Page 120 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 120
REEL SEKTÖR
Türkiye, oluklu mukavva
üretiminde 8. ülke olacak
Ba¤›ms›z araflt›rma flirketi IBS’in, Oluklu Mukavva
Sanayicileri Derne¤i (OMÜD) için haz›rlad›¤› ‘‘Oluklu
Mukavva Sektörünün Bugünü ve 2023 Perspektifi’’ Mehmet Nuri
adl› rapor, ‹stanbul Sanayi Odas›’nda düzenlenen Göreno¤lu
toplant›da sunuldu. Araflt›rma sonuçlar›na göre, Tür-
kiye’nin, 2015 y›l›nda oluklu mukavva üretiminde Dünyada en h›zl› büyüme Vietnam (yüzde 15), Hin-
Bat› Avrupa ülkeleri aras›nda 5. s›raya yerleflmesi ön distan (yüzde 10) ve Çin’de (yüzde 9.9) gerçeklefli-
görülüyor. Ayn› zamanda sektörde yüzde 4,5 büyü- yor. Türkiye de en h›zl› geliflen pazarlardan biri du-
meyle en h›zl› geliflen ülke de Türkiye olacak. rumunda ve 2015’de sektör dünyadaki büyüklük s›-
OMÜD Baflkan Yard›mc›s› Mehmet Nuri Göreno¤- ralamas›nda 8.’li¤e yükselecek’’ dedi.
lu, dünya oluklu mukavva ambalaj sektörünün top- OMÜD Baflkan Yard›mc›s› Tu¤rul Ar›kan da bugün
lam pazar büyüklü¤ünün 671 milyar Dolar oldu¤unu Türkiye’de 114 fabrikada oluklu mukavva üretimi ya-
ve y›lda yüzde 4,6’l›k bir büyüme gerçeklefltirdi¤ini p›ld›¤›n› ve 8 bin kifliye istihdam yarat›ld›¤›n›, 2015
kaydetti. Göreno¤lu, ‘‘Sanayinin Asya Pasifik bölge- y›l›nda oluklu mukavva ambalaj üretiminin 2.1 mil-
sine kaymas›yla birlikte oluklu mukavva ambalaj yon tona, 2023 y›l›nda ise 4 milyon tona ulaflmas›-
sektörü de bu bölgede büyük bir yükselifle geçti. n›n beklendi¤ini söyledi.
‹lk ad›m: Marka manifestosu
Elektronik Ticaret ‹flletmecileri Derne¤i (ET‹D), Forrester Research’ün kat-
k›lar› ve SAP'nin sponsorlu¤unda “Dijital Pazarlamada Liderlik” konulu bir
etkinlik düzenledi. ET‹D üyelerine özel olarak gerçeklefltirilen etkinlikte, For-
rester Research Dijital Pazarlama Baflkan Yard›mc›s› Christine Overby, e-ti-
carette “Yeni Moda Bir Marka Nas›l Oluflturulur?” ve “Yasal Bir Pazarlama
Ortam› Olarak Mobil Alan” gibi konular› kapsayan iki ayr› konuflma yapt›.
Ayr›ca ET‹D avukat› Bora Gemicio¤lu “E-Ticarette Teflvikler”, Nielsen ise “E-
Ticarette Ölçümleme” konular›yla etkinli¤e katk› sa¤lad›.
Forrester Research Dijital Pazarlama Baflkan Yard›mc›s› Christine Overby,
yeni moda markalar yaratmak gerekti¤ini anlatt› ve SMS kullan›m yo¤unlu-
¤unun bu yönde sundu¤u genifl imkanlara dikkat çekti.
DenizBank’a büyük ödül
Türk bankac›l›k sektöründe yeni bir uygulamaya çapta itibarl› kurumlar taraf›ndan takdir edilmesi,
daha imza atarak müflterilerine dünyan›n en büyük çal›flma azmimizi daha da art›r›yor. Dünyada Face-
sosyal medya platformu olan Facebook’tan bankac›- book’tan Para Transferi yap›labilen ilk banka De-
l›k ifllemlerini gerçeklefltirme imkân› getiren Deniz- nizBank olmufltu.”
Bank, uluslararas› arenada önemli bir ödül daha ka-
zand›. DenizBank, Facebook’ta Bankac›l›k uygulama-
s› ile dünyan›n en prestijli bankac›l›k organizasyonu
BAI - Finacle Global Bankac›l›k ‹novasyon Yar›flma-
s›’nda Kanal ‹novasyonu ödülünün sahibi oldu. Ya-
r›flmada dünyan›n de¤iflik bölgelerindeki 152 aday
bankadan 3 banka ve projesi finale kalm›flt›.
Kanal ‹novasyonu ödülünü DenizBank ad›na Diji-
tal Kuflak Bankac›l›¤› Kanal Yönetimi Grup Müdürü
Murat Erda¤ ald›.
DenizBank Genel Müdürü Hakan Atefl, flöyle de-
di: “Banka olarak genç yafl›m›za ra¤men teknoloji
konusunda sektörümüze öncülük ediyoruz, dijital
platformlarda fark yaratan ve iflimize de¤er katan
yat›r›mlar yap›yoruz. Ar-Ge ve teknolojiye yapt›¤›-
m›z bu yat›r›mlar›n baflar›ya ulaflmas› ve küresel
120 KobiEfor Kas›m 2012