Page 104 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 104
MERS‹N TARSUS OSB Avea’n›n katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r.
fiERAFETT‹N AfiUT Mersin Ticaret ve Sanayi Odas› Yönetim Kurulu Baflkan›
Mersin niteli¤e odaklanm›flt›r
Mersin Ticaret ve Sanayi Odas› Türkiye’nin en es- en büyük ikinci d›fl ticaret
ki odalar›ndand›r. Kurumsallaflm›fl bir yap›d›r. Yapt›- kenti, Türkiye’nin ilk Ser-
¤› projelerle sadece Mersin ekonomisini de¤il, Türki- best Bölgesi’nin kuruldu¤u
ye ekonomisini yukar›lara tafl›yacak bir vizyona sa- bir uluslararas› cazibe nok-
hiptir. Mersin’in bir hedefi var: Küreselleflen ve reka- tas›. Mersin yükselen pa-
betin artt›¤› bir dünyada kendine sa¤lam bir yer bul- zarlar›n en yak›n›ndaki
mak… Kendisine verilen rolü oynamak de¤il, oyun önemli bir sanayi merkezi-
kurucu olmak ve karar mekanizmalar›nda yer almak. dir. Mersin Gaziantep’ten
Son y›llarda Odam›z›n ulusal ve uluslararas› oluflum- Kahramanmarafl’a, Kon-
larda ald›¤› etkin rol bu hedefin bir parças›d›r. Bu ya’dan Kayseri’ye, Ada-
anlamda projelerimiz verimlili¤i esas alan ve bu he- na’dan Aksaray’a kadar
defe yönelik realist projelerdir. tüm hinterland›n ihracat
Mersin bir masan›n dört aya¤› gibi gittikçe sa¤- kap›s›d›r. Bunun da ötesin-
lamlaflan dört sektöre dayanmaktad›r: Tar›m-g›da, de, Mersin’in inisiyatifi ve
lojistik, turizm ve sanayi. Akdeniz Ticaret ve Sanayi lojistik tecrübeleri ile bafllat›lan, Ekonomi Bakanl›¤›-
Odalar› Birli¤i ASCAME’de 22 ülkenin oyu ile Lojistik m›z’›n büyük destekleri ile gerçeklefltirilen Ro-Ro se-
Komisyonu Baflkanl›¤›’na getirildik. Yani, Mersin lo- ferleri ile Afrika’y› Rusya ve Asya’ya ba¤layan bir
jistikte Akdeniz’de kararlar›n al›nd›¤› bir kent olacak- köprüdür. Bir bölgenin lojistik merkezi olmas› için
t›r. Bu bölgede, liman›yla, d›fl ticaret gücüyle, lojis- baflka ne gerekebilir ki? Mersin Akdeniz’deki lojisti-
tik avantajlar›yla Mersin tam anlam›yla bir lojistik ¤in do¤al merkezidir. Gereken tek fley ‘Lojistik Mer-
merkezidir. Dünya Mersin’i böyle görmekte ve bu ko- kez’in bir an önce yap›lmas› ve maliyetlerin rekabe-
nuda her geçen gün bir lojistik devi Mersin’e yat›r›m te yans›mas›d›r.
