Page 119 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 119

Dinarsu: “Siz hayal edin                             HUNCA, HUNCALIFE ‹LE
          biz üretelim”                                                BÜYÜYECEK


                                                Bülent        Kozmetik sektörünün önemli markalar›ndan
                                               Özveren
                                                           Hunca Kozmetik, 2011 y›l›nda hayata geçirdi¤i
                                                           HuncaLife markas›yla do¤rudan sat›fl alan›nda bü-
                                                           yümeye odaklan›yor. 57 ülkeye ihracat yapan, ih-
                                                           racat piyasas›nda 1.400'den fazla barkodlu ürün
                                                           ile Türkiye’nin güçlü markas› olan Hunca’n›n tüm
                                                           ürünleri Çerkezköy OSB’de bulunan tesisinde üre-
                                                           tiliyor. Hunca Kozmetik Fabrika Müdürü Talat Esa,
                                                           2011 y›l›n› yüzde 20 büyüme ile kapatt›klar›n› ve
                                                           yeni büyüme stratejileriyle 2013’te de benzer bir
                                                           büyüme oran›na ulaflmak istediklerini belirtiyor.
                                                           Hunca’n›n tüm ürünlerinin 22 dönüm arazi üzeri-
            Türkiye hal› sektörünün lider kuruluflu Dinarsu,  ne kurulu 15 bin metrekaresi kapal› alanda ger-
          2010 y›l›nda hayata geçirdi¤i 76 dpi çözünürlük (19  çekleflti¤ini hat›rlatan Esa, güçlü Ar-Ge kadrosu ve
          milyon piksel) foto¤raf makinesi kalitesinde bask›  farkl› büyüme stratejileriyle sektörün yenilikçi ve
          yapabilen yeni bask› makina yat›r›m›yla dünyan›n  öncü firmas› olduklar›n› hat›rlat›yor.
          alan›nda ilk ve tek üreticisi olarak faaliyet gösteri-  Esa, “2011 y›l›n› 80 milyon TL’lik ciro ile kapat-
          yor. ‘Siz hayal edin biz üretelim’ slogan›yla verilen  t›k. Büyümemiz a¤›rl›kl› ihracattan geldi. Ciromu-
          Dinarsu bask› hizmeti s›n›rs›z renk seçenekleri sunu-  zun yüzde 25’ini ihracattan sa¤l›yoruz. ‹ç piyasa-
          yor. Dinarsu Yönetim Kurulu Baflkan› Bülent Özve-  da ise yüzde 30’luk pazar pay›yla önemli bir nok-
          ren, “Eski bask› makinalar›yla en fazla 16 renge ka-  taday›z. Bu oran› korumak amac›nday›z. Önümüz-
          dar bask› yapabiliyorduk. Yeni makine yat›r›mlar›-  deki dönem HuncaLife markas›n›n büyüme strate-
          m›zla 1 milyon renk bask› yapabiliyoruz. Bunu da  jisine çok güveniyoruz” diye konufluyor. 1 y›ld›r
          her boyay› tek tek haz›rlayarak yapm›yoruz. Haz›rla-  oluflturduklar› HucaLife markas›yla do¤rudan sat›fl
          d›¤›m›z 12 boyadan bask› makinas› sonsuz renk üre-  stratejisi ile direkt tüketiciye yak›n olduklar›n› ak-
          tebiliyor” diyor.                                taran Esa, 25- 30 bin sat›fl temsilcisine ulaflt›kla-
            Yeni yat›r›m›n sonuçlar›n› almaya bafllad›klar›n›  r›n› ve katlanarak büyüdüklerini aktar›yor.
          söyleyen Özveren, flöyle konufluyor: “Dinarsu duvar-  Esa iflletme felsefesini flöyle özetliyor: “Hunca,
          dan duvara hal› konusunda tufting hal›, nonwoven  HuncaLife ile kiflisel bak›m bilincini topluma yay-
          hal› ve çim hal› üretimi ile ülkenin en genifl ürün yel-  mak, bireylerin yaflam kalitesini gelifltirmeye des-
          pazesine sahip üreticisi. Amac›m›z Dinarsu markas›-  tek olmak misyonlar›n› ulafl›labilir kaliteli ürün,
          n› Türkiye’de oldu¤u gibi Dünya’da da sektörünün li-  kaliteli hizmet ve kaliteli ifl f›rsat› ilkeleriyle birlefl-
          deri yapmakt›r. Dinarsu CE sertifikas›na sahip ilk ve  tirmektedir. HuncaLife yelpazesinde yer alan ürün-
          tek tufting hal› üreticisidir. 2011 y›l› itibar›yla 240 bin  ler ve temsilcilerine sundu¤u avantajl› kazanç pla-
          metrekare alan üzerinde, 90 bin metrekare kapal›  n›yla, Hunca parfüm ve deodorant segmentinde
          alanda 12 milyon metrekare Chromojet bask› tekno-  sahip oldu¤u iddas›n› do¤rudan sat›fl alan›na da
          lojisi olmak üzere y›ll›k toplam 30 milyon metrekare  tafl›may› hedeflemektedir.”
          kapasiteyle faaliyetlerini sürdürmektedir.”         Haziran 2011 itibar›yla yeni kurumsal logoya
            Son 5 y›lda 40 milyon dolar yat›r›m gerçeklefltiren  geçifl yaparak daha modern bir çizgiye kavufltuk-
          Dinarsu’nun makine ve fabrika yat›r›mlar›n›n yan›s›-  lar›n› dile getiren Esa, firman›n, özellikle Rusya ve
          ra Ar-Ge ekibi de bu iddian›n önemli bir parças›.  ‹ran’da önemli baflar›lara ulaflt›¤›n›, Almanya ve
          Özel siparifllere uygun üretim yapan Dinarsu’nun ta-  Çin pazar›na bu y›l itibar›yla girifl yapacaklar›n›
          sar›m ve desen bölümünde 20 kifli istihdam ediliyor.  duyuruyor.
          Dinarsu cirosunun yüzde 40’›n› yurtd›fl›ndan sa¤l›-
          yor. Firman›n birinci elden en fazla ihracat yapt›¤› ül-  Talat Esa
          keler aras›nda; ‹ngiltere, ABD, Irak ve ‹talya geliyor.
            Duvardan duvara hal› piyasas›n›n yavafl yavafl kü-
          çülmeye bafllad›¤›n› hat›rlatan Özveren, yeni yat›r›m-
          la yeni pazarlar oluflturduklar›n› ve özellikle Rus-
          ya’n›n önemli bir pazar oldu¤unu belirtiyor. Kapasi-
          tesinin yüzde 70’ini kullanan Dinarsu’nun hedefi ise
          ihracat› yüzde 60’a ç›karmak. 2013’ün bafl›nda ip te-
          sisi için 15 milyon avro yeni makine yat›r›m› gerçek-
          lefltireceklerini ekleyen Özveren, firmada istihdam›n
          500 kifliyi buldu¤unu belirtiyor.

                                                                                     Ekim 2012 KobiEfor 117
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124