Page 60 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 60
2009 y›l›ndan bu yana yurtiçi kara yolu tafl›mac›l›¤›
hizmeti de veren firma, bugünlerde 2012 y›l› bütçesi
içerisinde yapt›¤› en az 100 araçl›k TIR filo sat›n al-
mas›n›n ilk dilimini teslim alm›fl bulunmakta.
Hedef yurtd›fl›
Adamar Lojistik’in Türkiye d›fl›nda Avrupa, Türk
Cumhuriyetleri ve Ortado¤u’da hizmet verme hedefi
bulunuyor. Avrupa’da network a¤›n› oluflturan firma,
Ortado¤u’daki sorunlar›n giderilmesiyle bölgeye ya-
t›r›ma haz›rlan›yor. Adamar Lojistik, entegre hizmet
vererek, rekabette farkl›laflmak istiyor. Ürün odakl›
ve konsolide bir hizmet anlay›fllar›n›n olaca¤›n› ak-
taran Oktay, özellikle 81 ilde hava alan› kurulma viz-
yonuyla paralel büyüme öngördüklerini paylafl›yor.
Oktay, lojistikte müflterinin isteklerine göre depo, fi-
lo vb yat›r›mlar› hayata geçirecek güçleri oldu¤unun Hedef; gelece¤in ihtiyaçlar›na
alt›n› çiziyor. haz›r olabilmek
Adamar, 5 y›l›k stratejik plan› çerçevesinde Türki-
Lojistik sektörü büyüyecek ye’nin aran›lan ve büyük ölçek kategorisindeki flir-
Hakan Oktay’a göre Türkiye’nin lojistik sektörü- ketlerden biri olmay› hedefliyor. Hizmet kalitesiyle
nün geliflimi için yat›r›m yapmas› gerekiyor. Bu yat›- farkl›laflmak istediklerini kaydeden Oktay, sektöre
r›m a¤›rl›kl› olarak mevzuatlarla desteklenmeli. Özel- sunmak istedikleri verimliliklere iliflkin flu bilgileri
likle OSB’lerdeki benzer yap›n›n lojistik merkezler veriyor: “‹hracatç›lar›m›z Ortado¤u’ya a¤›rl›k verme-
içinde hayata geçirilmesini arzulayan Oktay, ihracat ye bafllad›. Sadece Ortado¤u’ya hizmet veren ihra-
a¤›rl›kl› büyümek isteyen Türkiye’nin, ihracatç›lara catç›lar›m›za lojistik kompleks düflünüyoruz. Ayn›
yönelik verimli, h›zl› hizmet alabilecekleri uygun ya- proje Türk Cumhuriyetleri için de geçerli. Ayr›ca
k›nl›ktaki lokasyonlarda lojistik hizmet alanlar› olufl- 2000’li y›llardan bu yana revaçta olan nitelikli depo
turmas› gerekti¤ini aç›kl›yor. Oktay, “Lojistik köyler ihtiyaçlar›na uygun teknolojik altyap›s› haz›r ülke içi
do¤ru yat›r›m araçlar› olabilir. Ancak sözkonusu köy- ticari kanal da¤›t›m a¤› oluflturuyoruz. Çünkü art›k
lerin, üretimin yo¤un merkezlerinden uzak ve yüksek ürünü araç üzerinde depolama dönemine girmek zo-
rayiç bedeller ile oluflturulmas› hem sektörümüze runday›z. Siparifllerde parsiyel frekanslar›n artmas›
hem de sanayicimize hak etti¤i fayday› sa¤layamaz” ve birim gönderi hacimlerinin düflmesi, buna haz›r-
diye konufluyor. l›kl› olmam›z› zorunlu k›l›yor.”
Eylül2011 KobiEfor 61