Page 104 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 104

MERS‹N TARSUS OSB                                               Avea’n›n katk›lar›yla  haz›rlanm›flt›r.




            fiERAFETT‹N AfiUT Mersin Ticaret ve Sanayi Odas› Yönetim Kurulu Baflkan›
            Mersin niteli¤e odaklanm›flt›r


             Mersin Ticaret ve Sanayi Odas› Türkiye’nin en es-  en büyük ikinci d›fl ticaret
           ki odalar›ndand›r. Kurumsallaflm›fl bir yap›d›r. Yapt›-  kenti, Türkiye’nin ilk Ser-
           ¤› projelerle sadece Mersin ekonomisini de¤il, Türki-  best Bölgesi’nin kuruldu¤u
           ye ekonomisini yukar›lara tafl›yacak bir vizyona sa-  bir uluslararas› cazibe nok-
           hiptir. Mersin’in bir hedefi var: Küreselleflen ve reka-  tas›. Mersin yükselen pa-
           betin artt›¤› bir dünyada kendine sa¤lam bir yer bul-  zarlar›n en yak›n›ndaki
           mak… Kendisine verilen rolü oynamak de¤il, oyun  önemli bir sanayi merkezi-
           kurucu olmak ve karar mekanizmalar›nda yer almak.  dir. Mersin Gaziantep’ten
           Son y›llarda Odam›z›n ulusal ve uluslararas› oluflum-  Kahramanmarafl’a,  Kon-
           larda ald›¤› etkin rol bu hedefin bir parças›d›r. Bu  ya’dan Kayseri’ye, Ada-
           anlamda projelerimiz verimlili¤i esas alan ve bu he-  na’dan Aksaray’a kadar
           defe yönelik realist projelerdir.                tüm hinterland›n ihracat
             Mersin bir masan›n dört aya¤› gibi gittikçe sa¤-  kap›s›d›r. Bunun da ötesin-
           lamlaflan dört sektöre dayanmaktad›r: Tar›m-g›da,  de, Mersin’in inisiyatifi ve
           lojistik, turizm ve sanayi. Akdeniz Ticaret ve Sanayi  lojistik tecrübeleri ile bafllat›lan, Ekonomi Bakanl›¤›-
           Odalar› Birli¤i ASCAME’de 22 ülkenin oyu ile Lojistik  m›z’›n büyük destekleri ile gerçeklefltirilen Ro-Ro se-
           Komisyonu Baflkanl›¤›’na getirildik. Yani, Mersin lo-  ferleri ile Afrika’y› Rusya ve Asya’ya ba¤layan bir
           jistikte Akdeniz’de kararlar›n al›nd›¤› bir kent olacak-  köprüdür. Bir bölgenin lojistik merkezi olmas› için
           t›r. Bu bölgede, liman›yla, d›fl ticaret gücüyle, lojis-  baflka ne gerekebilir ki? Mersin Akdeniz’deki lojisti-
           tik avantajlar›yla Mersin tam anlam›yla bir lojistik  ¤in do¤al merkezidir. Gereken tek fley ‘Lojistik Mer-
           merkezidir. Dünya Mersin’i böyle görmekte ve bu ko-  kez’in bir an önce yap›lmas› ve maliyetlerin rekabe-
           nuda her geçen gün bir lojistik devi Mersin’e yat›r›m  te yans›mas›d›r.
           yapmaktad›r. Ancak nedenini bilmedi¤imiz bir bürok-  Mersin fabrikasyon turizm de¤il, kenti gezen, pa-
           rasi uzun süredir projesini tamamlad›¤›m›z Mersin  ra harcayan, esnaf› mutlu eden bir turizm istiyor. Bi-
           Lojistik ‹htisas OSB’nin gerçekleflmesine engel olu-  rincil hedefimiz kurvaziyer turizmde Mersin’i Akde-
           yor. Lojistik Merkezi olmayan bir lojistik kent olur  niz’in en önemli destinasyonu yapmakt›r. Frans›z tu-
           mu? Öte yandan, bilim dünyas› ve ekonomistler ge-  ristleri tafl›yan Med Club 2 gemisi ile ilk s›nav›m›z›
