Page 104 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 104
DÜZCE I. OSB Düzce I. OSB’nin
katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.duzceosb.org.tr
Realkom, Düzce Jeans’› kurdu, TEKNOROT VER‹ML‹L‹⁄E
flehre katk› sa¤lad›
ODAKLANDI
Teknorot Otomotiv Ürünleri Sanayi, Düzce’nin
gurur kayna¤› kurulufllardan biri. Merkezi ‹stan-
bul’da olan firma, Türkiye’nin en büyük 500 sa-
nayi kuruluflu s›ralamas›nda yer al›yor. Düzce’nin
ilk yat›r›mc›lar› aras›nda yer alan Teknorot, bin
340 kifliye ifl sa¤l›yor. Ayl›k 1 milyon 600 bin par-
ça üretimi gerçeklefltiren firma, ayl›k 2 milyon
parçaya kadar ç›kabiliyor.
Teknorot Otomotiv Ürünleri Sanayi Yönetim
Kurulu Baflkan› Leon Kalma, bu y›l AB ekonomi-
sindeki daralma nedeniyle üretimin ayl›k 1 milyon
500 binde kalaca¤›n› ciroda ise 95 milyon Av-
ro’yu hedeflediklerini belirtiyor. Üretimin yüzde
Realkom’un temelleri 90’›n› ihraç eden firma, bu y›l iç piyasaya daha
Mutlu
Kayan 2001 y›l›nda R Grup’un fazla a¤›rl›k vermek istiyor. Leon Kalma, “Her
tekstil markas› olarak markaya üretim yap›yoruz. Avrupa’daki daralma
at›ld›. Denim üretimi ya- ve petrol fiyatlar›ndaki art›fl nedeniyle sektörü-
pan firma, ayda 350 bin müzün büyüme h›z›nda yavafllama var. Firma ola-
adet, y›lda 4 milyon 200 rak Balkanlar, Türk
bin adet üretim gerçek- Cumhuriyetleri, Kuzey
lefltiriyor. Y›ll›k 61 milyon Afrika, Ortado¤u, Rusya
Avro ciro gerçeklefltirdik- gibi ülkelere a¤›rl›k ve-
lerini belirten Realkom rerek pastay› büyütmeyi
Genel Müdürü Mutlu Ka- hedefliyoruz” diyor. Leon
yan, sektörde h›zl› büyü- Kuruluflundan bu ya- Kalma
melerinin temel nedeni- na h›zl› bir büyüme ger-
nin sektör tecrübesinden çeklefltiren Teknorot’un
kaynakland›¤›n› söylüyor. en önemli art›s› ise ku-
10 y›l gibi k›sa bir sürede blue jean sektöründe Tür- rumsallaflma çal›flmala-
kiye’nin 5 markas›ndan biri olan firman›n Yönetim r›na yo¤unlaflm›fl olma-
Kurulu Baflkanl›¤›’n› Yusuf Özlevi, Yönetim Kurulu s›. Özellikle kurumsal-
Üyeli¤i’ni Murat Öztürk ve Erkan Kayhan yürütüyor. laflman›n çal›flan mutlu-
Üretimde ilk aflamada fason yöntemini tercih ettik- ¤unu en plana ç›kard›¤›-
lerini kaydeden Kayan, flu bilgileri veriyor: “2006- n› belirten Kalma, “Düz-
2007 y›llar›nda teflvik nedeniyle 15 milyon dolarl›k bir ce’deki fabrika yat›r›m›z›
yat›r›mla Düzce’ye geldik. 5 y›l önce 45 kifli üretim da gösterdi ki en büyük
yaparken flimdi 3 fabrikada bin 200 kifli istihdam edi- verimlilik çal›flan mutlu-
liyor. Yurtd›fl›nda dünya markalar›yla çal›fl›yoruz. 10 lu¤u. Kurumsallaflma ile bunu sa¤lad›k ve e¤itim-
y›ll›k bir flirket oldu¤umuz için henüz kendi dal›nda ler verdik. Özellikle ücret sisteminde adaleti ön
yerini sa¤lamlaflt›rmaya çal›fl›yoruz. 10 y›l içerisinde plana ald›k” diye konufluyor. Bu dönem yeni ya-
kendi markam›zla var olmay› hedefliyoruz.” t›r›mdan ziyade verimlili¤e odakland›klar›n›
Avrupa’n›n tüm ülkelerine ihracat yapan firma, k›- söyleyen Kalma, “Verimlili¤i hem makine oto-
sa süre sonra sektörün en önemli tüketim pazar› olan masyonu hem çal›flan performans›yla yüzde 25
ABD ve Çin’e ihracata haz›rlan›yor. Düzce’ye daha artt›raca¤›z. Sözkonusu çal›flma için 10 milyon
fazla katk› sa¤lamak ad›na Düzce Jeans firmas›n› kur- Avro kaynak ay›rd›k. Uzun vadede otomotivin
duklar›n› ve vergi mükellefi olarak birçok sosyal pro- ana sanayi kurulufllar›na yan sanayici olarak di-
jeye imza att›klar›n› kaydeden Kayan, flöyle konuflu- rekt üretim yapmay› amaçl›yoruz. Bu hedefimize
yor: “Düzce’de olman›n ulafl›mda özellikle büyük ulaflmada 70 kiflilik Ar-Ge ekibimizin büyük kat-
avantaj› var. Ancak as›l önemlisi bölgenin sanayi kül- k›s› olacakt›r” aç›klamas›n› yap›yor. ‹ç pazarda
türüne adapte olmas›d›r. Bu zaman alacakt›r. Firma, sektör lideri olduklar›n› kaydeden Kalma, otomo-
olarak birçok kurulufl gibi istihdamda bafllang›çta so- tiv ön tak›mla ilgili ithalat›n azalt›lmas› amac›yla
run yaflasak da bunu aflt›k diyebilirim. Ancak yeni kota uygulamas›n›n hem yerli üreticiyi kurtaraca-
teflvik yasas›ndan Düzce’nin de en az›ndan sektörel ¤›n› hem de cari a盤› azaltaca¤›n› aç›kl›yor.
destek görmesini bekliyoruz.”
104 KobiEfor Nisan 2012