Page 104 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 104

DÜZCE I. OSB                                                     Düzce I. OSB’nin
                                                                                    katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
                         www.duzceosb.org.tr

           Realkom, Düzce Jeans’› kurdu,                         TEKNOROT VER‹ML‹L‹⁄E
           flehre katk› sa¤lad›
                                                                          ODAKLANDI

                                                               Teknorot Otomotiv Ürünleri Sanayi, Düzce’nin
                                                             gurur kayna¤› kurulufllardan biri. Merkezi ‹stan-
                                                             bul’da olan firma, Türkiye’nin en büyük 500 sa-
                                                             nayi kuruluflu s›ralamas›nda yer al›yor. Düzce’nin
                                                             ilk yat›r›mc›lar› aras›nda yer alan Teknorot, bin
                                                             340 kifliye ifl sa¤l›yor. Ayl›k 1 milyon 600 bin par-
                                                             ça üretimi gerçeklefltiren firma, ayl›k 2 milyon
                                                             parçaya kadar ç›kabiliyor.
                                                               Teknorot Otomotiv Ürünleri Sanayi Yönetim
                                                             Kurulu Baflkan› Leon Kalma, bu y›l AB ekonomi-
                                                             sindeki daralma nedeniyle üretimin ayl›k 1 milyon
                                                             500 binde kalaca¤›n› ciroda ise 95 milyon Av-
                                                             ro’yu hedeflediklerini belirtiyor. Üretimin yüzde
                                     Realkom’un temelleri    90’›n› ihraç eden firma, bu y›l iç piyasaya daha
                            Mutlu
                            Kayan  2001 y›l›nda R Grup’un    fazla a¤›rl›k vermek istiyor. Leon Kalma, “Her
                                   tekstil markas› olarak    markaya üretim yap›yoruz. Avrupa’daki daralma
                                   at›ld›. Denim üretimi ya-  ve petrol fiyatlar›ndaki art›fl nedeniyle sektörü-
                                   pan firma, ayda 350 bin   müzün büyüme h›z›nda yavafllama var. Firma ola-
                                   adet, y›lda 4 milyon 200  rak Balkanlar, Türk
                                   bin adet üretim gerçek-   Cumhuriyetleri, Kuzey
                                   lefltiriyor. Y›ll›k 61 milyon  Afrika, Ortado¤u, Rusya
                                   Avro ciro gerçeklefltirdik-  gibi ülkelere a¤›rl›k ve-
                                   lerini belirten Realkom   rerek pastay› büyütmeyi
                                   Genel Müdürü Mutlu Ka-    hedefliyoruz” diyor.   Leon
                                   yan, sektörde h›zl› büyü-   Kuruluflundan bu ya-  Kalma
                                   melerinin temel nedeni-   na h›zl› bir büyüme ger-
                                   nin sektör tecrübesinden  çeklefltiren Teknorot’un
                                   kaynakland›¤›n› söylüyor.  en önemli art›s› ise ku-
           10 y›l gibi k›sa bir sürede blue jean sektöründe Tür-  rumsallaflma çal›flmala-
           kiye’nin 5 markas›ndan biri olan firman›n Yönetim  r›na yo¤unlaflm›fl olma-
           Kurulu Baflkanl›¤›’n› Yusuf Özlevi, Yönetim Kurulu  s›. Özellikle kurumsal-
           Üyeli¤i’ni Murat Öztürk ve Erkan Kayhan yürütüyor.   laflman›n çal›flan mutlu-
              Üretimde ilk aflamada fason yöntemini tercih ettik-  ¤unu en plana ç›kard›¤›-
           lerini kaydeden Kayan, flu bilgileri veriyor: “2006-  n› belirten Kalma, “Düz-
           2007 y›llar›nda teflvik nedeniyle 15 milyon dolarl›k bir  ce’deki fabrika yat›r›m›z›
           yat›r›mla Düzce’ye geldik. 5 y›l önce 45 kifli üretim  da gösterdi ki en büyük
           yaparken flimdi 3 fabrikada bin 200 kifli istihdam edi-  verimlilik çal›flan mutlu-
           liyor. Yurtd›fl›nda dünya markalar›yla çal›fl›yoruz. 10  lu¤u. Kurumsallaflma ile bunu sa¤lad›k ve e¤itim-
           y›ll›k bir flirket oldu¤umuz için henüz kendi dal›nda  ler verdik. Özellikle ücret sisteminde adaleti ön
           yerini sa¤lamlaflt›rmaya çal›fl›yoruz. 10 y›l içerisinde  plana ald›k” diye konufluyor. Bu dönem yeni ya-
           kendi markam›zla var olmay› hedefliyoruz.”        t›r›mdan ziyade verimlili¤e odakland›klar›n›
              Avrupa’n›n tüm ülkelerine ihracat yapan firma, k›-  söyleyen Kalma, “Verimlili¤i hem makine oto-
           sa süre sonra sektörün en önemli tüketim pazar› olan  masyonu hem çal›flan performans›yla yüzde 25
           ABD ve Çin’e ihracata haz›rlan›yor. Düzce’ye daha  artt›raca¤›z. Sözkonusu çal›flma için 10 milyon
           fazla katk› sa¤lamak ad›na Düzce Jeans firmas›n› kur-  Avro kaynak ay›rd›k. Uzun vadede otomotivin
           duklar›n› ve vergi mükellefi olarak birçok sosyal pro-  ana sanayi kurulufllar›na yan sanayici olarak di-
           jeye imza att›klar›n› kaydeden Kayan, flöyle konuflu-  rekt üretim yapmay› amaçl›yoruz. Bu hedefimize
           yor: “Düzce’de olman›n ulafl›mda özellikle büyük   ulaflmada 70 kiflilik Ar-Ge ekibimizin büyük kat-
           avantaj› var. Ancak as›l önemlisi bölgenin sanayi kül-  k›s› olacakt›r” aç›klamas›n› yap›yor. ‹ç pazarda
           türüne adapte olmas›d›r. Bu zaman alacakt›r. Firma,  sektör lideri olduklar›n› kaydeden Kalma, otomo-
           olarak birçok kurulufl gibi istihdamda bafllang›çta so-  tiv ön tak›mla ilgili ithalat›n azalt›lmas› amac›yla
           run yaflasak da bunu aflt›k diyebilirim. Ancak yeni  kota uygulamas›n›n hem yerli üreticiyi kurtaraca-
           teflvik yasas›ndan Düzce’nin de en az›ndan sektörel  ¤›n› hem de cari a盤› azaltaca¤›n› aç›kl›yor.
           destek görmesini bekliyoruz.”
           104 KobiEfor Nisan 2012
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109