Page 148 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 148
UZMAN Güç Bilen ve Yapanlar›n
Eline Geçti
G ünümüzün ekonomisini ve niz. Agresif ve genç rakipler bir ge-
rekabeti somut elle tutulan
cede geliyor ve yerel iflletmelerin
deyim yerindeyse iflin bitiriyor. Ye-
de¤erler de¤il, art›k “H›z”,
“Çeviklik”, “Elektronik Ortamda rel flirketler ise çekirdek yetenekle-
‹letiflim”, “Elle Tutulmayan De¤er- rine sar›larak ayakta kalmaya çal›-
ler” yönlendiriyor. Rekabet ham- fl›yor, geçmifl baflar›lar›na tutunma-
maddeden ba¤›ms›zlaflt›. Bizleri ya çal›fl›yorlar.
gelece¤e “Yarat›c›l›k”, “Yenilikçi- Binlerce y›l önce piramitleri infla
lik”, “‹fl Stratejileri” götürecek. Ta- eden M›s›rl›lar, o devasa yap›tlar›-
mamen bilgiye dayanan ve uygula- n› yaparken hangi ortak de¤erleri
yanlar›n güç elde etti¤i bir ça¤›n kulland›lar dersiniz? Bunlara baka-
bafllang›c›nday›z. Geleneksel s›n›r- rak bizi bu rekabet ortam›nda
lar›m›z giderek eriyor, giderek glo- ayakta tutacak ve gelece¤e tafl›ya-
ballefliyoruz. cak de¤erlerimizi de görebiliriz sa-
Kullanmak ile sahip olmak, bilmek n›yorum.
ile ö¤renmek, gerçek ile sanal ara- l Organizasyon: O muazzam iflgü-
MEM‹fi YILMAM s›ndaki çizgi art›k neredeyse yok cünü nas›l organize ettiler?
Uzman E¤itmen/ oluyor. Yönetici-çal›flan, beyaz ya- l Teknoloji: O büyüklükteki tafllar›
Yönetim Dan›flman› ka ile mavi yaka aras›ndaki ayr›m nas›l tafl›d›lar?
giderek yok oluyor. Art›k kalite ta- l Ekip Çal›flmas›: ‹letiflimi ve uyu-
memis@yilmam.com
n›m› yaln›zca ürün ve hizmet için mu nas›l sa¤lad›lar?
de¤il, yönetim ve iflletme kalitesini l Beceri: O büyüklükteki tafllar›, o
‹leriye gitmek de kaps›yor. Yönetim ve iletiflim kadar hassas ve kusursuz nas›l ke-
sebildiler?
bir iflletme için olmazsa olmazlar-
istiyorsan›z dan. Bu kavramlar art›k bir arada l Sermaye: ‹flgücünün ihtiyaçlar›n›
“Yönetiflim” olarak kullan›l›yor. karfl›lamak için gereken mali kay-
geçmiflteki Günümüz rekabetçi dünyas›nda ge- na¤› nereden buldular?
baflar›n›z›n lenekleri sürdürerek, ulusal s›n›rlar l Kaynaklar: Çölün ortas›ndaki o
içine hapsolarak ayakta kalmak yere o kadar tafl nereden geldi?
gelecekte de mümkün de¤il. l Araçlar: Tafllar› kesmekte, tafl›-
Maliyetleri düflürmek çözüm de¤il, makta ve kald›rmakta kullan›lan
baflar›l› olman›z›n çünkü tüm rakipler maliyetleri dü- araçlar nelerdir?
güvencesi flürüyor. Tüm flirketler giderek bir- Bu bak›fl aç›s›na ne zaman ulaflaca-
birine benziyor. Emtialaflan dünya- ¤›z? Aradan binlerce y›l geçti. Hala
olamayaca¤›n› ve da üstünlük yenilik yapan ve fark- onlara ulaflmaya çal›fl›yoruz gibi
l›l›k yaratan kurulufllara geçiyor. geliyor bana. Ne kadar baflarabili-
kendinizi Rekabet yo¤un de¤ilse yönetimi yoruz? Durup kendimizi sorgulama
müflteriye göre mükemmellefltirmek zorunlu olmu- zaman›m›z gelmedi mi dersiniz?
yor. Güçlü rakiplerle çarp›flmak gi-
“yeniden derek sermaye gücü gerektiriyor.
yaratman›z” Sermaye Piyasas› çeflitlendi: Pazar
pay›, itibar sermayesi, sosyal ser-
gerekti¤ini maye, iliflki sermayesi, entelektüel
sermaye, müflteri sermayesi, yap›-
bilmelisiniz. sal sermaye…
Takipçileri kararlara katma, farkl›
beceri e¤itimleri, verimlilik, esnek-
lik her zamankinden daha çok
önemli hale geldi.
E¤er “ iyi ” oldu¤unuzu düflünü-
yorsan›z ÖLÜRSÜNÜZ. ‹leriye git-
mek istiyorsan›z geçmiflteki baflar›-
n›z›n gelecekte de baflar›l› olman›-
z›n güvencesi olamayaca¤›n› ve
kendinizi müflteriye göre “yeniden
yaratman›z” gerekti¤ini bilmelisi-
148 KobiEfor May›s 2011