Page 132 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 132

‹K‹TELL‹ OSB


           www.fillo.com.tr                                                  Fillo’nun katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r

             ERO⁄LU MÜHEND‹SL‹K:
             ‹kitelli OSB’ye Tafl›nd›

               Ero¤lu Mühendislik, Haziran 2011’den itiba-
             ren faaliyetlerini ‹kitelli OSB’de yürütecek. Müfl-
             terilerine daha yak›n olmak ad›na idari merkez-
             lerini tafl›ma karar› ald›klar›n› söyleyen Ero¤lu
             Mühendislik Kurucusu Fazl› Ero¤lu, tafl›nmayla
             birlikte flirket olarak da yeni bir yap›lanmaya
             imza atacaklar›n› belirtti. Fazl› Ero¤lu, Ero¤lu
             Mühendislik Gayrimenkul, E ticaret, Enerji gibi
             faaliyetlerini bundan sonra EMEG‹D Yat›r›mlar
             ad› alt›nda yürüteceklerini söyledi. EMEG‹D Ya-
             t›r›mlar›’n›n ‹kitelli’deki yeni yönetim binas›  Mesan, Ar-Ge ile büyüyor
             toplamda 425 metrekare alan üzerine kurulu.
             ‹dari merkez için bugüne kadar 150 bin TL yat›-  Endüstriyel kilit sektörünün lider kuruluflu
             r›m yapt›klar›n› belirten Fazl› Ero¤lu, yeni dö-  Mesan, yürüttü¤ü Ar-Ge çal›flmalar›yla sektörün-
             nemde; yenilebilir enerji, gayrimenkul ve e tica-  de fark yarat›yor. Küresel ekonomik kriz sürecin-
             rete a¤›rl›k vereceklerini aç›klad›. ‹kitelli’nin  de sürekli Ar-Ge çal›flmalar›na a¤›rl›k verdiklerini
             gayrimenkul yat›r›mlar›nda önemli bir merkez   söyleyen Mesan Kilit Genel Müdürü R›dvan Mer-
             oldu¤unu belirten Ero¤lu, ‘Gerekli fizibilite ça-  töz, yürüttükleri çal›flmalar›n meyvelerini topla-
             l›flmalar›n› yürüterek müflteri isteklerine uygun  maya bafllad›klar›n› duyuruyor. Mertöz, “2010 y›-
             alanlar›n bulunmas› ve sat›lmas› ifllemlerini yü-  l› yüzde 25 büyüme oran›yla krize ra¤men bafla-
             rütece¤iz.                                     r›l› bir y›l oldu. 2011 y›l›nda ise yüzde 35’lik bir
                                                            büyüme hedefliyoruz. Büyüme planlar›m›z›n temelini
                                                            yeni ürün gelifltirme çal›flmalar› oluflturuyor. Zira geçti-
                                                            ¤imiz y›l 3-4 y›la s›¤acak kadar yeni ürün gelifltirme ça-
                                                            l›flmas›na imza att›k” dedi. Yeni ürünlerin flu an cironun
                                                            Yüzde 15’ini oluflturdu¤unu belirten Mertöz, yürütülen
                                                            çal›flmalarla farkl› sektörlerde de hizmet verir hale gel-
                                                            diklerini paylafl›yor. Mesan Kilit, elektronik kilitte art›k
                                                            so¤utma ve havaland›rma sektörlerinin yan› s›ra enerji
                                                            ve telekomünikasyon sektörünün kilit ihtiyac›n› da kar-
                                                            fl›l›yor. Mertöz, en önemli müflterilerinin ise Türk Tele-
                                                            kom oldu¤unu belirtiyor. Mertöz, flöyle konufluyor: “Ci-
                                                            romuzun yüze 2’sini Ar-Ge’ye yat›r›mla geçiriyoruz. Bu
                                                            y›l yüzde 2.2’lik bir rakama ulaflaca¤›z. Örne¤in sadece
                                                            elektronik kilide 15 ayda 350 bin Ar-Ge yat›r›m› gerçek-
                                                            lefltirdik.” Mesan Kilit’in en önemli art›s› iç piyasan›n
                                                            yan› s›ra ihracatta da büyüme göstermesi. Firma, 56 ül-
                                                            keye sat›fllar›n›n yüzde 55’ini ihraç ediyor. Mertöz, he-
                                                            deflerini flöyle anlat›yor: “Her y›l yeni bir hedef bölge
                                                            seçiyoruz. 2009’da Asya Pasifik ülkelerine a¤›rl›k ver-
                                                            meyi planlad›k ve oraya odakland›k.  O bölge flu anda
                                                            h›zlanarak büyüyor. Bu y›l›n ikinci yar›s›nda ABD’ye
               Ayr›ca yine bölgede son dönemlerde h›zla     a¤›rl›k vermeyi planl›yoruz.” Çin’de ve Almanya’da da-
             geliflen enerji yat›r›mlar›na da yo¤unlafl›yoruz.  ¤›t›m flirketleri bulunan Mesan Kilit, 400 farkl› ürün çe-
             Yenilenebilir enerji yat›r›mlar› için bölgenin üre-  flidiyle dünya pazar›na aç›lm›fl durumda. Avrupa’da ilk
             tim potansiyelinden yararlanaca¤›z” diye ko-   3’e girdiklerini ve flimdiki hedefin dünya s›ralamas›nda
             nufltu. www saticibenim.com projesini de yeni   ilk 5’de yer almak oldu¤unu söyleyen Mertöz, “Son 2
             dönemde hayata geçireceklerini belirten Ero¤lu,  y›l›n en önemli projesi olan yeni fabrika binam›z bu y›l-
             siteye herhangi bir ürünü satmak isteyenlerin  sonunda bitecek. fiu anda 140 kifli istihdam ediyoruz.
             ilan verebilece¤ini kaydetti. ‹lk aflamada y›lba-                          Y›lsonunda yeni fab-
             fl›na kadar ilanlara ücretsiz olarak hizmet vere-                          rikam›za tafl›nd›¤›-
             ceklerini belirten Ero¤lu, “Kurdu¤umuz reklam                             m›zda daha fazla üre-
             sitesi tüketicinin bulufltu¤u ideal bir web alan›                          tim ve daha fazla is-
             olacakt›r” dedi.                                                          tihdam sa¤layaca¤›z”
                                                                                       diye konufluyor.
            132 KobiEfor Temmuz 2011
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137