Page 110 - KobiEfor_Mart_2012
P. 110

HABER



           Ziyaretlerimizde özellikle ‹ngiliz KOB‹’lerine Türk flir-  yurular›n›n yap›lmas›, kat›l›ma teflvik etmek ve kat›-
           ketleri ile ifl gelifltirme olanaklar›n› anlataca¤›z.  Tür-  l›m flartlar›n› kolaylaflt›rmak mümkün olacak. KO-
           kiye ile ‹ngiltere aras›ndaki yat›r›m trafi¤inin iki ta-  B‹’lerin fuarlara kat›ld›¤›nda ifl hedeflerine uygun flir-
           rafl› olarak potansiyeli oldu¤unu gözlemliyoruz. Bu  ketlerle temasa geçmesine ortam yarat›lacak.
           yönde her iki ülke aras›nda köprü görevi üstlenme-
           ye devam edece¤iz.  Her y›l, ifl dünyas›na yönelik  Türk KOB‹’leri ‹ngiliz KOB‹’lerine aflık
           otuza yak›n etkinlik düzenleyen Oda, bu etkinlikler-  Beard, Türk KOB‹’lerin ‹ngiliz KOB‹’lerini tercih et-
           de gündemi yakalayan temalarda kat›l›mc›lar› bilgi-  me nedenlerini ise flöyle anlat›yor: “Türkiye’deki KO-
           lendirerek, yeni ifl ortakl›klar› gelifltirilmesine ortam  B‹’lerin ‹ngiliz KOB‹’lerini tercih etmesi için en önem-
           yarat›yor.”                                      li neden, teknolojik ve Ar-Ge’ye dayanan ürünler ge-
                                                            lifltirmede ‹ngiliz flirketlerinin bilinen baflar›s›d›r. Do-
              ‹fl gelifltirme portalı hizmette                lay›s›yla Türk KOB‹’si dünya çap›nda kaliteli, ürün ve
              Türkiye’deki ‹ngiliz Ticaret Odas›’n›n özellikle bu  pazarlama stratejisi gelifltirmek ve global pazarda
           y›l hizmete sundu¤u websitesi içinde yer alan “ifl ge-  rekabet etmek istiyorsa, tercihini bu yönde kullan-
           lifltirme portal›”ndan ise  her iki ülkeden de kendi-  mas› kaç›n›lmazd›r. Ticari üçgen; rekabet edebilecek
           lerine ortak bulmak isteyen KOB‹’ler yararlan›yor.  fiyat–kalite–sempati ile yaklaflma tarz›ndan oluflur.
           Beard, ‹ngiliz Ticaret Odas› olarak, büyük kurum ve  Türkiye’nin atalar›ndan gelen sempati kurma, do¤al
           flirketlerin yan› s›ra, orta ve küçük ölçekli kurumla-  pazarlama kapasitesi geliflmifl. Bu ise iki ülke aras›n-
           r›n üyeliklerine de her zaman kap›lar›n›n aç›k oldu-  daki iflbirli¤i ve ortak yat›r›mlar›n geliflimine do¤al
           ¤unu belirtiyor. Anadolu’daki KOB‹’lere ulaflma stra-  bir zemin haz›rl›yor ve iflbirli¤i kapasitesine büyük
           tejisi hakk›nda Beard flu bilgileri veriyor: “Asl›nda  imkan veriyor.”
           biz KOB‹ Caddeleri oluflturuyoruz diyebilirim. Bizim
           üç KOB‹ Caddemiz var.” Caddeler flöyle              Türkiye–‹ngiltere iliflkileri
              Birinci  Caddede: Türkiye’deki KOSGEB, ticaret  2011 verilerine göre Türkiye’nin ihracat rakamlar›
           odalar›, bankalar, finans kurumlar›, telekom flirketle-  toplam› yaklafl›k 135 milyar dolar iken, ‹ngiltere’ye
           ri ile temas kuruyor ve onlarla bilgi al›flveriflinde bu-  yap›lan ihracat 8.16 milyar dolar. Genel ‹thalat ra-
           lunuyoruz. Bunun sonucunda KOB‹’lere yönelik hiz-  kamlar› toplamda 241 milyar dolar iken ‹ngiltere’den
           met yelpazesini de geniflletmifl oluyoruz.         ithalat 5.84 milyar dolar. Ürünler olarak de¤erlendi-
              ‹kinci  Caddede: ‹nternet üzerinden iflbirli¤i im-  rildi¤inde Japon ve Koreli televizyon üreticileri tüm
           kanlar› sunuyoruz. Web sitemizde yer alan        dünyaya hakim olurken, Arçelik, Beko gibi Türk mar-
           (www.bcct.org.tr) ‹fl Portal› ‘BPP’ yolu ile iki ülke-  kalar› ise ‹ngiliz pazar›nda rekabet ediyor. ‹ngilte-
           den de iflbirli¤i yapmak isteyenleri karfl›laflt›r›yoruz.  re’de özellikle beyaz eflya, mobilyada Türk markala-
           Ayr›ca di¤er odalara karfl›l›kl› ziyaretler ile faaliyet-  r› tercih ediliyor.  Tersine ‹ngiliz flirketlerinin de Ka-
           lerimizi yüz yüze KOB‹’lere anlat›yoruz. Gelifltirdi¤i-  radeniz’de çay, tütün ve sigara fabrikas› gibi yat›r›m-
           miz ‹letiflim stratejisi de programlar›m›z›n kamu-  lar›nda da her y›l geliflme gözleniyor. Ayr›ca turizm
           oyuna ve hedef kitlemize bilgi ak›fl› sa¤l›yor.   alan›nda yat kiralama, golf sahas›na yat›r›m gibi
              Üçüncü Caddede: ‹ngiltere’de KOB‹’lerin ilgi alan-  alanlar›n yan› s›ra Fethiye, Didim gibi tatil beldele-
           lar›nda olaca¤›n› bildi¤imiz fuarlar›n temsilcili¤ini al-  rinde ikinci evlerini edinen ‹ngilizler de her geçen
           d›k. Bu fuarlar›n ‹ngiliz Ticaret Odas› arac›l›¤› ile du-  gün art›fl gösteriyor.


