Page 120 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 120

REEL SEKTÖR



          Türkiye, oluklu mukavva
          üretiminde 8. ülke  olacak

            Ba¤›ms›z araflt›rma flirketi IBS’in, Oluklu Mukavva
          Sanayicileri Derne¤i (OMÜD) için haz›rlad›¤› ‘‘Oluklu
          Mukavva Sektörünün Bugünü ve 2023 Perspektifi’’  Mehmet Nuri
          adl› rapor, ‹stanbul Sanayi Odas›’nda düzenlenen  Göreno¤lu
          toplant›da sunuldu. Araflt›rma sonuçlar›na göre, Tür-
          kiye’nin, 2015 y›l›nda oluklu mukavva üretiminde  Dünyada en h›zl› büyüme Vietnam (yüzde 15), Hin-
          Bat› Avrupa ülkeleri aras›nda 5. s›raya yerleflmesi ön  distan (yüzde 10) ve Çin’de (yüzde 9.9) gerçeklefli-
          görülüyor. Ayn› zamanda sektörde yüzde 4,5 büyü-  yor. Türkiye de en h›zl› geliflen pazarlardan biri du-
          meyle en h›zl› geliflen ülke de Türkiye olacak.  rumunda ve 2015’de sektör dünyadaki büyüklük s›-
            OMÜD Baflkan Yard›mc›s› Mehmet Nuri Göreno¤-   ralamas›nda 8.’li¤e yükselecek’’ dedi.
          lu, dünya oluklu mukavva ambalaj sektörünün top-  OMÜD Baflkan Yard›mc›s› Tu¤rul Ar›kan da bugün
          lam pazar büyüklü¤ünün 671 milyar Dolar oldu¤unu  Türkiye’de 114 fabrikada oluklu mukavva üretimi ya-
          ve y›lda yüzde 4,6’l›k bir büyüme gerçeklefltirdi¤ini  p›ld›¤›n› ve 8 bin kifliye istihdam yarat›ld›¤›n›, 2015
          kaydetti. Göreno¤lu, ‘‘Sanayinin Asya Pasifik bölge-  y›l›nda oluklu mukavva ambalaj üretiminin 2.1 mil-
          sine kaymas›yla birlikte oluklu mukavva ambalaj  yon tona, 2023 y›l›nda ise 4 milyon tona ulaflmas›-
          sektörü de bu bölgede büyük bir yükselifle geçti.  n›n beklendi¤ini söyledi.



                                    ‹lk ad›m: Marka manifestosu
                                       Elektronik Ticaret ‹flletmecileri Derne¤i (ET‹D), Forrester Research’ün kat-
                                    k›lar› ve SAP'nin sponsorlu¤unda “Dijital Pazarlamada Liderlik” konulu bir
                                    etkinlik düzenledi. ET‹D üyelerine özel olarak gerçeklefltirilen etkinlikte, For-
                                    rester Research Dijital Pazarlama Baflkan Yard›mc›s› Christine Overby, e-ti-
                                    carette “Yeni Moda Bir Marka Nas›l Oluflturulur?” ve “Yasal Bir Pazarlama
                                    Ortam› Olarak Mobil Alan” gibi konular› kapsayan iki ayr› konuflma yapt›.
                                    Ayr›ca ET‹D avukat› Bora Gemicio¤lu “E-Ticarette Teflvikler”, Nielsen ise “E-
                                    Ticarette Ölçümleme” konular›yla etkinli¤e katk› sa¤lad›.
                                       Forrester Research Dijital Pazarlama Baflkan Yard›mc›s› Christine Overby,
                                    yeni moda markalar yaratmak gerekti¤ini anlatt› ve SMS kullan›m yo¤unlu-
                                    ¤unun bu yönde sundu¤u genifl imkanlara dikkat çekti.


          DenizBank’a büyük ödül

            Türk bankac›l›k sektöründe yeni bir uygulamaya  çapta itibarl› kurumlar taraf›ndan takdir edilmesi,
          daha imza atarak müflterilerine dünyan›n en büyük  çal›flma azmimizi daha da art›r›yor. Dünyada Face-
          sosyal medya platformu olan Facebook’tan bankac›-  book’tan Para Transferi yap›labilen ilk banka De-
          l›k ifllemlerini gerçeklefltirme imkân› getiren Deniz-  nizBank olmufltu.”
          Bank,  uluslararas› arenada önemli bir ödül daha ka-
          zand›. DenizBank, Facebook’ta Bankac›l›k uygulama-
          s› ile dünyan›n en prestijli bankac›l›k organizasyonu
          BAI - Finacle Global Bankac›l›k ‹novasyon Yar›flma-
          s›’nda Kanal ‹novasyonu ödülünün sahibi oldu. Ya-
          r›flmada dünyan›n de¤iflik bölgelerindeki 152 aday
          bankadan 3 banka ve projesi finale kalm›flt›.
            Kanal ‹novasyonu ödülünü DenizBank ad›na Diji-
          tal Kuflak Bankac›l›¤› Kanal Yönetimi Grup Müdürü
          Murat Erda¤ ald›.
            DenizBank Genel Müdürü Hakan Atefl, flöyle de-
          di: “Banka olarak genç yafl›m›za ra¤men teknoloji
          konusunda sektörümüze öncülük ediyoruz, dijital
          platformlarda fark yaratan ve iflimize de¤er katan
          yat›r›mlar yap›yoruz. Ar-Ge ve teknolojiye yapt›¤›-
          m›z bu yat›r›mlar›n baflar›ya ulaflmas› ve küresel

          120 KobiEfor Kas›m 2012
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125