Page 91 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 91

SEKTÖR/F‹NANS



            ‹htiyaca Özel                                        Ç‹FT YÖNLÜ BÜYÜYECEK
            Çözümler Sunuyor
                                                               fieker Faktoring, 58 y›ll›k köklü bir geçmifli
              HSBC Faktoring departman›, 2007 y›l›nda HSBC   olan, finans sektörünün önemli aktörlerinden fie-
            Bank A.fi. bünyesinde kuruldu. Banka uluslararas›  kerbank’›n bir kuruluflu. fieker Faktoring Genel
            faktoring zinciri olan FCI (Factors Chain Internatio-  Müdürü Ali Güray Demir, istikrarl› ve Türkiye ge-
            nal) üyesi ve müflterilerine yurtiçi ve uluslararas›  neline yay›lm›fl güçten destek alarak, müflterile-
            faktoring ifllemlerinde hizmet veriyor. HSBC Bank  riyle iletiflimi kuvvetli, pazar risklerine ra¤men çift
                                     Türkiye Faktoring Bi-   yönlü sürdürülebilir bir büyüme sa¤lamaya yöne-
                                     rim Yöneticisi Derya    lik, de¤er yaratan her sektör ve segmente özel fi-
                                     Ekemen Fidan, fakto-    nansal çözümler sunan genç ve dinamik bir flirket
                                     ring hizmetlerinden     olduklar›n› belirtiyor. 2000 y›l›nda faaliyete geçen
                                     yararlanmak isteyen     fieker Faktoring, ‹stanbul merkez baflta olmak
                                     HSBC Bank müflterile-    üzere, Ankara, ‹zmir, Denizli, Bursa, Antalya, Kay-
                                     rine yayg›n flube a¤la-  seri, Konya ve Gaziantep’te yer alan 8 adet tem-
                                     r› arac›l›¤›yla ulaflt›k-  silcili¤i ile öncelikle KOB‹’lerin finansman›na kat-
                                     lar›n› belirtiyor. Fidan,  k› sa¤layan bir flirket. Demir, Türkiye’de aktif bü-
                                     “Uluslararas› faktoring  yüklükteki ilk 10 faktoring flirketi aras›nda yer al-
                                     ifllemlerinde ise yay-   mak, “reel sektörün finansman›n da tercih edilen
                                     g›n muhabir a¤›m›z,     faktoring flirketi” olmak vizyonu, en h›zl› ve güve-
            konusunda uzman ekibimiz ve Grubumuz’un tecrü-   nilir finansman çözümlerini sunmak, bilgi ve tek-
            besiyle faktoring ürünümüz alt›nda garanti, tahsilat  nolojiye dayal›, finansal de¤ifli-
            ve finansman hizmetlerini sunmaktay›z” diyor.    min ve geliflimin öncü faktoring  Ali Güray
              Birçok ülkede uzun y›llard›r var olan HSBC fakto-  flirketi olmak misyonuyla hareket  Demir
            ring birimlerinin biriken deneyimlerinden faydalana-  ettiklerini anlat›yor.
            bildiklerini aktaran Fidan, “HSBC Bank A.fi. olarak,  Kuruldu¤u günden bu yana
            mevcut ya da potansiyel müflterilerimizin gerçeklefl-  kontrollü ve sürdürülebilir büyü-
            tirmekte oldu¤u ticareti incelenmekte hem sat›c›n›n  meyi ilke edinen fieker Fakto-
            hem de al›c› firman›n ihtiyaçlar› çerçevesinde özel  ring’in 2010 y›l›nda hedefleri pa-
            çözümler üretilebilmekteyiz” diye konufluyor.     ralelinde büyümesini devam ettir-
