Page 60 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 60

2009 y›l›ndan bu yana yurtiçi kara yolu tafl›mac›l›¤›
           hizmeti de veren firma, bugünlerde 2012 y›l› bütçesi
           içerisinde yapt›¤› en az 100 araçl›k TIR filo sat›n al-
           mas›n›n ilk dilimini teslim alm›fl bulunmakta.

              Hedef yurtd›fl›
              Adamar Lojistik’in Türkiye d›fl›nda Avrupa, Türk
           Cumhuriyetleri ve Ortado¤u’da hizmet verme hedefi
           bulunuyor. Avrupa’da network a¤›n› oluflturan firma,
           Ortado¤u’daki sorunlar›n giderilmesiyle bölgeye ya-
           t›r›ma haz›rlan›yor. Adamar Lojistik, entegre hizmet
           vererek, rekabette farkl›laflmak istiyor. Ürün odakl›
           ve konsolide bir hizmet anlay›fllar›n›n olaca¤›n› ak-
           taran Oktay, özellikle 81 ilde hava alan› kurulma viz-
           yonuyla paralel büyüme öngördüklerini paylafl›yor.
           Oktay, lojistikte müflterinin isteklerine göre depo, fi-
           lo vb yat›r›mlar› hayata geçirecek güçleri oldu¤unun  Hedef;  gelece¤in ihtiyaçlar›na
           alt›n› çiziyor.                                    haz›r olabilmek
                                                              Adamar, 5 y›l›k stratejik plan› çerçevesinde Türki-
              Lojistik sektörü büyüyecek                    ye’nin aran›lan ve büyük ölçek kategorisindeki flir-
              Hakan Oktay’a göre Türkiye’nin lojistik sektörü-  ketlerden biri olmay› hedefliyor. Hizmet kalitesiyle
           nün geliflimi için yat›r›m yapmas› gerekiyor. Bu yat›-  farkl›laflmak istediklerini kaydeden Oktay, sektöre
           r›m a¤›rl›kl› olarak mevzuatlarla desteklenmeli. Özel-  sunmak istedikleri verimliliklere iliflkin flu bilgileri
           likle OSB’lerdeki benzer yap›n›n lojistik merkezler  veriyor: “‹hracatç›lar›m›z Ortado¤u’ya a¤›rl›k verme-
           içinde hayata geçirilmesini arzulayan Oktay, ihracat  ye bafllad›. Sadece Ortado¤u’ya hizmet veren ihra-
           a¤›rl›kl› büyümek isteyen Türkiye’nin, ihracatç›lara  catç›lar›m›za lojistik kompleks düflünüyoruz. Ayn›
           yönelik verimli, h›zl› hizmet alabilecekleri uygun ya-  proje Türk Cumhuriyetleri için de geçerli. Ayr›ca
           k›nl›ktaki lokasyonlarda lojistik hizmet alanlar› olufl-  2000’li y›llardan bu yana revaçta olan nitelikli depo
           turmas› gerekti¤ini aç›kl›yor. Oktay, “Lojistik köyler  ihtiyaçlar›na uygun teknolojik altyap›s› haz›r ülke içi
           do¤ru yat›r›m araçlar› olabilir. Ancak sözkonusu köy-  ticari kanal da¤›t›m a¤› oluflturuyoruz. Çünkü art›k
           lerin, üretimin yo¤un merkezlerinden uzak ve yüksek  ürünü araç üzerinde depolama dönemine girmek zo-
           rayiç bedeller ile oluflturulmas› hem sektörümüze  runday›z. Siparifllerde parsiyel frekanslar›n artmas›
           hem de sanayicimize hak etti¤i fayday› sa¤layamaz”  ve birim gönderi hacimlerinin düflmesi, buna haz›r-
           diye konufluyor.                                  l›kl› olmam›z› zorunlu k›l›yor.”
                                                                                         Eylül2011 KobiEfor 61
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65