Page 114 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 114

‘‹⁄NEDEN ‹PL‹⁄E’


                         LOJ‹ST‹K H‹ZMET‹ SUNUYOR



          F      illo Kargo, 2003 y›l›ndan bu ya-                       rektiriyor. Fillo bugün, 27 transfer
                                                                        merkezi, 16 crossdock alan›, 200 irti-
                 na Aras Holding bünyesinde
                 hizmetlerine devam ediyor.
                                                                        bat noktas›, 50 müflteriye özel uydu
                 2009 y›l›nda Fillo Kargo, Aras
                                                                        nakliye bürosu ile günde 1000 araçl›k
           Lojistik ve Aras Kurye’nin birleflmesi                        flubesi, 70 toplu da¤›t›m birimi ve 3
           ile yeniden yap›land›r›lan Fillo, ham-                       filosunu yönetiyor. 2000 kifliden olu-
           madde tedarikten ürün da¤›t›m›na,                            flan deneyimli personeli ile 50 bin
           sat›fl sonras› hizmet deste¤inden ters                        noktaya teslimat yap›yor.
           lojistik hizmetlerine kadar tedarik zin-
           cirinin tüm aflamalar›nda müflterisinin                           Hangi sektörlerdeki geliflim, yat›r›m
           ihtiyac›na özel çözümler üretiyor.                              alanlar› aç›s›ndan sizin için daha
           2010 y›l›nda 125 milyon 721 bin 174                             cazip hale geliyor?
           TL ciro yapan Fillo’nun hedefi bu y›l-                          Türkiye’de lojistik ihtiyac›n; h›zl› tü-
           sonuna kadar yüzde 30 büyüme sa¤-                            ketim (FMCG), tekstil-haz›rgiyim, oto-
           lamak. Lojistik sektörünü ve Fillo’nun                       motiv, elektronik sektörlerinde olaca-
           projelerini Fillo Genel Müdürü Serkan                        ¤›n› düflünüyor ve yat›r›m›m›z› buna
           Akbudak’a sorduk.                                            göre yap›yoruz. Müflterinin depolama
                                                                        ihtiyac›n›n yan› s›ra rekabet avantaj›
              Lojistik sektörünün sizin aç›n›zdan                       sa¤layabilece¤i ve maliyetlerini düflü-
              cazip olan taraflar› neler?                               rebilece¤i alternatif da¤›t›m modelleri-
              Dünya lojistik pazar›n›n 5.4 trilyon  Serkan Akbudak      ne de gereksinimi var. Biz de Fillo ola-
           Avro oldu¤u varsay›l›yor. Bu da dünya                        rak tam da bu alanda var›z. 30 y›ll›k
           safi has›las›n›n oran olarak yüzde 14’üne denk geliyor.  Aras Holding tecrübesi bize ayr› bir güç kat›yor kufl-
           Maalesef hala önemi ülkemizde tam anlafl›lmad›¤› için  kusuz ve zaten iyi bildi¤imiz ifl olan da¤›t›m› lojistik-
           hala bu kadar büyük paya sahip olan bir pastadan ku-  le birlefltiriyoruz. Müflterilerimizin ihtiyaçlar› ve talep-
           rumsal olan firmalar yerine merdiven alt› diye tabir  leri birbirinden farkl› olabiliyor, ço¤unlukla bir paket
           edebilece¤imiz firmalar nemalan›yor. Bu sebeple biz-  veya bin palet için ortak da¤›t›m kurgusunu planlaya-
           de kurumsal ve ülkesini iyi tan›yan bir flirket olmam›z  biliyoruz. Bu taleplerde de depolama ile birlikte
           sebebiyle sektördeki beklentiye ve talebe cevap vere-  transfer merkezleri, da¤›t›m organizasyonu ve net-
           bilmek için kollar›m›z› s›vad›k. Lojistik yaflam sürdük-  work önem kazan›yor. Bugün bakt›¤›m›zda örnek ola-
           çe ihtiyaç duyulacak bir alan. Kurumsallaflt›kça gerek  rak önümüzde duran AVM’ler,  geliflen flehir anlay›-
           arz gerekse talep taraf›nda gidilecek daha çok yol var.   fl›nda çok önemli yer tutuyor. AVM’lerde çeflitlenen
                                                            tüketim al›flkanl›klar› lojisti¤e de farkl› boyut getiri-
              Kriz sonras›nda sektör nas›l bir görünüm      yor. Bu noktada Fillo olarak yine iddial› oldu¤umuz
              sergiliyor?                                   ‘Da¤›t›m Lojisti¤i’ hizmetimiz sayesinde AVM lojisti-
              Krizle birlikte lojistik süreçler daha önemli hale  ¤inde geliflen tüm ihtiyaçlar› da karfl›l›yoruz.
           geldi. Özellikle lojistik hizmet alanlar›n maliyetlerini
           azaltmak ve verimlili¤ini artt›rmak noktas›nda talep-  Önümüzdeki dönemde gerçeklefltirmeyi
           leri var. Birbirini anlamayan ya da farkl› modeller  planlad›¤›n›z öncelikli projeler neler?
           üzerinde çal›flmak yerine art›k flirketler, stratejilerini  Geçti¤imiz y›l arfliv, fuar, promosyon, proje lojisti-
           lojistik partnerleriyle birlikte belirleyip uyguluyor. Biz  ¤i ve ask›l› tafl›mac›l›k gibi sektörde yenilik yarata-
           hizmet sundu¤umuz firmalara ayn› zamanda çözüm   cak alanlara yat›r›m yapt›k. Müflterilerimizin ihtiyac›-
           ortakl›¤› da sunuyoruz. Ülke içinde gerçeklefltirdi-  na göre projeleri daha etkin hale getirmek için sürek-
           ¤imiz “bütüncül hizmet” anlay›fl›yla kargo-kurye-da-  li iyilefltirmeler yap›yoruz. Güçlü da¤›t›m a¤›m›z saye-
           ¤›t›m hizmetlerini bir arada sunuyor ve müflterilerimi-  sinde ‘Da¤›t›m Lojisti¤i’nde var olan ayr›cal›¤›m›z›
           ze alternatif da¤›t›m yöntemleriyle gidiyoruz. Sundu-  kullanarak bu alanda daha da ileriye gitme hedefin-
           ¤umuz hizmet anlay›fl›n› yani ‘‹¤neden ‹pli¤e’ lojistik  deyiz. Öncelikle da¤›t›m kanallar›m›z›n omurgas›n›
           hizmetini Türkiye’de uygulayan firma yok denecek  flekillendirmeye devam edece¤iz. 2010 sonunda say›-
           kadar az. Öyle ki uluslararas› lojistik firmalar› da Tür-  s› 21’i bulan X-dock’lar›m›z›n say›s›n› 2011 y›lsonuna
           kiye’de böyle bir organizasyonu kurmak ve yönet-  kadar 26’ya ç›kartmay› planl›yoruz. Yine ayn› hedefe
           mek yerine Fillo ile çal›flmay› tercih ediyor. Firmalar,  ulaflmam›zda bize destek olan ve araç tedariki sa¤-
           lojistik partnerlerinden h›z, kalite ve verimli¤i bir  layan nakliye bürolar›m›z›n say›s›n› iki kat›na ç›kar›p
           arada istiyor. Bu da ciddi bir altyap› ve deneyim ge-  etkinli¤ini art›raca¤›z.
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119