              TÜRK‹YE’DE  ‹NG‹L‹Z T‹CARET ODASI
               Türkiye’de ‹ngiliz Ticaret Odas›, 1887 y›l›nda Osmanl› ‹m-
             paratorlu¤u döneminde kuruldu.  Türkiye ile ‹ngiltere ara-
             s›nda 125 y›ld›r ticari ve kültürel bir köprü görevi üstlenen
             Oda, iki ülke aras›ndaki iliflkileri güçlendirmeye yönelik fa-
             aliyetlerini geniflleterek sürdürüyor. Türk firmalar›yla ifl yap-
             mak isteyen ‹ngiliz firmalar›n›, Türkiye ekonomisi ve flirket-
             leri hakk›nda bilgilendirirken, üyeleri ad›na ‹ngiltere’deki Ti-
             caret ve Sanayi Odalar›’yla ve Ticaret Bakanl›¤› ile iliflkileri
             gelifltiriyor. Üyelerine ifl gelifltirme konusunda fikir vermek;
             iki ülke aras›nda ifl olanaklar› yaratmak; ticari engellerin
             azalt›lmas›na yard›mc› olmak; karfl›l›kl› iflbirli¤ini art›rmak,
             Odan›n temel faaliyetleri aras›nda yer al›yor. ‹ngiltere d›fl›n-
             da faaliyet gösteren ‹ngiliz Ticaret Odalar› Konfederasyo-
             nu’nun (COBCOE) üyesi olan Oda, ‹ngiltere D›fl Ticaret Ba-
             kanl›¤›’n›n ‹ngiltere Baflkonsoloslu¤u’ndaki temsilcili¤iyle
             koordineli çal›fl›yor.


           110 KobiEfor Mart 2012
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115