Page 106 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 106
GAZ‹ANTEP OSB iflbirli¤iyle... Avea’n›n katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r.
Mahmood Coffee R‹TAfi’TAN YEN‹ YATIRIM
Türkiye pazar›nda
R‹TAfi Holding A.fi. Nonwoven Bölüm Yönetme-
Orta Do¤u’nun en önemli kahve ni Yasemin Kaleo¤lu, gelecek y›ldan itibaren yapa-
markalar›ndan “Mahmood Coffee”, caklar› yeni yat›r›mla üretimlerinin yüzde 200 arta-
markalaflma sürecine h›z verdi. Ünlü ca¤›n› söylüyor. 2000 y›l›ndan itibaren nonwoven
sunucu Ece Erken, markan›n yeni rek- teknolojisiyle üretime bafllad›klar›n›, spunbond
lam yüzü oldu. Orta Do¤u’nun en çok teknolojisiyle kumafllar›n› ürettiklerini belirten Ka-
sevilen ve tercih edilen kahve marka- leo¤lu, yeni yat›r›mlar›n›n meltblown teknolojisiy-
lar›ndan “Mahmood Coffe”, Türkiye le olaca¤›n› anlat›yor. Böylece kapasitelerinin 3
pazar›nda tüketicisine daha etkin bir kat› artaca¤›n› ve ürün gamlar›n› geniflletecekleri-
flekilde ulaflabilmek için tan›t›m çal›fl- ni kaydeden Kaleo¤lu, yatak, bebek bezi, medikal
malar›nda ata¤a geçti. Gaziantep’te ve hijyenik ürünler sektörlerine üretim yapt›klar›-
yerleflik Altunkaya fiirketler Grubu ta- n›, projenin hayata geçmesiyle bebek bezi ve hij-
raf›ndan üretimi gerçeklefltirilen mar- yenik ürünlere yo¤unlaflacaklar›n› kaydediyor.
kan›n hedefi yak›n zamanda sektö- Yasemin Kaleo¤lu, “Ar-Ge aflamas›nda projele-
ründe ‘Türkiye’nin en iyisi’ olmak. rimiz var. Sürekli makine parkurumuzu yenileyen
‘Mola Keyfi’ slogan›yla tan›t›m ve bir firmay›z. R‹TOR markam›zla geotekstil ve agro-
reklam çal›flmalar› aral›ks›z sürdürü- tekstil ürünler (tar›m sektörü için üretilen kumafl-
len markan›n tüm reklam çal›flmala- lar) üretiyoruz. Bunlar bizim yenilikçi ürünlerimiz.
r›nda sevilen sunucu Ece Erken görev Müflterilerimizi yeni ürünleri kullanmaya yönelik
alacak. Erken, ‹stanbul’da gerçeklefl- teflvik etmeye çal›fl›yoruz, bu sistemler daha çok
tirilen katalog ve reklam çekimleri Avrupa’da kullan›l›yor” diyor. Ürünlerini 45’in üze-
için kamera karfl›s›na geçti. Reklam filmleri k›sa bir rinde ülkeye ihraç ettiklerini ve yeni pazar hedefle-
süre sonra ekranlardaki yerini alacak marka, ayr›ca ri bulundu¤unu anlat›yor: “Hal› ipli¤i üretiyoruz,
Erken’in sundu¤u, “Ece’yle Tatl›m Benim” program›- Orta Do¤u ve Kuzey Afrika’da bu ürünler popüler,
n›n sponsorlu¤unu da üstlendi. agrotekstil ve geotekstil ürünlerimiz ise Amerika
ve Avrupa’ya ihraç ediliyor.” Kaleo¤lu, 1000’in üze-
“Hedef Türkiye’nin markas› olmak” rinde kifli istihdam ettiklerini ve Gaziantep OSB,
Mahmood Coffee’nin Orta Do¤u ve Körfez ülke- Gaziantep Merkez ve Suriye’deki üretim alanlar› ol-
lerinde uzun y›llard›r iyi bir pazar pay›na sahip oldu- mak üzere toplamda yaklafl›k 100 bin metrekare
¤unu belirten Altunkaya fiirketler Grubu Yönetim Ku- alanda üretim yapt›klar›n› ifade ediyor: “Üretimimi-
rulu Üyesi Mahsum Altunkaya, 2008 y›l›nda ‘Mahmo- zin yaklafl›k yüzde 80’ini Gaziantep OSB’de yap›yo-
od’ markas›yla girdikleri Türkiye haz›r kahve sektö- ruz. ‹stanbul’da iletiflim ofisimiz var. Özellikle
ründe beklentilerinin üzerinde bir taleple karfl›lafl- OSB’deki üretim alanlar›m›z yeterli gelmiyor. Gazi-
t›klar›n› söylüyor. Altunkaya, en kaliteli kahvelerden antep 5. OSB’de 8-10 milyon dolar civar›nda tek-
üretilen Mahmood Coffee’nin dünya standartlar›nda nik tekstiller üzerine bir yat›r›m›m›z olacak.”
bir lezzet oldu¤unu belirtiyor: “Tüketiciye, ilk içimde Yasemin Kaleo¤lu, T‹M ve ‹SO 500 listelerinde
tad›yla ve kokusuyla farkl›l›¤›n› hissettiren tüm cof- yer alan R‹TAfi’›n uzun vadeli hedefleri aras›nda
fee çeflitlerimizi k›sa süre içerisinde ‘Türkiye’nin bu listelerde yer almaya devam etmek, geliflen
Markas›’ haline getirmeyi planl›yoruz.” Altunkaya, teknolojiyi takip ederek yenilikçi ürünleri piyasaya
kaliteli ve sa¤l›kl› ürün üretiminin firma olarak temel sunmak, tekstilde teknik anlamda Türkiye ekono-
prensipleri oldu¤unu vurguluyor: “Üretimde en te- misine katk› sa¤layacak katmade¤erli ürünler
mel ana prensibimiz insan sa¤l›¤›d›r. Bu nedenle üretmek oldu¤unu sözlerine ekliyor.
üretim safhalar›m›z›n her aflamas›nda hijyen kuralla-
r›na ve g›da kontrollerine büyük önem vermekteyiz.
Öyle ki aile fertleri olarak fabrikam›zda üretimini
yapt›¤›m›z bir mamulü kendimiz kullan›p, onaylama-
dan kesinlikle sat›fla sunmamaktay›z. ‹flletmemizde,
imalattan, bayii sat›fl›na kadar tüm bölümlerde çal›-
flanlar olarak ‘Ben’ de¤il, ‘Biz’ mant›¤›yla hizmet ver-
mekteyiz. Tecrübeli bir ekip taraf›ndan özenle üreti-
lerek piyasaya sunulan kahvemizin sat›fl sonras› da
yan›nday›z; tüketicinin arzu ve ihtiyaçlar› do¤rul-
tusunda lezzet ve keyif anlam›nda ürünümüze istik-
rarl› bir kalite sunmaya çal›fl›yoruz.”
104 KobiEfor Ekim 2012