Page 140 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 140

UZMAN                                 E¤itim Gider De¤il,
                                                            Yat›r›md›r-2

                                       ‹  flletmeler çal›flanlar›n e¤itim ihtiyac›n›n  program›n›n hedeflerini belirleyin. E¤itim-
                                          ne kadar›n› karfl›l›yor? Yap›lan araflt›r-
                                                                          den önce kat›l›mc›lar›n temel seviyelerini
                                          malarda çal›flanlar›n yüzde 51’i ifllerini
                                                                          ölçün ve kaydedin. E¤itimden sonraki de-
                                        daha iyi yapmak için e¤itime ihtiyaçlar›  ¤erlendirme sonuçlar›n› önceki durum ile
                                        oldu¤unu söylüyorlar. Bunun iflletmelerde  karfl›laflt›r›n. Örne¤in, e¤itim amac› “tele-
                                        yaratt›¤› s›k›nt›lar›, bu s›k›nt›lar›n sebep-  fonda müflteri iliflkileri” yönünden çal›-
                                        lerini, çal›flanlar›n neden yeni beceriler  flanlar› gelifltirmekse bu konuda baflar›l›
                                        ö¤renmeleri gerekti¤ini, bunun üç sebebi-  olup olmad›¤›n›z›, e¤itimi vermeden ve
                                        ni ve iflin psikolojik boyutunu geçen ay ki  verdikten sonra ölçerek anlayabilirsiniz.
                                        yaz›mda anlatm›flt›m. Bu ay on iki çözüm  Bu de¤erlendirme çal›flmalar› yap›lmazsa
                                        önerisini sizlerle paylaflaca¤›m.   üst yönetim, e¤itime verilen paralar›n bo-
                                                                          fla harcand›¤›n› düflünebilir. E¤itimler, ay-
                                        Çözüm Önerileri:                  n› zamanda kat›l›mc›lara koçluk ve pekifl-
                                        1.Ö¤renmenin önemini anlat›n. Üst yöne-  tirilme yap›lmaz, ö¤renilen bilgiler ifllerin-
                                        tim olarak, orta kademe yöneticilere ve  de uygulanmaz ise ifle yaramayacakt›r. Bu
                                        çal›flanlara iflletmenin bir ö¤renme mer-  konuda dikkatli olun.
                                        kezi oldu¤unu iletin. Çal›flanlara becerile-  9.Düflük  çal›flma  zamanlar›nda  e¤itime
                                        rini sürekli artt›rmalar› için kaynaklar sa¤-  yat›r›m yap›n. Üst ve orta kademe yöne-
                                        laman›z ve onlar› geliflmeleri için teflvik  ticilerin e¤itimi bir masraf olarak de¤il,
                                        etmeniz, ayn› zamanda yetenekli ifl gücü-  bir yat›r›m olarak görme mantalitelerini
             MEM‹fi YILMAM               nü iflletmenize çekmeye ve mevcutlar› el-  gelifltirmek gerekir. Kriz zamanlar›nda ilk
             Uzman E¤itmen/             de tutman›za yard›mc› olacakt›r.  k›s›lan bütçe genelde e¤itim kalemleridir.
             Yönetim Dan›flman›          2.Bir  e¤itim  bütçesi  ay›r›n. Her çal›flan  Asl›nda ifller düflük oldu¤u zaman e¤itime
                                        için y›ll›k kiflisel geliflim bütçesi (Örne¤in  yat›r›m yapmak daha mant›kl›d›r. ‹fller ya-
                                        250 TL) ay›r›n ve bunu ilan edin. ‹flle ilgi-  vafl oldu¤unda çal›flanlar e¤itime daha
             memis@yilmam.com
                                        li e¤itim seminerleri, herhangi bir etkinlik,  çok zaman ay›rabilirler. ‹fller h›zlan›nca
                                        bilgi ve deneyim paylafl›m toplant›lar›,  yap›lan yat›r›m›n hasad›n› almal›s›n›z. Bu
                                        e¤itim videolar›, kiflisel geliflim kitaplar›,  nedenle en iyilerini ifle al›n, gelifltirin, ye-
              ‹flverenlerin              dergiler olabilir. Üniversitede okuyanlara  ni beceriler kazand›r›n ve onlardan en ço-
                                        burs vererek destek olun.         ¤unu alman›n yollar›n› bulun.
                  e¤itim                3.Müflteri  ziyare etleri  f›rsatlar›  sa¤lay›n.  10.Çal›flanlar›,  ihtiyaçlar  hakk›nda  dürüst
                                        Destek hatt›nda çal›flanlar›n müflterilerle  olmaya teflvik edin. Gerçekten e¤itime ih-
             programlar›n›              yüz yüze görüflmeleri, onlar›n ihtiyaçlar›n›  tiyaçlar› oldu¤unda bile çal›flanlar›n öne-
