Page 91 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 91
SEKTÖR/F‹NANS
‹htiyaca Özel Ç‹FT YÖNLÜ BÜYÜYECEK
Çözümler Sunuyor
fieker Faktoring, 58 y›ll›k köklü bir geçmifli
HSBC Faktoring departman›, 2007 y›l›nda HSBC olan, finans sektörünün önemli aktörlerinden fie-
Bank A.fi. bünyesinde kuruldu. Banka uluslararas› kerbank’›n bir kuruluflu. fieker Faktoring Genel
faktoring zinciri olan FCI (Factors Chain Internatio- Müdürü Ali Güray Demir, istikrarl› ve Türkiye ge-
nal) üyesi ve müflterilerine yurtiçi ve uluslararas› neline yay›lm›fl güçten destek alarak, müflterile-
faktoring ifllemlerinde hizmet veriyor. HSBC Bank riyle iletiflimi kuvvetli, pazar risklerine ra¤men çift
Türkiye Faktoring Bi- yönlü sürdürülebilir bir büyüme sa¤lamaya yöne-
rim Yöneticisi Derya lik, de¤er yaratan her sektör ve segmente özel fi-
Ekemen Fidan, fakto- nansal çözümler sunan genç ve dinamik bir flirket
ring hizmetlerinden olduklar›n› belirtiyor. 2000 y›l›nda faaliyete geçen
yararlanmak isteyen fieker Faktoring, ‹stanbul merkez baflta olmak
HSBC Bank müflterile- üzere, Ankara, ‹zmir, Denizli, Bursa, Antalya, Kay-
rine yayg›n flube a¤la- seri, Konya ve Gaziantep’te yer alan 8 adet tem-
r› arac›l›¤›yla ulaflt›k- silcili¤i ile öncelikle KOB‹’lerin finansman›na kat-
lar›n› belirtiyor. Fidan, k› sa¤layan bir flirket. Demir, Türkiye’de aktif bü-
“Uluslararas› faktoring yüklükteki ilk 10 faktoring flirketi aras›nda yer al-
ifllemlerinde ise yay- mak, “reel sektörün finansman›n da tercih edilen
g›n muhabir a¤›m›z, faktoring flirketi” olmak vizyonu, en h›zl› ve güve-
konusunda uzman ekibimiz ve Grubumuz’un tecrü- nilir finansman çözümlerini sunmak, bilgi ve tek-
besiyle faktoring ürünümüz alt›nda garanti, tahsilat nolojiye dayal›, finansal de¤ifli-
ve finansman hizmetlerini sunmaktay›z” diyor. min ve geliflimin öncü faktoring Ali Güray
Birçok ülkede uzun y›llard›r var olan HSBC fakto- flirketi olmak misyonuyla hareket Demir
ring birimlerinin biriken deneyimlerinden faydalana- ettiklerini anlat›yor.
bildiklerini aktaran Fidan, “HSBC Bank A.fi. olarak, Kuruldu¤u günden bu yana
mevcut ya da potansiyel müflterilerimizin gerçeklefl- kontrollü ve sürdürülebilir büyü-
tirmekte oldu¤u ticareti incelenmekte hem sat›c›n›n meyi ilke edinen fieker Fakto-
hem de al›c› firman›n ihtiyaçlar› çerçevesinde özel ring’in 2010 y›l›nda hedefleri pa-
çözümler üretilebilmekteyiz” diye konufluyor. ralelinde büyümesini devam ettir-
Derya Ekemen Fidan, finansman hizmeti d›fl›nda di¤ini belirten Demir, flu bilgileri
temlik al›nan alacaklar›n yönetilmesi ve alacak ra- veriyor: “fiirketimiz, uzun vadeli
porlar›n›n üretilmesi (ifl göremez hizmeti verilmesi) planlamas›n› ‘Piyasada kal›c› ol-
ile faktoring garanti hizmetlerinin sunulmas›n›n da mak ve sektörün önde gelen ak-
faktoring müflterileri için giderek önem kazand›¤›na törleri aras›nda yer almak’ üzeri-
dikkat çekiyor: “Biz HSBC olarak ileride yaflanacak ne kurgulam›flt›r. 2010 y›l›nda,
rekabetin hizmet çeflitlili¤i ve hizmet kalitesine kurulufl misyonumuza uygun ola-
odaklanaca¤› bilinci ile büyümekte ve bu yönde ha- rak; küçük ve orta ölçekli iflletmelerin finansma-
reket etmekteyiz. Kredibilitesi yüksek ve belirli bir n›na, 492 milyon TL kaynak sa¤lad›k. 2011 y›l›n-
büyüklükte olan kurumlar ço¤unlu¤u KOB‹ segmen- da güçlenen insan kaynaklar›m›z ve genifl istihba-
tinde olan tedarikçilerini hem desteklemek hem de rat a¤›m›zla birlikte bu deste¤i daha da art›rarak
tedarikçilerinin devaml›l›¤›n› sa¤lamak için tedarikçi 600 milyon TL civar›nda bir ifllem hacmine ulafl-
finansman› yöntemlerine yönelmektedir. Hem al›c›- may› hedefliyoruz. 2011 y›l›nda ‘h›zl› de¤il, sa¤l›k-
n›n hem sat›c›n›n ihtiyaçlar› do¤rultusunda tedarik- l› büyüme’ anlay›fl›na odakland›k. Bu do¤rultuda
çi finansman›n› flekillendirip iflleme özel hale getir- bu sene için hedefimizi müflteri portföyümüzü ge-
mekteyiz. HSBC Türkiye olarak HSBC Grubu’nun niflletmek, pazar paylar›m›z› art›rarak yüzde 25
faktoring tecrübesinden de yararlanarak 67 ülkede oran›nda bir büyüme sa¤lamak olarak belirledik.
250 adedi aflk›n muhabir a¤› ile ihracat faktoringi Önümüzdeki dönemde piyasaya yeni bir ürün
hizmetlerinde de oldukça iddial› oldu¤umuzu belirt- sunmaktan ziyade mevcut ürünleri müflterilerimi-
mek isteriz. 2010 y›l sonunda müflteri adedimizin zin ihtiyaçlar› do¤rultusunda en iyi flekilde kullan-
yüzde 68’i küçük ve orta ölçekli firmalard›r. Hem te- may› planl›yoruz. 2012 y›l›nda sektörün büyüme
darikçi finansman› projeleri hem muhabir garantili potansiyelini de dikkate alarak pazar pay›m›z› bir
ihracat faktoring ifllemleri hem de standart fakto- miktar daha art›rmay› ve KOB‹ müflteri say›s›nda
ring ürünleriyle adetsel olarak küçük ve orta ölçek- yüzde 20 oran›nda bir büyümeyi öngörüyoruz.”
li firmalarla müflteri portföyümüzü büyütmeyi hedef- Ali Güray Demir, sadece piyasa koflullar›n›n iyi
lemekteyiz. Di¤er taraftan büyük ölçekli firmalar›m›- oldu¤u zamanlarda de¤il kriz dönemlerinde de
z›n da tedarikçi finansman› projeleriyle ve direkt müflterilerinin yan›nda olduklar›n›, bundan sonra
kendi faktoring ihtiyaçlar› nedeniyle her zaman yan- da bu deste¤e devam edeceklerini vurguluyor.
lar›nday›z.”
92 KobiEfor Eylül 2011