Page 9 - KobiEfor_Mart_2012
P. 9

ED‹TÖR









                                                           150. say›m›z


                                              Türkiye’de serbest piyasa ekonomisine 1980 yılında geçildi. Türkiye
                                           ekonomisi geliflmifl ekonomilerin sömürgesi olup olmayaca¤› s›nav›na gir-
                                           di. Süreç iki ileri bir geri, adım adım geliflti. ‹lk 20 y›l› çalkant›larla geçti.
                                           2000 y›l›nda AB  adayl›k süreci bafllad› ve hemen arkas›ndan 2001 “Bü-
                                           yük Türkiye Krizi” yafland›. fiu nedenle “Büyük Kriz!”: Türkiye serbest pi-
                                           yasa ekonomisine liberal siyasi kararla fakat eski yap›s›n› koruyarak geç-
                                           miflti. Yap›sal dönüflüm krizle birlikte bafllad›. Dönüflümün sebebi rekabe-
                                           tin keskinleflmesi, mant›¤› ise küresel ekonomiye tam manas›yla entegre
                                           olmakt›. Bu da KOB‹’ler için varolma ya da yokolma savafl›n› bafllatt›.
                                              KobiEfor dergisi bu momentte, “eyvah KOB‹’lerimiz ölüyor, aç›k pazar
                                           haline geliyoruz!” feryatlar› yükselirken 1999 Ekim’inde KOB‹’ler ad›na ya-
                                           y›na bafllad›. Konusu KOB‹’ler olan tüm sorunlar› üzerine ald›. Rekabet sü-
                                           recinin KOB‹’ler üzerindeki y›k›c› etkilerinin nas›l gö¤üslenebilece¤ini arafl-
                                           t›rd›, soruflturdu ve çözümlerini gösterdi. Özellikle imalatç› KOB‹’lerin dö-
                                           nüflüm do¤rultusunda at›lan her ad›ma gösterdikleri refleksi gün ›fl›¤›na ç›-
             YALÇIN SÖNMEZ                 kard› ve Türkiye’de KOB‹’leri de¤ifltirmeden gerçek bir yap›sal dönüflümün
             yalcinsonmez@kobi-efor.com.tr  sa¤lanmas›n›n imkans›zl›¤›n› herkese kabul ettirdi. Dönüflüm sürüyor ve
                                           Türkiye art›k KOB‹’lersiz küreselleflemeyece¤ini kabul ediyor.
                                              KobiEfor Dergisi olarak KOB‹’ler için platformlar açt›k ve KOB‹’lerin ken-
               Tüm KOB‹’lerimizi           dileri için açt›¤› her platformu çözüm orta¤› olarak güçlendirdik. Bunlardan
                                           en etkili ve önemlisi olan KOB‹ Zirveleri’nin 8’incisini 21-22 Mart 2012 ta-
                  rekabet alanına          rihlerinde ‹stanbul Ticaret Odas› salonlar›nda gerçeklefltirece¤iz. KOB‹ plat-
                                           formları 10 yıl önce yönetim, üretim, kalite, pazarlama gibi elementer ko-
                      ça¤ırıyorum.         nuları görüflürdü, 8 KOB‹ Zirvesi ise rekabetçili¤in Ar-Ge-inovasyon gibi çe-
                        Bu alanda          kirdek sorunlarını ve küresel fırsatlar kovalamanın stratejik yol ve yöntem-
                                           lerini konuflacak.
                 önünüze bir çok              KobiEfor Dergisi’nin yayın tarihi ile Türk KOB‹’lerinin dönüflüm tarihi bi-
                                           re bir örtüfltü¤ü için önümüzdeki süreçte de yayın çizgimizi KOB‹’lerin so-
                sorun çıkacaktır.          mut ihtiyaçları do¤rultusunda etkinlefltirmeye çalıflaca¤ız. Önümüzdeki sü-
            Bunların çözümünde             recin ise kendine has bazı özellikleri olacak. ‹lk belirleyici özellik, küresel
                                           pazarda varolmanın temel flartı niteli¤i kazanan Ar-Ge ve inovasyonun KO-
                 KobiEfor dergisi          B‹’ler temelinde yaygınlafltırılması ile yüksek katmade¤erli ileri teknoloji
                     olarak daima          üretimi sa¤lanarak KOB‹’lerimizin görece geri kaldıkları bu konuda AB KO-
                                           B‹’leri standardına ulafltırılmasıdır. Önümüzdeki sürecin ikinci temel özel-
              yanınızda olaca¤ız.          li¤i giriflimcili¤in gelifltirilmesidir. Giriflimcilik KOB‹’lerin olmazsa olmaz kül-
                                           türü ve eylemi haline getirilmelidir. Küresel pazarda etkin 100 bin Türk KO-
                                           B‹’si amaçlıyorsak, bu 100 bin giriflimci Türk KOB‹’sinin yaratılması demek-
                                           tir. Önümüzdeki sürecin bir di¤er özelli¤i, benimsedi¤imiz ‘Yeni Sanayilefl-
                                           me Stratejimiz’den do¤an, ‘Avrasya’nın Yüksek Teknolojili Üretim Merkezi’
                                           olma hedefinin KOB‹’lerimizi kapsayan somut bir eylem planıyla yakalan-
                                           masıdır. 10-11-12 Nisan 2012’de 15. Avrasya Ekonomi Zirvesi ‹stanbul ve ‹z-
                                           mir’de iki ayaklı olarak gerçeklefltirilecektir. En yüksek düzeyli idari, siya-
                                           si ve iktisadi katılımla Avrasya ülkelerini biraraya getirecek olan 15. Avras-
                                           ya Ekonomi Zirvesi, dıfl pazarlarda büyümeye odaklanmıfl KOB‹’lerimiz için
                                           bir frsat kapısı olacaktır. Dergimiz bu Zirve’nin de sponsorları arasındadır.
                                              fiu hususu bir kenara kaydedelim: Türkiye üzerine bilimsel tezlerin
                                           tamamı, siyasi ve ekonomik istikrar ile KOB‹’lerin istikrarlı geliflmesi
                                           arasında do¤rudan bir iliflki bulundu¤unu ileri sürer. KOB‹’lerin içinde
                                           geçen 150 aylık yayın serüvenimiz, bu bilimsel tezin tamamen do¤ru
                                           oldu¤unu bize göstermifltir. Objektif ama KOB‹’lerden taraf yayın
                                           çizgimizin be¤enildi¤ini ve devamı dile¤iyle yaygın destek gördü¤ünü,
                                           Dergimiz hakkında her düzeyde ve her sektörden gelen de¤iflik görüflleri
                                           yayınladı¤ımız “kapak konusu” sayfalarımızdan izleyebilirsiniz.
                                              Tüm KOB‹’lerimizi rekabet alanına ça¤ırıyorum. Bu alanda önünüze bir
                                           çok sorun çıkacaktır. Bunların çözümünde KobiEfor Dergisi olarak daima
                                           yanınızda olaca¤ız.
                                              Baflarılar diliyorum.

                                                                                       Mart 2012 KobiEfor 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14