Page 162 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 162

PAZAR ÜLKE



                            Ç‹N RÜYASI

             Türk Çin Sanayici ve ‹fladamlar› Derne¤i (TÜÇS‹AD)
             hedeflerinin birbirinin fark›na geç de olsa varan iki
             ülke sanayici ve ifladamlar›n› biraraya getirmek oldu-
             ¤unu belirtti. TÜÇS‹AD Baflkan› Murat Sungurlu, iki
             ülke aras›nda yaklafl›k 18.3 milyar dolarl›k bir ticari  Murat Sungurlu
             hacim oldu¤unu ifade etti ve özellikle Türkiye'nin bu
             ülkeye olan cari a盤›n›n her geçen gün artt›¤›n› söy-  ayn› zamanda Türkiye’nin Asya Pasifik ülkeleri ara-
             ledi. 2010 verilerine göre Çin’e 2.2 milyar dolar ihra-  s›ndaki en önemli ticaret orta¤› oldu¤una dikkat çe-
             cat yaparken 17.1 milyon dolar ithalat yap›ld›¤›na  ken Sungurlu’ya göre Türkiye’den Çin’e yap›lan ihra-
             iflaret eden Sungurlu, “Cari a盤›m›z›n büyümesine  cat›n hacmi kadar yap›s› da tatmin edici görünmü-
             neden olan Çin ithalat›n› elimizden geldi¤ince den-  yor. ‹hracat›n yüzde 60’tan fazlas›n›n demir çelik, ifl-
             gelemeye çal›flma gayreti içindeyiz” diyor. Sungurlu,  lenmemifl gübre, maden cevherleri ile dokumaya el-
             bu amaçla düzenledikleri Türk-Çin ‹fl Forumu’nda in-  veriflli lifler gibi katmade¤eri düflük kalemlerden
             flaat, enerji, g›da ve maden alanlar›nda Çin’in önde  olufltu¤unu söyleyen Sungurlu, ithalat›n ise büro
             gelen 64 flirketiyle 250’nin üzerinde Türk flirketinin  makineleri, makine ve cihazlar gibi katmade¤eri yük-
             çok önemli ve somut ifl görüflmelerinde bulundu¤u-  sek kalemlerden olufltu¤unu belirtiyor.
             nun alt›n› çiziyor. Forum’da ayr›ca Çin’in günefl ener-  Sungurlu,  Türkiye KOB‹’lerinin Çin piyasas›na girme-
             jisi alan›nda en önemli flirketi olan CEEG Solar ile  si için flu önerilerde bulunuyor:
             Akfel aras›nda bir ön anlaflma imzaland›¤›n› belirten  “Çin pazar› özellikle g›da üzerine çal›flan KOB‹’ler
             Sungurlu,  Çin’den sermaye giriflini artt›rmak için ya-  aç›s›ndan önem tafl›maktad›r. Kuru meyve, zeytinya-
             p›lmas› gerekenleri flöyle s›ral›yor:  “fiu anda Taiyu-  ¤›, flarap, yafl veya konserve her türlü meyve ve seb-
             an Çelik, Huawei, Zhongxing, CMEC, CMC, Çin Hava  ze, bisküvi, kurabiye, flekerleme, bitkisel ya¤lar gibi
             Yollar›, China Steel, Dongfang Elektrik, China Rail-  g›da ürünlerinde ülkemizin karfl›laflt›rmal› avantajlar›
             way gibi güçlü Çin flirketleri Türkiye’de yat›r›m yap-  bulunmaktad›r. Dünya Turizm Örgütü verilerine göre
             m›fl durumda. Daha fazla Çinli yat›r›mc›y› mutlaka  Çin 2020 y›l›ndan itibaren dünyan›n en çok turist
             Türkiye’ye çekmeliyiz. Otomotiv, g›da, madencilik,  gönderen ülkesi haline gelecektir. Turizm aç›s›ndan
             inflaat, enerji (HES, termik santral) alanlar›nda Türk  firmalar›m›z›n Çin piyasas›nda faaliyetlerde bulun-
             flirketleriyle ortak yat›r›m yapabilirler.  Türk ve Çin  mas› önemli bir pazar oluflturulmas› aç›s›ndan
             taraflar›n›n daha aktif ve etkin yat›r›m ortamlar› olufl-  önemlidir. Çin pazar›na girmek, ço¤unlu¤u küçük ve
             turmaya böylece ticaret için kolayl›k düzeyini artt›r-  orta ölçekli say›lan Türk firmalar› için zor görünmek-
             maya çal›flmalar›nda en önemli ad›mlardan biri de  le birlikte bu flirketlerin güçlü ulusal örgütlenmelerin
             Türkiye’ye gelen Çinli ifladamlar›na ve ayn› flekilde  içinde yer almalar› f›rsat yaratabilir. Bu flirketler, sek-
             Çin’de bulunan Türk ifladamlar›na girifl vizesi veril-  tör içinde veya sektörler aras›nda, biraraya gelip
             mesi ve çal›flma izni s›n›rlamalar› konusunda daha  kaynaklar›n› paylafl›rlarsa örne¤in bir merkez kura-
             esnek olunmas›, yat›r›m onay prosedürlerinin h›zlan-  rak sözleflme görüflmeleri, tedarikçi listeleri ve kali-
             d›r›lmas› da büyük önem tafl›maktad›r.” Dünyan›n  te standartlar› ile ilgili bilgileri ortak kullan›ma açar-
             en büyük hammadde tüketicisi konumundaki Çin’in  larsa sorunlar› aflmalar› daha kolay olacakt›r.”

              Türkiye’den Çin’e ihraç mallar›m›z              ● ‹çten yanmal› motor aksamlar›
              Halihaz›rda genel çerçevede Türkiye’nin Çin’e ihraç  ● Dabaklanm›fl deriler
           ürünleri afla¤›daki ürün kategorileri ile flekillenmifltir:  ● Özgün fonksiyonlu makinalar
              ● Mermer ve di¤er tafllar                        ● Sentetik devams›z lifler
              ● Krom cevheri ve konsantreleri                 ● Palanga, vinç, bucurgat, ›rgat, krikolar
              ● Bak›r cevheri ve konsantreleri                ● Vulkanize kauçuktan eflya
              ● Çinko cevheri ve konsantreleri                ● Çamafl›r makineleri
              ● Anorganik müstahzarlar                        ● Plastikten tüpler, borular, hortumlar, conta,
              ● Demir-çelik ve yass› mamulleri                  dirsek, rakor
              ● Demir-çelik hurda ve külçeleri                ● Demir-çelikten eflyalar
                                                              ● Merkezi ›s›tma kazanlar›
                                                                      YARARLI ADRESLER

                                                             T.C. Pekin Büyükelçili¤i Ticaret Müflavirli¤i,
                                                             (Turkish Embassy, Trade Counsellor) Dong Wu Jie 9,
                                                             Sun Li Tun 100600 Beijing
                                                             Tel: (86) (10) 65 32 38 46
                                                             Fax: (86)  (10)  65 32 32 68

           162 KobiEfor Temmuz 2011
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167