Page 30 - KobiEfor_Mart_2012
P. 30
150sayı
KOB‹’LER‹
TAfiIDI⁄IMIZ
‘FIRSAT’
ETK‹NL‹KLER‹
l Dünya Türk Giriflimciler
Kurultaylar›
l Özel Markal› Ürünler Zirvesi
l 4. Junior Chamber Zirvesi
l AB Yolunda KOB‹’ler
Özellikle KOB‹’leri giriflimcili¤e ALTERNAT‹F PAZAR Anadolu Toplant›lar›
yönlendirdi ve önemli katk›lar ARAYIfiLARI l ‹hracatç› KOB‹ Günleri
sa¤lad›.
Bugün “ihracatç› 100 bin KOB‹ l Private Label Zirvesi
yaratmak!”tan söz edebiliyoruz. l Mobil World Zirvesi
KOB‹EFOR, KOSGEB Oysa KobiEfor yay›na bafllarken l Ulusal Yat›r›m Fonlar›
ve TOSYÖV KOB‹’lerimiz d›flar›ya “fasoncu” Konferans›
çal›flarak iç pazarda ayakta kal- l Liderler Zirvesi
STRATEJ‹K maya çal›fl›yorlard›. Bugünkü
‹fiB‹RL‹KLER‹ noktaya ad›m ad›m gelindi. Ko- l Biliflim Eylem Plan›
Sempozyumu
biEfor, KOB‹’lerin ihracatç› olduk-
lar› sürecin hem tan›¤›, hem de l ‹SO Sanayi Kongreleri
aktörlerinden biri oldu. KOB‹’lere l KalDer Kalite Kongreleri
kolay tutunup yerleflecekleri, l Biliflim Profesyonelleri
Azerbaycan, Cezayir Çin, Katar, Seminerleri
Kazakistan, Meksika, M›s›r, Özbe- l SAP Forum
kistan, Rusya, Ukrayna, Suudi l KOB‹’ler ve Biliflim Zirvesi
Arabistan, Türkmenistan gibi al- l KOB‹’ler ve Verimlilik Zirvesi
ternatif, Do¤u Avrupa ve Afrika l Beceri’10 (TOBB)
gibi çeper alternatif pazarlar› he- l OSBÜK Enerji Zirveleri
def gösterdi. Bu do¤rultudaki l Active Academy Uluslararas›
uluslararas› etkinliklerin sponso- Finans Zirveleri
ru oldu. Bugün KOB‹’lerimizin l Marmara Grubu Akademik
KOB‹’lerin ekonomideki rolünü yüzde 62’sinin ihracata ilgi duy- Konsey Toplant›lar›
art›rmaya dönük stratejileri ve bu du¤u noktaya gelindi.
yöndeki yarat›c› çal›flmalar›yla iki
kurum öne ç›kt›: Kamuda KOS- FUARLARA raras› Demirçelik ve Yap› Ürünle-
GEB, sivil toplumda TOSYÖV. Ko- KOB‹ KATILIMI ri ● Annofer Uluslararas› Demird›-
biEfor’un KOSGEB ve TOSYÖV ile Türk KOB‹’lerinin yap›sal zaafla- fl› Metal Teknolojileri ve Makine
gelifltirdi¤i temal› iflbirlikleri ve il- r›ndan biri de fuarlara kat›lmak- Ürünleri ● Konya Yap› Elemanlar›
kesel ortakl›ktan do¤an sinerji t›r. Oysa fuarlar her KOB‹ için bir Fuar› ● Plastik ve Kauçuk Fuar› ●
Türk KOB‹’leri için önemli bir ka- yeniden do¤ufl f›rsat› yaratabilir. Biz Fuarlar› ● Elektrik-Elektronik
zan›m oluflturdu. Bir yandan KO- KobiEfor, Türkiye’deki tüm fuar ve Enerji Fuar› ● Ayakkab› Fuar› ●
B‹’leri yap›sal dönüflüm ve reka- platformlar›n› KOB‹’ler hesab›na Subcon ● CeB‹T
betçilik yönünde olumlu etkile- de¤erlendirmeyi ve fuarlara
yen bu sinerji di¤er yandan Tür- KOB‹ kat›l›m›n› güçlen-
kiye’nin giriflimci kapasitesini dirmeyi görev sayd›. Ko-
ateflledi. Çok verimli giriflimci e¤i- biEfor’un, fuarc›l›k flirket-
timleri gerçeklefltirildi. Kad›n ve leriyle de iflbirli¤i yaparak
genç giriflimci gruplar h›zla ço¤al- KOB‹’lerimizi ›srarla yön-
d›. Bu hamle asla “iflsiz giriflim- lendirdi¤i fuarlardan baz›-
ci!” kütlesini ço¤altmad›, aksine, lar›: ● Mosder ● Win Fuarla-
cazip ve kolay eriflilir KOSGEB r› ● Otoshow ● Tatef ●Com-
destekleriyle binlerce yenilikçi peks ● Ankara Endüstriyel
KOB‹ yarat›ld›. Bu iflbirli¤i güçle- Mutfak ve Ekipmanlar› ● Ti-
nerek sürecek ve Türkiye’ye gö- cari Araçlar Fuar› ● Güneyd¤u
rünür bir “giriflimcilik ak›m›” ka- Anadolu Tar›m Fuar› ● ‹zmir
zand›racakt›r. Yap› Fuarlar› ● Ankiros Ulusla-
30 KobiEfor Mart 2012