Page 148 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 148

UZMAN                           Güç Bilen ve Yapanlar›n
                                                             Eline Geçti


                                       G     ünümüzün ekonomisini ve      niz. Agresif ve genç rakipler bir ge-
                                             rekabeti somut elle tutulan
                                                                          cede geliyor ve yerel iflletmelerin
                                                                          deyim yerindeyse iflin bitiriyor. Ye-
                                             de¤erler de¤il, art›k “H›z”,
                                        “Çeviklik”, “Elektronik Ortamda   rel flirketler ise çekirdek yetenekle-
                                        ‹letiflim”, “Elle Tutulmayan De¤er-  rine sar›larak ayakta kalmaya çal›-
                                        ler” yönlendiriyor. Rekabet ham-  fl›yor, geçmifl baflar›lar›na tutunma-
                                        maddeden ba¤›ms›zlaflt›. Bizleri   ya çal›fl›yorlar.
                                        gelece¤e “Yarat›c›l›k”, “Yenilikçi-  Binlerce y›l önce piramitleri infla
                                        lik”, “‹fl Stratejileri” götürecek. Ta-  eden M›s›rl›lar, o devasa yap›tlar›-
                                        mamen bilgiye dayanan ve uygula-  n› yaparken hangi ortak de¤erleri
                                        yanlar›n güç elde etti¤i bir ça¤›n  kulland›lar dersiniz? Bunlara baka-
                                        bafllang›c›nday›z. Geleneksel s›n›r-  rak bizi bu rekabet ortam›nda
                                        lar›m›z giderek eriyor, giderek glo-  ayakta tutacak ve gelece¤e tafl›ya-
                                        ballefliyoruz.                     cak de¤erlerimizi de görebiliriz sa-
                                        Kullanmak ile sahip olmak, bilmek  n›yorum.
                                        ile ö¤renmek, gerçek ile sanal ara-  l Organizasyon: O muazzam iflgü-
             MEM‹fi YILMAM               s›ndaki çizgi art›k neredeyse yok  cünü nas›l organize ettiler?
             Uzman E¤itmen/             oluyor. Yönetici-çal›flan, beyaz ya-  l Teknoloji: O büyüklükteki tafllar›
             Yönetim Dan›flman›          ka ile mavi yaka aras›ndaki ayr›m  nas›l tafl›d›lar?
                                        giderek yok oluyor. Art›k kalite ta-  l Ekip Çal›flmas›: ‹letiflimi ve uyu-
             memis@yilmam.com
                                        n›m› yaln›zca ürün ve hizmet için  mu nas›l sa¤lad›lar?
                                        de¤il, yönetim ve iflletme kalitesini  l Beceri: O büyüklükteki tafllar›, o
             ‹leriye gitmek             de kaps›yor. Yönetim ve iletiflim  kadar hassas ve kusursuz nas›l ke-
                                                                          sebildiler?
                                        bir iflletme için olmazsa olmazlar-
               istiyorsan›z             dan. Bu kavramlar art›k bir arada  l Sermaye: ‹flgücünün ihtiyaçlar›n›
                                        “Yönetiflim” olarak kullan›l›yor.  karfl›lamak için gereken mali kay-
               geçmiflteki               Günümüz rekabetçi dünyas›nda ge-  na¤› nereden buldular?
               baflar›n›z›n              lenekleri sürdürerek, ulusal s›n›rlar  l  Kaynaklar: Çölün ortas›ndaki o
                                        içine hapsolarak ayakta kalmak    yere o kadar tafl nereden geldi?
              gelecekte de              mümkün de¤il.                     l  Araçlar: Tafllar› kesmekte, tafl›-
                                        Maliyetleri düflürmek çözüm de¤il,  makta ve kald›rmakta kullan›lan
          baflar›l› olman›z›n            çünkü tüm rakipler maliyetleri dü-  araçlar nelerdir?
                güvencesi               flürüyor. Tüm flirketler giderek bir-  Bu bak›fl aç›s›na ne zaman ulaflaca-
                                        birine benziyor. Emtialaflan dünya-  ¤›z? Aradan binlerce y›l geçti. Hala
           olamayaca¤›n› ve             da üstünlük yenilik yapan ve fark-  onlara ulaflmaya çal›fl›yoruz gibi
                                        l›l›k yaratan kurulufllara geçiyor.  geliyor bana. Ne kadar baflarabili-
                kendinizi               Rekabet yo¤un de¤ilse yönetimi    yoruz? Durup kendimizi sorgulama
            müflteriye göre              mükemmellefltirmek zorunlu olmu-   zaman›m›z gelmedi mi dersiniz?
                                        yor. Güçlü rakiplerle çarp›flmak gi-
                “yeniden                derek sermaye gücü gerektiriyor.
              yaratman›z”               Sermaye Piyasas› çeflitlendi: Pazar
                                        pay›, itibar sermayesi, sosyal ser-
               gerekti¤ini              maye, iliflki sermayesi, entelektüel
                                        sermaye, müflteri sermayesi, yap›-
              bilmelisiniz.             sal sermaye…
                                        Takipçileri kararlara katma, farkl›
                                        beceri e¤itimleri, verimlilik, esnek-
                                        lik her zamankinden daha çok
                                        önemli hale geldi.
                                        E¤er “ iyi ” oldu¤unuzu düflünü-
                                        yorsan›z ÖLÜRSÜNÜZ. ‹leriye git-
                                        mek istiyorsan›z geçmiflteki baflar›-
                                        n›z›n gelecekte de baflar›l› olman›-
                                        z›n güvencesi olamayaca¤›n› ve
                                        kendinizi müflteriye göre “yeniden
                                        yaratman›z” gerekti¤ini bilmelisi-
           148 KobiEfor May›s 2011
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153