              Derya Ekemen Fidan, finansman hizmeti d›fl›nda  di¤ini belirten Demir, flu bilgileri
            temlik al›nan alacaklar›n yönetilmesi ve alacak ra-  veriyor: “fiirketimiz, uzun vadeli
            porlar›n›n üretilmesi (ifl göremez hizmeti verilmesi)  planlamas›n› ‘Piyasada kal›c› ol-
            ile faktoring garanti hizmetlerinin sunulmas›n›n da  mak ve sektörün önde gelen ak-
            faktoring müflterileri için giderek önem kazand›¤›na  törleri aras›nda yer almak’ üzeri-
            dikkat çekiyor: “Biz HSBC olarak ileride yaflanacak  ne kurgulam›flt›r. 2010 y›l›nda,
            rekabetin hizmet çeflitlili¤i ve hizmet kalitesine  kurulufl misyonumuza uygun ola-
            odaklanaca¤› bilinci ile büyümekte ve bu yönde ha-  rak; küçük ve orta ölçekli iflletmelerin finansma-
            reket etmekteyiz. Kredibilitesi yüksek ve belirli bir  n›na, 492 milyon TL kaynak sa¤lad›k. 2011 y›l›n-
            büyüklükte olan kurumlar ço¤unlu¤u KOB‹ segmen-  da güçlenen insan kaynaklar›m›z ve genifl istihba-
            tinde olan tedarikçilerini hem desteklemek hem de  rat a¤›m›zla birlikte bu deste¤i daha da art›rarak
            tedarikçilerinin devaml›l›¤›n› sa¤lamak için tedarikçi  600 milyon TL civar›nda bir ifllem hacmine ulafl-
            finansman› yöntemlerine yönelmektedir. Hem al›c›-  may› hedefliyoruz. 2011 y›l›nda ‘h›zl› de¤il, sa¤l›k-
            n›n hem sat›c›n›n ihtiyaçlar› do¤rultusunda tedarik-  l› büyüme’ anlay›fl›na odakland›k. Bu do¤rultuda
            çi finansman›n› flekillendirip iflleme özel hale getir-  bu sene için hedefimizi müflteri portföyümüzü ge-
            mekteyiz. HSBC Türkiye olarak HSBC Grubu’nun     niflletmek, pazar paylar›m›z› art›rarak yüzde 25
            faktoring tecrübesinden de yararlanarak 67 ülkede  oran›nda bir büyüme sa¤lamak olarak belirledik.
            250 adedi aflk›n muhabir a¤› ile ihracat faktoringi  Önümüzdeki dönemde piyasaya yeni bir ürün
            hizmetlerinde de oldukça iddial› oldu¤umuzu belirt-  sunmaktan ziyade mevcut ürünleri müflterilerimi-
            mek isteriz. 2010 y›l sonunda müflteri adedimizin  zin ihtiyaçlar› do¤rultusunda en iyi flekilde kullan-
            yüzde 68’i küçük ve orta ölçekli firmalard›r. Hem te-  may› planl›yoruz. 2012 y›l›nda sektörün büyüme
            darikçi finansman› projeleri hem muhabir garantili  potansiyelini de dikkate alarak pazar pay›m›z› bir
            ihracat faktoring ifllemleri hem de standart fakto-  miktar daha art›rmay› ve KOB‹ müflteri say›s›nda
            ring ürünleriyle adetsel olarak küçük ve orta ölçek-  yüzde 20 oran›nda bir büyümeyi öngörüyoruz.”
            li firmalarla müflteri portföyümüzü büyütmeyi hedef-  Ali Güray Demir, sadece piyasa koflullar›n›n iyi
            lemekteyiz. Di¤er taraftan büyük ölçekli firmalar›m›-  oldu¤u zamanlarda de¤il kriz dönemlerinde de
            z›n da tedarikçi finansman› projeleriyle ve direkt  müflterilerinin yan›nda olduklar›n›, bundan sonra
            kendi faktoring ihtiyaçlar› nedeniyle her zaman yan-  da bu deste¤e devam edeceklerini vurguluyor.
            lar›nday›z.”

            92 KobiEfor  Eylül 2011
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96