Page 100 - KobiEfor_Subat_2012
P. 100
SAKARYA OSB’LER‹ Sakarya Ticaret ve Sanayi Odas›’n›n
katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.satso.org.tr
Çakmak Vinç, “Cmak Cranes”
markas›yla dünyaya aç›ld›
Osman Çakmak ve Ali Çakmak kardefllerin dene-
yimlerini birlefltirerek 1997 y›l›nda ‹stanbul’da kur-
duklar› Çakmak Vinç, 2005 y›l›ndan bu yana aktif ola-
rak yer ald›¤› vinç sektöründe önemli baflar›lara imza
att›. Sakarya 2. Organize Sanayi Bölgesi’nde 11 bin
500 metrekaresi kapal› olan 20 bin metrekarelik alan
üzerinde üretim yapan firman›n ‹stanbul Kad›köy’de
servis merkezi, Dudullu’da ise sat›fl ve malzeme ofisi
bulunuyor. Vinç sektöründe 30 y›ll›k bir deneyime Umut
sahip olan Makine Mühendisi Osman Çakmak, sek- Beyazp›nar
törde sürekli yenilik ve yat›r›m yaparak istikrarl› bir
büyüme gerçeklefltirdiklerini söylüyor. CM ve CMK ol-
mak üzere iki ana tipte üretim yapt›klar›n› kaydeden ÇA⁄LA Ç‹KOLATA, PAZAR
Çakmak, flu bilgileri veriyor: “1977 y›l›ndan beri elek- PAYINI ARTTIRIYOR
trik vinç bileflenleri konusunda uzmanlaflm›fl, müflteri
memnuniyetini esas alan ve kaliteden ödün verme- Ça¤la Çikolata, 1992 y›l›nda kuruldu. Sakarya
yen, mühendislik ve makine imalat firmas›y›z. Türki- 2. OSB’de 40 bin metrekarelik alandaki yeni fab-
ye’nin en modern ve yeni vinç makine, komponent ve rikas›nda üretime geçen firma, bugün ISO 9001
sistem üretim tesislerine sahip firmam›z, çözüm or- sertifikas›, otomatik makine parkuru ve hijyenik
taklar› ile yüksek kalite ve teknolojik ürünlerini uygun çal›flma ortam› bulunan 2 fabrikada, 400 çal›fla-
fiyata Türkiye ve dünyadaki birçok muhtelif vinç müfl- n› ve günlük 100 ton üretimiyle genifl bir ürün
terisine ulaflt›r›yor. Ülkemizin ihtiyac› olan 1 tondan yelpazesine sahip. Sakarya’daki tesislerinde çi-
80 tona kadar kapasitelere cevap verdi¤imiz gibi, kolata ve gofret üretimlerine kek ve flekeri de
yüksek çal›flma s›n›flar› M6-M7-M8 gibi yüksek perfor- ekleyip pazar paylar›n› geniflletmek istediklerini
mansl› ve yüksek tonajl› özel vinçleri de geliflen sa- ifade eden Ça¤la Çikolata ‹hracat Müdürü Umut
nayimizin hizmetine sunuyoruz.” Çakmak, tüm dizayn Beyazp›nar, Kocaeli’ndeki günlük 30 ton olan
ve hesaplar›n DIN standartlar›, FEM (Avrupa Vinççiler üretim kapasitelerinin yeni tesis ile birlikte 80
Birli¤i), CMAA (Amerikan Vinç Birli¤i) talimatlar›na uy- tona kadar ç›kt›¤›n› söylüyor.
gun olarak yap›ld›¤›n›n alt›n› çiziyor. Yat›r›m sürecinin ilerleyen süreçte kademeli
olarak devam edece¤ini dile getiren Beyazp›nar,
“Kocaeli’ndeki fabrikam›z art›k bize dar geliyor-
Osman Çakmak
du. Oradaki hacmi fazlas›yla aflt›k. ‹hracat a¤›rl›k-
l› çal›flt›¤›m›z için iç piyasadaki taleplere karfl›l›k
veremez olduk. Bu nedenle teflvik kapsam›ndaki
Sakarya 2. OSB’den arsa sat›n ald›k. Buradaki
yat›r›m sayesinde yurtiçi piyasas›na yo¤unlaflma
f›rsat› yakalad›k. Bu fabrikada da sadece ihracat
çal›flmalar›m›z olacak” diyor.
Beyazp›nar, flu bilgileri veriyor: “ABD d›fl›nda
dünyan›n bütün ülkelerine ihracat›m›z mevcut.
‹hracat portföyümüz bugün Slovakya’dan Ceza-
yir’e, Hindistan’dan Liberya’ya 40’› aflk›n ülkeye
ulaflt›. Hedefimiz Ortado¤u, Balkanlar, Afrika,
“Cmak Cranes” markas› ile Türkiye’de ve dünya Uzakdo¤u ve Avrupa. fiu anda piyasalarda yafla-
pazarlar›nda büyümeyi hedeflediklerini ifade eden nan ekonomik durgunlu¤u biz yat›r›mla aflt›k.”
Çakmak, üretimin yar›s›n›n yurtd›fl›na yap›ld›¤›n› be- Belirlenen hedeflere ulaflmak için Ar-Ge çal›flma-
lirtiyor. Almanya, Fransa, ‹talya, Romanya, Azerbay- lar›n› aral›ks›z sürdürdüklerini vurgulayan Beyaz-
can, Gürcistan, Güney Afrika gibi ülkelere kendi mar- p›nar, üretimin yüzde 80’nini ihracat pazarlar›n-
kalar›yla ihracat yapt›klar›n› söyleyen Çakmak, stoklu da geri kalan k›sm› iç piyasadaki müflteriler ka-
çal›flt›klar›n› ve bu sayede müflterilerin vinç talebini nal›yla tüketiciye ulaflt›rd›klar›n› söylüyor.
birkaç gün içinde karfl›layabildiklerini anlat›yor. Beyazp›nar, Sakarya 2. OSB’nin co¤rafi avan-
Amerika, Meksika ve Brezilya’ya da ihracat yapmaya taj›n›n ve tüketim metropollerine yak›nl›¤›n›n
bafllad›klar›n› kaydeden Çakmak, ayda yaklafl›k ola- kendilerinin bölgeyi tercih etmesinde önemli bir
rak 60 adet olan vinç üretimini y›l sonuna kadar 100 etken oldu¤unun alt›n› çiziyor.
adede ç›karmay› hedeflediklerini vurguluyor.
100 KobiEfor fiubat 2012