Page 110 - KobiEfor_Mart_2012
P. 110
HABER
Ziyaretlerimizde özellikle ‹ngiliz KOB‹’lerine Türk flir- yurular›n›n yap›lmas›, kat›l›ma teflvik etmek ve kat›-
ketleri ile ifl gelifltirme olanaklar›n› anlataca¤›z. Tür- l›m flartlar›n› kolaylaflt›rmak mümkün olacak. KO-
kiye ile ‹ngiltere aras›ndaki yat›r›m trafi¤inin iki ta- B‹’lerin fuarlara kat›ld›¤›nda ifl hedeflerine uygun flir-
rafl› olarak potansiyeli oldu¤unu gözlemliyoruz. Bu ketlerle temasa geçmesine ortam yarat›lacak.
yönde her iki ülke aras›nda köprü görevi üstlenme-
ye devam edece¤iz. Her y›l, ifl dünyas›na yönelik Türk KOB‹’leri ‹ngiliz KOB‹’lerine aflık
otuza yak›n etkinlik düzenleyen Oda, bu etkinlikler- Beard, Türk KOB‹’lerin ‹ngiliz KOB‹’lerini tercih et-
de gündemi yakalayan temalarda kat›l›mc›lar› bilgi- me nedenlerini ise flöyle anlat›yor: “Türkiye’deki KO-
lendirerek, yeni ifl ortakl›klar› gelifltirilmesine ortam B‹’lerin ‹ngiliz KOB‹’lerini tercih etmesi için en önem-
yarat›yor.” li neden, teknolojik ve Ar-Ge’ye dayanan ürünler ge-
lifltirmede ‹ngiliz flirketlerinin bilinen baflar›s›d›r. Do-
‹fl gelifltirme portalı hizmette lay›s›yla Türk KOB‹’si dünya çap›nda kaliteli, ürün ve
Türkiye’deki ‹ngiliz Ticaret Odas›’n›n özellikle bu pazarlama stratejisi gelifltirmek ve global pazarda
y›l hizmete sundu¤u websitesi içinde yer alan “ifl ge- rekabet etmek istiyorsa, tercihini bu yönde kullan-
lifltirme portal›”ndan ise her iki ülkeden de kendi- mas› kaç›n›lmazd›r. Ticari üçgen; rekabet edebilecek
lerine ortak bulmak isteyen KOB‹’ler yararlan›yor. fiyat–kalite–sempati ile yaklaflma tarz›ndan oluflur.
Beard, ‹ngiliz Ticaret Odas› olarak, büyük kurum ve Türkiye’nin atalar›ndan gelen sempati kurma, do¤al
flirketlerin yan› s›ra, orta ve küçük ölçekli kurumla- pazarlama kapasitesi geliflmifl. Bu ise iki ülke aras›n-
r›n üyeliklerine de her zaman kap›lar›n›n aç›k oldu- daki iflbirli¤i ve ortak yat›r›mlar›n geliflimine do¤al
¤unu belirtiyor. Anadolu’daki KOB‹’lere ulaflma stra- bir zemin haz›rl›yor ve iflbirli¤i kapasitesine büyük
tejisi hakk›nda Beard flu bilgileri veriyor: “Asl›nda imkan veriyor.”
biz KOB‹ Caddeleri oluflturuyoruz diyebilirim. Bizim
üç KOB‹ Caddemiz var.” Caddeler flöyle Türkiye–‹ngiltere iliflkileri
Birinci Caddede: Türkiye’deki KOSGEB, ticaret 2011 verilerine göre Türkiye’nin ihracat rakamlar›
odalar›, bankalar, finans kurumlar›, telekom flirketle- toplam› yaklafl›k 135 milyar dolar iken, ‹ngiltere’ye
ri ile temas kuruyor ve onlarla bilgi al›flveriflinde bu- yap›lan ihracat 8.16 milyar dolar. Genel ‹thalat ra-
lunuyoruz. Bunun sonucunda KOB‹’lere yönelik hiz- kamlar› toplamda 241 milyar dolar iken ‹ngiltere’den
met yelpazesini de geniflletmifl oluyoruz. ithalat 5.84 milyar dolar. Ürünler olarak de¤erlendi-
‹kinci Caddede: ‹nternet üzerinden iflbirli¤i im- rildi¤inde Japon ve Koreli televizyon üreticileri tüm
kanlar› sunuyoruz. Web sitemizde yer alan dünyaya hakim olurken, Arçelik, Beko gibi Türk mar-
(www.bcct.org.tr) ‹fl Portal› ‘BPP’ yolu ile iki ülke- kalar› ise ‹ngiliz pazar›nda rekabet ediyor. ‹ngilte-
den de iflbirli¤i yapmak isteyenleri karfl›laflt›r›yoruz. re’de özellikle beyaz eflya, mobilyada Türk markala-
Ayr›ca di¤er odalara karfl›l›kl› ziyaretler ile faaliyet- r› tercih ediliyor. Tersine ‹ngiliz flirketlerinin de Ka-
lerimizi yüz yüze KOB‹’lere anlat›yoruz. Gelifltirdi¤i- radeniz’de çay, tütün ve sigara fabrikas› gibi yat›r›m-
miz ‹letiflim stratejisi de programlar›m›z›n kamu- lar›nda da her y›l geliflme gözleniyor. Ayr›ca turizm
oyuna ve hedef kitlemize bilgi ak›fl› sa¤l›yor. alan›nda yat kiralama, golf sahas›na yat›r›m gibi
Üçüncü Caddede: ‹ngiltere’de KOB‹’lerin ilgi alan- alanlar›n yan› s›ra Fethiye, Didim gibi tatil beldele-
lar›nda olaca¤›n› bildi¤imiz fuarlar›n temsilcili¤ini al- rinde ikinci evlerini edinen ‹ngilizler de her geçen
d›k. Bu fuarlar›n ‹ngiliz Ticaret Odas› arac›l›¤› ile du- gün art›fl gösteriyor.
TÜRK‹YE’DE ‹NG‹L‹Z T‹CARET ODASI
Türkiye’de ‹ngiliz Ticaret Odas›, 1887 y›l›nda Osmanl› ‹m-
paratorlu¤u döneminde kuruldu. Türkiye ile ‹ngiltere ara-
s›nda 125 y›ld›r ticari ve kültürel bir köprü görevi üstlenen
Oda, iki ülke aras›ndaki iliflkileri güçlendirmeye yönelik fa-
aliyetlerini geniflleterek sürdürüyor. Türk firmalar›yla ifl yap-
mak isteyen ‹ngiliz firmalar›n›, Türkiye ekonomisi ve flirket-
leri hakk›nda bilgilendirirken, üyeleri ad›na ‹ngiltere’deki Ti-
caret ve Sanayi Odalar›’yla ve Ticaret Bakanl›¤› ile iliflkileri
gelifltiriyor. Üyelerine ifl gelifltirme konusunda fikir vermek;
iki ülke aras›nda ifl olanaklar› yaratmak; ticari engellerin
azalt›lmas›na yard›mc› olmak; karfl›l›kl› iflbirli¤ini art›rmak,
Odan›n temel faaliyetleri aras›nda yer al›yor. ‹ngiltere d›fl›n-
da faaliyet gösteren ‹ngiliz Ticaret Odalar› Konfederasyo-
nu’nun (COBCOE) üyesi olan Oda, ‹ngiltere D›fl Ticaret Ba-
kanl›¤›’n›n ‹ngiltere Baflkonsoloslu¤u’ndaki temsilcili¤iyle
koordineli çal›fl›yor.
110 KobiEfor Mart 2012