Page 30 - KobiEfor_Mart_2012
P. 30

150sayı



                                                                                    KOB‹’LER‹
                                                                                   TAfiIDI⁄IMIZ
                                                                                      ‘FIRSAT’
                                                                                  ETK‹NL‹KLER‹

                                                                              l Dünya Türk Giriflimciler
                                                                                Kurultaylar›
                                                                              l Özel Markal› Ürünler Zirvesi
                                                                              l 4. Junior Chamber Zirvesi
                                                                              l AB Yolunda KOB‹’ler
              Özellikle KOB‹’leri giriflimcili¤e  ALTERNAT‹F PAZAR               Anadolu Toplant›lar›
            yönlendirdi ve önemli katk›lar     ARAYIfiLARI                     l ‹hracatç› KOB‹ Günleri
            sa¤lad›.
                                               Bugün “ihracatç› 100 bin KOB‹  l Private Label Zirvesi
                                            yaratmak!”tan söz edebiliyoruz.   l Mobil World Zirvesi
              KOB‹EFOR, KOSGEB              Oysa KobiEfor yay›na bafllarken    l Ulusal Yat›r›m Fonlar›
              ve TOSYÖV                     KOB‹’lerimiz d›flar›ya “fasoncu”     Konferans›
                                            çal›flarak iç pazarda ayakta kal-  l Liderler Zirvesi
              STRATEJ‹K                     maya çal›fl›yorlard›. Bugünkü
              ‹fiB‹RL‹KLER‹                  noktaya ad›m ad›m gelindi. Ko-    l Biliflim Eylem Plan›
                                                                                Sempozyumu
                                            biEfor, KOB‹’lerin ihracatç› olduk-
                                            lar› sürecin hem tan›¤›, hem de   l ‹SO Sanayi Kongreleri
                                            aktörlerinden biri oldu. KOB‹’lere  l KalDer Kalite Kongreleri
                                            kolay tutunup yerleflecekleri,     l Biliflim Profesyonelleri
                                            Azerbaycan, Cezayir Çin, Katar,     Seminerleri
                                            Kazakistan, Meksika, M›s›r, Özbe-  l SAP Forum
                                            kistan, Rusya, Ukrayna, Suudi     l KOB‹’ler ve Biliflim Zirvesi
                                            Arabistan, Türkmenistan gibi al-  l KOB‹’ler ve Verimlilik Zirvesi
                                            ternatif, Do¤u Avrupa ve Afrika   l Beceri’10 (TOBB)
                                            gibi çeper alternatif pazarlar› he-  l OSBÜK Enerji Zirveleri
                                            def gösterdi. Bu do¤rultudaki     l Active Academy Uluslararas›
                                            uluslararas› etkinliklerin sponso-  Finans Zirveleri
                                            ru oldu. Bugün KOB‹’lerimizin     l Marmara Grubu Akademik
              KOB‹’lerin ekonomideki rolünü  yüzde 62’sinin ihracata ilgi duy-  Konsey Toplant›lar›
            art›rmaya dönük stratejileri ve bu  du¤u noktaya gelindi.
            yöndeki yarat›c› çal›flmalar›yla iki
            kurum öne ç›kt›: Kamuda KOS-       FUARLARA                      raras› Demirçelik ve Yap› Ürünle-
            GEB, sivil toplumda TOSYÖV. Ko-    KOB‹ KATILIMI                 ri ● Annofer Uluslararas› Demird›-
            biEfor’un KOSGEB ve TOSYÖV ile  Türk KOB‹’lerinin yap›sal zaafla-  fl› Metal Teknolojileri ve Makine
            gelifltirdi¤i temal› iflbirlikleri ve il-  r›ndan biri de fuarlara kat›lmak-  Ürünleri  ● Konya Yap› Elemanlar›
            kesel ortakl›ktan do¤an sinerji  t›r. Oysa fuarlar her KOB‹ için bir  Fuar›  ● Plastik ve Kauçuk Fuar›  ●
            Türk KOB‹’leri için önemli bir ka-  yeniden do¤ufl f›rsat› yaratabilir.  Biz Fuarlar›  ●  Elektrik-Elektronik
            zan›m  oluflturdu. Bir yandan KO-  KobiEfor, Türkiye’deki tüm fuar  ve Enerji Fuar› ● Ayakkab› Fuar› ●
            B‹’leri yap›sal dönüflüm ve reka-  platformlar›n› KOB‹’ler hesab›na  Subcon ● CeB‹T
            betçilik yönünde olumlu etkile-  de¤erlendirmeyi ve  fuarlara
            yen bu sinerji di¤er yandan Tür-  KOB‹ kat›l›m›n› güçlen-
            kiye’nin giriflimci kapasitesini  dirmeyi görev sayd›. Ko-
            ateflledi. Çok verimli giriflimci e¤i-  biEfor’un, fuarc›l›k flirket-
            timleri gerçeklefltirildi. Kad›n ve  leriyle de iflbirli¤i yaparak
            genç giriflimci gruplar h›zla ço¤al-  KOB‹’lerimizi ›srarla yön-
            d›. Bu hamle asla “iflsiz giriflim-  lendirdi¤i fuarlardan baz›-
            ci!” kütlesini ço¤altmad›, aksine,  lar›: ● Mosder ● Win Fuarla-
            cazip ve kolay eriflilir KOSGEB  r›  ● Otoshow ● Tatef  ●Com-
            destekleriyle binlerce yenilikçi  peks  ●  Ankara Endüstriyel
            KOB‹ yarat›ld›.  Bu iflbirli¤i güçle-  Mutfak ve Ekipmanlar›  ● Ti-
            nerek sürecek ve Türkiye’ye gö-  cari Araçlar Fuar› ● Güneyd¤u
            rünür bir “giriflimcilik ak›m›” ka-  Anadolu Tar›m Fuar›  ● ‹zmir
            zand›racakt›r.                  Yap› Fuarlar› ● Ankiros Ulusla-

            30 KobiEfor Mart 2012
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35