Page 140 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 140
UZMAN E¤itim Gider De¤il,
Yat›r›md›r-2
‹ flletmeler çal›flanlar›n e¤itim ihtiyac›n›n program›n›n hedeflerini belirleyin. E¤itim-
ne kadar›n› karfl›l›yor? Yap›lan araflt›r-
den önce kat›l›mc›lar›n temel seviyelerini
malarda çal›flanlar›n yüzde 51’i ifllerini
ölçün ve kaydedin. E¤itimden sonraki de-
daha iyi yapmak için e¤itime ihtiyaçlar› ¤erlendirme sonuçlar›n› önceki durum ile
oldu¤unu söylüyorlar. Bunun iflletmelerde karfl›laflt›r›n. Örne¤in, e¤itim amac› “tele-
yaratt›¤› s›k›nt›lar›, bu s›k›nt›lar›n sebep- fonda müflteri iliflkileri” yönünden çal›-
lerini, çal›flanlar›n neden yeni beceriler flanlar› gelifltirmekse bu konuda baflar›l›
ö¤renmeleri gerekti¤ini, bunun üç sebebi- olup olmad›¤›n›z›, e¤itimi vermeden ve
ni ve iflin psikolojik boyutunu geçen ay ki verdikten sonra ölçerek anlayabilirsiniz.
yaz›mda anlatm›flt›m. Bu ay on iki çözüm Bu de¤erlendirme çal›flmalar› yap›lmazsa
önerisini sizlerle paylaflaca¤›m. üst yönetim, e¤itime verilen paralar›n bo-
fla harcand›¤›n› düflünebilir. E¤itimler, ay-
Çözüm Önerileri: n› zamanda kat›l›mc›lara koçluk ve pekifl-
1.Ö¤renmenin önemini anlat›n. Üst yöne- tirilme yap›lmaz, ö¤renilen bilgiler ifllerin-
tim olarak, orta kademe yöneticilere ve de uygulanmaz ise ifle yaramayacakt›r. Bu
çal›flanlara iflletmenin bir ö¤renme mer- konuda dikkatli olun.
kezi oldu¤unu iletin. Çal›flanlara becerile- 9.Düflük çal›flma zamanlar›nda e¤itime
rini sürekli artt›rmalar› için kaynaklar sa¤- yat›r›m yap›n. Üst ve orta kademe yöne-
laman›z ve onlar› geliflmeleri için teflvik ticilerin e¤itimi bir masraf olarak de¤il,
etmeniz, ayn› zamanda yetenekli ifl gücü- bir yat›r›m olarak görme mantalitelerini
MEM‹fi YILMAM nü iflletmenize çekmeye ve mevcutlar› el- gelifltirmek gerekir. Kriz zamanlar›nda ilk
Uzman E¤itmen/ de tutman›za yard›mc› olacakt›r. k›s›lan bütçe genelde e¤itim kalemleridir.
Yönetim Dan›flman› 2.Bir e¤itim bütçesi ay›r›n. Her çal›flan Asl›nda ifller düflük oldu¤u zaman e¤itime
için y›ll›k kiflisel geliflim bütçesi (Örne¤in yat›r›m yapmak daha mant›kl›d›r. ‹fller ya-
250 TL) ay›r›n ve bunu ilan edin. ‹flle ilgi- vafl oldu¤unda çal›flanlar e¤itime daha
memis@yilmam.com
li e¤itim seminerleri, herhangi bir etkinlik, çok zaman ay›rabilirler. ‹fller h›zlan›nca
bilgi ve deneyim paylafl›m toplant›lar›, yap›lan yat›r›m›n hasad›n› almal›s›n›z. Bu
e¤itim videolar›, kiflisel geliflim kitaplar›, nedenle en iyilerini ifle al›n, gelifltirin, ye-
‹flverenlerin dergiler olabilir. Üniversitede okuyanlara ni beceriler kazand›r›n ve onlardan en ço-
burs vererek destek olun. ¤unu alman›n yollar›n› bulun.
