Page 66 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 66

gayret ettiklerinin alt›n› çizen Suat ‹nce, flube mü-
           dürlerine yard›mc› olmak ad›na da gelifltirdikleri
           ‘skor kart’ uygulamas›n› örnek gösteriyor. ‹nce,
           “Yaklafl›k 3 y›ld›r skor kart uygulamas›n› yürütüyo-
           ruz. Skor kartlarda mali veriler d›fl›nda de¤erler kul-
           lan›l›yor. Zira, salt bilançosuyla KOB‹’yi kredilendir-
           me flans›m›z yok. Sahadaki flube müdürü ise müflte-
           riyi tan›yor” diye konufluyor.

              ‹fl Bankas› KOB‹’nin dostudur
              Özellikle KOB‹’ler için banka sadakatinin önemli
           oldu¤unu belirten ‹nce, kriz zaman›nda bu yap›n›n
           daha önemli bir anlam tafl›d›¤›n› hat›rlat›yor. ‹fl Ban-
           kas› olarak kurulduklar› günden bu yana KOB‹’nin
           yan›nda, dostu, dert orta¤› olduklar›n› belirten ‹nce,
           kriz dönemlerinde iflletmelere daha fazla katk› sa¤-        ‹fi BANKASI’NDAN
           lad›klar›n› paylafl›yor. Sadece bu nedenle her zaman
           sorunlu kredi bakiyesinin kendilerinde fazla oldu¤u-         YEN‹ ÜRÜNLER
           nu aç›klayan ‹nce, “‹fl Bankas›, özelikle zor y›llarda
           daha fazla KOB‹’nin yan›ndad›r. Daha yap›c›d›r. Ban-  ‹fl Bankas›, mevcut ürünlerine ilaveten piya-
           kan›n misyonu da bizim al›flkanl›¤›m›z da budur.   sadaki ihtiyaçlar› dikkate alarak Vadematik, Kur
           Krizde de iyi niyetli olarak her türlü önlemi ve poli-  Korumal› (Opsiyonlu) Döviz Kredisi ve Sabit Fa-
           tikay› üretiyoruz. Örne¤in 2008 y›l› son çeyre¤inde  izli Rotatif (BCH) Kredi ürünlerini sunmaya bafl-
           bafllayan küresel ekonomik krizde 13 bine yak›n KO-  lad›.
           B‹’nin yaklafl›k 1.3 milyar TL’lik kredisini yeniden ya-  Vadematik, iflletmelerin ticari mal ve hizmet
           p›land›rd›k. Yap›land›rmalar›n ço¤unda, firmalar›n  al›mlar›n› daha kolay ve özel imkanlarla gerçek-
           mevcut durumunu ve ödeme niyetlerini dikkate ala-  lefltirebilmelerini sa¤l›yor.
           rak ‹fl Bankas› olarak bekleyen taraf olmaya raz› ol-  Vadematik sahipleri,
           duk” diye konufluyor.                                 l Peflin al›flverifl ifllemlerini
                                                                l 3 aya kadar vadelendirebilir,
              Pazarlama a¤›rl›k kazand›                         l 12 aya kadar taksitlendirebilir,
              ‹nce,  sahadaki kuvvetli örgüt yap›s›ndan kaynak-  l Hesap özetinin asgari tutar d›fl›nda kalan
           l› olarak ‹fl Bankas›’n›n rakibi oldu¤una inanm›yor.  borcunun tamam› ya da bir k›sm›n› bir sonraki
           81 ile yay›lm›fl 1170 yurtiçi flubenin kendileri için  hesap özeti dönemine kadar erteleyebilir,
           önemli bir avantaj sa¤lad›¤›n›n ve hepsinin ticari ifl-  l Ayr›ca üye iflyerlerinden yap›lan al›flverifl-
           lem yapabilen flube oldu¤unun alt›n› çizen ‹nce, 80  lerde MaxiPuan kazanabiliyor.
           y›l› aflk›n tecrübeyle bugün KOB‹’lere 90’dan fazla   Kur Korumal› (Opsiyonlu) Döviz Kredisi, dö-
           ürün ve hizmetle ulaflt›klar›n› belirtiyor.        viz kredisi kullanan iflletmelerin kredi ödeme
                                                             vadesinde kur de¤iflimine karfl› opsiyon ifllemi
              Özel sat›fl ve pazarlama ekipleri               yaparak kurlardaki afl›r› yükselmelerden korun-
              ‹fl Bankas›’n›n pazar pay›n›n daha yukar›larda ol-  malar›n› sa¤l›yor.
           mas› gerekti¤ine inanan ‹nce, 3-4 y›ld›r dönüflüm     Sabit Faizli Rotatif (BCH) Kredi ise, rotatif
           program› uyguland›¤›n› aç›kl›yor. Müflteriyle temas  kredi kullanmak istemekle birlikte, kredinin va-
           probleminden ziyade müflteriye yetiflememe özelefl-  desi boyunca faiz oranlar›ndaki de¤iflimlerden
           tirisini yapan ‹nce, geçmiflte flube müdürleri üzerin-  etkilenmek istemeyen iflletmelerin ihtiyaçlar›na
           den yürütülen pazarlama çal›flmalar›n›n art›k özel  yönelik sunulan bir ürün olarak dikkat çekiyor.
           olarak oluflturulmufl sat›fl ve pazarlama ekiplerince
           yürütüldü¤ünü hat›rlat›yor. Türkiye geneline yay›lan  man ve sektör temsilcileriyle röportajlar, iflin uzman-
           25 adet Ticari Sat›fl Bölge Müdürlükleri’nin müflteri-  lar›, baflar› hikayeleri, KOB‹ pazar› bölümleri yer al›-
           nin ihtiyaçlar›na yerinde çözüm sa¤lad›¤›n› kayde-  yor. KOB‹ Pazar bölümünde KOB‹’ler kendi ürünleri-
           den ‹nce, sat›fl ekibinin flube müdürlerine deyim ye-  nin ve hizmetlerinin tan›t›m›n› yapabiliyor. ‹flte KO-
           rindeyse ‘koçluk’ yapt›¤›n› aç›kl›yor.           B‹’den yararlanmak için üye olma zorunlulu¤u bu-
                                                            lunmuyor. Buna ek olarak ‹fi`TE KOB‹`ye yeni ekle-
              KOB‹’lerin sitesi ‹fi’TE KOB‹                  nen SUNUMAT‹K uygulamas› ile sunum haz›rlama
              ‹fl Bankas›’n›n hayata geçirdi¤i ‘‹flte KOB‹’   konusunda tecrübesi olmayan firmalar Türkçe, yurt
           (www.istekobi.com.tr) 25 bin üyeye ulaflt›. Site; tica-  d›fl›yla ba¤lant›l› çal›flmak isteyen ancak yeteri kadar
           ri kesimin bilgi edinmesine, geliflimine, e¤itimine  yabanc› dil bilgisi olmayan KOB‹’ler ise haz›r cümle-
           katk› sa¤layan, en güncel konular›n ve haberlerin  ler arac›l›¤› ile ‹ngilizce sunumlar› pratik bir flekilde
           paylafl›ld›¤› bir platform. Sitede; güncel haberler, uz-  haz›rlayabiliyor.
                                                                                        Eylül 2011 KobiEfor 67
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71