Page 132 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 132
‹K‹TELL‹ OSB
www.fillo.com.tr Fillo’nun katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
ERO⁄LU MÜHEND‹SL‹K:
‹kitelli OSB’ye Tafl›nd›
Ero¤lu Mühendislik, Haziran 2011’den itiba-
ren faaliyetlerini ‹kitelli OSB’de yürütecek. Müfl-
terilerine daha yak›n olmak ad›na idari merkez-
lerini tafl›ma karar› ald›klar›n› söyleyen Ero¤lu
Mühendislik Kurucusu Fazl› Ero¤lu, tafl›nmayla
birlikte flirket olarak da yeni bir yap›lanmaya
imza atacaklar›n› belirtti. Fazl› Ero¤lu, Ero¤lu
Mühendislik Gayrimenkul, E ticaret, Enerji gibi
faaliyetlerini bundan sonra EMEG‹D Yat›r›mlar
ad› alt›nda yürüteceklerini söyledi. EMEG‹D Ya-
t›r›mlar›’n›n ‹kitelli’deki yeni yönetim binas› Mesan, Ar-Ge ile büyüyor
toplamda 425 metrekare alan üzerine kurulu.
‹dari merkez için bugüne kadar 150 bin TL yat›- Endüstriyel kilit sektörünün lider kuruluflu
r›m yapt›klar›n› belirten Fazl› Ero¤lu, yeni dö- Mesan, yürüttü¤ü Ar-Ge çal›flmalar›yla sektörün-
nemde; yenilebilir enerji, gayrimenkul ve e tica- de fark yarat›yor. Küresel ekonomik kriz sürecin-
rete a¤›rl›k vereceklerini aç›klad›. ‹kitelli’nin de sürekli Ar-Ge çal›flmalar›na a¤›rl›k verdiklerini
gayrimenkul yat›r›mlar›nda önemli bir merkez söyleyen Mesan Kilit Genel Müdürü R›dvan Mer-
oldu¤unu belirten Ero¤lu, ‘Gerekli fizibilite ça- töz, yürüttükleri çal›flmalar›n meyvelerini topla-
l›flmalar›n› yürüterek müflteri isteklerine uygun maya bafllad›klar›n› duyuruyor. Mertöz, “2010 y›-
alanlar›n bulunmas› ve sat›lmas› ifllemlerini yü- l› yüzde 25 büyüme oran›yla krize ra¤men bafla-
rütece¤iz. r›l› bir y›l oldu. 2011 y›l›nda ise yüzde 35’lik bir
büyüme hedefliyoruz. Büyüme planlar›m›z›n temelini
yeni ürün gelifltirme çal›flmalar› oluflturuyor. Zira geçti-
¤imiz y›l 3-4 y›la s›¤acak kadar yeni ürün gelifltirme ça-
l›flmas›na imza att›k” dedi. Yeni ürünlerin flu an cironun
Yüzde 15’ini oluflturdu¤unu belirten Mertöz, yürütülen
çal›flmalarla farkl› sektörlerde de hizmet verir hale gel-
diklerini paylafl›yor. Mesan Kilit, elektronik kilitte art›k
so¤utma ve havaland›rma sektörlerinin yan› s›ra enerji
ve telekomünikasyon sektörünün kilit ihtiyac›n› da kar-
fl›l›yor. Mertöz, en önemli müflterilerinin ise Türk Tele-
kom oldu¤unu belirtiyor. Mertöz, flöyle konufluyor: “Ci-
romuzun yüze 2’sini Ar-Ge’ye yat›r›mla geçiriyoruz. Bu
y›l yüzde 2.2’lik bir rakama ulaflaca¤›z. Örne¤in sadece
elektronik kilide 15 ayda 350 bin Ar-Ge yat›r›m› gerçek-
lefltirdik.” Mesan Kilit’in en önemli art›s› iç piyasan›n
yan› s›ra ihracatta da büyüme göstermesi. Firma, 56 ül-
keye sat›fllar›n›n yüzde 55’ini ihraç ediyor. Mertöz, he-
deflerini flöyle anlat›yor: “Her y›l yeni bir hedef bölge
seçiyoruz. 2009’da Asya Pasifik ülkelerine a¤›rl›k ver-
meyi planlad›k ve oraya odakland›k. O bölge flu anda
h›zlanarak büyüyor. Bu y›l›n ikinci yar›s›nda ABD’ye
Ayr›ca yine bölgede son dönemlerde h›zla a¤›rl›k vermeyi planl›yoruz.” Çin’de ve Almanya’da da-
geliflen enerji yat›r›mlar›na da yo¤unlafl›yoruz. ¤›t›m flirketleri bulunan Mesan Kilit, 400 farkl› ürün çe-
Yenilenebilir enerji yat›r›mlar› için bölgenin üre- flidiyle dünya pazar›na aç›lm›fl durumda. Avrupa’da ilk
tim potansiyelinden yararlanaca¤›z” diye ko- 3’e girdiklerini ve flimdiki hedefin dünya s›ralamas›nda
nufltu. www saticibenim.com projesini de yeni ilk 5’de yer almak oldu¤unu söyleyen Mertöz, “Son 2
dönemde hayata geçireceklerini belirten Ero¤lu, y›l›n en önemli projesi olan yeni fabrika binam›z bu y›l-
siteye herhangi bir ürünü satmak isteyenlerin sonunda bitecek. fiu anda 140 kifli istihdam ediyoruz.
ilan verebilece¤ini kaydetti. ‹lk aflamada y›lba- Y›lsonunda yeni fab-
fl›na kadar ilanlara ücretsiz olarak hizmet vere- rikam›za tafl›nd›¤›-
ceklerini belirten Ero¤lu, “Kurdu¤umuz reklam m›zda daha fazla üre-
sitesi tüketicinin bulufltu¤u ideal bir web alan› tim ve daha fazla is-
olacakt›r” dedi. tihdam sa¤layaca¤›z”
diye konufluyor.
132 KobiEfor Temmuz 2011