           lecekte en stratejik ürünün petrol de¤il g›da olaca¤›-  verdik. Ekim ay›nda Albatros gemisi 770 yolcu ve
           n› söylüyor ama ‘tar›m-g›da’da hem yüksek teknolo-  300 mürettebat›yla Mersin’e geldi. Güvenle ve huzur
           jiyi, hem verimlili¤i, hem de markalaflmay› sa¤laya-  içinde kentimizi gezdi. Akdeniz’in en güvenli kentle-
           cak olan; y›llard›r raflarda duran bilgileri ürüne dö-  rinden biriyiz ve bunu iyi kullanmak istiyoruz. Plan-
           nüfltürecek olan “Tar›m G›da Teknopark›” projemiz  lad›¤›m›z kurvaziyer iskelesi tamamland›¤›nda ayn›
           benzer bir bürokrasi kurban› olarak bekliyor. Asl›nda  anda daha çok gemi yanaflabilecek. Mersin’in bu an-
           Türkiye’nin zenginli¤i bekletiliyor.             lamda yapaca¤› tek fley kentsel görünümüne, kent-
             Turizmde realist bir yaklafl›mla alternatif turizme  sel tasar›m›na odaklanmakt›r. 2013’te Mersin’de dü-
           yöneldik. ‹nanç de¤erlerimizi, do¤a güzelliklerimiz ve  zenlenecek olan Akdeniz Oyunlar›’n› tüm bunlar› h›z-
           tarihi zenginliklerimizi kullanabilece¤imiz, daha da  land›racak bir etken olarak görüyoruz.
           önemlisi kent esnaf›n›n para kazanabilece¤i kurvazi-  Mersin balon gibi büyüme de¤il, içi dolu büyüme
           yer turizme yöneldik. Yapt›¤›m›z çal›flmalar›n sonu-  ve kalk›nma istiyor. Mersin art›k çivi de¤il, çekiç, va-
           cunu almaya bafllad›k. Mersin art›k Akdeniz’deki kur-  gon de¤il, lokomotif olmaya adayd›r. Mersin giriflim-
           vaziyer gemilerin bir destinasyonu olmufltur. Özellik-  cisinin bu gücü ve kültürü vard›r. Mersin 10 y›l için-
           le Orta Do¤u ve Kuzey Afrika’daki sosyal ve siyasi  de Türkiye’nin en çok ihracat yapan ilk 3 kentinden
           sorunlar bölgemizi daha da cazip hale getirmifltir.  biri olacakt›r. Mersin bölgesinde bir d›fl ticaret ve lo-
           Turizmde en önemli eksi¤imiz havaalan›m›z›n olma-  jistik merkezi olacakt›r. Mersin zaten var olan ve ön-
           y›fl›d›r. Projesi tamamlanan ve temelinin 2012’de at›-  cü oldu¤u tar›m-g›da sektöründe yaratt›¤› ileri tekno-
           laca¤› sözü verilen Çukurova Bölgesel Havaalan› in-  loji ve katmade¤erle verimlili¤i zirve yapm›fl bir kent
           flaat› tamamland›¤›nda iflte o zaman Mersin ve böl-  olacakt›r. Mersin realist bir turizm stratejisi ile so-
           gesinde gerçek anlamda bir turizm patlamas›ndan  kaktaki esnaf›n›n para kazand›¤› bir alternatif turizm
           bahsedebilece¤iz.                                merkezi olacakt›r. Ve Mersin do¤ru bir sanayi yap›l-
             Mersin lojistikte çok küçük yat›r›mlarla Akdeniz’in  mas› ile çevre dostu bir sanayi kenti olacakt›r. Mer-
           lojistik merkezi olur. Türkiye’nin ikinci en büyük li-  sin’in potansiyeli budur, kaderi de budur. S›k›nt›lar›-
           man›na sahip Mersin, ‹stanbul’dan sonra Türkiye’nin  m›z bir do¤um sanc›s›d›r.




            104 KobiEfor Aral›k 2012
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109