                                        anlamalar› konusunda faydal› olacakt›r.   rilen e¤itim seminerlerine “hay›r” deme
             masraf kalemi              4.‹fl rotasyon program› kurun. Çal›flanlar›n  e¤ilimleri vard›r. Çal›flanlar›n, nezaretçile-
              olarak de¤il,             iflyerinde ifl de¤ifltirmelerini sa¤layacak  re “E¤itime ihtiyac›m var, iflte bu yüz-
                                        bir sistem kurun. Yeteneklere çapraz e¤i-
                                                                          den….” deme sorumlulu¤u olmalar› gere-
             yat›r›m kalemi             timlerle yeni beceriler kazanmalar›na yar-  kiyor. Çal›flanlar› e¤itime kat›lmalar› ko-
                                                                          nusunda teflvik edin. E¤itime ve e¤itimci-
                                        d›mc› olun. Bu onlar›n kendi yetenekleri-
            olarak görmesi              ni gelifltirmelerini ve iflletmedeki farkl› ifl-  ye destek olun. Cayd›r›c› davran›fllara izin
                                                                          vermeyin.
                                        ler aras›ndaki iliflkileri anlamalar›n›, ge-
                ve fayday›              rekti¤inde aniden iflten ayr›lan çal›flanlar-  11.S›n›f e¤itimlerinden farkl› metotl lar kul-
                                                                          lan›n. En iyi ifl becerisi ö¤retme yolu s›n›f
                                        dan do¤an boflluklar› kapatmalar›n› sa¤-
                  orta ve               lar.                              e¤itimi de¤ildir. E¤itimler inter-aktif, uy-
                                        5.Gölge bir çal›flma program› kurun. Çal›-  gulama a¤›rl›kl›, periyodik aral›kl›, bilgisa-
              uzun vadede               flanlara, di¤er çal›flanlar› yak›ndan izleme  yar destekli, web destekli ve kat›l›mc›la-
                                        f›rsat›n›n sunulmas›, onlar›n yapt›klar› ifl-  r›n kendi çal›flma h›zlar›na, mesailerine
                beklemesi               ler hakk›nda bilgi sahibi olmalar›, di¤er  uygun olmal›.
                                        ifllerin önemini anlamalar›n› ve çal›flma  12.Nezaretçileri e¤itin. Ço¤u zaman neza-
                 gerekir.               arkadafllar›n› takdir etmelerini sa¤lar.   retçiler çal›flanlar›n, e¤itimlerde ö¤rendik-
                                        6.Bir kaynak merkezi oluflturun. ‹fl ve sek-  leri bilgileri uygulad›klar›nda cesaretlerini
                                        törünüzle ilgili kitaplar, dergiler, e¤itim  k›rar ve hatta onlar› yerden yere vururlar.
                                        videolar›ndan oluflan bir kütüphane olufl-  Nezaretçiler de¤iflime ve geliflime aç›k ol-
                                        turun. Çal›flanlar›n ifl saatleri içerisinde  mal›, takipçilerinin yeni fikirlerini ifllerine
                                        bofl zamanlar›nda bu kütüphaneye gitme-  uygulamalar›na izin vermelidir.
                                        lerine izin verin.
                                        7.Sistematik  olarak  e¤itim  ihtiyaçlar›n›  SONUÇ
                                        de¤erlendirin. Teknolojinin ve müflteri ih-  Çal›flanlar samimi bir flekilde kendilerini
                                        tiyaçlar›n›n sürekli de¤iflmesinden dolay›  gerçeklefltirmek, ifllerinde baflar›l› olmak,
                                        çal›flanlar›n baflar›l› olmalar› için gereken  ifllerini iyi yapmak isterler. Ayn› zamanda
                                        ifl becerileri sürekli de¤iflir. Bu nedenle  günün geçerli bilgilerine sahip olmak ve
                                        boflluklar› doldurmak için e¤itim ihtiyac›  becerilerini güncel tutmak isterler. Yöne-
                                        de¤erlendirmeleri yap›n, bu konuda e¤i-  tim çal›flanlara ihtiyaçlar› olan e¤itimleri
                                        tim f›rsatlar› yarat›n.           vermezse yönetime içerlerler. ‹flverenlerin
                                        8.E¤itim  p programlar›n›n  de¤erlendirmesi-  e¤itim programlar›n› masraf kalemi olarak
                                        ni yap›n. Ne yaz›k ki çok az e¤itim prog-  de¤il, yat›r›m kalemi olarak görmesi ve
                                        ram› de¤erlendirilir. Bu de¤erlendirmenin  fayday› orta ve uzun vadede beklemesi
                                        yap›lmas› için; Bunu yapmak için e¤itim  gerekir.

           140 KobiEfor Temmuz 2011
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145