faaliyete baflla- rak de¤erlendirilebilece¤ini düflünüyoruz ve bu ko-
mas› ile bölge illeri yo¤un bir flekilde biraraya gel- nuda MARKA arac›l›¤›yla bünye-
meye bafllam›flt›r. Bugüne kadar birçok proje gerçek- sinde çeflitli teknik-mali destek-
lefltiren ajans›m›z, özellikle Do¤u Marmara Bölge ler veriyoruz. Kültürel zenginli-
Plan› ve Marka Kent Turizm Stratejik Kalk›nma Plan› ¤in yan›s›ra do¤al güzellikleri
ile ça¤a uygun olarak, art›k yaln›zca il ölçe¤inde de- ve çeflitlili¤i Düzce için büyük
¤il bölgesel ölçekte bir bütün olma ve bu flekilde re- bir flans. Biz bunun bilincinde
kabet gücümüzü artt›rmay› hedeflemektedir. Zaten olarak çevreye ödün vermeden
art›k plans›z bir ad›m atma lüksümüz ülke olarak Düzce’nin kalk›nmas›nda ve ta-
kalmam›flt›r. Bugün yaflad›¤›m›z birçok sorunun ne- n›t›lmas›nda önemli olarak de-
deni de zaman›nda plans›z gerçeklefltirilen faaliyet- ¤erlendirebilece¤imiz her türlü
ler nedeniyledir. Biz bunun bilincindeyiz. Kalk›nma yat›r›ma destek veriyoruz.”
Ajans›m›z 2013-2023 dönemini kapsayacak ve böl-
Nisan 2012 KobiEfor 91