yapmaktad›r. Ancak nedenini bilmedi¤imiz bir bürok- Mersin fabrikasyon turizm de¤il, kenti gezen, pa-
rasi uzun süredir projesini tamamlad›¤›m›z Mersin ra harcayan, esnaf› mutlu eden bir turizm istiyor. Bi-
Lojistik ‹htisas OSB’nin gerçekleflmesine engel olu- rincil hedefimiz kurvaziyer turizmde Mersin’i Akde-
yor. Lojistik Merkezi olmayan bir lojistik kent olur niz’in en önemli destinasyonu yapmakt›r. Frans›z tu-
mu? Öte yandan, bilim dünyas› ve ekonomistler ge- ristleri tafl›yan Med Club 2 gemisi ile ilk s›nav›m›z›
lecekte en stratejik ürünün petrol de¤il g›da olaca¤›- verdik. Ekim ay›nda Albatros gemisi 770 yolcu ve
n› söylüyor ama ‘tar›m-g›da’da hem yüksek teknolo- 300 mürettebat›yla Mersin’e geldi. Güvenle ve huzur
jiyi, hem verimlili¤i, hem de markalaflmay› sa¤laya- içinde kentimizi gezdi. Akdeniz’in en güvenli kentle-
cak olan; y›llard›r raflarda duran bilgileri ürüne dö- rinden biriyiz ve bunu iyi kullanmak istiyoruz. Plan-
nüfltürecek olan “Tar›m G›da Teknopark›” projemiz lad›¤›m›z kurvaziyer iskelesi tamamland›¤›nda ayn›
benzer bir bürokrasi kurban› olarak bekliyor. Asl›nda anda daha çok gemi yanaflabilecek. Mersin’in bu an-
Türkiye’nin zenginli¤i bekletiliyor. lamda yapaca¤› tek fley kentsel görünümüne, kent-
Turizmde realist bir yaklafl›mla alternatif turizme sel tasar›m›na odaklanmakt›r. 2013’te Mersin’de dü-
yöneldik. ‹nanç de¤erlerimizi, do¤a güzelliklerimiz ve zenlenecek olan Akdeniz Oyunlar›’n› tüm bunlar› h›z-
tarihi zenginliklerimizi kullanabilece¤imiz, daha da land›racak bir etken olarak görüyoruz.
önemlisi kent esnaf›n›n para kazanabilece¤i kurvazi- Mersin balon gibi büyüme de¤il, içi dolu büyüme
yer turizme yöneldik. Yapt›¤›m›z çal›flmalar›n sonu- ve kalk›nma istiyor. Mersin art›k çivi de¤il, çekiç, va-
cunu almaya bafllad›k. Mersin art›k Akdeniz’deki kur- gon de¤il, lokomotif olmaya adayd›r. Mersin giriflim-
vaziyer gemilerin bir destinasyonu olmufltur. Özellik- cisinin bu gücü ve kültürü vard›r. Mersin 10 y›l için-
le Orta Do¤u ve Kuzey Afrika’daki sosyal ve siyasi de Türkiye’nin en çok ihracat yapan ilk 3 kentinden
sorunlar bölgemizi daha da cazip hale getirmifltir. biri olacakt›r. Mersin bölgesinde bir d›fl ticaret ve lo-
Turizmde en önemli eksi¤imiz havaalan›m›z›n olma- jistik merkezi olacakt›r. Mersin zaten var olan ve ön-
y›fl›d›r. Projesi tamamlanan ve temelinin 2012’de at›- cü oldu¤u tar›m-g›da sektöründe yaratt›¤› ileri tekno-
laca¤› sözü verilen Çukurova Bölgesel Havaalan› in- loji ve katmade¤erle verimlili¤i zirve yapm›fl bir kent
flaat› tamamland›¤›nda iflte o zaman Mersin ve böl- olacakt›r. Mersin realist bir turizm stratejisi ile so-
gesinde gerçek anlamda bir turizm patlamas›ndan kaktaki esnaf›n›n para kazand›¤› bir alternatif turizm
bahsedebilece¤iz. merkezi olacakt›r. Ve Mersin do¤ru bir sanayi yap›l-
Mersin lojistikte çok küçük yat›r›mlarla Akdeniz’in mas› ile çevre dostu bir sanayi kenti olacakt›r. Mer-
lojistik merkezi olur. Türkiye’nin ikinci en büyük li- sin’in potansiyeli budur, kaderi de budur. S›k›nt›lar›-
man›na sahip Mersin, ‹stanbul’dan sonra Türkiye’nin m›z bir do¤um sanc›s›d›r.
104 KobiEfor Aral›k 2012