e¤itim 3.Müflteri ziyare etleri f›rsatlar› sa¤lay›n. 10.Çal›flanlar›, ihtiyaçlar hakk›nda dürüst
Destek hatt›nda çal›flanlar›n müflterilerle olmaya teflvik edin. Gerçekten e¤itime ih-
programlar›n› yüz yüze görüflmeleri, onlar›n ihtiyaçlar›n› tiyaçlar› oldu¤unda bile çal›flanlar›n öne-
anlamalar› konusunda faydal› olacakt›r. rilen e¤itim seminerlerine “hay›r” deme
masraf kalemi 4.‹fl rotasyon program› kurun. Çal›flanlar›n e¤ilimleri vard›r. Çal›flanlar›n, nezaretçile-
olarak de¤il, iflyerinde ifl de¤ifltirmelerini sa¤layacak re “E¤itime ihtiyac›m var, iflte bu yüz-
bir sistem kurun. Yeteneklere çapraz e¤i-
den….” deme sorumlulu¤u olmalar› gere-
yat›r›m kalemi timlerle yeni beceriler kazanmalar›na yar- kiyor. Çal›flanlar› e¤itime kat›lmalar› ko-
nusunda teflvik edin. E¤itime ve e¤itimci-
d›mc› olun. Bu onlar›n kendi yetenekleri-
olarak görmesi ni gelifltirmelerini ve iflletmedeki farkl› ifl- ye destek olun. Cayd›r›c› davran›fllara izin
vermeyin.
ler aras›ndaki iliflkileri anlamalar›n›, ge-
ve fayday› rekti¤inde aniden iflten ayr›lan çal›flanlar- 11.S›n›f e¤itimlerinden farkl› metotl lar kul-
lan›n. En iyi ifl becerisi ö¤retme yolu s›n›f
dan do¤an boflluklar› kapatmalar›n› sa¤-
orta ve lar. e¤itimi de¤ildir. E¤itimler inter-aktif, uy-
5.Gölge bir çal›flma program› kurun. Çal›- gulama a¤›rl›kl›, periyodik aral›kl›, bilgisa-
uzun vadede flanlara, di¤er çal›flanlar› yak›ndan izleme yar destekli, web destekli ve kat›l›mc›la-
f›rsat›n›n sunulmas›, onlar›n yapt›klar› ifl- r›n kendi çal›flma h›zlar›na, mesailerine
beklemesi ler hakk›nda bilgi sahibi olmalar›, di¤er uygun olmal›.
ifllerin önemini anlamalar›n› ve çal›flma 12.Nezaretçileri e¤itin. Ço¤u zaman neza-
gerekir. arkadafllar›n› takdir etmelerini sa¤lar. retçiler çal›flanlar›n, e¤itimlerde ö¤rendik-
6.Bir kaynak merkezi oluflturun. ‹fl ve sek- leri bilgileri uygulad›klar›nda cesaretlerini
törünüzle ilgili kitaplar, dergiler, e¤itim k›rar ve hatta onlar› yerden yere vururlar.
videolar›ndan oluflan bir kütüphane olufl- Nezaretçiler de¤iflime ve geliflime aç›k ol-
turun. Çal›flanlar›n ifl saatleri içerisinde mal›, takipçilerinin yeni fikirlerini ifllerine
bofl zamanlar›nda bu kütüphaneye gitme- uygulamalar›na izin vermelidir.
lerine izin verin.
7.Sistematik olarak e¤itim ihtiyaçlar›n› SONUÇ
de¤erlendirin. Teknolojinin ve müflteri ih- Çal›flanlar samimi bir flekilde kendilerini
tiyaçlar›n›n sürekli de¤iflmesinden dolay› gerçeklefltirmek, ifllerinde baflar›l› olmak,
çal›flanlar›n baflar›l› olmalar› için gereken ifllerini iyi yapmak isterler. Ayn› zamanda
ifl becerileri sürekli de¤iflir. Bu nedenle günün geçerli bilgilerine sahip olmak ve
boflluklar› doldurmak için e¤itim ihtiyac› becerilerini güncel tutmak isterler. Yöne-
de¤erlendirmeleri yap›n, bu konuda e¤i- tim çal›flanlara ihtiyaçlar› olan e¤itimleri
tim f›rsatlar› yarat›n. vermezse yönetime içerlerler. ‹flverenlerin
8.E¤itim p programlar›n›n de¤erlendirmesi- e¤itim programlar›n› masraf kalemi olarak
ni yap›n. Ne yaz›k ki çok az e¤itim prog- de¤il, yat›r›m kalemi olarak görmesi ve
ram› de¤erlendirilir. Bu de¤erlendirmenin fayday› orta ve uzun vadede beklemesi
yap›lmas› için; Bunu yapmak için e¤itim gerekir.
140 KobiEfor Temmuz 2011