Page 50 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 50

AYIN KONU⁄U














                                                         Bir metropolde 3 boyut:
                                                           Sanayi-Tar›m-Turizm

                                                             Bursa




                                          dünya markas›






             Bursa büyük projelerle büyük ataklara haz›rlan›yor. Yerli marka otomobil projesi,
                 tekstilde moda merkezi, turizm de emsalsiz bir tatil köyü projesi ile  kent
                                          dünyan›n ilgisini toplayacak.

          T      ürkiye'nin büyük metropol kentlerinden Bur-  Tekstil, otomotiv, makine ve g›da imalat› gibi ilin en
                 sa, canl› bir ticaret ve sanayi merkezidir. Zen-
                                                            önemli sektörleri aç›s›ndan bak›ld›¤›nda ise üretim
                                                            altyap›s›, co¤rafi konumunun sa¤lad›¤› avantajlar,
                 gin tarihi ve kültürel birikimiyle dikkat çekici-
                 kent, bir kültür ve turizm merkezi özelli¤i ta-
                                                            da rekabet edebilecek güce sahip olduklar›n›n alt›n›
           fl›r. Farkl› medeniyetleri birlefltiren bir aç›k hava mü-  nitelikli insan gücü gibi özelliklerle dünya piyasas›n-
           zesi gibi konumlanan Bursa’da kendine has bir kent-  çiziyor. Özellikle tekstil, otomotiv  ana ve yan sana-
           leflme modeli göze çarpar.                                 yi firmalar›n›n kümelenme çal›flmalar›na
              Bursa’da sanayileflme, 19. yüzy›lda ya-                    dikkat çekiyor: “Tekstil ana sektörü-
           banc› sermayeli ipek fabrikalar›n›n kurul-                     nün, tekstil kimyasallar› üretimi
           mas›yla bafllar. Cumhuriyet Merinos’u                            baflta olmak üzere, iplik üretimi,
           kurar. Türkiye’nin ilk OSB uygulamas› da                        muhtelif kumafllar›n dokunmas›,
           Bursa’dan bafllayarak yay›lm›flt›r.                               kumafllar›n apre bask› vb. flekilde
              Günümüzde katma de¤er aç›s›ndan                               haz›rlanmas›, ev tekstil ürünleri,
           Türkiye’de 4. s›rada yer alan Bursa’da                           konfeksiyon ürünleri imalat› flek-
           tekstil, otomotiv, imalat, tar›ma dayal›                         linde iflleyen bir kümelenme sis-
           sanayi ve g›da, mobilya, makine-metal                            temi bulunuyor.
           gibi birçok sektör yeflerip boy atm›flt›r.                          Ayn› durum üç oto ana sanayi
           Balkanlar ve Anadolu gibi farkl› yerlerden                     firmas›n›n (Tofafl, Renault, Karsan)
           göç alan Bursa bugün de h›zla büyüyor.                        bulundu¤u ilimizde oto yan sanayi fir-
           Vali fiahabettin Harput, dergimize Bursa’y›                   malar› ve yedek parça imalat› yapan
           de¤erlendirdi.                                              KOB‹’lerden oluflan bir kümelenme siste-
                                                                      mi de mevcut. Bursa’da kümelenme dü-
              Sanayide seçici ve                                        zeyi ülkemiz baz›nda bakt›¤›m›zda ileri
              kümelenmeci                                                                bir seviyededir.”
              Vali Harput, Bursa’n›n sanayide
           seçici olma, katma de¤eri
           ve teknolojisi yüksek
           ürünleri daha ileri
           teknoloji ile üre-
           terek geliri daha
           üst seviyelere ta-
           fl›ma sürecine gir-
           di¤ini belirtiyor.

           50 KobiEfor Ocak 2012
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55