Page 94 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 94
GAZ‹ANTEP OSB iflbirli¤iyle... Avea’n›n katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r.
çal›flt›¤›n› anlatan Konuko¤lu, bu anlay›fl›n flehre
katk›s›n› dile getiriyor: “Paylaflmad›¤›n›z hiçbirfley KALKINMA AJANSI
sizin de¤ildir, biz buna inan›yoruz, bilgi paylaflt›kça
ço¤al›r. Üniversitelerimiz, odalar›m›z, belediyeleri- ‹pekyolu Kalk›nma
miz, Valilik, kalk›nma ajans›m›z her kurum birbiriyle Ajans›’ndan AB projeleri
bir konuyu tart›flmadan, fikir birli¤i olmadan ortaya
bir proje ç›kmaz. Bu flehir, bu ülke hepimizin. San- ‹pekyolu Kalk›nma Ajans› Genel Sekreteri Dr.
ko Holding Yönetim Kurulu Baflkan› Abdülkadir Ko- Bülent Özkan, temel hedeflerinin bölgenin mev-
nuko¤lu’nun ‘Dünyada Türkiye, Türkiye’de Gazian- cut durumunu ortaya koyarak gelece¤e yönelik
tep’ sözünün alt›na imzam›z› koyar›z.” stratejilerini belirlemek oldu¤unu söylüyor. 2014-
2018 bölge plan› haz›rl›k çal›flmalar›na bafllad›k-
Gaziantep OSB, Türkiye’nin örnek OSB’si lar›n› belirten Özkan, Avrupa Birli¤i’nin (AB) Böl-
Gaziantep OSB’de g›dadan kimyaya, tekstilden gesel Rekabet Edilebilirlik Operasyonel Program›
plasti¤e, makineden inflaata kadar her sektörde yüz- dahilinde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤›’n›n
lerce çeflit mal üreten Gaziantepli sanayicilerin bu yürüttü¤ü projeye 2 projelerinin kabul edildi¤ini,
üretim zenginli¤iyle hemen hemen her ülkede varl›k son aflamaya gelindi¤ini aç›kl›yor:
gösterdi¤ine de¤inen Konuko¤lu, “Gaziantep OSB’- “Birisi hal›c›l›k inkübütör merkezi kurulmas›na
nin sahip oldu¤u karakteristik yap›, bugün örnek iliflkin 5 milyon Avroluk bir proje. Di¤eri Nonwo-
gösterilen güçlü bir sanayi metropolünü ortaya ç›- ven ve Nanoteknoloji Ar-Ge Merkezi. Zirve Üni-
karm›flt›r. Bizler inan›yoruz ki geliflen dünyan›n de¤i- versitesi ve Gaziantep Sanayi Odas› ortakl›¤›yla 5
flim rüzgar›n› yakalayan Gaziantep OSB, gelecekte milyon Avroluk bir proje. 2013 y›l›nda bölgeye
dünyan›n yükselen y›ld›z› olacakt›r” diyor. yat›r›mc› çekme konusunda ciddi çal›flmalar yapa-
Adil Konuko¤lu, Gaziantep’in marka flehir oldu¤u- ca¤›z. Yat›r›m stratejimizi oluflturuyoruz. Yeni
nun da alt›n› çiziyor: “Dünyada bir ürün almaya kal- destek programlar›m›zda yenilenebilir enerji, be-
k›yorsan›z bunu Gaziantep’te bulabilmelisiniz. Dün- fleri sermayenin gelifltirilmesi, lojistik, turizm, e¤i-
yadaki en iyi ürünleri rekabetçi bir fiyatla sunmak tim, yeni giriflimcilik programlar› konular›na
için çal›fl›yoruz. Hal›, makarna ve çuval üretimindeki odaklanmak istiyoruz.”
liderli¤imizi tart›flmayal›m. Gaziantep olarak biliflim Bölgenin en önemli sorunlar›ndan birinin be-
teknolojisine do¤ru bir yönelim istiyoruz. Önce e¤i- fleri sermaye oldu¤una de¤inen Özkan, KOSGEB
timle ifle bafllamak laz›m.” iflbirli¤iyle proje yazma e¤itimleri ve özellikle il-
Adil Konuko¤lu ilin geliflme vizyonunu da özetli- çelerde olmak üzere Ad›yaman’da 450, Kilis’te
yor: “Önce e¤itimimizi ele al›p en üst noktaya çek- 120, Antep’te 300 civar›nda kifliye uygulamal› gi-
mek zorunday›z. Gaziantep bölgenin sa¤l›k merkezi riflimcilik e¤itimi verdiklerini kaydediyor. Özkan,
olmufltur. Bu yetmiyor, Türkiye’nin en önde gelen F›rat Havzas› Turizm Master Plan› haz›rlad›klar›n›
sa¤l›k merkezlerinden biri olmal›, ilk 3 il say›ld›¤›n- ve Gaziantep’in geliflme potansiyellerinden biri-
da biri Gaziantep olmal›. Üniversiteler, özel hastane- nin de turizm sektörü oldu¤unu aktar›yor.
ler, 2 t›p fakültesi mevcut. Kurulacak Sanko Üniver-
sitesi önce t›p fakültesi ve sa¤l›k bilimleri alan›nda
e¤itim-ö¤retime bafllayacak, 2013-2014 e¤itim y›l›n-
da açmay› hedefliyoruz, Zirve Üniversitesi de t›p fa-
kültesi açt›.”
Adil Konuko¤lu, Gaziantep’te nonwoven (dokun-
mam›fl) kumafl üretimi ve enerji sektöründe büyüme
kaydedildi¤ine de dikkat çekiyor. Bir de büyükbafl
hayvan yetifltiricili¤ine yönelimden söz ediyor: “G›da
ürünlerinin sanayiye dönüfltürülmesi konusu, Gazi-
antep’te büyük bir at›l›m içerisinde. Önümüzdeki dö-
nemde biliflim teknolojilerinin üretimi ve savunma
sanayisi konusuna odaklanaca¤›z. Türkiye’nin en
büyük 4. Savunma Sanayi Fuar›’n› Ekim ay›nda Ga-
ziantep’te aç›yoruz. Yaz›l›m› ve donan›mlar›yla birlik-
te biliflim teknolojilerini gerçeklefltirmek bizim için
önemli. Bu ürünlerimizin hepsi yüzde 100 Türk mal›
olmal›. Yeter ki inanacaks›n›z, Ar-Ge’ye bütçe ay›ra-
caks›n›z. Ak›ll› olursak, devletin ay›rd›¤› imkanlar› Bülent Özkan
ürüne dönüfltürebiliriz. Önemli olan o kaynaklarla ih-
racata yönelik, katmade¤erli ürünleri üretmek.”
92 KobiEfor Ekim 2012